Ještě před nedávnem přinášeli špioni zaručené informace, že čtvrtá generace MX-5 se vrátí ke kořenům, bude tím jednoduchým, strohým, malým vozítkem jako původní generace NA a hodnota její hmotnosti bude obsahovat pouze tři číslice. Jenže se soudruzi nejspíše mýlili. Podle informací, které zvěřejnil briitský Autocar, to vypadá, že útlá Japonka do budoucna hubnout nehodlá a v nové generaci ND bude její pohotovostní hmotnost přibližně 1100 kg.
No a hodnota hmotnosti je takovým oslím můstkem k očekávaným jízdním výkonům. Váha pod tunu v některých vyvolávala naivní optimismus, že by mohla v kombinaci se současnými hodnotami výkonu přinést na poměry MX-5 nečekanou jízdní dynamiku. Jenže zachování hmotnosti plus mínus stejné jako u současné NC znamená, tramtararáááá, že to bude i plus mínus stejný šnek. Mazda totiž prý definitivně opustila myšlenku na přeplňování a MX-5 ND by měla být poháněna atmosférickými jednotkami SkyActiv o objemu 1.5 a 2.0 litru. Žádné konkrétnější informace autocar o motorech nepřinesl, tedy kromě těch, které nikdo nechceme moc slyšet a motají se v nich slova jako efektivita a splnění flotilového limitu 95g CO2/km pro rok 2021.
MX-5 ND by mělo oproti NC mírně narůst do délky, což bude hlavně zásluhou delšího rozvoru. Můžeme tedy usuzovat, že nová MX-5 bude o něco méně neposedná a o něco více stabilní na rovných úsecích. Makao Ieda, který má na starosti design nové ND dále uvedl, že nová MX-5 by měla mít delší kapotu s kabinou více posazenou dozadu podobně jako u modelu 3 a design by se měl zostřit a zjednodušit. Zachován zůstane typický lapač vzduchu v předním nárazníku, který se však bude poněkud lišit od typicky tvarovaného "značkového" pětiúhleníkového grilu. Zachována bude i nabídka pevné střechy (prý bude lehčí a kompaktnější) a klasického plátna.
Zdroj: www.autocar.co.uk, obrázky www.worldcarfans.com



andy
16. 1. 2014, 11:12to samé auto od Alfy (Spider) bude s největší pravděpodobností přeplňované + objektivně hezčí design, tak co?:-))