Mercedes-AMG totiž čerstvě představil svůj nejvíc nejlepší, nejrychlejší a nejvýkonnější kombík v podobě E63 S kombi. V něm dostanete techniku z nedávno představeného sedanu stejné specifikace, ale k tomu hromadu místa v kufru. Jen pozor na těžké, kutálející se předměty. Ty zámky kufru také nevydrží všechno a při akceleraci, jakou E63 S vyvine, by mohly nepěkně pošramotit auta za vámi.
Ona akcelerace je věru obdivuhodná. Čtyřlitrové osmiválcové biturbo o výkonu 612 koní vystřelí E63S kombi z 0 na 96 km/h (60 mil v hodině) za 3.4 sekundy. To je sice o desetinu vteřiny víc, než za kolik umí totéž sedan, ovšem stále v poli supersportů. Maximálka je potom elektronicky omezena na 290 km/h. I tady platí, že sedan umí i 300, ale zde pravděpodobně hraje roli aerodynamika a stabilita auta.
O přísun 612 koní a 850 Nm na všechna čtyři kola se stará devítistupňová dvouspojková převodovka a ani ten pohon všech kol není žádná předpotopní záležitost. Jedná se o systém 4Matic+, disponující pokročilým vektorováním točivého momentu, elektronicky řízeným samosvorným diferenciálem vzadu a pochopitelně i tím, čemu se říká „Driftovací mód“. Stejně jako u sedanu, stačí i u kombíku hodit převodovku do manuálního režimu, vypnout stabilizaci a zapnout mód Race. V tu chvíli je pohon předku zcela ustřihnut a zbývá poctivá driftu-chtivá zadokolka.
Co se exteriéru a interiéru týče, tady se jedná o AMG klasiku. Nic křiklavého, ale zároveň nic, co by se mělo přejít bez povšimnutí. Zádi dominuje vkusná čtveřice výfukových koncovek, přídi nárazník s velkými nádechy vzduchu k mezichladičům a v interiéru se někdo hodně vyřádil s karbonovými dekory.
Chcete-li vidět E63 S kombi naživo jako jedni z prvních, kupujte na příští měsíc lístky do Ženevy na autosalon. Právě tady bude mít nový über-kombík premiéru před tím, než se v létě vydá na evropský trh.