logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Mercedes-Maybach S600 Guard: Vůz neprůstřelného autíčkáře

Pokud jste skutečně hodně bohatý, je dost možné, že při volbě svojí limuzíny sáhnete po výrobcích divize Mercedes-Maybach. Jste-li ovšem hodně bohatý, a spoustě lidí ležíte v žaludku, bylo by dobré nějak si pojistit svoje zabezpečení vůči hrubé síle.

Koncern Daimler nabízí celou škálu aut, která jsou k mání ve verzích Guard. Spadá sem například off-road G500, SUV GLE a právě i limuzína třídy S. S600 Guard je sice ve výrobě už nějaký ten pátek, konkrétně od roku 2014, ovšem tehdy představil Mercedes jen svou verzi, která byla krátká, bez špičkové výbavy od Maybachu a odolávající jen do standardu balistické ochrany VPAM VR7.

Varianta od Maybach jde o dost dál a za svých zhruba 13 milionů korun dostanete dlouhé eSko, odpovídající nejvyššímu bezpečnostnímu standardu pro osobní vozidla VR10. To znamená, že na vás zlouni mohou střílet i kulometnou munici ráže 7.62x54, vybavenou ocelovými jádry, odpalovat pod vámi protipěchotní miny, nebo až 15 kilogramů TNT dva metry vedle vozidla.

Aby bylo tohle všechno možné, nachází se pod nenápadně vyhlížející karosérií Maybachu překládané pláty ze žáruvzdorného aramidu, polymeru s vysokou hustotou, a samozřejmě z oceli. Té je všude hned několik centimetrů a nějakých osm centimetrů mají i skla, která jsou navíc laminována polykarbonátem. Veškerá okna jsou tedy odolná proti střepinám, i proti již zmíněné vojenské munici, pálené kolmo pod úhlem 90 stupňů. Jen samotné čelní okno má hmotnost hodně přes 150 kilogramů.

Když už jsme u těch kilogramů, na původních 2 335 kg provozní hmotnosti můžete docela dobře zapomenout. Mercedes-Maybach sice přesnou hmotnost neuvádí, ale pancéřovaná auta těchto bezpečnostních kategorií běžně mívají lehce pod pět tun, takže asi tady se bude Maybach S600 Guard nacházet. Dvěma turby přeplňovaný dvanáctiválec o výkonu 530 koní a točivém momentu 830 Nm si s takovou masou sice poradí, ale dynamikou bude oproti standardnímu autu úplně někde jinde. Patřičně dimenzované musí být i brzdy a podvozek, protože krocení pětitunové limuzíny není jen tak. S600 Guard tedy už neumí honit supersporty, zrychlující z nuly na sto za pět sekund, ale umí vás provézt válečným peklem a živého přivézt zase zpátky.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Trinom
23. 2. 2016, 17:04

Vidím dobře, že motorová část a kufr není chráněná?

0 reagovat
Leli
23. 2. 2016, 19:52

Jasne ze neni, to je u pancerovanych aut normalni, pocita se s tim, ze po utoku se dostanes do blizkeho bezpeci i s ustrelenym chladicem, v kufru mas veci a veci jdou nahradit. Mimoto pancerovany auto jezdi casto s doprovodem, ktery te do toho bezpeci kdyztak dostrka. :-)

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte