Chcete-li plnokrevný supersport, jednou z variant je bezesporu i novinka od britského McLarenu 570S. Jestli to ale s ježděním a potažmo i závoděním myslíte vážně, a netrápí vás, že budete po silnici vozit auto na podválu, můžete nyní sáhnout i po závodní verzi.
Stejně jako u všech modelů z řady Sport Series, točí se i u 570S GT4 vše kolem karbonového monokoku, který McLaren nazval MonoCell 2. Karosérie, která je z větší části z karbonu, je ovšem oproti silničnímu modelu doširoka rozkročená a v podbězích se nachází hořčíková kola se závodními slicky Pirelli. Aby se vůz držel asfaltu co nejpevněji, přibylo pevné zadní přítlačné křídlo a přední spojler.
Za řidičovou skořepinou, ukrývá se dvěma turby přeplňovaný osmiválec o objemu 3.8 litru, který McLaren používá již v celé řadě modelů. Jak napovídá koneckonců i název, výkon činí 570 koní a točivý moment 600 Nm. U silničního modelu se síla na kola přenáší skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku, ale jestli je stejné ústrojí zvoleno i pro závodní GT4 verzi, to jsme se nedozvěděli.
Cena připraveného závodního auta činí 159 900 britských liber (5,5 milionu korun) a poprvé bude k vidění na začátku sezóny seriálu British GT Championship. Aby McLaren udělal svému vozu reklamu i v ostrém nasazení, právě tohoto šampionátu se s vozem a továrním týmem zúčastní.
Co se dalších modelů značky týče, vyplatí se zůstat naladěn, neboť za několik týdnů odhalí McLaren ještě další verzi 570S Sprint. O té v tuto chvíli víme jen to, že se bude jednak o auto určené na traťové dny, nepodléhající žádným omezením v oblasti závodních regulí.








