načítám data...

Mazda MX-5 RF 2.0 G-160 versus Toyota GT86: Dvě gejši a umění juda

Dvě společnice klasického vychování a jedno letní odpoledne nemůže skončit jinak než projížďkou na zakroucené okresní silničce. Jste připraveni na českou Touge?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

O Mazdě MX-5 poslední generace psal snad každý automobilový novinář na světě. A o dvojčatech z dílen Toyoty a Subaru jakbysmet. Vždyť jen já jsem o ní psal už nejmíň čtyřikrát! A Vojta zase nesčetněkrát zmínil ve svých textech Mazdu MX-5. Už vás čtenáře s tímto tématem musíme pořádně štvát. Ještě než tyto dva zázraky ze země vycházejícího slunce zavřeme do černé škatule kyberprostoru, umožníme jim naposledy zazářit na stránkách Autíčkáře v tradičním zápase judo.

První kyu: Porovnání kimona

Mazda MX-5 ND je moc roztomilá věc. Je taková štěněcí. Když na vás poprvé vykoukne z košíku několik hlaviček malých labradorů, zákonitě se přihlouple usmíváte a rozněžníte pohledem. Je malá a opravdu miloučká. Toyota GT86 je ve svém kimonu taková dospělejší. Civí na vás zadními lampami připomínajícími přizavřená víčka očí našeho dospělého a nezbedného Boxera Archieho. Na bocích blatníků najdete symbol dvou silných paciček proti sobě, tedy vlastně pístů motoru s protilehlými válci. Současně je to kupé, je širší a pohledem nižší než Mazda. Nová Mazda není pravým kadeřnickým roadsterem jako její dávná předchůdkyně. Dovolím si tvrdit, že s první generací MX-5, tak zvanou „mrkačkou“ nemá stylisticky nic společného. Navíc před zadním kufírkem ční celkem masivní obruč, pod kterou se schová pevný středový díl střechy. Mnoho lidí včetně mě vždycky chtěli, aby Mazda postavila malé kupé na bázi MX5. A škoda, že v Mazdě nezískali tu sílu či dostatek podpisů vedení společnosti to dotáhnout už kdysi s modelem NB. Ten byl ve verzi kupé už hotový a vypadal skvěle. RF je trochu zvláštní. Náš blogger a můj kamarád Raspby si vloni střihnul s modelem RF zkušební jízdu. Tvrdil, že je to taková zmenšenina svalnatého Nissanu 370Z. Nezbývá než souhlasit a uznat, že souboj v prvním kyu vyhrává naše šikmooká drobná krasavice z Hirošimy.

Druhý kyu: Technika boje

Symbol protilehlých pístů, lebka, zkřížené hnáty. To vše signalizuje jasnou věc. Nedám ti to zadarmo, křičí do světa náš nezbedný boxer. Toyota GT86 má oproti Mazdě nesporné technické výhody. Tvůrci automobilu chtěli především dosáhnout nízkého těžiště vozu. Je to filozofie Subaru, přenesená do praxe za výrazné pomoci dalších technologií od Toyoty. Když dva velmi dobří judisté spolupracují, ze zápasu by měl protivník vyjít poražen. Motor je díky své koncepci hlav válců svírajících úhel 180° velmi nízký a podařilo se jej zabudovat co nejdále za přední nápravu. Převodovka i kardanová hřídel s diferenciálem mohou díky plochému motoru sedět níž, než je u stejné koncepce běžné. Sedět nízko má své nesporné výhody. Ani závodní bobisté nesjíždí ledovým tobogánem posazeni na base od piva. Diferenciál Torsen má omezenou svornost a pomůže vám neusmažit v každé vlásence jen vnitřní, odlehčené kolo. A takové kolo, když se pak opět chytne své trakce autem rádo trhne. Zakončení přetáčivého smyku vypadá neladně a těžkopádně. Tohle se vám právě v „dvojčatech“ nestane. Když si v Toyotě GT86 sednu za volant, mám jej přímo před sebou. Sedadlo s velmi dobrou fixací zad si nastavím pěkně vzpřímeně a hned dávám větší pozor při řízení. Pamatujete na to co vám říkala paní učitelka ve škole? „Nehrb se, nelež na té lavici, sedni si pořádně!“ Kdo nesedí v autě správně, nemůže se pak ani soustředit na jízdu.

Mazda MX5 je jiná. Snaží se marketingově stále operovat s filozofií koně a jezdce. A ono to tam rozhodně je cítit. Mazda je totiž zrovna jako kůň poměrně vysoká. A když na vás nezafunguje Jinba Ittai, rozhodně zapůsobí Kodo. To je takové slovo, překladatelský oříšek, dalo by se říci. Kodo má znamenat grafické znázornění ladnosti pohybu. Představte si přikrčeného jezdce, vlající hřívu a černého Mustanga plynoucího prérijní krajinou. Anebo si představte něco jiného dynamického a ladného. Tak tvůrci Mazdy chtějí, aby na vás nová MX5 působila. Má oproti Toyotě lichoběžníkové zavěšení i vpředu a díky tomu by měla umět nabídnout ještě stálejší přilnavost předních pneumatik k vozovce. Každý díl byl pečlivě posouzen a pokud to šlo, navrhnul se z lehčích materiálů. Ve výsledku je MX5 RF o plných 180 kg lehčí než Toyota GT86. A to není málo. To je hmotnost jednoho velmi dobře živeného prasete, které si obrazně vezete v Toyotě. Trik je ovšem v rozložení hmotnosti a především, GT86 má i nouzová zadní sedadla a je o 25 centimetrů delší. V tomto utkání to vidím opět nerozhodně. Každé auto, každý náš judista je z jiné kategorie, přesto se spolu mohou utkat ve velmi vyrovnaném zápase.

Třetí kyu: Motory alias seznam chvatů

Oba jsou to čtyřválce. Motor Toyoty a Subaru je přesně čtvercový o vrtání a zdvihu 86 mm. Písty se pohybují na klikové hřídeli přímo proti sobě. Motor Mazdy je řadový a jeho malinko tenčí písty mají přeci jen trošku delší zdvih, než je jejich průměr. Jak tomu bylo vždycky v historii, Mazdě MX5 chybí opravdu sportovní motor. Je to upravený čtyřválec ze sedanů, hatchbacků, kombíků a crossoverů. Toyobaru má svůj vlastní motor přímo vyvinutý u Subaru pro tento vůz. Podíváte se na červené pole obou otáčkoměrů a hned to vidíte. Toyobaru točím o cenných 700 otáček víc než Mazdu a to jí v závěrečném souboji může pěkně srazit na lopatky. Oba motory shodně využívají technologii přímého vstřikování, speciálního tvarování povrchů pístu a dosahují poměrně vysokého kompresního poměru. Na druhou stranu, žádný zvláštní „wow“ faktor bych v tom nespatřoval. Stačí nastartovat motor s hlavou Cosworth v jednom Autíčkáři už známém Caterhamu, či nechat roztočit srdce stařičkého Mercedesu 190 E 2.3-16, o kterém jste nedávno četli a pochopíte, že katalogy obou výrobců se pyšní něčím, co tu už dávno bylo. A možná ještě výživnější a lepší. Zrovna tak moc nechápu použití systémů I-eloop v Mazdě. I-eloop je taková ta velmi sofistikovaná věc, která způsobí, že vám v křižovatce po zastavení chcípne motor. Oranžová Toyota nic takového naštěstí nemá. Mazda má, ale nepochybně velmi hezký zvuk. Poslechněte si zvuk jednohodruhého auta za sebou a zamyslete se. Mazda připomíná starší Alfy a Toyota zas nechá vyniknout mechanickému vrčení charakteristickém pouze pro motory typu boxer. Skoro bych se ovšem přimlouval za tu Mazdu. Je libozvučnější. Je to zase nějaké nerozhodné.

Čtvrtý kyu: I papírově slabší soupeř má stále šanci

Já jí nadržuji trošku té Mazdičce, co říkáte? Teď to přijde. Přijíždíme na kus zajímavě zakrouceného testovacího kusu asfaltu. Vysedám ze svého auta, sednu si k Vojtovi do Mazdy, zapnu pásy a vyrážíme si ten úsek vyzkoušet poprvé. V okamžiku vidím, že sedím v autě výš. Příď je trochu pode mnou a já se necítím úplně součástí stroje, natož v harmonii s ním. A to ani když usednu za volant. Řízení je trošku lehčí než bych si představoval. Elektromotor posilovače Mazda situovala přímo k hřebenu řízení, prý pro lepší cit a reakce. Řadící páka má krátké dráhy, ale ten pocit kovového, neskutečně mechanického řazení rychlostí, jaký jsem znal z MX-5 první generace je zkažený nějakým pryžovým mezikusem. Reakce na plyn je ovšem excelentní. A to je vážně důležité. Výkonu je celkem dostatek, ale už před první zatáčkou se mi Mazda zdá taková měkčí a poddajnější pod zadkem. Kola se velmi dobře drží asfaltu a kopírují přes sofistikované zavěšení veškeré nerovnosti. Jenže auto se v nájezdu do zatáčky nakloní. Ono se nakloní, předek skoro už jako by oznamoval přicházející nedotáčivost, zatímco při přidání plynu se celé auto ještě dále zhoupne v bocích. Přitom letní sportovní Bridgestony Potenza mají v ten okamžik spoustu zbývající přilnavosti. Co mám říkat já s obyčejnými Bridgestony Turanza, které jsou obuty na Toyotě. Mazdě chybí ta špetka sportovnějšího nastavení, schází naprogramovaná hravost na limitu. Nejsem zdaleka skvělým řidičem, který umí projet každou ostřejší zatáčku v Porsche 911 bokem jako Chris Harris. Ale na můj vkus Mazda ukazuje málo talentu. Řidič si na její měkčí nastavení musí zvyknout. Zadní náprava se dá ovládat skvěle plynem, ale podvozek, který se v nájezdu do zatáčky naklání, nepřidává tu správnou dávku důvěry. Možná proto existuje i lepší verze Revolution Plus s tlumiči Bilstein. Stejné jsem měl na MX5 NC 2.0. I ta trpěla podobnými dynamickými nedostatky, když si to tak nějak zpětně promítnu.

Toyota se chová jinak. Je naladěná sice stále jen jako velmi kvalitní polotovar, ale už se s ní dá řádit v jiném stylu. V aute sedím daleko níž, pod zadkem cítím auto daleko snáz a opravdu skvělé sedačky s bočním vedením mé tělo drží tam, kde potřebuji aby zůstalo. Mazda nabídne anatomické sedačky pouze v Revolution plus výbavě. S Toyotou jemně dobrzdím k zatáčce, volantem namířím předek k apexu a dál už zatáčím pomocí plynového pedálu. A jestli chci a mám prostor to tam poslat víc bokem, či se opravdu snažím o přesně čistou stopu, to je jen na mně. Úplně čistá rychlá stopa Toyotě nejde moc dobře. Chce si hrát a pod rukama doslova ožije. Nejsem objektivní a ani neumím být. Zkrátka někde od pěti a půl tisíce otáček výš mám tohle auto neobyčejně rád. Jsme ve spojení jezdce a koně i bez reklamní brožury. Jen Vojta to viděl maličko objektivněji. Toyota mu přišla málo komfortní, ale jinak vystoupil a nad tou pěstěnou bradkou se objevil také široký úsměv ve tváři. Toyota tohle kolo automobilového juda vyhrála. Můžeme se o to přít, hádat se, ale to je asi tak jediné co s tím můžeme dělat.

Pátý kyu: Poražený mění taktiku boje

Je potřeba zpomalit a poohlédnout se kolem sebe. V Mazdě se cítím jako v roadsteru, přičemž jsem obklopen hodnotnými materiály. Je to opravdu malá hračka. Motor při přidání plynu sytě vrčí, při ubrání trošku prská. Když jedu normálně, je z ní najednou velmi příjemné místo k soužití. Plyn reaguje velmi hezky, meziplyn se dá krásně trefit a člověk vlastně vůbec nikam nespěchá. Vojta nešetřil při testu tohoto konkrétního auta přirovnáními ke klasickému britskému roadsteru, poslouchal „the Clash“, fotil jí i černobíle jako správný hipster a dodala mu zkrátka tu správnou náladu. To poslední je fakt důležité. Je fantastické, když nastoupíte do auta, které vás pohltí a těšíte se pokaždé do něj sednout v manšestrovém či tvídovém sáčku. Sorry, Krab se právě v sakách ani v řidičských polobotkách nevyzná. Možná i proto vlastně po Mazdě MX-5 netoužím.

Já si nejradši oblíknu staré obnošené Levisky, které by už normálně Krabová dávno vyhodila, přes hlavu hodím tričko s nějakým velkým obrázkem motoru, karburátoru, případně zkřížených pístů a jdu se bavit. Většinu času stejně jezdím pomalu. Ale nevadí mi trošku víc kodrcání a čekání na ten správný úsek, kde se spolu s autem lépe svezeme. Pro tyto účely je mi Toyota vážně lepším společníkem. Stejně jako Mazda, nemá ani Toyota kdovíjak účinné brzdy. Ale to je jeden z vedlejších detailů. Nakonec obě auta můžeme chápat i jako polotovary k dalším úpravám a metamorfóze v opravdová sportovní auta. Také se s nimi závodí v mnoha zemích v značkových okruhových pohárech. Jsou to platformy s velmi dobrým a zábavným potenciálem.

Šestý kyu: Lukáš Krpálek nás seřeže opravdovým uměním juda

Je to nějaké nerozhodné, že? Původně jsem po skončení ježdění v našem srovnáváku nasedl do své Toyoty a v okamžiku jsem si řekl. „ Chlapče, dobře jsi udělal, Tojka (my jí doma říkáme Tojka) je na míle lepším autem než ta Mazda“. Jenže teď a s odstupem času si říkám, že jsem byl na MX-5 zlý. Protože stejně nás oba porazí na lopatky Lukáš Krpálek, kdy si vzpomene. Krpálek je obrazně ten šampion, opravdové sportovní auto, což je například i o dekádu starší Porsche Cayman nebo Lotus Evora. Ale Krpálek podává takové výkony jen díky špičkovému týmu. A pro nás hobbíky v judu je daleko vhodnější čerstvé, zbrusu nové suši v podobě Toyoty. A když nemáte ambice a berete to judo čistě pro vlastní fitness a jako relaxaci od jiné náročné práce, je asi ideální Mazda. Nabízí unikátní emoce. Když roadster zaparkujete večer někde u alpského jezera, motor utichne, v chladnoucích výfucích zapraská jen tak do toho ticha, bude to krásný pocit. Usmějete se, zadíváte se na ní a v hlavě se vám promítnou všechny ty alpské zatáčky, ve kterých jste si málem z rukou upletli vánočku. V těch momentech budete mít Mazdu MX5 RF velmi rádi. Co naplat, že lepším řidičským autem zůstává Toyota GT86.

PS: Zlí jazykové tvrdí, že MX-5 2.0 G-160 Skyactiv Revolution Plus (roadster) je rychlejší než Toyota GT86 v přímce i na okruhu.

Technické údaje:

Toyota GT86

Motor: zážehový čtyřválec s protiběžnými písty
vpředu napříč, DOHC, 4 ventily na válec, přímé vstřikování paliva Toyota D4-S
Zdvihový objem: 1998 cm3  ( 86 mm x 86mm)
Maximální výkon: 200k/147kw při 7000 otáčkách/min
Točivý moment 205N.m při 6400 otáčkách/min
Převodovka manuální 6st.
Pohon kol zadních, diferenciál typu torsen s omezenou svorností
Brzdy: ventilované, kotoučové, ABS 
Pneumatiky: 215/45 R17
Rozměry: 4240x1775x1285
provozní hmotnost 1310kg
Maximální rychlost 228 km/h
zrychlení 0-100 km/h 7.6 sekund
Spotřeba 9.0l/100 km

Mazda MX-5 RF G-160

Motor: zážehový řadový čtyřválec
vpředu napříč, DOHC, 4 ventily na válec,
Zdvihový objem: 1998 cm3  ( 83.5 mm x 91.2mm)
Maximální výkon: 160k/118kw při 6000 otáčkách/min
Točivý moment 200N.m při 4600 otáčkách/min
Převodovka manuální 6st.
Pohon kol zadních, diferenciál typu torsen s omezenou svorností
Brzdy: ventilované, kotoučové, ABS 
Pneumatiky: 205/45 R17
Rozměry: 3915x1735x1236
provozní hmotnost 1130kg
Maximální rychlost 215 km/h
zrychlení 0-100 km/h 7.5 sekund
Spotřeba 8.0l/100 km

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Beny
28. února 2018, 08:10
2

Super, osvěžující kapka v šedi nudných, naftových a ničím nezajímavých vehiklů. Jen hušť. :-)
-
Komentář upraven 28. 2. 2018, 08:10:23

reagovat
Ondřej
28. února 2018, 09:09
3

Všechno dobré jen ty fabriková kola na Toyotě to je ostuda. Je to přesně ten styl co na mě působí lacině a na takové auto nevhodně. To samé platí pro zadní partii u Toyoty, kdy styl světel z tuningové éry minulých let a obří dvojité koncovky výfuku a plast kolem nich působí zase cirkusácky a benzínkově. Jinak je to ale ze všech jiných pohledů krásné auto. Mazda na obrázcích vypadá taky dobře, ale trošku ji vytýkám výšku a trochu mi připomíná japonského sumečka co dostal po čumáku i ocasu a trošinku se nafoukl. Ale jinak se mi líbí její design asi stejně jako u GT86. Výše uvedené neduhy přičítám specifické nátuře obyvatel země jejich původu. :-)

reagovat
M P
28. února 2018, 09:38
2

Kola... tam to dělá jen ta stříbrná část, ta je myslim obrobená, jinak to kolo nevypadá vůbec zle. Stalo se mi totiž, že jsem s někým, kdo má BRZ, řešil, že má krásný kola. On mi sdělil, že to jsou ty origo fabrický, jen hozený do černé barvy komplet. Mám pocit, že to byl RCNP.

krab
28. února 2018, 10:06
2

Ona ta Toyota je taková hodně japonská. RCNP to vyřešil s koly pěkně, to je fakt. Tady to co vidíte u mojí oranžády ( někdo říká "hnědky") je origo stav. On ten styl se tu projevuje i v interiéru. Ono by se o tom dalo i rozepsat... Mazda je taková designově propracovaná, reflektuje evropský styl interiérů daleko více než Toyota. Vlastně je uvnitř taková "italská" ta MX5. Nakonec ... taky se dá koupit jako Fiat 124 Spider, že? Toyota tam prostě plácla digi hodiny, tvrdou plastovou imitaci karbonu a všechno obšila červenou režnou nití. A některé varianty měly i části volantu a sedaček v červené, což teda jsem byl šťastný, že tohle moje nemá. To už by bylo na mě moc. Zkrátka není to tolik o designu, ale o ježdění...

krab
28. února 2018, 10:07
0

zapomněl jsem přiložit fotky...

M P
28. února 2018, 10:45
0

Toyobaru má proti MX5, aspoň pro mě, jednu zásadní výhodu... vejdou se do ní lidi. Ještě jsem to neřídil (koukám na tebe, krabíku), ale sedělo se mi v tom sakra příjemně, a ne tak stísněně a nepohodlně, jako v MX5

krab
28. února 2018, 11:10
0

Sitokup :) ... ne je to pravda, vejdeš se tam, jen s helmou je to horší, což ovšem je jedno, protože se s tím jezdí jen spořádaně a na silnici.

beastar
28. února 2018, 12:26
0

Hmm když bych měl hodnotit za sebe zevnějšek, tak na fotkách se mi hnusý ty auta obě. Design světel, zádě všechno takové rádoby dynamické přitom z boku je to nuda. Na živo je Toyota pěkný auto a hlavně denně použitelný. Tvrzení že mx5 je hračka mi docela sedí. Interiér má tahle Mazda pěknej odpovídá všem požadavkům nejen v Evropě. A dělaj obecně dobře vypadající volanty a vůbec je to celý hezky promakaný až na sedadla.

Vnitřní prostor je směšný ale co čekat od roadsteru:)) A ty motory v tom... V Brz sem byl svezen v Mazdě nikoliv.A sorry jako? Sportovní pocit možná..... Sportovní projev ne. Takže s tím že to je skvelej polotovar souhlasim. A hodně jich potkávám v nějakém stádiu úprav.

RCNP
28. února 2018, 12:59
2

Ad Ondřej: Jako majitel BRZ (kola i zadní světla jsou stejný pro obě dvojčata) souhlasím a i mezi ostatními majiteli koluje podobný názor s totožným slovníkem. Tesco tuning světla a lacinej finish kol. A jak píšou kluci, tak jsem to vyřešil (foto). Fakt to kazí ta laciná stříbrná hra na leštění. V jedný barvě, ideálně leskle černý, má to kolo nakonec docela hezkej design a v jednotným kabátu to není takovej kolotoč. Zadní světla mi leží v žaludku, ale čekám až někdo rozstřelí faceliftovanej model, abych si z něj vzal ty pěkný světla.

RCNP
28. února 2018, 13:02
3

Ad interiér: Laciná folie alá karbon, šla hned. Plus pár dalších dílu v laciném stříbrném plastu (včetne madel dvěří lol). Vyřešeno myslím decentně pomocí alcantary, která aspoň hraje se sedačkama.
-
Komentář upraven 28. 2. 2018, 13:04:05

krab
28. února 2018, 14:35
1

Dobře jsi to vyladil! :) Jako fakt pěkný. Vidíte, tak nejsem daleko od pravdy, když píšu - vynikající polotovar.
Mě to chutná zatím takhle jak je studený, ale ta alkantara a kola do lesklý černý, to vůbec není blbej nápad tady od klubového kolegy okopírovat :)

beastar
28. února 2018, 14:59
0

Alcantara je pěkný řešení hned to vypadá víc jako sportovní auto. A černý kola to už je takovej evergreen kterej se mě líbí skoro na všem. Co se do toho sladí. Mimochodem ta modrá je (zejména) pro Subaru fakt hezčí barva, než ta rezatá červená. Potkávám v Praze ještě bílý BRZ s takovejma černejma polepama a kolama a to je taky docela pěkně vypadající.

Jináč... you wanna style huh? take ur wheels Mezi Vodami Prág fór ya.... ,D Velmi oblíbené místo skoro až bych řekl provařené.

RCNP
28. února 2018, 17:04
0

Nemám rád matnou černou, ale lesklá černá má šmrnc. Navíc umytí to jde hezky s lakem a nezapadne to. Jo modrá ač ohraná, je na BRZ asi nejlepší barva. Zaprvé je to perleť, takže umytí nebo na sluníčko to úplně svítí a není to nuda. Býval bych vzal červenou, ale to nebyla ani metalíza a byla na pohled taková plochá. Alcantara šla hlavně kvůli tomu, že ji mám na sedačkách a není to napodobenina něčeho (hliník, karbon, dřevo atd). Plus to pomohlo trochu zmenšit počet různých materiálů v interiéru. Doplnil jsem alcantarou i kryt kapličky přístrojů, která je samostatnej díl v celý palubce a oboje jsou ve stejnym materiálu, tak jsem to trochu rozbil a navíc se neleskne v okně. Pak ty madla dveří, což je fakt úchylárna a teď mám volant potaženej takovou syntetickou kůži podobnou alcantaře. Kterej sice nevypadá až tak dobře, tak půjde do normální alcantary někdy v létě, ale aspoň se to tak sloučilo. Jo ta fotka je strašný klišé, proto jsem to nikde nepublikoval, až doteď a to jen kvůli tomu, že tam je slušně vidět to lakovaný kolo :D

beastar
28. února 2018, 17:30
0

Jo, jo v pohodě já proti těm fotkám nic nemám. Je to prostě takový poutní místo:) Jinak jo ta modrá působí dobře ještě si myslim, že by to nebylo marný černý. Ta origo fabrická červená je hrozně obyčejná taková až fádní pro takovej typ auta. Černá matná třeba na kola není špatná jen by to kdejakej blázen nesměl cpát na kola Rial na Golfu. Například CLS vypadá s takovejma kolama skvěle. Ale to je zase trochu jiná kategorie. Jinak to si dozdobuješ sám? Je s tim totiž docela piplačka teda pokud to člověk chce udělat dobře.

RCNP
28. února 2018, 18:07
0

Černá je fajn, ale nechtěl bych ji jelikož rád držím auto čistý, vyleštěný a navoskovaný :D Právě, já mám takový polomatný zimáky, tuším že tomu říkají satin black, a nevypadaj špatně, ale ta lesklá mi hraje do oka líp. Asi právě kvůli tomu, že ty matný jsou všude a začíná to bejt trochu kolotoč. Jo, tu alcantaru si dělám sám, dokonce i volant jsem si potáhnul sám už z hotových dílů. Hroznej oser. Ten interiér v BRZ je lego. Většinou všechno drží na jednom šroubu a několika zacvakávacích pacičkách, tak je to easy. A pač jsou tyhle díly většinou v jedný nebo dvou rovinách, tak to není ani takovej problém potáhnout. Nejhorší zatím byl díl s výřezem na radio, to jsem dělal pár hodin. Křídlo jsem si montoval taky sám, jelikož jsem nedůvěřivej a taky jsem chtěl vynechat mezery v lepení na odtok vody a nechtělo se mi to nikomu vysvětlovat. Takhle se krásně zabavíš za pár korun a vyženeš myšlenky na nesmyslnej tuning :D
-
Komentář upraven 28. 2. 2018, 18:08:26

beastar
28. února 2018, 18:44
0

To je dost velká výhoda BRZ, že má jednoduchej snadno rozebratelnej vnitřek. To už dneska právě uděláš málo u čeho takhle relativně lehce. A jako lepení a čalounění to je vždycky svinstvo. Já to párkrát jenom viděl jak to dělá profi cápek a trochu sem z toho byl nervózní za něj. Přece jen chyba se docela špatně vrací. S těma černejma kolama je to právě problém jeden čas to bylo vcelku cool jakože exluzivní no a nakonec to dělá každej a když sem potkal starou lagunu na černejch hlínách, tak sem pochopil že tudy cesta fakt nevede. Jinak ono obecně sem koukal, že to rádio máš udělaný taky dobře. To je i navigace, dvd a tak ne? Rozhodně to vypadá líp jak originál ten jejich 90s look. To je vono na tom autě co se dá pochopit, že si to koupíš a potom si to docela za levno a jednoduše můžeš dostavět podle svejch představ... To s ničim jiným novým neuděláš. Teda jako uděláš, ale bude to nějaká hatchbacková hovadina a ne takový praktický coupé.

Na zimu je skoro jedno co na to dáš za kola (teda kromě orezlejch hnusnejch plechů to bych blil) ale co dáš na ty disky za pneu:)) Klidně bych skousnul i normálně černý plechy. Škoda že i na některých těch gt86 a BRZ se začíná podepisovat i vyloženě nevkus majitelů... Jako vždycky na všech dostupnějších autech se sportovnější ambicí. U toho motoru tim že je to taky vlastně jednoduchý je taky dost místa na nějaký změny (jak vidno i po netu) sice pochybuju že by to byl záměr výrobce, ale co.

RCNP
28. února 2018, 20:47
1

Jo, já to začal dělat až s BRZ, předtím jsem měl bávo (ne zrovna olítanou E30) a tam bych si netroufnul. Tady i kdybych něco zkazil, tak si na netu koupím za par desitek dolaru uz hotovou nahradu. To je takovej koloběh života, něco jako lambo dveře, který už lambo taky nedává všude :D Rádio bylo 90s a hlavně zelený v červeně svítícím interiéru. Takže mám jakejsi Clarion, což je fajn. Má to BT, handsfree, navi a i to mělo dashcommand než to samotný rozhraní přestali podporovat jak jabko tak android. Takže teď už to jedu jen solo na mobilu.

Právě, já šel tak max o jeden level výš než jsou plechy. Vzal jsem první certifikovaný kolo s atestama, co není replika ani nic podobnýho. Prostě obyč liťák. Na gumách jsem ale nešetřil, což skoro u toyobaru ani nejde, když dobrá guma stojí dvojku a nejlepší max trojku. Výhoda uzkých kol. Byl to záměr výrobce :) Proto má i kapota servisní polohu, kdy je v podstatě kolmo k nebi. Ale mě to vyhovuje jak to je z továrny, nemám rád auta co jsou víc hlasitý než by odpovídalo (furt je to jen dvoulitr s 200k) a kazit jednu z mála atmosférickejch zadokolek turbem mi přijde jako barbarství.
-
Komentář upraven 28. 2. 2018, 20:48:02

beastar
28. února 2018, 22:09
0

Je to jedno z posledních aut nových, kde to můžeš trochu poladit. U bmw se nedivim že si to nedělal. Problém by byl dražší a nakonec třeba optika na bmw vyjde i dráž. Podle toho co sem zběžně koukal na e9x a podobné.Nicméně taky s rozumem. Jo úzký kola jsou super když nechceš tahat z kapsy 15.000 za kus:)) Ja když to objednávám tak se potim i když to neplatim. Do dvojky to je jak na běžný auta. Ono to dvoudin radio vypadá líp a vlastně jako Clarion stačí na to na co tam je. Na co na to dávat taky kola za kilo. To je hlavně v Praze na daily úplná vražda. Takže to tě chápu.

Jako trochu tomu motoru pomoct proč ne. Zase na běžný blbnutí většině lidí bude stejně 200k stačit. Otázka je využití auta no. Kdybych jezdil Prahu a blbnout ven, tak bych na to moc nesahal. Když chceš jako vážně na okruh tak si myslim že když dáš kridylko, něco lepšího do brzd, nějakou optiku tak těch 300 koní tomu sluší. Když to máš na denní ježdění jako jediný auto nesral bych se do toho. A 200 koní fakt musí na magošce stačit.
-
Komentář upraven 28. 2. 2018, 22:10:54

RCNP
28. února 2018, 22:57
0

Je spousta rozumnejch úprav, který jsou i hratelný na denní ježdění. Určitě dobrej nápad nechat to auto dýchat - lepší sání, UEL svody, vejfuk atd. Ale já tak nějak neumím opravovat něco co není rozbitý :) Doteď jsem si užíval takový ekologický poklouzávání na gumách s priusu (michelin primacy), který mimochodem stojí 2700 a sportovní alternativa (pilot sport) stojí asi o stovku nebo dvě víc. To se fakt člověk musí smát když sada dobrých gum stojí osmičku a na bávo s blbejma runfletama tolik stála jedna náprava. A taky přestane koukat na cenu a kouká na gumu jako takovou, když jsou takhle žádný rozdíly. Shodou okolností mi přišla včera nová sada gum, takže počítám že budu mít vlastně nový auto podle toho jak je BRZ citlivý na tyhle věci :D Trošku víc gripu pro změnu, ač jsem snad vybral tak akorát aby to neztratilo hravost. Zvláštní kritéria výběru, ne jen prostě "víc". Já vlastně kromě těhlech blbinek na parádu koupil jen brzdy (kotouče, desky, kapalinu), který prostě na tomhle autě nemohli bejt dobrý za tu cenu (auta). Jelikož ty umíraly i třeba v Břežanskym údolí. A tak nějak to provozuju, daily v Praze a pak lítam Křivoklát, Karlštejn, Slapy, Šumava a tak. Okruhy mě neba :) A spotřebníma dílama to nějak dokážu posunout dostatečně daleko. Od zimního vehiklu (letos jsem byl dvakrát na horách), přes driftovací hračku až k sofistikovanýmu gripovýmu nářadí. Gumy, brzdy, náplně.

beastar
01. března 2018, 11:53
0

Určitě upravit jde dneska všechno. Otázkou je jestli to prostě v autě kterým jezdiš denně chceš. A potřebuješ. To je jako s těma gumama. Je fajn když jdou koupit za pár peněz lepší. Univerzalnost v tom že jedeš na hory a jezdiš po Praze může zabít už třeba jen blbě odlazenej vejfuk:) Ty brzdy... No nemohli. Břežansky v tempu není úplně sranda. O dost dražší auta jsou na tom podobně ona taková s3, nebo většina Bmw taky nemá úplně zázraky. Důležitý je aby to jezdilo dobře pocitově pro tebe potom je jedno jestli tam máš sérii, nebo 4x dražší alternativu. A na ty Karlštejny se svezeš i v sérii dobře. No a co s tim dvoulitrem? To necháš teda čistě s výkonem na hranici sportovnosti?:))

krab
01. března 2018, 12:52
2

Hele, ono to nemá cenu to fakt upravovat. RCNP upravil vnitřek vkusněji - protože má Subaru , Toyota už má nádhernej vnitřek v sérii víš? :-D U motoru je zbytečný s tím cokoliv dělat, pokud si z toho nestavíš wannabe race car na hobby trackdays a akce. Ono všechno jde. Viděl jsem krásně upravenou BRZ s kompresorem od Cosworth s brzdami STI a dalšími úpravami. Svezl jsem se v té "HKS" kompresor upravené. Dá se z toho udělat daleko rychlejší auto. Ale pak už to taky stojí pomalu v celkových nákladech jako např. 2010/2011 zachovalý Cayman S. Bych si radši koupil sériový Porsche ...

Tak jak to auto je, si myslím prostě nemá za ty prachy vůbec žádnou konkurenci co se týká celkových nákladů. A když chceš nebe nad hlavou, prostě jdeš do té Miaty. A když chceš bejt opravdu rebel okresek , tak si vyjednáš nějakou slevu u Vládi Vošickýho za tu novou Hyundai i30 Nurburgring a za půl roku máš po papírech :)

beastar
01. března 2018, 16:19
0

Já mám pocit že upravovat se to právě vyplatí. A ten kompresor mi přijde jako super nápad. Jinak jako ono taky Porsche 011 v sérii taky nebude žádná sláva. Kromě toho že budeš moct řikat mám Porsche. Toyota má nádhernej vnitřek no:D Právě že konkurenci co do náladů to nemá a taky proto je to taková pecka,) Nebe nad hlavou třeba já rozhodně nepotřebuju. A kdybych ho chtěl šel bych do Camara, nebo Mustangu. Vláďa je škrt jak prase a nechá ti na ten krám tak 10% a to ti ještě nalepí reklamu přes celý wokno. A za půl roka po papírech můžeš mít i v nějakej tej voktávce v tomhle eresu ne. Znám člověka co přišel o noty i v obyčejný fábii:))

krab
01. března 2018, 17:28
0

Jako jo, vyplatí .. teda takhle. Když to uděláš a dáš tam ten kompresor, + milion dalších věcí, aby najednou všechno odpovídalo novému výkonu, tak je z toho nepochybně fantastický auto. Jenže já jsem od přírody takovej neladič :) Jak to fabrika udělala, tak mi to vyhovuje a když mám pocit, že by to chtělo něco jinýho, jdu koupit jiný auto :)

No to víš - Vláďa na Hjudajce asi taky tolik nedá. Prej to dokonce zdražili o 30 tisíc... že by nestíhali vyrábět? :) Hjundajka dobrá náhodou. Hrabe špatnejma kolečkama, ovšem takový, roční, max. dvouletý dobře zajetý, to bude za solidní prachy tady sen všech pouličních závodníků :) ... vyjma Miatistů teda ...

beastar
01. března 2018, 18:00
0

Peťo já nevim jesli hjundajka překoná sen snů Golfa f gétéíčku. Jako bude to za dobrý prachy. Ale vem si to jak je ten werk postavenej. Však to bude po dvou letech taky opotřebený jinak. Vyrábět stíhaj podle mě v pohodě. Jen Vláďa cejtí lepčejší provize a jak se teďka přes zima neprodávalo tak na tom top modelu to musíš tak trochu dohnat. Na slevu zapoměňme tomu Vláďovy provoz toho 911 taky musí něco zaplatit ne.. .A občas taky hypotéka a tak dále. Však ona to neni sranda prodávat ty korejský skvělý káry.

Jasný jak to začneš vylepšovat a hrábneš do strun je potřeba doladit brzdy. To ostatně psal i Robert, že v základu stojí taky za starou bačkoru. Když to nestíhá bez vadnutí 200 ořů tak co teprve těch 300. Jinak ten kompresor mi prostě přijde jako super úprava zrovna pro takovej motor.

krab
01. března 2018, 19:48
0

To víš, že nepřekoná :) Dělám si z toho legraci, ale částečně jen, protože se jim to auto prostě povedlo, i kdyby tam viselo logo Tata motors nebo Hindustan...

U Toyobaru jak hrábneš do strun, tak musíš řešit brzdy. To je první věc. Dobrej je podvozek a a není nutný tady vymýšlet nějaké drahé věci okolo. I když - ono stačí zkusit obout legální semislick pneu na lehčích ráfcích , speciálně malinko větší 225 šířku na 18" kolech (aby se vešly lepší brzdy) Pak se najednou ten perfektně vyladěný podvozek pro užší civilní pneu promění v něco, do čeho najednou už budeš chtít hrábnout. No a úprava motoru vyjde s příslušenství na 200 papoušků. Je to málo na to že získáš 300k motor? Je to moc? To si každej už musí spočítat sám.

Tuning (nemyslím steet tuzing) je velkej průšvih v tom, že je to díra na peníze, který už se ti nikdy nevrátí. Při prodeji pak každej bude brečet, protože ty nekoupíš upravenou GT86 a dáš za ní 700 protože má ty úpravy, když stejný ročník sériové stojí 500... To je to úskalí tady týhle srandy. A přitom ty do toho nenacpeš 200, ale postupně když si to v hloupé chvilce celý sečteš tam budeš za 400. Ale pak to auto bude skvost. Ten motor si o kompresor přímo říká :) ( pokud se staneš závislým pacientem, co má rád tyhle lehký japoský sporťáčky)

gr
greg
01. března 2018, 20:45
0

To ja by som za otunené nedal ani toľko čo za sériové :D nie že ešte priplatiť

RCNP
01. března 2018, 21:12
0

Lituju ty, co mají notifikace na tohle vlákno :D Jen krátce k brzdám. Mám takovou teorii, že ty základní spotřebáky prostě ošidili aby nezvedali cenu něčím, co stejně všichni vymění. Proto je brzdič celkem dobrej ač nemá dvacet pístků a ani kotouč není úplně shit. Problém je, že ty brzdy v sérii se hezky dávkujou a mají i slušnej výkon. Jen se tyhle dvě věci nedokážou potkat v pracovním cyklu těch brzd. Má to dobrej cit a dávkování, když to nemá výkon a naopak. Plus rychle vadnou. A to je u lehkýho auta s fakt nízkym těžištem. Já prakticky ani moc nebrzdím, všechno nabrzdím motorem jelikož i když to přepískneš tak jak to má nízký těžiště tak se tě to nesnaží "vyklopit". Ale prostě když jedeš pilu, tak brzdit musíš. A z kopce, jako vychovanej motorkář brzdím rozumně, ale i tak to hořelo. Teď krásně můžu jezdit kolečka Točnou a Břežanský a neutahám je. Já v podstatě netuním, jen odstraňuju objektivní nedostatky. Jak vzhledový, tak tohle malý pochopitelný šizení.

gr
greg
02. března 2018, 08:28
0

Tak tie tvoje decentne upravy by mi ani nevadili, resp. ked niekto pomeni par casti za nejake lepsie ekvivalenty. Skor ked do toho niekto hrabe moc a zacne to znizovat, nasadi tam obrovske kolesa co trcia z podbehov a este dole dolepi vacsie prahy asi aby sa mu s tym lepsie chodilo do Prahy alebo neviem naco :) Tak take inzeraty ani neotvaram

beastar
02. března 2018, 15:43
0

Ono taky záleží jakej máš základ k těm vylepšením. Když je to Golf v nějaký entry výbavě, tak vyměníš celý auto, než budeš spokojenej. Když začínáš dělat BRZ, tak je tam jednak už ta sportovní silueta a s tim se líp pracuje. No to má ale i Calibra a Probe, že jo a žádný trhače rekordů to nejsou. Jde prostě o to jaká technika je výchozí. Proto si myslim že zrovna tady na dvojčatech se dá dělat rozumně aniž by si právě šahal do věcí který pálí i finančně hodně. Snižování na nesmyslnou úroveň a obří kola to je spíš optika pro showcar a tam to podle mě nemá cenu aplikovat na toyobaru. To auto nikdy v týhle disciplíně nebude nějaká bomba. Neříkám že je hnusný, ale neni to primárně designová věc. U těch brzd souhlasim s tim tvrzením, že to udělali tak aby to nebylo vyloženě špatný, ale zase aby to nebylo moc drahý. Přece jen v tomhle směru má fakt třeba Porsche úplně jiný možnosti. A dokonce i ta trapná S3 má brzdy perfektní.

Já sem dohromady viděl těch BRZ asi 10 naživo a buď to byla úplná série. Nebo jenom drobný změny kdy si to ten majitel dělal takzvaně pro sebe. Takže někdo přidá křídlo a kola a jinej polepky a třeba lepší brzdy. Zatim sem se nesetkal s vyloženou hovadinou biť vim že samozřejmě na netu bych našel XY úprav od nějakejch bláznů a profi úpravců. To je jedna z věcí co mi přijde na tom autě sympatická, i když nejsem nějakej fanda Subaru a ani Toyoty (tam ani náhodou a v nejhoršim snu) Upravitelnost za relativně málo peněz. To hodně dražších sportovních aut a hot hatchů říct a nabídnout neumí. Potom ti tam dává smysl i ten atmo dvoulitr s tim, že si můžeš relativně slušně vyhrát. Když teda chceš. A celý to je v tom, že to bude vždycky lepší základ na tuning než Golf, Astra, oktávka a nebo A4. Přímou konkurenci v normální ceně to moc nemá.

Jimi
28. února 2018, 09:19
0

mám rád styl GT-ček, pro mě ideální koncepce 2+2. Na okreskách "sportuju" jen občas, Toyobaru by se mi asi hodilo víc, domů to mám asi tak 15 zajímavých zatáček a šikan. Nějak k tomu nevím najít alternativu, kromě snad trojky-čtyřky coupé...

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
28. února 2018, 10:39
0

Je to dobře napsaný, i když je to furt dokola o těch samých autech. Že bude Tojtojka lepší, jak Žabák sraženej vlakem, to jsem tak nějak čekal. Mazdu bych viděl spíš tak na nějaký klidný výletování, než že bych od toho očekával kdovíjaký sportovní zážitky. A v tom, si myslím, by mohla excelovat.

reagovat
prosetup
28. února 2018, 15:20
0

Obidva tieto autíčka sú v štandardnom setupe také polodrahokamy. Potrebujú skorigovať pár neduhov, doliečiť pár vecí spomínaných i v teste.. brzdenie, náklony, hravosť na limite, komfort, dynamika v nižších otáčkach. Ide ich jednoducho vyriešiť zmenou: pneu(najmä predných), prestavením tlakov(predných i zadných), geometrie (zbiehavostí, aj odklonov). Pomôže im tiež korekcia priebehu elektron.plynu a doladenie brzd.obloženia(rozloženia brzd.účinku). Športovnosť i ovládateľnosť je takto možné jednoducho posunúť na level,aký týmto modelom právom prináleží.

reagovat
Snowman000
28. února 2018, 17:57
0

Ako majitel MX-5 bych si nabuduce vybral GT86 :D

reagovat
beastar
28. února 2018, 18:45
0

Ty máš tuhle nejnovější generaci mx5?

Snowman000
01. března 2018, 07:55
0

Neneee...NBFL ;)
Ale keby som mal urobiť upgrade tak z týchto dvoch by to bola GT86...

Vr
Vrooom
28. února 2018, 18:48
0

Obe auticka jsou super. Zajimavy jen docela promakany podovzek u miaty. Toyobaru je trochu obycejnejsi.
Btw zajimavy kanal s fajn informativnimi videii (Typek je spravnej pesimista a neni ze vseho vyjukanej jako 99% recenzi na webu :-D ...)


reagovat
Breakthru
28. února 2018, 20:26
0

super, Krabe:)
prostě japonská genialita.Ty šikomoočka maj ještě rozum, že něco takovýho vyrábí.Geniálně jednoduchý, spojení Toyoty a Subaru je prostě to pravý ořechový, protože Boxer už krom těch vysypanejch diamantů nikdo jinej nedělá.
Jen tý Mazdě by mohli dodat wankel.To auto je pro ten motor vymyšlený, možná se ale kvůli ekobukvicím ničeho takovýho nedočkáme, ale nikdy neříkej nikdy.Japonci ještě dovedou překvapit....

reagovat
Breakthru
28. února 2018, 20:46
0

ještě dodám, že ty dva metráky budou určitě velkej rozdíl a je to plus pro Mazdu, krou´ták maj obě auta víceméně stejnej, ale Mazda ho má zase dřív, stejně tak je celkově menší než Toyobaru, takže bych těm zlejm jazykům věřil.Bohužel jsem neměl příležitost ani jedno z těch dvou řídit, byť přesně taková GT86 mě stojí pár metrů od baráku:D Jen jsem seděl v GT a BRZ na autosalonu, nic víc....

Nicméně jen doplním, že pravej boxer má krom rozevření válců 180°, hlavně to, že každej píst s ojnicí má vlastní čep na klice, takže protilehlý písty bývají v jedné úvrati horní resp. spodní.Jinak jsou i jiný plochý motory, který maj 180° a vypadaj jako boxer, ale nejsou...
A jak je napsáno v článku, výhoda nízkýho těžiště a rozložení váhy.Jen dodám, že boxery jsou skvěle vyvážený sami o sobě a maj svůj lehce neklidnej charakter.Takže nepotřebuje žádný vyvažovačky, který přidávaj hmotnost, vejšku, množství dílů a hlavně ubíraj výkon...
Super článek se skvělejma autama, mám radost....

krab
28. února 2018, 21:35
0

Dík, že se líbilo. Proto to píšu :). Když se to fakt nakonec rozebere, člověk se zamyslí, tak jak GT86/BRZ tak MX5 ND jsou neskutečně sympaticky vymyšlená autíčka. A Japonci tutově neřekli poslední slovo ve sportovních vozech.

Teď docela se zájmem sleduji jaká asi bude nová Toyota Supra a její "bratranec" nové BMW Z4 : http://www.evo.co.uk/toyota/toyota-supra/13960/new-toyota-supra-specifications-leaked-will-hit-62mph-in-38secs

beastar
28. února 2018, 22:13
0

Supra bude super. Sem zvědavej kolik ta sranda bude stát papoušků. Jestli jako kolo od Zondy tak to bude výhra.

Breakthru
01. března 2018, 19:30
0

víc takovej článků, prosím....
Ber to tak, že GT86 je taková připomínka legendární Hachiroku.To bylo auto, kvůli kterýmu vznikl v Japonsku i seriál, ikonický auto, co bylo léta upravováno a závodilo v rally i na okruhu.Bylo to osobní auto, jednoduchý jako facka, ale perfektní základ pro všechny ty borce, co neměli moc peněz na silný auto, ale měli nápady a ruce, aby si ho z Hačiny postavili a veškerý její nedostatky ve spojení s jezdeckým uměním dokázali proměnit v plusy.V Initial D je to pěkně rozebraný do detailu :).Je to kult a dlouho bude.Možná, že i GT86 na ni naváže, ale skvělý je, že to není "retro" přes kopírák.Ve svý podstatě s předchůdcem krom zadního náhonu a číselnýho označení nemá společný nic...Myšlenka dostupnýho sporťáku tu zůstala, navíc Toyota/Subaru vybízí k dalším úpravám.Už jen použití motoru od Subaru je toho důkazem, ti by svůj boxer nikomu jen tak nepropůjčili.Však jde o největšího výrobce boxerů na světě a nebýt Porsche, tak snad i jediní....
Mazda se taky zuby nehty drží toho, co započali v roce 1989.A přitom jako základní kámen pro Miatu byl Lotus Elan.V přivedli znovu k životu Chapmanovu myšlenku malýho a lehkýho auta....

je
jerry
02. března 2018, 12:40
0

2.0 v ND je stejný motor jako v NC? V testu psáno, že malinko tenčí písty mají přeci jen trošku delší zdvih, než je jejich průměr. A v manuálu NC je vrtání 87,5 a zdvih 83,1. Z toho dedukuji jiný motor. Je to tak?

krab
02. března 2018, 15:15
0

Jerry je to úplně jinej motor. Ještě se radši podívám, ale tento motor má zdvih asi 90.1mm nebo tak nějak. Nadčtvercový motor je to...
Gt86 má přesně čtvercový 86x86

je
jerry
02. března 2018, 16:48
0

Dík za potvrzení. NC má podčtvercový, měl by být točivější. Ale ND jsem nejel, soudím jen z technických údajů a logiky věci. Je někde srovnání obou motorů?

krab
02. března 2018, 19:15
0

Jerry, no vzhledem k tomu, že s NC 2.0 jsem před časem najezdil minimálně 20tis km tak bych to měl umět snad nějak porovnat :) Ale sám ti přemýšlím... Zdá se mi, že ani jeden z motorů se točí nějak extra živě. Vytáčení 2litru ND je ale zdá se oproti NC a oproti GT86 se standartním výfukem libozvučnější. Srovnání přímo NC 2.0 a ND 2.0 jsme zatím přímo neudělali, ale určitě na internetech najdeš.

Raspby
01. března 2018, 09:05
0

Taky jsem měl možnost řídit obě dvě auta...a obě jsou skvělá. Rozsekl bych to tak, že GT86 je více "sportovní" - v tom smyslu, že je tužší, řekl bych, že i trochu tvrdší, řízení ostřejší, řazení kratší...MX5 je víc na pohodu a výlety...ale zase působí rychleji. A nemá střechu... :)

reagovat
beastar
01. března 2018, 16:20
0

Hmm vidíš a to si ještě neřídil Zondu a Hellrunnera...



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem