načítám data...

Mercedes-Benz X-Class je něco jako prémiová Navara

19. července 2017, 10:42 1 komentářů Dominik Valášek Novinky

Plnotučný pracovní pick-up od Mercedesu je konečně taky. Je sice německý, ale má japonské kořeny.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Zevnějšek nové třídy X se sice připodobňuje současné designové škole Mercedesu (a někdo méně znalý by mohl při pohledu přímo zepředu říci, že se jedná o SUV GLS), ovšem pod vnější slupkou se ukrývá japonský Nissan, konkrétně aktuální generace pick-upu Navara. X-Class je totiž dalším z plodů spolupráce mezi Mercedesem a Renault-Nissan Alliance.

Už z fotek je však docela dobře jasné, že spoustu věcí si Mercedes udělal po svém, takže nabytí dojmu, že usedáte do Nissanu, asi příliš nehrozí. X-Class je hezčí jak navenek, tak i uvnitř. Objevují se zde třeba příplatková, kožená sedadla s elektrickým nastavením, tříramenný volant známý z osobních aut, kruhové výdechy klimatizace nebo moderní infotainment, u kterého lze volit mezi dvěma různě velkými displeji. Výbavové stupně jsou tři – Pure, Power a Progressive a zákazníci mají mezi nimi volit v závislosti na předpokládaném použití vozu.

Při zušlechťování Navary se ovšem nezapomnělo ani na praktičnost, která je u auta daného ražení přece jenom zásadní. Zadní řada sedadel pojme tři dospěláky, 534 cm dlouhý pick-up lze naložit až 1042 kilogramy nákladu a na kouli je možné pověsit dokonce 3.5 tuny. Světlá výška činí 202 mm a přední nájezdový úhel 20.4 stupně vás dostane skoro kamkoliv. Stejně jako Navara, je i X-Class posazen na žebřinovém rámu. Přední kola jsou zavěšena nezávisle, vzadu je potom tuhá náprava, ovšem vybavená vinutými pružinami místo klasických listových per.

Mercedes nezaostává ani nabídkou příslušenství. Na výběr bude několik krytů korby nebo různé třídiče, přihrádky a lišty pro ukotvení nákladu. Chybět samozřejmě nesmí ani ocelové nášlapy, případně kryty podvozku z nerezového plechu.

Zatím nepříliš přesvědčivě zní nabídka motorů. Při spuštění prodeje lze vybírat ze tří jednotek, z nichž dvě jsou stejný dieselový čtyřválec o objemu 2.3 litru, jen v různých naladěních. Slabší verze X220d nabídne 163 koní, silnější X250d potom 190 koní. Posledním z nabídky je ještě benzínový čtyřválec X200 o výkonu 165 koní. Teprve v polovině příštího roku dorazí na trh i naftový šestiválec X350d. Ten už nabídne lépe znějících 258 koní a 550 Nm točivého momentu.

Čtyřválcové motory jsou k mání v kombinaci s manuální převodovkou, případně se sedmistupňovým automatem, a vždy s přiřaditelným pohonem přední nápravy. Větší šestiválec později nabídne výhradně automat a stálý pohon všech kol. Jak přesně jsou pohony řešeny, to sice nepadlo, nicméně lze se domnívat, že přiřaditelný pohon bude „na tvrdo“ bez středového diferáku, stálý potom s mezinápravovým diferenciálem Torsen, či s nějakým elektronicky řízeným. Ke všem verzím půjde přikoupit ještě dost podstatná uzávěrka zadního diferenciálu.

V Německu se začíná Mercedes-Benz X-Class prodávat od listopadu a cena startuje na 37 294 eurech (970 tisících korunách) s daní. Postupně se nový pick-up dostane na trhy v Jižní Africe, v Jižní Americe a dále i v Austrálii. Do USA se Mercedes nechystá, neboť proti zdejším full-size pick-upům zaběhnutých značek by docela určitě neobstál.

Výroba začne za pár měsíců v továrně Nissanu v Barceloně a během roku 2019 se začne X-Class vyrábět i v argentinské Cordobě v továrně Renaultu. Renault je koneckonců do této hry také zapojen a v brzké budoucnosti představí svůj vlastní pick-up Alaskan, stojící na stejné platformě.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Lu
Lukyno
19. července 2017, 11:31
0

4 valec a pripojitelne 4x4, co uz je len na tom premiove??? Snad akurát tak cena...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem