načítám data...

Mercedes chystá nový šestipaprskový volant

Zmizí z něj většina fyzických tlačítek, na pohled ale vypadá pěkně.

zobrazit celou galeriiNovinky: Mercedes chystá nový šestipaprskový volant

Není to zas tak dávno, co se v nejluxusnějších Mercedesech objevil dvouramenný volant. Vypadá to ale, že v poslední době začíná u německé značky platit, že více je zkrátka…více. Na instagramovém účtu Chrise Lunda se totiž nedávno objevila fotografie, která by podle popisu měla zachycovat uniklý snímek volantu, jež dostane chystaná nová generace nejluxusnějšího sedanu značky. 

Na první pohled to vypadá, že se Mercedes vrací ke tříramennému uspořádání, leč pravda je dvojnásobná. Ramen je tu hned šest. Čtyři vodorovná jsou poseta dotykovými ploškami, které jsou odlišena různými výstupky. Vypadá to ale, že klasicky “mačkací” už zůstane jen klakson. Je poměrně pravděpodobná, že čtyřsměrná tlačítka na vrchních ramenech budou mimo jiné suplovat i funkci dotykových plošek známých z dosavadních Mercedesů vybavených systémem MBUX.

Zklamáním pro některé fanoušky může být fakt, že ve Stuttgartu neokoukali nápad Land Roveru a Jaguaru s tlačítky, která s ohledem na situaci mění svou funkci a “potisk”. Jinak ale působí nový volant poměrně hezky, opticky není tak obtloustlý a barokní jako jeho předchůdce a ačkoli si drží dávku konzervativnosti (jak se na eskový Mercedes sluší), nechybí mu inovace.

Posledním detailem, který stojí za pozornost je rekordně malý airbag. Vypadá to, že doby, kdy schránka s polštářem zabírala mohutnou plochu uprostřed volantu jsou definitivně pryč a teoreticky by se tak klidně mohly vrátit filigránské tenké volanty s decentními třemi rameny a malým středem, které máme tak rádi na starých sporťácích – třeba na Lamborghini Miura. To je ale zatím jen hudba budoucnosti. 


Starý a nový volant pěkně bok po boku.

 


 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

PachezZ
16. ledna 2020, 21:15
5

vidim VW Lupo 3L...

reagovat
Jimi
17. ledna 2020, 07:37
0

lepší, na původním ty velké stříbrné plochy působí levně.

reagovat
gramo
17. ledna 2020, 11:15
3

Šestipaprskový? A není to málo?

reagovat
ickxs
17. ledna 2020, 13:39
1

Podle me zatim nikdo nevymyslel lepsi volant, nez je 4 paprskovy - do bezneho auta. Za spodni paprsky se da pohodlne drzet pri klidnejsich dalnicnich presunech

reagovat
Pochtli
20. ledna 2020, 15:22
0

Mně víc vyhovují tříramenné - větší svoboda úchopu. Čtyřramenný dost vymezuje, kde volant dole držet.

Martin Martin
18. ledna 2020, 15:06
0

A jak se s tím bude točit, aniž bych pomačkal všechna dotyková tlačítka? Mi stačili výčnělky na Mazdě 6, věčně jsem něco odklikaval. Na volantu mi sedí jen tlačítka s jasným chodem. ps. a jsem zvědav kdo v té mezeře první nechá prst a rozseká se ...

reagovat
Pochtli
20. ledna 2020, 15:25
3

Nevím, nevím, ale podle mě je to klasický tříramenný volant, jen designově řešený "zdvojením".

reagovat
ro
rock
22. ledna 2020, 19:11
1

"Zklamáním pro některé fanoušky může být fakt, že ve Stuttgartu neokoukali nápad Land Roveru a Jaguaru s tlačítky, která s ohledem na situaci mění svou funkci a “potisk”"

To je taky nápad: místo toho, aby se tlačítko dalo naučit poslepu, se řidič musí oddělat palec z dotykové plochy, přeostřit zrak na symbol a pak se na tu dotykovou plochu zase strefit. Vot éto progres... A nejhorší na tom je, že se té chujoviny postupně chytí i ostatní - protože Land Rover a Jaguar to má a ostatní přece nezůstanou pozadu...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

GMC Vandura 2500 1990
GMC Vandura 2500

1990 rok výroby
205 koní výkon
5 700 ccm objem

Chevrolet Astro CL 1990
Chevrolet Astro CL

1990 rok výroby
150 koní výkon
4 299 ccm objem

Buick Riviera 6,6 V8 400cid 1977
Buick Riviera 6,6 V8 400cid

1977 rok výroby
185 koní výkon
6 600 ccm objem

Lincoln Town Car Limo 2003
Lincoln Town Car Limo

2003 rok výroby
250 koní výkon
4 600 ccm objem

Chevrolet Corvette C3 5.7 1979 1979
Chevrolet Corvette C3 5.7 1979

1979 rok výroby
195 koní výkon
5 700 ccm objem