logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Mercedes-AMG GT nyní i jako otevřený roadster

Mercedes-AMG představil novou variantu svého „Porschebijce“ AMG GT. Pokud jste se v kupé cítili stísnění, teď můžete mít nad hlavou tolik místa, kolik potřebujete.

Stejně jako kupé vyjíždí i roadster ve dvou variantách. Zcela konkrétně se jedná o GT Roadster a o GT C Roadster. Oběma vozům hřmí pod kapotou čtyřlitrový osmiválec přeplňovaný dvěma turby, jenže zatímco ten v GT má 469 koní a 630 Nm, ten v GT C má rovnou 550 koní a 680 Nm. Ano, tyto hodnoty jsou vyšší než u kupé, ale pouze proto, aby byl dorovnán váhový rozdíl. Kolik nový roadster přesně váží, Mercedes zatím neprozradil, ale je nutné vzít v potaz, že auta disponují výztuhami zadních tlumičů, výztuhou podlahy a jedna výztuha je i pod palubní deskou. Připočtěme k tomu mechanismus plátěné skládací střechy a vyjde nám, že pěkných pár kilo navíc.

Právě navýšení výkonu ovšem znamená, že se oba vozy pohybují z nuly na sto se stejnou lehkostí jako jejich bráchové s pevnou střechou. Standardní GT zasprintuje na kilo za 3,9, GT C za 3,7 vteřiny.

Vyšší výkon navíc není jediným bonusem, který dostanete k výkonnějšímu a dražšímu GT C. Pod jeho rozšířenými zadními blatníky se ukrývají širší gumy na širších discích a také aktivní řízení zadní nápravy. Vše potom hlídá elektronicky řízený samosvorný diferenciál a o odpružení se stará nastavitelný podvozek AMG Ride Control. Výfuky pocházejí z dílen AMG Performance, přední brzdy jsou větší a navíc je tu RACE mód převodovky zrychlující řazení.

Oproti tomu ‚obyčejné‘ GT tyto fíčury postrádá. Jeho zadní kola nezatáčí, diferenciál je tradiční mechanický svor a podvozek klasika AMG Sport. I tak bychom ho ale chtěli víc. Právě kvůli tomu, že nemá tolik zlepšováků. Co ale mají oba vozy stejné, jsou aktivní lamely v mřížce chladiče, které v některých situacích zavírají přívody vzduchu kvůli lepší aerodynamice.

Co se kabiny týče, přenesla se z kupé prakticky beze změn. Novinkou je jen možnost objednat světle béžový interiér, který u kupé vůbec nebyl v nabídce. Plátěné střechy se nabízejí ve třech barvách, a sice v červené, černé a béžové. Stažení střechy probíhá pochopitelně elektricky a lze jej provádět i za jízdy do 50 km/h.

Premiéru před veřejností budou mít nové svalnaté roadstery od Mercedesu v Paříži na přelomu září a října. Na trhu se potom auta objeví v průběhu příštího roku.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
dejv
16. 9. 2016, 10:00

Bože, to je nádherné auto!

0 reagovat
PeterLuk
17. 9. 2016, 10:38

Paráda!

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte