Většina Géček prohánějících se po silnicích jsou potvory na ohromných kolech, které nikdy neviděly terén a svému majiteli slouží nikoliv jako auto schopné odolat zombie apokalypse, ale jako ukazatel společenského statutu. Jenže v Mercedesu si velmi dobře uvědomují, že pravý potenciál jejich krabicoidního off-roadu je někde jinde. Zapomeňte proto na chrom a pozlátko, tady přichází pracant v podobě G 350 d Professional.
Navenek je vůz o hodně purističtější než jeho luxusní verze. Chromovaná mříž chladiče se nekoná, místo ní je tu matně černá mřížka lemovaná světly s ochranou proti poškození. Zrcátka mají poněkud kamionový tvar, všude dokola jsou nášlapy a na zahrádku na střeše vede malý žebřík. Kola jsou minimalistická, šestnáctipalcová s černým lakováním. Uvnitř se nachází textilní sedadla, nastavitelná převážně manuálně, klasické malé rádio místo gigantického infotainmentu a gumové protiskluzové koberečky.
Zásadnější jsou však uprostřed palubky umístěná tlačítka od elektronického uzamykání diferenciálů a celý podvozek, který je o centimetr vyšší, což propůjčuje pracovnímu Géčku nájezdový úhel 36 stupňů. Pod kapotou, jak název velí, se ukrývá třílitrový naftový šestiválec o důstojném výkonu 245 koní, pohánějící skrze sedmistupňovou automatickou převodovku stále všechna čtyři kola. Jízdní výkony nejsou nijak převratné. Rozjezd z nuly na sto to zabere 8,8 sekundy a maximálka je skromných 160 km/h.
I přes absenci nadbytečného luxusu a zaměření na off-road a pracovní nasazení, není G 350 d Professional nijak levnou záležitostí. Cena je v Německu stanovena na v přepočtu 2 159 136 korun.





















BigBang
6. 6. 2016, 19:16Ať si říká kdo chce co chce, pracovní auto to zrovna není. Jestli AMG verze je „ruská mafie“, tak tohle je wannabe pracant. Automat, elektronický (ele. ovládaný) uzávěrky, lesklý plastíky v interiéru, přední nárazník tak akorát na to, aby byl pořád plnej bahna, což dozajista ocení IC, kterej bude plnej bahna jak ten nárazník. To i poslední verze Defa (Puma) byla 100x víc pracant než tohle...
Sumy
8. 6. 2016, 20:53Takovej dotaz... Jak chces prosimte ovladat uzaverky jinak nez elektronicky? Chces mit vyvedeny hadice na podtlak/pretlak do kabiny a cucat/ foukat? Krom mezinapravy, kde je mechanicke ovladani jeste resitelne je elektronicke ovladani kompresorem naprosto normalni vic nez 20let.
BigBang
12. 6. 2016, 10:45Dobře, s uzávěrkama to nebylo ode mě uplně správně napsaný a hlavně z článku pochopený. Nicméně zbytek se nemění ;)