načítám data...

McLaren Senna: 800 koní, 800 Nm, 800 kg přítlaku!

08. února 2018, 15:08 43 komentářů Vavris Vavrisovic

Pokud se vám moderní McLareny zdály lehce nudné a málo výrazné, pak nejnovější přírůstek do rodiny okruhových stíhačů z Wokingu možná překoná vaše představy.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

V dosavadní historii automobilky McLaren se nikdy nestalo, že by její brány opustil vůz se jménem. Tedy, McLareny samozřejmě vždy měly nějaký název, ten však sestával pouze ze strohé a kombinace písmen a číslic. Až nyní v roce 2018 se ledy pohnou a z továrny ve Wokingu se do světa rozjedou McLareny Senna. Placatý supersport bude oficiálně představen až na autosalonu v ženevě, ale po první prosincové ochutnávce již nyní McLaren pustil do světa více podrobností o tomto nevšedním voze. Vemte jed na to, že jméno Senna si u McLarenu nebrali jen tak do huby a jeho užití konzultovali nejen s pozůstalou manželkou legendy F1 Viviane, ale také s mladým Brunem, který je ambasadorem značky a podílel se na vývoji horké novinky. “S Viviane a Brunem jsme o spolupráci hovořili již v minulosti. Nikdy jsme však nechtěli udělat pouhou ‘Senna’ variantu některého z existujících modelů anebo nalepit někam jeho jméno jen proto, aby tam bylo. Muselo to být něco vhodného a uvěřitelného..”, říká doslova výkonný ředitel McLarenu  Mike Flewitt.

Jak už víte z dřívější novinky od Dominika, Senna je ultimativní stroj. Přísně placatá, rozkročená a aerodynamice podřízená věc, jejíž primárním účelem je vyvinout obrovská čísla akcelerace, decelerace, příčného přetížení a přítlaku. Design je přísně podřízen funkci a Dominikovi se zdál až příliš přehnaný pro silniční auto. Já se nacházím na přesně opačné straně a laboratorně chladné tvary kombinované s účelnou agresivitou se mi vážně líbí.

Užitečná lehkost, lehká užitečnost

Senna bude nekompromisní. To už bylo jasné v prosinci, ale dáme si lehké opáčko, jak lehký a nepraktický bude silniční závoďák z Wokingu. Prostor pro osobní věci, který se nalézá pod kapotou ostatních modelů (P1, 720) v Sennovi nevyužijete – okupuje jej chladič. Jediné odkladiště předmětů se nalézá za skořepinovými sedadly. Vleze se tam helma, rukavice a závodní boty. To stačí. Z fotek je jasné, že nasoukat se do výrazně profilovaných sedadel skrze vysoké prahy nebude nic důstojného. Pokud se vám však úkon podaří, můžete se nechat hýčkat klimatizací, audiem i infotainmentem. Sedadla jsou pouze tak tenká, jak je nutné a každému kupci budou ulita na míru.Celkově i s kotvícími strukturami váží 8 kg – jsou to doposud nejlehčí sedadla použitá v McLarenu. Samotný skelet skořepiny váží pouhé 3,3 kg. Alcanatara je umístěna pouze tam, kde byl testováním zjištěn dotyk těla člověka a těla sedačky. Na základě strukturální analýzy pak bylo stanoveno, kde mohou konstruktéři ze subtilních skořepin ukrájet další gramy pryč.

Jakmile inženýři odstranili každý přebytečný gram z konstrukce, byli údajně vyzvání k nalezení dalších 5% hmotnostních úspor. Šťastlivec, který si pořídí Sennu, bude moci omračovat své okolí třeba informací o šroubcích – díky jinému typu materiálu bylo ušetřeno 33% hmotnosti na každém vrutu. Náhrada mechanického otevírání dveří jako u 720S otevíráním elektrickým ušetřila 20%. Dokonce byl nově vyvinut lak, který ke krytí nepotřebuje tak silnou vrstvu jako standardní. Primárně se však samozřejmě šetřilo použitím karbonu všude, kde to bylo možné. Třeba díly karoserie váží jen 60 kg. Suchá hmotnost monstrózního supersportu se zastavila na 1198 kg. Na legendární McLaren F1 s 1138 kg to sice nestačí, avšak 720S s 1283 kg a P1 s 1400 kg suché hmoty jsou o kus tlustější.

Aerodynamika a konstrukce

Křídlo na zádi vozu nepobralo příliš krásy, stejně jako nestydatý difuzor. Výsledkem však je maximální přítlak až 800 kg, který Senna dosahuje při rychlosti 250 km/h. Jen samo křídlo vážící 4,87 kg dokáže tlačit auto k silnici více než stonásobkem své vlastní váhy. Aerodynamika je aktivní. Dvojice klapek pod každou z předních lamp mění polohu společně s aktivními plochami křídla. Tím je upravována aerodynamická rovnováha například při brzdění, kdy se hmota přesouvá na přední část aut. Zmenšením úhlu náběhu předních klapek a naopak zvýšením aktivní plochy křídla se aerodynamická rovnováha posune více vzad a umožní intenzivnější a agresivnější brzdění bez efektu nadlehčené zádě. Aktivní prvky samozřejmě pomůžou při dosahování maximální rychlosti 340 km/h, kdy negenerují nevyžádané množství přítlaku.   

Senna je postaven na základě Monocage III – poslední generace monokoku z uhlíkových vláken, lehčí a pevnější než dřívější generace. Pohonná soustava a zavěšení jsou neseny na hliníkových pomocných rámech a díky deformační výztuze integrované do zadní přepážky není třeba auto dovybavovat klecí. Vzhůru výklopné křídlové dveře vypadají mohutně a komplikovaně, avšak každé váží pouhých 9,88 kg – zhruba polovinu hmoty dveří z modelu 720S. Boční okénko je rozděleno na dvě části. Otevřít se dá jen ta spodní, opět za tím hledejte úsporu hmotnosti a také možnost vylisovat aerodynamicky funkční díl. Šéf designu Robert Melville k tomu dodává: “Odstranili jsme všechnu hmotu, která je typicky spojena se systémem otevírání bočního okénka. A protože ve spodní části dveří nyní nic nezaclání, mohli jsme do nich umístit průzor.

Pohon a podvozek

Senna není nejvýkonnějším modelem, tím zůstává hybridní P1. Disponuje však nejvýkonnějším spalovacím motorem. Pohon obstarává starý známý čtyřlitrový osmiválec M840 TR twin-turbo. Ovšem upravený a s odlehčenými písty a ojnicemi nebo mazáním se suchou skříní. Výsledkem je výkon 800 koní a točivý moment 800 Nm. Již od 3.000 otáček je k dispozici více než 700 Nm. To vše při váze 1,2 tuny.. Ježišikriste! Výkonová hmotnost 667 koní na tunu se vymyká schopnostem mé představivosti, stejně jako akcelerace 0-100 km/h za 2,8 sekundy, na 200 km/h pouze 6,8s.

“Senna je nejvíce okruhově zaměřené silniční auto, jaké jsme kdy vytvořili, a překoná časy na kolo jakéhokoli jiného McLarenu, který byl dosud vyroben.”

Velké šestipístkové karbon-keramické brzdy jsou dle slov McLarenu také tím nejlepším, co doposud použili. Výroba jednoho monoblok disku trvá 7 měsíců, tedy zhruba 7x déle, než je u tohoto typu běžné. Brzdy mají bez problému odolávat i nejtěžšímu okruhovému nasazení. Brzdná dráha z rychlosti 200 km/h je prý kratší než 100 m.

Zbývá podvozek. Dle Andyho Palmera je to opět to nej, co kdy McLaren na jakýkoliv vůz použil. Základní koncepce vychází z dvojitých lichoběžníků použitých u P1. Senna je vybaven speciálními adaptivními tlumiči, které jsou hydraulicky propojené (předek – zadek i pravý – levý) a sofistikovaný hydraulický systém nahrazuje také klasické stabilizátory. Složitá konstrukce je samozřejmě vymyšlena tak, aby v maximální možné míře pomáhala vzdorovat odstředivým silám a umožňovala co nejrychlejší průjezd zatáčkou. Podvozek je automaticky nastavován dle režimu zvoleném prostřednictvím systému Race Active Chassis Control II ovládaném skrze infotainment.

Závěrem tedy snad řeknu jen to, že jsem vážně velmi zvědavý, jak dlouho budou tomuto McLarenu vzdorovat rychlostní rekordy nejrůznějších okruhů.

A kdybyste snad měli divoké sny, pak vězte, že produkce čítající 500 kusů už své majitele dávno zná.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Fa
Fandatik
08. února 2018, 16:15
0

Zajímavý auto, ale vrtá mi hlavou ta hmotnost. Hrajou si s úsporou gramů a výsledek je o 60kg (s těžkým BMW V12) vyšší než u F1 (verze LM jen 1062kg) a dokonce o 100kg než F40.
Nezaregistroval jsem vnější rozměry, ale co je důvod? Bezpečnost cestujících, tuhost karoserie, atd.?

reagovat
Inženýr
08. února 2018, 16:33
0

Nepochybuji o tom, že to bude jezdit mistrovsky a skutečně rychle. Je to opravdu kus techniky a top inženýrství.

Ale proč to má proboha tolik otvorů? Klidně mě umínuskujte, ale je to odporně přeplácaný, a to i na hypersport.

Snad mi Beastar odpustí, že ho teď možná budu kopírovat, ale tohle vypadá jako klukem v předškolním věku nakreslená, škaredá parodie na Zondu.

Ať to klidně jezdí jak Oktávka RS, ale s těmi dírami to prostě přehnali.

reagovat
Martin61
08. února 2018, 18:21
0

souhlasím, ale u mě to asi nebude nic překvapivého, já se zasekl někde u Ferrari 360.

GanGreen
08. února 2018, 18:33
0

hovno tomu rozumim, ale neni to takle?
hodně děr = hodně ploch
hodně ploch = hodně přítlaku
Je to asi nesmysl co?
-
Komentář upraven 8. 2. 2018, 18:35:36

Martin61
08. února 2018, 18:48
0

Oni ten přítlak dovedou dělat i na spodku auta, auto se pak jakoby samo ve vyšších rychlostech přicucne k silnici, teď si ale nevzpomenu na jméno toho efektu. Samozřejmě je to možné ale spíš bych se přikláněl k tomu že je to jen proto aby to líp vypadalo.

krab
08. února 2018, 19:15
0

Já viděl včera rozhovor, o modelu Senna od EVO a Stevu Sutcliffovi tam bylo vysvětlováni, že tentokrát měli převládající slovo inženýři na aerodynamiku. Takže asi to vypadá, jak to vypadá fakt kvůli lepšímu přítlaku atd...

Fascinující stroj!

Inženýr
08. února 2018, 20:23
1

Já taky rozumím tomu, že se vlastně jedná o speciál, ale to prvotné vyděšení mě donutilo podat to takhle. :)

Když se podívám na Carreru GT, nebo Zondu (ta je víc hardcore, ale pořád obláček v porovnání s tímto), tak vidím čistý design supersportu.

Dnes se to vůbec hemží zbytečnými křivkami a fejkovými průduchy snad v každé cenové kategorii.

krab
08. února 2018, 20:57
0

Já ti rozumím, možná proto mě asi víc baví zpráva o tom, že Jaguar postaví zbývajících 25 D-typů, aby to bylo do původně plánované a nenaplněné stovky vyrobených aut. Na tom autě je vše a nic navíc. Je to tedy hodně letecká konstrukce, když se to vlastně vezme kolem a kolem. Malcolm Sayer, který je navrhoval taky byl leteckým inženýrem.

http://www.thedrive.com/news/18299/jaguar-classic-works-is-building-25-new-d-type-continuations

PS: tohle si i zaslouží novinku , když to sepíšeme :)

beastar
08. února 2018, 21:20
0

No design je hnusný. Asi čistě účelný. To je přesně to jak Horacio auta nestaví! Z tohohle mám závratě. A je to jakoby to opravdu děti v dřevěný při hodině výtvarky postavili z Lego technic stavebnice původně určeny na Optima Prima z toho šupáckýho filmu.

Chápu že v tyhle kategorii je těžký to udělat tak aby to bylo ok výkonem i vzhledem. Ale víš jak, voe stojí to peněz jak svatej grál a tak jako...

Fa
Fandatik
08. února 2018, 21:27
0

Když už jsi to zmínil jedná se o Venturiho efekt. Vzpomínám, že se testoval i aktivní, ale snad FIA to zakázala.

Pólin
09. února 2018, 06:20
0

Ten D-Type je fantastický...to je, společně s XKSS můj opravdu nejmokřejší sen:D

Safa
09. února 2018, 09:35
0

Fandatik: Je to tak. Ve Formuli 1 je tohle zakázáno od roku 1983, na konci 70. let s tím hodně experimentoval Brabham. Jinak vůbec první auto, které použilo princip Venturiho efektu, byl specál Chaparral 2J Sucker Car pro seriál Can-Am v sezoně 1970. Mimochodem, teď si s tím zase začal trošku pohrávat Ariel (model Aero P). Tolik strýček Google... :o)

M P
09. února 2018, 09:51
2

Pleteme si tu dvě věci. Označení Venturiho efekt je jen označení pro jev, kdy při urychlení proudění dochází současně k poklesu tlaku. To ovšem samotné vyplývá z Bernoulliho rovnice a zákona zachování energie.
Bez tohoto principu by nemohla fungovat letadla, a nefungoval by ani difuzor, který, pokud vím, ve formuli zakázaný není. Obecně funguje difuzor tak, že ve vhodném místě proudění vzduchu pod autem urychluje a tak se vytváří pokles tlaku, který auto "přisaje" k povrchu vozovky. Na konci auta potom dochází ke zpomalení proudu vzduchu na, to je to místo, kde se kanály difuzoru rozšiřují. Takže Venturiho efekt jako takový zakázán není.
Co je zakázáno, je aktivní vytváření podtlaku pod autem, tak jak to dělal ten Chaparral. Od toho se ostatně jmenuje sucker car, protože vzduch z pod auta byl vysáván. A zajímavá není jen tahle naprosto šílená 2J, ale už modely 2D a 2E byly moc hezky aerodynamicky řešené a představovaly jistý průlom v aplikaci poznatků aerodynamiky. Tam ostatně také vznikl tzv. kammback (pokud se nepletu), ikonická zkosená záď s maličkým spoilerem, tak dobře známá třeba z Fordu GT40.

Safa
09. února 2018, 11:12
0

Velmi děkuji za rozšíření obzorů, Matěji. Je vidět, kdo to hledal na netu, a kdo tomu opravdu rozumí... :o)

GanGreen
09. února 2018, 11:31
0

Taky sem si rikal ze to ma Matej hodne dobre nastudovany... kloboucek pane :-)

M P
09. února 2018, 12:16
0

Není zač, aero mě baví, a ve škole jsem s tím pár semestrů strávil. Jinak nejjednodušší pokus na demonstraci tohodle chování je vzít dvě A4, každou do jedné ruky, nechat je viset vedle sebe, a fouknout mezi ně. Čekal bys, že se oddálí, ale opak je pravdou.

krab
09. února 2018, 12:19
0

On totiž Matěj teď frajeří, protože doma potajmu bastlí difuzor a přední křídlo na Yarise :)
Tak to má vyčtené z těch internetů...

M P
09. února 2018, 12:21
3

Mě teď spíš hrozně baví představa, že někde v republice jsou lidi, co mají na obrazovce monitoru Autíčkáře a foukají mezi dvě a4 :D

krab
09. února 2018, 12:24
0

Hele ... fakt to funguje :-D

Fa
Fandatik
09. února 2018, 12:30
0

Super doplnění. Ještě k té aero, bylo by možné využít vzduchového polštáře, který by vytvářel větrák a mikro tryskama v kapotě by usměrňoval venkovní vzduch (princip Air hockey)?

M P
09. února 2018, 12:37
0

No jasně, co do ovlivňování mezní vrstvy a usměrňování proudění, možnosti jsou prakticky neomezené. Samozřejmě by to nefungovalo jako air hockey, protože by to k ničemu moc nebylo, ale dá se. Někde jsem psal o Astonu DB11, kterému chybí vysouvací zadní křídlo, a místo toho používá usměrněný proud vzduchu pro zvýšení přítlaku. Jen tam není větrák, ale jen dva kanály, takže to není energeticky náročné.
Zajímavé je podobné řešení u letadel, kde se takhle ofukují vztlakové klapky pro zvýšení jejich účinnosti. Obecně se asi dá říct, že je lepší využívat kinetické energie toho nabíhajícícho proudu vzduchu, než to ještě nějak aktivně podporovat, protože auto se stejně hýbe a pohybuje se vzduchem, přidávání kompresorů a větráků by se chtě nechtě projevilo na spotřebě.

Pólin
09. února 2018, 12:50
0

poklona pane...vyčerpávající odpověď;) jinak ten Chaparel je snad nejhnusnější závodní auto co jsem kdy viděl...hnus:D

Safa
09. února 2018, 12:57
1

Hm, tak teď tu kolem mě všichni foukají mezi dva papíry. Tohle bylo tak trochu škodolibé, Matěji... :o)

M P
09. února 2018, 13:09
0

Škola hrou pánové, Komenský by z vás měl radost! :)

Vavris Vavrisovic
09. února 2018, 13:16
0

Jsi fakt vůl, taky foukám :-D

Fa
Fandatik
09. února 2018, 17:44
0

Spíš jsem myslel snížení odporu prostředí (vzduchu / tekutiny) při pokusu o dosažení maximální rychlosti.
Jestli už někdo neexperimentoval s principem kavitace (nebo něco podobného) pro dosažení Vmax. A zda je to vůbec reálné dostat do samohybu připomínající běžné auto.


AspidMan
08. února 2018, 21:05
1

Viete aké "súčasné" auto je hodné názvu Senna? Valkyria od Aston Martinu! To bude podľa mňa skutočný novodobý duchovný nástupca McLarenu F1 a verím, že to bude posledný čistokrvný supersport a nie tieto preplácané limitované edície postavené na rovnakých základoch ako polovica ponuky, kde sa len trochu pohrali s váhou. Pre mňa to je výsmech.

reagovat
JP
09. února 2018, 04:20
0

F1 bylo auto, který drželo skoro dekádu rychlostní rekord a přitom se nejspíš dalo bez problémů provozovat jako dailycar když na to měl někdo peníze. Ten Aston bude podle všeho co jsem četl vhodnej tak maximálně na okruh (podobně jako Senna) a tipuju, že ani tam nebude dlouho nejrychlejší. Mimoto jsou ty auta obě strašně ošklivý a za 20 let si nikdo nebude pamatovat jak vypadaly, zatímco F1 je estetickej skvost. Celkově mi přijde mimořádně trapná představa, že se u těch aut podřídilo úplně všechno tomu, aby daly okruh o desetinky vteřiny rychleji a přitom pro drtivou většinu kusů bude vrcholem života sprint ze semaforu při pocukávání v Dubajský, nebo Monacký zácpě s řidičem, kterej by měl problém plně využít i auto s třetinovym výkonem. Ty méně šťastný kusy skončej bez značek někde v klimatizovaný garáži pod plachtou a jestli se s nima někdo někdy pořádně projede, tak v době kdy už budou zastaralý. Kupovat okruhový auto a nejezdit s nim hlavně na okruhu (což s tim podle mě nikdo dělat nebude) je přece úplnej nesmysl. Kdybych měl tolik peněz, jdu jednoznačně pro Bugatti. Kdyby nebylo skladem:D, tak pro Koenigsegg, ale jedině "základní" čistej model, ne ty pozdější s písmenkama navíc (R, RS...), který jsou obvykle opticky přeplácaný. Auta od Pagani mi subjektivně přijdou poněkud teplý (juj, ještě tady dáme cingrlátko a tady tykadýlko, ňu ňu), jinak bych si vybral i tam. No, stejně by mě víc než tyhle nesmysly uspokojilo třeba starý 550 Maranello, nebo podobný auto z dob, kdy ještě všechno rychlý nevypadalo jak transformers.

GanGreen
09. února 2018, 06:24
0

Tim Maranellem jsi to zachranil ;-) ja jsem si behem cteni rikal, ze mit takovejch penez, tak jdu prave nekam pro tu F1... :-D
Jinak s tema tranformers souhlasim, ten design je ted dost perverzni....

Fa
Fandatik
09. února 2018, 08:03
0

JP: Tak teď se rychle schovej, až si to přečte Beastar bude zle :-D
Ale tak cítíme asi všichni, doba kdy se rvala F40 s 959, následovaná XJ220 a EB110 a pak pořádné kladívko na čarodějnice McL F1. Z plakátu bylo cítit tu rychlost a eleganci.

Vavris Vavrisovic
09. února 2018, 10:10
0

O provozování F1 jako dailycaru mám značné pochybnosti. Řekl bych, že nebude o nic lepší daily, než Senna. No a místo desetinek to na časech na okruzích reálně určitě budou vysoké sekundy.

BobAsh
09. února 2018, 11:59
0

Rowan Atkinson o F1 tvrdil, že je na daily překvapivě použitelná, má nečekaně pohodlný podvozek a je zábava ho řídit i pomalu - taky s tou věcí najezdil asi 70kkm.

beastar
09. února 2018, 13:18
0

Teplý? Tak to se hned pozná odborník na design. Mimochodem zrovna Zonda fakt moc tykadel nemá. Naopak se jedná o příklad jak by to mělo vypadat bez děr v karosérii a celkovýho designu alá StarWars.

F1 se jako daily tak jak to nejspíš myslíš ty využívat fakt nedá. A nemyslím kvůli penězům. Pokud by sis chtěl záměrně denně ublizovat tak jedině. Jde s tím jezdit, ale bude to stejně příjemný jako mít rodinný auto Velorex.

Mr.Bean sice tvrdil to co píše Vojta. Ale kde a jak jezdil nikdo neví. Navíc je to prokazatelně trochu blázen. To ta teplá Zonda dokáže v pohodě taky, stejně tak vykulená 911, nebo vesmírná žehlička Aventador. Takže opět sem se přesvědčil že v tomhle je tady největší realista sneaky Thomas Schumacher.

Každému z vás bych přál aby se podobnym souborem silnýho motoru v kusu formeliny s kolama projel třeba Praha... Budějovice:))) Už zejtra by sme se překvapivě shodli.

S jedinou věcí souhlasim že většina aut stejně nejezdí. Nebo si někde zkoušej cvičně světla v Londýně. Dobrej je ten Ali bubu Bubakov jak má klima hangár a v něm 50 Ferrari....

JP
09. února 2018, 16:01
0

Psal jsem o subjektivním pocitu ze vzhledu, to nemá s odborností ohledně designu nic společnýho. Asi jako kdybych řekl že se mi moc nelíbí zvuk nějakýho motoru a tys mi na to napsal, že se hned pozná odborník na motory. Když se třeba podívám na Huayru, tak mi vždycky díky těm zrcátkám připomene brouka Pytlíka, kterýho jsem od svýho dětství považoval za gaye. Nejde samozřejmě jen o ty zrcátka, celej kukuč toho auta se mi nelíbí. Ani nemluvim o interiéru a množství kovovejch prvků, od kterejch se odráží každá kravina, lesklej kov na přístrojový desce, potažmo skoro kdekoliv v interiéru opravdu nemam rád. Je fakt, že Zonda tak hrozná nebyla, zvlášť ranější verze.

O každodenní (jasně, to neznamená že by bylo skvělý mít to jako jediný auto) provozovatelnosti F1 se vyjadřovali v mnoha testech, třeba Tiff Needell o tom mluvil víckrát, nejde jen o Atkinsona. Lepší než Senna je nepochybně už tím, že má navíc jedno místo, docela slušnej prostor pro zavazadla a očividně i světlou výšku. Nikdo netvrdí že je F1 stejně vhodná pro každodenní provoz jako třeba S500 a že by byl relax se s tim proplejtat Prahou po dlažebních kostkách, ale že je výrazně použitelnější, než všechny tyhle okruhový speciály. Samozřejmě mnohem lepší každodenní použitelností než okruhový speciály vládnou i 911, MB SL, Passaty, Octavie, Fabie a mnoho dalších aut kterých se to srovnání netýkalo.

beastar
09. února 2018, 17:17
0

Jenže 911 je použitelná jako denní auto neustále a to skoro ve všech verzích. Názor na auta od Pagani ti neberu. Jen píšu, že to že tobě to něco připomíná neznamená že to tak je. Jinak samozřejmě chápu že se to asi jako nelíbí úplně všem lidem. Stejně jako já trnu při pohledu na některý auto hrůzou tak to maj asi i jiný. No a s tou denní použitelností je to hodně subjektivní. Možná víc než s tím vzhledem. Vydržet se v tom dá no respektive dojet z bodu A do bodu B. O nějaký zábavě ale fakt nebude řeč. Nevim jak často s tim jezdil Needell a kam, ale jezdit s tim normálně ve střední Evropě dlouhodobě denně NEJDE. Pokud nejsi masochista kterej si rád ničí zdraví a nervy. Dojet s tím na okruh blbnout tam a jet domů jde. Je to asi stejný jako si tady psát jestli je caterham dobrej jako daily. Šlo by to, ale je to hovadina. Takže nějaký místo navíc bych řekl je úplně šumák.

Jak sem psal. Přál bych ti v tom denně jezdit aspoň kilo u nás kolem Prahy a v ní alespoň tejden. Potom si napíšeme znova jaký byly pocity jo:)

JP
09. února 2018, 17:37
0

Ve výsledku nechápu ten jemně konfrontační tón, když píšeme téměř to samý :-)

beastar
09. února 2018, 17:45
0

No konfrontačně to neber. Já jenom nemám rád, když se někdo snaží veřejnosti podsouvat že supersport(jakejkoliv) je vlastně úplně v klidu na denní dovádění. Lidi si potom myslej jak to bude paráda jezdit po Praze v něčem podobným. Jenže ono je to totálně na hovno ať je to cokoliv nejen F1či novej MCLrn. Navíc teda je rozdíl s tím jezdit v GB po venikově a nebo v mojí oblíbený Kalifornii a u nás (celej region nejen ČR)

A souhlasim s tim že Zonda byla nejleši v prvních provedeních potom se to posouvalo směrem k tomu, že jezdit s tim šlo, ale ne "normálně" a fakt je ten že už to hodně přeháněli s těma "vylepšeníma".

Fa
Fandatik
09. února 2018, 17:49
0

JP: Otřel jsi se o Zondu, tak Beastar vyletěl jak čertík z krabičky. :-D

Fa
Fandatik
09. února 2018, 17:59
0

Tak konkrétně v Dlouhý není zas tak velký problém potkat otevřený Gallardo nebo 458 jak se pomaličku jede předvést před Jamese Deana. Skoro bych pak věřil, že jsou to nej daily cars do centra.

beastar
14. února 2018, 20:42
0

To je jako vtip? :) Taky tam můžeš vidět GTR a M3 a další věci. Skvělý daily no hlavně když to projedeš od Revoluční přes ty všechny spomalováky. To je paráda na každym 3 km/h a máváš jak idiot. Nervy jak hovado aby tě nesestřelil nějakej magor a nebo aby ti v tom nenablila nějaká dilča:D Hlavně že zamachruješ,

Jimi
09. února 2018, 06:56
0

Je pravda, že je to přeplácané, ale na blbnutí na okruhu to asi funguje. Ta vzpomenutá McL F1 asi už nebude překonaná, protože tímto směrem dalšího vývoje už nikdo dál nepokračoval. Čistá esence auta- bez posilovače řízení, bez posilovače brzd, žádný protiprokluz, bez ABS, V12 atmosféra z Mnichova, ... má to další 2 místa, kufr a ještě to po přitom dobře vypadá...

reagovat
beastar
09. února 2018, 13:21
0

Ono už se moc není kam překonávat. Jedině že by to ještě lítalo a mělo kabinu s ložnici.

Perunwit
14. února 2018, 20:16
0

Považuju se za Sennova fanouška. Doufám ale, že Ayrton by měl o dost více vkusu, než tvůrci designu tohoto auta soudnosti. MCL od dob F1 neudělal prakticky ani jedno auto ze všech úhlů pohledný a agresivní. Ta Valkýra jakž takž.

Takový Centenario je oproti tomuhle extáze elegantní agrese a moderny.
Pokud hard core, pak Sesto Elemento!

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem