načítám data...

Mercedes uvolňuje další detaily o novém „Géčku“. Moc se toho nezmění

Stejně jako Jeep v případě Wrangleru, vydává se i Mercedes v případě třídy G onou ověřenou cestou „Nespravuj, co není rozbité.“ Nově uvolněné informace to jen potvrzují.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Je to pár týdnů, co se na internetu objevily fotky nového interiéru. Samozřejmě, že přibyly velké displeje budíků a infotainmentu, ale souhrnně vzato, ve velkém se nic neměnilo. Spousta tlačítek stále zůstala na svém místě a zachovala se i celková architektura.

A jak prozrazují oficiální fotky zamaskovaného prototypu, v oblasti exteriéru se toho změnilo snad ještě méně. Géčko zůstává géčkovitě hranaté, s kulatými světly a vypouklými nástavci blatníků. Prostě stejné, jako už mnoho a mnoho let. Tomu se říká konzistentnost.

Pod karoserií se nadále nachází klasický žebřinový rám, doplněný o zadní tuhou nápravu. Přední lichoběžníková náprava se dočkala úprav a ramena jsou nově namontována přímo na rámu. Světlá výška se díky tomu ještě o 6 mm zvýšila, takže nově má podvozek od země přinejmenším 241 mm. Brodivost potom stoupla o celých 10 centimetrů na 70 cm.

Jednou z těch větší změn je ovšem převodovka. Za motorem se objeví nový devítistupňový automat s měničem a rozvodovka, rozdělující točivý moment v poměru 60:40 ve prospěch zadní nápravy. Pochopitelně nechybí terénní redukce a tři plně uzamykatelné diferenciály. Diferáky lze mimochodem nechat ovládat automaticky skrz nový systém „G-Mode“, upravující dále i nastavení řízení, chování převodovky a odpružení.

Přibydou i nějací další pomocníčci. K mání bude třeba digitální kompas, indikátory úhlů náklonu a stoupání nebo kamery kolem auta, vytvářející pohled z ptačí perspektivy.

Finální podobu auta se všemi jeho technickými finesami se dozvíme za pár týdnů v rámci autosalonu v americkém Detroitu. Do té doby můžeme klidně dýchat s vědomím, že se žádné zásadní změny nechystají a Géčko zůstává Géčkem.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Buďte první, napište komentář!


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem