načítám data...

Mazda6 G194AT: Ohrožený druh

Mazda6 je opředena pověstí nejlepšího řidičského sedanu střední třídy. Dokáže jí dostát i v nejsilnější motorizaci s automatem?

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Mazda6 G194AT: Ohrožený druh

Dostat se za volant velkého sedanu od Mazdy je docela potíž. Ne snad že bych měl výhrady k ergonomii nastupování, či snad černý puntík u PR automobilky. Největší překážku totiž tvoří zbytek redakce, který snad jedině s výjimkou velkých naftových SUV zabere cokoliv, co má na sobě M stylizované do podoby ptačích křídel. Pokud ke všemu vznesu požadavek na konkrétní motorizaci, jsou moje šance, že předběhnu kolegy neustále napojené na sociální sítě, doslova mizivé. Jenže jednou jsem měl prostě kliku. Tak jsem v podvečer sychravého úterý usedal za volant vytoužené šestky kdesi v anonymní mase betonu bohnického sídliště.

Pro práci novináře, obzvláště zakládajícího si na své objektivitě, je nejlepší nemít před testem žádná očekávání. Jenže já měl a dovolte mi krátce nastínit proč. První auto, se kterým jsem ochutnal svobodu nezávislé dopravy, byla Mazda 626 GE s atmosférickým dvoulitrem. Tehdy jsem neměl doslova žádné srovnání, ale v mých vzpomínkách se velký liftback s vestavěným křídlem zapsal jako obrovský pohodlný křižník, který se na okresce jako zázrakem zmenšil kolem řidiče. Od té doby jsem usedl do většiny modelů od Mazdy. Vždy jsem měl velká očekávání a nikdy jsem nebyl zklamán. Takže když teď usedám za volant vytoužené šestky ve vrcholné motorizaci, nemohu se objektivitou tak docela ohánět, alespoň ještě ne teď.

Začněme tím méně podstatným. Jak už je u moderních automobilů zvykem, první systém se kterým přijdete v kontakt je palubní navigace a nastavení. Ačkoliv grafika základního menu by snesla kosmetické omlazení, musím si trvat na prohlášení, že tohle je prostě ten nejpřehlednější infotainment, co se do současných aut montuje. Neříkám, že toho umí nejvíc, nebo že nejlépe působí. Vlastně naopak oproti třeba konkurenčnímu R-linku vypadá o generaci starší a vlastně i je. Jenže ono se mi s ním prostě nejlépe žije a řídí. U Mazdy prostě sednu a jedu a vlastně bych vám ani neřekl, jakým procesem jsem zadal cíl, či vypnul zobrazování křižovatek. Součástí palubních systémů je i head-up, neboli průhledová obrazovka, abych udělal radost naší jazykově-obrozenecké klice. Opět nedokážu popsat, co přesně se mi na něm líbí. Zobrazuje to samé, co konkurence, jen to dělá tak nějak líp. Každé kroutítko, každá pod-obrazovka, každé písmenko i symbol působí dojmem, že se všem jeho aspektům věnoval tým odborníků. Ve stejném duchu se nese i zbytek interiéru. Hlavním rysem je skvělá kvalita výroby, design prostý ergonomických přešlapů, dostatek odkládacích prostor i intuitivní umístění ovládacích prvků a najít si ideální pozici za volantem netrvá nijak dlouho. Dokonce už si můžete objednat čalounění i ve světlé barvě, stejné jakým se pyšní testovací kus. Ačkoliv vypadá velice efektně, k malým dětem či neukázněným psům se moc nehodí.

Tak abychom se rozjeli, ne? Pod kapotou je motor, na jehož test jsem se opravdu moc těšil. Zážehový čtyřválec o objemu 2,5 litru totiž v současné generaci umí odpojit dva ze čtyř válců při nízké zátěži a já prostě musel vyzkoušet, jak se taková funkce chová v reálném provozu, obzvlášť v kombinaci se samočinnou převodovkou. Nejdříve trocha suché teorie. V Mazdě si rychle spočítali, že dobrým způsobem boje atmosférického motoru s emisemi je odpojení válců při nízké zátěži. Jenže to se snadněji řekne, než provede. Mazda se tak rozhodla pro odpojení pouze v oblasti hlavy motoru. Při nízké zátěži může být pohyb vačky a vahadla díky elektricky ovládanému čepu zdvihátka přenášen mimo ventil. Ten pak díky pružině zůstává zavřený a vyřazený válec funguje jako vzduchová pružina. Ale mnohem jednodušší bude prostě se podívat na ilustrační video. Když už víme, že testovaný vůz ze sebe umí udělat dvou-válec, pojďme zjistit, jak se takové chování projevuje v praxi. Při jízdě po městě těsně pod 50 km/h si automat odřadí, motor pracuje v nízkých otáčkách a válce se odpojí. Je to poznat? Je. Onen přechod, pokud se opravdu hodně soustředíte, poznáte mírným ‚zhoupnutím‘ motoru. Změní se i zvuk, který připomíná podtočený motor a vzroste úroveň vibrací. Doteď se nemohu rozhodnout, jestli mi projev systému vadí. Většina řidičů si ho jistě vůbec nebude všímat, snad jen ti zvyklí poslouchat za jízdy motor něco zaregistrují. Přeci jen bych ocenil možnost deaktivace, třeba spolu se systémem i-stop.

Druhou zajímavou technologií na palubě je samočinná převodovka Skyactive – Drive. Konstrukčně vychází z klasického hydroměniče, avšak samotný měnič je výrazně odlehčený a má ve své konstrukci zabudovanou třecí spojku. Cílem takové úpravy bylo zmenšit dobu, po kterou hydroměnič ‚prokluzuje‘, tedy nespojuje hnací hřídel napevno s koly a dosáhnout tak menších ztrát při přenosu a lepšího pocitu z řízení. Vraťme se opět za volant. Při opravdu pomalém a uvolněném tempu je řazení převodovky méně plynulé, než u konvenčního HDM. Logicky takový projev vychází ze snahy srovnat co nejdříve otáčky a uspořit nějaké to palivo, což se projeví váhavostí při řazení a mírným škubáním. Úsporná jízda vám pod nohy bude plést i start-stop systém (podle Mazdy i-stop) a citlivější ucho zaznamená častější odpojování válců a hrubší chod motoru. Zatím to jako moc dobrá vizitka nového hnacího ústrojí nevypadá, co? Je na čase odbočit z hlavní třídy a proplést se pod Trójou směrem k východnímu cípu Prahy. Jen co opouštím kolony, převodovka začíná fungovat jako klasický automat. Řadí brzy, plynule a vlastně bych žádnou odlišnost konstrukce nepoznal.

Tady by mohl test skončit. Už víme, že interiér je skvěle zpracovaný a konzervativní a známe charakteristiky motoru a převodovky. Kdepak, tady jsme na Autíčkáři a já bych testování vozu, který pod okny vydává tlumené cinkání chladnoucí oceli, nemohl ukončit pouhou jízdou po Praze a přesunem po dálnici do Pardubic. To, že bydlím na půl cesty mezi Brnem a Prahou má totiž, mimo všechny maloměstské trable, i jednu výhodu. Tady na prahu Vysočiny se země zvedá, kroutí a pozbývá nudné placatosti Labské pánve. Jen co opouštím Slatiňany směrem na Seč, silnice se zužují, ubývá na nich aut a přibývá oblouků. Těsně za Rabštejnskou Lhotou na mě čeká první trojice zatáček. Sníh konečně polevil, prosolené silnice vysušilo nesmělé slunce a skvělá viditelnost odhaluje dva kilometry prázdného asfaltu. Se značkou konec obce přepínám režim SPORT, a přecházím na manuální mód řazení pádly pod volantem. Dvě ťuknutí levým pádlem, plný plyn na podlahu a ostrá pravotočivá se přibližuje. Zatáčka je klopená, její střed je dobrý metr pod okrajem. Brzdím, podřazuji na dvojku, stáčím se k apexu a s jekotem vytáčeného motoru opouštím zatáčku a obloukem se vracím na pravou stranu. Blíží se levotočivá. Tvrdě na brzdy, znovu za 2… a jsem v omezovači. Manuální mód skutečně udělá, co po něm chcete a když nevhodně podřadíte, jako teď já, ztratíte drahocennou rychlost. Rychle za tři, plný, blížím se 6000 a jsem znovu v omezovači. Velký dvou-a-půl-litr zkrátka víc točit nebude, byť budíky mají stupnici až k 8000. Jenže já na tu trojku jedu 110! Sice je všude vidět, ale setkání s Bukačem Švestkovým riskovat nechci. Zase trochu ubírám a Mazda se okamžitě zklidní. Podvozek dovoluje opravdu rychlou a především jistou jízdu, ale zároveň umí být i přiměřeně komfortní, což je oproti předchozí generaci příjemný posun. Řízení je pak prostě bezchybné a umožňuje auto směřovat na milimetry přesně v jakékoliv rychlosti a na každém povrchu.

Blížím se k Seči. V Hrbokově končí suchý asfalt a na silnici je čím dál víc zbytků sněhu, až ji rozsolená břečka pokrývá skoro celou. Rychlá jízda začíná být trochu nebezpečná, což si dokazuji hned za následujícím Kovářovem. Klopená pravotočivá zatáčka za koncem obce svádí k rychlému průjezdu, jenže za ni není vidět. Nechal jsem se unést koncem rychlostního limitu a přepálil nájezd. V půlce oblouku instinktivně ubírám a čekám otupující zásah stabilizace a násilnou nedotáčivost. Kdepak, zadek se rozhodl přidat k zábavě! Lehce srovnávám a nevím, jestli se mám smát, či vynadat si. Proti-prokluz je skutečně dost benevolentní a rozhodně nejsem takové eso, abych asistenty na silnici plné břečky vypínal. Spáchám rychlou fotku na Instagram a jedu domů. Po cestě zjišťuji, že dovádění zvedlo průměrnou spotřebu ze 7,8 l/100 km na rovných osm. Inu výhody atmosféry. Přeplňované motory svůj apetit na této trase obvykle ztrojnásobí.

Verdikt

Mazda6 zase trochu dospěla. Je komfortnější a konečně ji lze objednat i s jiným, než černo-černým interiérem. Pomalým a pohodlným korábem být moc neumí, zato radosti z řízení rozdává, kolik jen to v dané třídě jde. Jenže jako příslušník vymírajícího rodu střední třídy to nebude mít lehké. Do boje vytáhne hlavně proti SUV a ať se snažím sebevíc, nedokážu najít moc argumentů, proč nesáhnout po sesterské CX-5. Nedávno jsem za jejím volantem absolvoval stejnou trasu a musím říct, že většině řidičů dokáže nabídnout srovnatelný zážitek z řízení. A to to prosím byla nafta ve čtyřkolce. Jak se třída SUV přibližuje jízdními vlastnostmi střední třídě, zůstávají auta jako šestka, vyhrazena jen opravdu nadšeným řidičům. Přesto jsem rád, že jsem se za volant dostal, dokud ještě všichni nejezdíme crossovery.

Pozn. Vavris: Shodou okolností se nám zrovna jedna Mazda6 ve stejné motorizaci, jen nižší výbavě, nastěhovala do redakční garáže. Takže se tomuto atmosférickému vzdoru ve střední třídě nebudeme věnovat naposledy a o Šestce si určitě přečtete ještě detailněji (Aneb Vavris vážně nemá rád SUV a teď nejspíš ani mě – pozn Adam).

Technické údaje

Motor: zážehový atmosférický čtyřválec 2 488 cm³
Výkon: 143 kW (192 koní) v 6 000 ot./min
Točivý moment: 258 Nm v 4 000 ot./min
Převodovka: šestitupňová automatická (hydroměnič s třecí spojkou)
Maximální rychlost: 223 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 8,1 s 
Průměrná spotřeba: 6,8/7,8 (udávaná/v testu) [l/100km]
Základní cena testované motorizace: od 809 400 Kč
Cena testované verze: 920 800 Kč


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Raspby
28. ledna 2019, 09:33
2

" Opět nedokážu popsat, co přesně se mi na něm líbí. Zobrazuje to samé, co konkurence, jen to dělá tak nějak líp" - to je jednoduché - autor je prostě fanda Mazdy. Jak sám přiznal ve větách předchozích :). Není na tom nic špatného...mám to podobně, jen s jinou značkou. Jinak tato nová šestka je super. Světlý interiér parádní, ale na špínu asi hodně citlivý...ta hnědá ve výbavě Takumi je ideál :). Jinak jsem překvapen z toho automatu. Že bude trochu škubat bych nečekal...

reagovat
MGRR
28. ledna 2019, 11:12
1

Pořád jí to sluší, jezdí hezky, cena je fajn, jen mám pocit, že už by to chtělo novou generaci.

Jen jestli není lepší chvíli počkat a vyzkoušet Lexus ES. Pvní edice bude stát o DPH víc, můj pocit byl ticho, stabilita, naprostá pohoda, hybrid řadí skvěle a nemá mnoho společného se staršími generacemi/projevem.
Měla by se vejít díky "lobby" do parkovacích kw/modrých zón https://www.google.cz/search?q=lexus+ES+2019+Europe&client=opera&hs=W8l&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiDrbT0nJDgAhUPbVAKHe7iALcQ_AUIDigB

reagovat
Jimi
28. ledna 2019, 11:20
1

ES zajímavá volba za ty peníze, ale mám pocit, že na D-Bahn to bude mít stejný problém jako Camry- max. 180km/h...
Radši bych tady uvítal podobnou nabídku Mazdy, jakou mají za velkou louží- o Lexusech to bohužel platí taky... :(

MGRR
28. ledna 2019, 11:46
0

Dobrý argument v Česku a okolních zemích, kde je limit 130km/h (i z velké části v Německu) a radar "na každém rohu".

Ju
Junior
28. ledna 2019, 12:59
1

Na dálnici v Česku radar? Teď v zimě na D1 ani jeden. Přes léto pár, v úženích.

Inženýr
28. ledna 2019, 13:20
0

Ta maximálka by neměla být pro normálního člověka problém, pokud je to třeba elektronicky omezeno na těch 180 - motor ze sebe nebude ždímat maximum, takže pohoda.

Jimi
28. ledna 2019, 14:07
1

nikde jsem nenašel důvod toho omezení max. rychlosti, i podobně pohaněné IS 300h má aspoň 200km/h... životnost, nějaká politika...?
obyč Mazda bez elektro přes 220km/h neomezeně... taky atmo 2,5...

MGRR
28. ledna 2019, 15:25
0

Litalo by to jako kazda 2,5 bez omezovace.
Ono to umi jet az 120km/h na elektromotor, podle podminek (teplo, zima, kopec, rovina... ma to svuj mozek, neni to pripojovani motoru znat)

Pujde o "technologickou prevenci", emise, euro ???, taky urcite umele rizenou, nizssi spotrebu.
Elektrika v motoru se chladí zvlaštním chladícím okruhem (trakcni baterie vzduchem).

V motoru je jakysi "rozvadec" (jako u vsech hybridu) a ten ma separatni okruh bezne chladici kapaliny + male el. cetpadlo a expanzku). Kdyz bude kombinace extremni & extremne vysoka rychlost, mohlo by se to zbytecne hrat. Nejaky znaly technik to rozlouskne.

Prius III. mel limit 190 a 198 s nim jezdim bezne.(Prius II. 180, Prius I. z roku 1997 170km/h)

Jsou tam i jine vychtavky, jako tepelny vymennik na vyfuku (nevim jestli pro vsechny zeme), coz spociva v tom, (napr. ranni chladny odjezd)... motor se zahriva > hadice vede (jako u kazdeho jineho auta) do spodni trubky radiatoru, kde projde palubkou/topenim > tady je zmena... z radiatoru nejde voda zpet do motoru, ale do vyfuku/vymeniku (je jeste pred catem), s vlastnim pakovym termostatem... tim projde (pro predstavui... pod stenou/za motorem to vede do 18mm trubky, vedouci do uzavreneho, nerezoveho obalu... v podstate spirala/omotana/kolem trubky vyfuku/uzavrenou v pouzdre s pakovym ttermostatem).
Z toho to leze teprve zpet do motoru. Pro lepsi prohrati/chlazeni.

MGRR
28. ledna 2019, 15:29
0

...kombinace extremni horko & extremne vysoka rychlost

M
28. ledna 2019, 17:59
0

MGGR: "Litalo by to jako kazda 2,5 bez omezovace"..., akurat v tych hybridoch ma naprogromovanu atkinsonovu nemoc, tak asi nie :)

MGRR
28. ledna 2019, 18:25
0

No to je blbost :)

SEMRY
28. ledna 2019, 14:05
-2

Neshnije to?

reagovat
Ha
Habakukk
28. ledna 2019, 15:14
0

Shnije, jako vše co je vyrobeno z oceli.

SEMRY
28. ledna 2019, 16:50
0

Jasný, takže neshnije to za 3 roky?

riderhenry
28. ledna 2019, 17:12
1

Jelikož pochybuji, že by se tak zásadní věc, jako antikorozní ochrana, řešila v rámci faceliftu, tak to hnít bude rychle - stačí se podívat na testy prvních ojetin, kde už se na to poukazuje... Za mě obrovský problém u jinak velmi dobrých aut napříč nabízenými modely.

Ha
Habakukk
28. ledna 2019, 17:12
0

Ne, ale je to Mazda tak za 10let bude blatník durch.

Martin Martin
28. ledna 2019, 17:40
3

jo, jako třeba koleje, ty jsou za 3 měsíce po položení sama díra :-D

riderhenry
28. ledna 2019, 17:26
1

Nějak nerozumím tomu světlému interiéru - pracovně máme "šestku" několik let a právě se světlým interiérem. Tak spíš jestli to nebylo až od nejvyšší výbavy? Měl jsem tu čest s 2,5 benzínem před faceliftem a je to asi společně s aktuálním BMW 540i jediné moderní auto, které se mi zdálo fajn jak na běžné použití, tak nějaké zábavnější svezení (i když jsou to auta dost extrémně jiná). V zásadě jsem měl hodně podobné pocity, až na vypínání válců samozřejmě. Auto je prostě "normální", ale když k němu začne člověk přistupovat jiným způsobem a přistoupí na to, že by to mohla být zábava, stává se z toho taková trochu nafouklá MX-5 s větším závažím. Není to rychlé auto, ale díky zpětné vazbě, která staromilcům dává ten správný pocit jistoty, si člověk na okresce může dovolit strašně moc a hlavně ho to baví. Ještě si pamatuji, jak jsem měl velké výčitky, když jsem si zpětně vybavil tempo, kterým jsme zdolávali okresky na vysočině jedné letní noci, s půjčeným autem... Člověka to i trochu nalomí v tom stereotypu nechutně nedotáčivých předokolek, což vlastně ani nechce připustit, protože...

...pak každý začne počítat a koupí si stejně vždycky ojeté BMW s tou jedinou správnou poháněnou nápravou a řadovým šestiválcem :D

reagovat
Martin Martin
28. ledna 2019, 17:36
0

hezky napsáno

reagovat
Jenyk
29. ledna 2019, 14:49
0

Tuhle motorizaci jsem mel chvili pod zadkem, tak jsem zkousel jet svizne (mj. Zbraslav - Brezany, dojel jsem tam Toyobaru - nekdo odtud?). Na mainstream vyborne. Motor tahne hezky, prevodovka vyhovujici, jizdni vlastnosti velmi uspokojujici. Kdybych ted vybiral, byla by to prvni volba.

reagovat
Perseus
29. ledna 2019, 20:42
0

Měl jsem velký očekávání od tohoto článku, i auta. Zklamala mě konfigurace barvy, interiéru, převodovky, ale to je čistě subjektivní záležitost a určitě jsi neovlivnil, co se ti dostalo do ruk. Za mě feedback, přehnaný hype o autě samotném na začátku článku. Po 3 odstavcích jsem byl toho plnej. Musel jsem se nutit, abych to dočetl. I díky tomu mi teď Mazda 6 přijde docela nudný vozítko.

reagovat
Ha
Habakukk
30. ledna 2019, 10:53
0

Co taky čekat od auto této třídy a ceny?

beastar
30. ledna 2019, 14:47
0

Kvalitu a osobitost? Já se nemůžu ubránit dojmu že to auto nejezdí tak dobře, ale napsal to pěkně. Hype:) to je to slovo. A subjektivně. Co mě bouchlo do očí je ten hnusnej interiér.

Ha
Habakukk
30. ledna 2019, 15:16
0

Ono je asi potřeba definovat potencionální zákazníka. Nikoliv ojetiny, ale nového kusu za 900t Kč. Mě z toho vyplývá pouze firemní zákazník tedy auto které budu v prvních pár letech poměrně velké porce km a takový zákazník chce aby auto statusově reprezentovalo jeho postavení, také bude chtít automat nebo 4x4 v těchto všech věcech požadavcích je radost z jízdy až hodně vzadu. Šestka prostě doplácí na to samé jak Giulia.

beastar
30. ledna 2019, 15:36
0

Jo to máš celkově pravdu. Plus propad hodnoty je proti například Superbu enormní. Případný následný prodej po těch pár letech je tzn. za pár korun dle km. Pravda je taky to, že chápu ježdění po okreskách pro potřeby testu. V reálu se takhle specifikovaná šestka bude vyhejbat takovým cestám obloukem:)Teda hlavně řidič. Když to shrnu spotřeba 7 dneska neni žádná věda. Výkon je v průměru (neřešim že je to atmosféra a co jako? Zrovna v téhle kategorii) Prostorem to je taky v průměru. Design zvenčí se povedl tak aby oslovil i méně konzervativní zákazníky. Cena v rámci třídy taky úplně neodzbrojí výhodností. Jinými slovy pro mě je to defacto průměr. A hezky to jezdit může, ale tohle co se s tim dělo na cestě z Prahy s tim stejně nikdo dělat nebude. Respektive když si koupim novou 6 za míč mám na to abych si jezdil pro zábavu v jinym autě než v dělníkovy.

Giulie doplácí hlavně na totálně dokurvenou pověst Alfy v Evropě a v Čr kvůli těm starejm rachotinám který tady čas od času oslavujeme zejména potom 156.
-
Komentář upraven 30. 1. 2019, 15:37:33

Ha
Habakukk
31. ledna 2019, 07:37
0

Ještě jeden pohled, No řediteli vyber si nový služebák do milionu máš ho i pro soukromé účely. No a milý ředitel pobočky přemýšlí a najednou zjistí, že to proč by měl dvě rodinná auta a bude mu stačit to služební. Tak dojde k tomu, že to SUV bude lepší volba než sedan protože má přece rodinu a jednou za rok Alpy a v létě do Chorvacka by se do toho sedanu s bagáží nevlezl.

Tomáš Vavrečka
31. ledna 2019, 08:13
1

Beast: ten enormní propad hodnoty bych očekával u Insi nebo Talismanu. Mazdy si naopak drží hodnotu podobně dobře jako koncern.

Ha
Habakukk
31. ledna 2019, 08:41
0

Nevím zda firemní zákazník zásadně řeší zbytkovou hodnotu vozu. Vyřadí auto buď po účetním odpisu vozu. Nebo jej po prvotním oježdění šoupne a patro níž pro další pracovníky na dojetí pak už kočí jako doježděný vrak bez valné hodnoty.

beastar
31. ledna 2019, 13:47
0

Tomáš: Nedrží. Jaký koncern? VW. Jo tam může konkurovat Passatu. Na Superba a Octavii se příliš nechytá. I když uznávám že Sup začíná být taky potíž. Insignie je fajn v tom, že každej s tim dopředu počítá. Talisman je v tomhle špatnej a čím víc vybavená a patřičně drahá verze tím hůř. Podívej se u téhle 6 na vývoj ceny po nákupu. Ale samozřejmě to není nějakej hlavní ukazatel čehokoliv...

Habakuk: Nejde to brát takhle obecně. Jsou firmy kde to nikam nikomu dolu nepresunes. Pak jsou korporace a ty jedoy operáky a půjčovny a tohle neřeší potom vůbec. Menší firmy a živnostníci tohle řeší. Auto je velká investice. A ano odepíšeš ho. S prodejem jsou spojené jisté starosti a tak podobně. Navíc pokud se jedná o os. auta není často výhodné aby to končili tak jak si to ty zakončil. Samozřejmě je to jedna z možnosti. Docela bych chtěl vidět jak takhle budeš posouvat 6 v benzínu v plný:)) Jak Máňa z kantýny jezdí domů za 8 v tomhle.... Řekněme za 5 let... No bude nadšená. Navíc tvoje představa jakoby úplně ignoruje servis a starosti spojené s vlastnictvím auta. Bereš to jakoby z pohledu účetního. ;)

Ha
Habakukk
31. ledna 2019, 14:58
0

Ono to tak prostě v někde funguje jasně máňa v kantýně tímto nikdy nebude jezdit, ale že to po řediteli za čtyři roky nafasuje obchodní referent tak není problém a nikoho to neurazí místo trojkové oktavie v holobytu nafasuje čtyřletou mazdu v plné. Malé firmy to auto dojezdí do mrtva protože to byla sakra investice a živnostník bude koukat jinam. Servisní starosti moc neřeším protože je nepředpokládám tedy minimálně těch 5 let co pokryje záruka. Tedy z běžným servisem se počítá ale to je u každého auta. Ono celý výsledek toho eleborátu měl být to, že sedany nemá moc kdo kupovat a lidi se rači vyberou SUV .

Tomáš Vavrečka
31. ledna 2019, 15:17
0

Beast: vlezl jsem na Sauto. Vyfiltroval M6 a Supa od roku 2015. Je to mix... Stojí to +- stejně = cena klesá obdobně. U M6, stejně jako např.u Accordu, bývá poptávka po ojetinách vyšší než u nových aut, takže to moc neklesá.

motion
31. ledna 2019, 15:23
0

Mazda 6 si cenu drží nadprůměrně, dokonce podle různých žebříčků je v TOP 3, není to tak těžký vygůglit, ostatně tomu odpovídají ceny na bazarech...

beastar
31. ledna 2019, 16:01
0

Kucí to o čem píšu já vygooglit nejde:)) Dobře ale souhlasim s tim co píše Tomáš drží to cenu. A propad je srovnatelný se supem. U M6 sem se chvíli zaseknul a myslel sem, že tady máme BMW M6 tam by to byla pohádka kdyby drželo krok se supem.

Habakuk: Ono je to těžký. Záleží taky na způsobu financování. Jako naše debata zajímavá. Bohužel spíš trochu pro E15, nebo časopis Fleetmanagement:)) Takže jo souhlasim s tim co píšeš všechny ty jevy se dějí. A ano v mnoha firmách dorazila i do firemní kultury představa, že kluci z obchodního můžou mít ty Karoqy a říďa toho Kodiaqa což bylo do nedávna nemyslitelný. A to zas a znova ubírá klientelu těmhle autům jako je 6.

Pro všechny mě se líbí jak se snažíte nastiňovat, že vlastně Mazda 6 je supr kup. I do firem a tak dále. V kolika velkých flotilách je Mazda ??? (CZ) Obecně bych řekl že třeba 1%. Tak mi prosím netvrďte, že je to top volba srovnatelná s koncernem. Pro firmu. Protože prostě není už jenom kvůli možnostem v konfiguraci aut a slevách (při větších odběrech) A známá sleva vem 3 auta za rok a na další už máš 20%.... To že Pepkovy natěračovy co má tři zaměstnanence se to na sróčko na fin. leasing asi vyplatí stejně jako Sup o tom samozřejmě nepochybuju.
-
Komentář upraven 31. 1. 2019, 16:06:09

Tomáš Vavrečka
31. ledna 2019, 17:46
0

No, ano, bral jsem to minoritním pohledem soukromé osoby - člověk se z té ulity fyzické osoby nějak neumí setrvačností dostat. Jakmile v nákupu figuruje IČO, souhlasím, že VAG prostě nemá konkurenci, a že pravě flotily tvoří drtivou většinu nákupu v segmentu, to se nelze přít...

motion
30. ledna 2019, 20:29
1

Za volantem šestky 2.5l jsem ujel cca 5 tisíc km, no...ono to auto jezdí prostě dobře, člověk má pocit jisté sladěnosti a dojet někam za zákazníkem neznamená totální nudu, jakou momentálně občas zažívám za volantem firemní A6...dojet GT86 na okresce se samozřejmě dá, když jede na spotřebu, ale jinak to okreskové nářadí není, ale pořád je o tři vesmíry před Pašákem, Supem apod...Při vypnutém ESP se nechá vyprovokovat k nějaké rošťárně, ale tohle s ní dělat nechcete, stačí vědomí, že to jde... Co si vybavuji, moc se mi líbil zvuk, nebyl umělý a možná je to rouhání, ale připomínal vzdáleně šestihrnky z Bavor...Prostornost průměr, ale potřebuje někdo víc? Motor měl výkonu tak akorát, spotřeba při obchodním nasazení menší než u turbo motorů, automat bez výhrad, celkově mi šestka v tomhle segmentu přijde jako to lepší a vůbec se nedivím lidem, pro které je to nejlepší volba...

reagovat
Raspby
11. února 2019, 07:21
0

Tak zrovna včera jsem měl možnost ji chvíli řídit. 2,5, AT Revolution TOP. A s tím automatem musím souhlasit. Je to asi nejslabší článek celého auta. Zvenku krásné, uvnitř krásné, podvozek výtečný - zatáčí fakt krásně na auto takové velikosti. Přeposilované řízení mi taky u takového auta nevadí. Ale ten automat no...občas neví co dělat, občas drží otáčky zbytečně vysoko, často trochu cuká...ale jinak je to skvělé auto :)

reagovat
Tomáš Vavrečka
11. února 2019, 07:29
0

Hmm, stejné chování jako v té naší. Vypadá to, že automat v Mazdě je další z řady obětí EURO 6c :(, u předfaceliftu si totiž takové chování nepamatuju

Raspby
11. února 2019, 07:39
0

No přiznám se že nevím, jestli na to taky nemělo vliv to vypínání válců. Nikde se neukáže, kdy jedu zrovna s dvouválcem, tak se dá jen odhadovat. Řídil jsem ji sice asi jen 45 minut. ale zkusil jsem všechny možné styly a nejhladší je převodovka ve sport režimu s manuálním řazením při sportovní jízdě..v rychlém tempu řadí rychle a hladce. Ale takové ploužení po vesnici nebo jízda z kopce, kdy nejdřív trochu přidám na trojku a pak pustím ve svahu plyn a Mazda si sama odřadí postupně až na 6, tak to při každém přeřazení houpne no...nebo se rozjedu trochu rychleji (ale ne žádnej odpich) a v aut. režimu tam na jedničku je asi 4000rpm a auto přestane zrychlovat, po vteřině se houpnutím zařadí dvojka a zase zrychluje a tak dál..při naprosto konstatním plynu...dá se na to určitě zvyknout a možná to takhle zní hůř, než je tomu ve skutečnosti..ale je to zvláštní a hlavně je to škoda. Zbytek auta je fakt super. I když nemůžu se ubránit dojmu, že se pár koní někde zatoulalo. Jelo to hezky, ale ve srovnání s mým starým Avensisem co má manuál a 150 koní to nebyl skoro žádný rozdíl...že by zase ten automat?

Ko
Korba
21. března 2019, 13:20
0

ten kachni zobak se rychle okouka, treba ta sestka minula ta uz neni ubec koukatelna

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Mini Cooper S R56 2008
Mini Cooper S R56

2008 rok výroby
128 koní výkon
1 600 ccm objem

Ford Mustang 3.7 V6 2016
Ford Mustang 3.7 V6

2016 rok výroby
227 koní výkon
3 690 ccm objem

Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998 1993
Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998

1993 rok výroby
142 koní výkon
3 800 ccm objem

Citroën XM 3,0 V6 Exclusive 1996
Citroën XM 3,0 V6 Exclusive

1996 rok výroby
167 koní výkon
3 000 ccm objem

Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor 1990
Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor

1990 rok výroby
160 koní výkon
1 840 ccm objem