logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo

Mini John Cooper Works Challenge myslí vážně jak ježdění, tak bohužel i cenu

John Cooper Works má ve světě Mini už teď bytelnou pověst ostře laděných a rozeřvaných prcků. Nastal tedy čas ještě přitvrdit.

Těch 231 koní, které dává přeplňovaný dvoulitr, dnes již nikoho nevytrhne, ale malému třídveřáku to bez problému stačí k tomu, aby zrychloval z nuly na sto za 6.3 sekundy a vezl si maximální rychlost přes 240 km/h. Není proto divu, že i nová a nejostřejší verze Challenge u tohoto výkonu zůstala a soustředí se hlavně na věci, které jsou na trati důležitější než hrubá síla.

V rozšířených blatnících se ukrývají nová kola Team Dynamics Pro Race 1.2, která jsou i přes větší šířku oproti originálu lehčí o 1.5 kilogramu. Na sedmnáctipalcových ráfcích jsou obuty sportovní pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměru 215/45, to aby Miník zatočil kdykoliv, kdy se mu řekne.

Za předními koly se schovávají důstojně velké kotouče o průměru 330 mm, do kterých se skrze speciální desky Mintex zakusují čtyřpístkové brzdiče. O odpružení se stará sada plně nastavitelných tlumičů Nitron, a aby se výkon motoru skrze šestistupňovou manuální převodovku přenášel na zem s patřičnou jistotou, nechybí ani samosvorný diferenciál Quaife.

Vedle již zmíněného širšího bodykitu, dostal JCW Challenge dále nižší přední spojler, zvětšené průchody vzduchu pro chlazení motoru a samozřejmě výrazně větší zadní křídlo. Motor má sice stále původní sílu, ale je vidět, že Mini nechává volné pole dalšímu ladění. Dvoulitr totiž disponuje karbonovým sáním a také příplatkovým výfukovým systémem JCW Pro.

Uvnitř nic zásadního neočekávejte. Brutální odlehčování se nekonalo, takže interiér zůstal zcela intaktní a přivítají vás tu sportovní semišovo-látková sedadla. Komfortních prvků není příliš, koneckonců proč taky. Velký displej infotainmentu iDrive je nahrazen jednoduchým monochromatickým rádiem, klimatizace je ve formě starého dobrého tříkolečkového „sporáku“ a tak dále. Snad jen tomu otáčkoměru mohli hoši v Mini dopřát nějakou významnější pozici, takhle se totiž dost krčí za velkým rychloměrem.

Veřejné odhalení speciální edice proběhne na Festivalu rychlosti v Goodwoodu již za pár dní, bohužel smutnou zprávou pro všechny kontinentální Evropany je, že v Británii speciální model také zůstane. Tisícikusová série je věnována pouze Britům, kteří ji mohou kupovat v jedné jediné specifikaci a v jedné jediné bílé barvě s rychlými pruhy. A nás to vlastně ani moc neštve, protože zcela upřímně, za 1.1 milionu nechť si to klidně nechají. Za tu cenu si můžeme u nás pořídit třeba Hondu Civic Type-R, nového Focuse RS, nebo Megane RS Trophy a ještě nám zbyde.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Komentáře

0 reagovat
Pólin
17. 6. 2016, 09:12

Nevite nekdo, jestli Ma ten textilni prouzek u spinace Track mode nejaky smysl, nebo je to jen machrovinka?:) jinak auto moc pekne...narozdil od toho scramblera pred cca tydnem

0 reagovat
bobo23
17. 6. 2016, 11:22

Nemůžu si pomoct, ale ostré verz3 Mini fakt žeru. Hodně se mi líbí. Jen ta cena.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte