A co přiváží? Výrazně vyšší výkon než dosud nejsilnější verze AMG GT S, kombinovaný s nižší hmotností a hromadou nových technologií. A taky má naprosto parádní mříž chladiče, inspirovanou 300SL Panamericana.
Co do zevnějšku, vedle již zmíněné mříže a nové barvy nese GT R také o 4.5 centimetru širší blatníky, velké zadní křídlo a nový spojler pod předním nárazníkem. Ta opravdová kouzla se ale odehrávají tam, kde to není vidět – pod autem. Sem dali inženýři karbonové součásti, které se nad určité rychlosti v režimu Race snižují k zemi, čímž „přisají“ auto k asfaltu. Přihoďte k tomu všemu ještě uzavíratelné průduchy v přední masce, které se otevírají podle toho, jak moc je třeba chladit motor, a je tu AMG GT s dosud nejnižším koeficientem odporu a s nejvyšší přítlačnou silou.
Čtyřlitrový, dvěma turby přeplňovaný osmiválec zůstal, ale nabízí nyní mnohem víc. Nová turba dodávají více plnícího tlaku, software řídící jednotky byl přeprogramován, okolí výfukových ventilů přeprofilováno a komprese změněna. Výsledkem je 577 koní a 699 Nm točivého momentu, tedy o 74 koní víc proti verzi S. Výfukový systém byl vyměněn za jiný, lehčí a pochopitelně i hlučnější. Síla z motoru putuje přes lehčí setrvačník a novou karbonovou hřídel k převodovce u zadní nápravy. Skříň je stále sedmistupňový dvouspojkový automat, ale s jiným naladěním, delším prvním a kratším posledním rychlostním stupněm. Akceleraci z nuly na sto zvládá novinka za 3.5 sekundy, tedy o 2 desetinky rychleji, než dosud nejsilnější verze. Maximální rychlost se zvýšila na výsledných 318 km/h.
Podvozek AMG GT R se dočkal kompletního přepracování. O 90 kilogramů nižší hmotnosti oproti verzi S by se nedosáhlo nebýt hliníkových prvků zavěšení. Adaptivní tlumiče AMG Ride Control zůstaly, ale doplnily je ještě pružiny s manuálně nastavitelným předpětím. Horkou novinkou je zatáčení zadní nápravy, které umí natáčet zadní kola buď proti těm předním, nebo stejným směrem. Řízení navíc disponuje variabilním převodem, který se průběžně mění v závislosti na rychlosti. Lehká kola o velikosti 19 a 20 palců obouvají pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2, které mají podle Mercedesu vydržet na trati o polovinu déle, než ty použité na eSku. Velké ocelové brzdy jsou standardem, za příplatek lze mít i karbon-keramické.
Interiér se skořepinami odívá kůži Nappa a mikrovlákno. Specialitou ze světa závodních aut je ovladač AMG Traction Control, umístěný na středovém tunelu. Když je vypnuté ESP, lze pomocí tohoto ovladače v devíti stupních regulovat kontrolu prokluzu. Zatímco jednička znamená okamžité zásahy při protočení zadních kol, devítka už nechá většinu práce na řidiči a umožňuje zádi vlát na všechny strany.
Jak se vám nejzelenější Mercedes v historii líbí? Myslíte, že na něj budeme jednou vzpomínat podobně jako na Gullwing?
































Nezn.uživatel
27. 6. 2016, 14:36Zrovna minulý týden jsem na Jižní spojce pocukával v koloně vedle AMG GT. Je to krásný, o tom žádná. Bohužel finančně z říše snů. :-(
Ronin
27. 6. 2016, 19:50Je úžasný,no aj tak ma najviac dostali tie disky.Sú nádherné,už som sa pri nich roztekal keď som ich videl na nejakej upravenej C63,no na GT sú neskutoné.Skvelo to hrá dokopy až na žlté detaily v interiéri.
Safa
27. 6. 2016, 23:59Ta zelená je boží!!!
HerrHobler
29. 6. 2016, 12:48Po dlouhý době auto, který když jsem poprvý viděl na Instagramu Mercedesu, mě doopravdy posadilo na prdel.
Snad ho budou mít na Legendách 2017