Právě dospělost neopomíná Mercedes na novém Áčku zdůraznit. Pětidveřový hatchback, který bude následován ještě novými generacemi modelů GLA, CLA a třídou B, se mimo jiné zase o něco zvětšil. Konkrétně byl rozvor vozu protažen o 30 mm a o 14 mm se rozšířil také rozchod. Celkově potom áčko rostlo do délky o 120 mm na výsledných 4419 mm.
V interiéru se tedy najde více místa pro zadní pasažéry a kufr povyrostl o 29 litrů na konečných 370 litrů. Poněkud zbytečně mohou působit obří devatenáctipalcová kola, dodávaná i na běžné ne-AMG verze.
Spolu s růstem, měnil se ruku v ruce i vzhled. Áčko získalo ostřejší hrany a přídi dominují „vysekaná“ světla, pochopitelně s full-LED technologií. Podobná situace se odehrála vzadu s přimhouřenými koncovými lampami.
Jak už tomu u moderních „Medvědů“ bývá, interiéru dominují displeje, uspořádané do jednolitého štítu přes polovinu palubní desky. Lze si objednat velké či malé displeje a ovládání buď dotykové, nebo iniciované skrz ovladač a touchpad na středovém tunelu. K mání je také hlasové ovládání, zapínané vyřčením povelu „Hey, Mercedes“. Kde už jsme to jenom viděli…
Zábavně-informační služby doplňuje i povinná armáda jízdních asistentů, umožňující semi-autonomní řízení vozu. V závislosti na datech navigace a na dopravních značkách, umí Mercedes třeba sám zpomalovat do křižovatek nebo do zatáček.
V první vlně se pod kapotou objeví jen trojice přeplňovaných motorů. Nejmenší čtyřválec s označením A200 má objem 1.4 litru, pochází z kooperace s francouzským Renaultem a nabídne zdravě znějících 163 koní výkonu. Výkonnější benzín A250 už disponuje dvoulitrem o výkonu 224 koní, jenž je schopen rozhýbat Áčko z nuly na sto za 6.2 sekundy. Diesel zastupuje jen starší patnáctistovka označená A180d, opět pocházející od Renaultu a nabízející 115 koní.
Pouze základní benzín lze objednat se šestistupňovým manuálem, jinak je v nabídce výhradně sedmistupňový dvouspojkový automat. Pohon všech kol je k dispozici za příplatek.
Svou premiéru před veřejností si střihne nová třída A na autosalonu v Ženevě. Výroba započne záhy a zajímavostí je, že se má malý Mercedes vyrábět v celkem pěti zemích na třech kontinentech. Konkrétně se jedná o Německo, Finsko, Maďarsko, Čínu a Mexiko.
05. února 2018, 16:36
1
Vypadá to k světu, ale.. Přesto, že současné Áčko nepovažuji za etalon krásy, nemá alespoň zadní světla ve stylu "univerzál". Co mají všichni s těmi obdélníky?
05. února 2018, 19:03
2
Ten zadok vyzerá odfláknuto a tlsto a kazí dojem z auta. Ako by im došli nápady...
05. února 2018, 22:20
1
ako pozerám, tak pozerám, ja v tom zozadu stále vidím Fiat Tipo. :D
06. února 2018, 09:05
1
Možná trochu jemnější rysy, než u Tipa, ale podobnost tam je, to máš recht... už se těším, až po faceliftu Tipa budou zadnice obou aut úplně stejné a Fiat si začne říkat "prémiové vozy"...