Mini Superleggera je jedna velká neznámá. Prve bylo oznámeno, že malý kabriolet do výroby půjde a hned o pár dnů později to bylo vehementně zapíráno. A hra pokračuje. Šéf Mini Peter Schwarzenbauer prohlásil, že oddělení vývoje pracuje na produkční verzi Superleggery. Podle jeho vyjádření pro Autocar ještě projekt nemá definitivní zelenou, ale je spousta lidí, kteří za něj bojují, a zájem o produkci konceptu byl ohromný. Není se čemu divit, malý roadster rozhodně vypadá dobře a už jsme se nad ním opakovaně rozplývali.
Ze superleggery by se mohl stát nejen konkurent pro MX-5, ale také juniorská i8
Autocar také napsal, že základem Superleggery bude platforma UKL, na které jsou postaveny všechna ostatní Mini (a BMW X1). Pohánět jej bude již známá paleta motorů od jedeanpůlitrového čtyřválce až po dvoulitr a k dostání budou prý i naftové motory. Další věc, kterou by mohlo nové mini dostat, je hybridní systém pohonu. Ten se prý podobá systému z i8 a ze Superleggery by udělal i8 junior.
Přední kola by zůstala poháněna spalovacím motorem a zadní kola by měla dostat jeden motor elektrický. Tím se nejen řeší pohon všech čtyř kol, ale v našich vlhkých představách dochází i na rozverné protáčení zadních kol. Stejný systém si odbyde premiéru v BMW 2-Active Tourer. Vepředu umístěný spalovací motor má 134 koní a zadní elektrický motor má výkon 87 koní. Dohromady to dá jakousi zvlášní matematikou 216 koní a pomocí jen elektrického motoru by mělo být možné dosáhnout rychlosti až 80 kilometrů za hodinu. Zvláštností je také to, že každý motor dostane svou převodovku. Ten přední šestistupňový automat a ten zadní dvoustupňový. A třešničkou na dortu je fakt, že díky elektrickému motoru vzadu bude mít hybridní verze lepší rozložení hmotnosti než nehybridní verze.
Určitě už se nemůžete dočkat, kdy se (pokud se opět neobjeví zprávy o rušení projektu) Superleggery dočkáme? Podle všeho až v roce 2019. Takže je na čase začít odkládat peníze do kasičky a netrpělivě čekat další čtyři roky. Ale nebojte, my budeme napjatě čekat s vámi!