načítám data...

Mám garáž plnou aut, ale nemám čím jezdit. Co s tím?

Motorističtí nadšenci to nemají jednoduché. Jejich chápání aut je komplikované a výsledkem bývá paradoxní problém - není čím jet do práce.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

A tak se nám v redakční poště hromadí dopisy, které jsou si podobné jako vejce vejci. Toto je jeden z nich:

Vážená redakce,

již delší čas sleduji váš web a nabyl jsem dojmu, že jen vy mi můžete poradit. Vlastním osm automobilů. Miluji auta. V mé garáži se nachází jen samé skvosty, některé vozy jsou po důkladné renovaci, jiné obnova původního lesku teprve čeká. Automobil, který však nyní nutně potřebuji, nemá být další hračkou do sbírky. Sháním rodinné auto. Chtěl bych něco, o co bych se nemusel vůbec starat. Našetřené peníze ale za nové auto utrácet nechci a k úvěrům nemám přílišnou důvěru. Co mi v takové situaci poradíte?

S pozdravem

Míla Karbec

Nadšencům do aut se často říká petrolheadi, benzínové hlavy. Poznají se podle toho, že auto je pro ně mnohem víc než dopravní prostředek. Musí odpovídat jejich vkusu, musí mít ten správný ikonický motor a zejména charakter. Petrolheadi mají tendenci vybírat si vlastně dost pitomá auta. Auta k ničemu.

Pro jednoho je ideálem padesát let starý roadster. Výhody? Je krásný a voní! Nevýhody? Nevejde se do něj ani posádka, natož nějaká zavazadla, nesmí se s ním jezdit v zimě, za chladného počasí, v přílišném horku, za deště, za tmy a vzhledem k ceně renovace laku by bylo lepší s ním radši nejezdit vůbec. Pro jiného takového nadšence je snem pořádný offroad. Terénní speciál, který si poradí i s kolmou skalní stěnou. Výhody? Ta skalní stěna. Nevýhody? V rychlostech nad 50 km/h a na povrchu tvořeném převážně asfaltem je hluk nesnesitelný, ovládání nevyzpytatelné a komfort cestování tragický. A nebo tu máme milovníky rychlé jízdy. Elegantní nizoučký sporťák, ideální parťák na víkendové projížďky. Jenže ani tady není na růžích ustláno. Jakmile se z projížďky stane cesta někam, je z radosti náhle utrpení. Dosud zábavné řízení, které řidiče nutí neustále reagovat, užívat si bezprostřední pocit ovládání stroje, je najednou neskutečně otravné a únavné. A přidává se stísněný kokpit, nulový komfort jízdy a hluk.

Tím výčet strastí nekončí. O automobilový klenot je třeba také pečovat. Suchá garáž je základ. Bydlíte-li v centru města, smiřte se s tím, že si pro auto půjdete několik bloků pěšky. Nebo i několik zastávek tramvají. A potom je tu údržba. Díly nejsou nikde k dostání a když už ano, nikdo neví, jak je správně namontovat. A i když se vám podaří kýženou součástku sehnat a správně přišroubovat ke zbytku vozu, budete pravděpodobně potřebovat pomoc někoho, kdo má ten správný cit pro její přesné seřízení. Takový člověk bývá zpravidla na každém kontinentu jeden a čas na vás bude mít ve čtvrtek za osm let.

Z popisu výše to může znít jako martýrium a nekonečná otrava, ale není. Nádherné mechanické stroječky je radost pozorovat, řízení toho správného auta po té správné silnici za toho správného sobotního odpoledne je zážitek, na který se nezapomíná. Být petrolheadem je zábava, je to radost.

Jenže potom přijde okamžik, kdy je potřeba přivézt knihovnu skladně rozdělenou do kartonových krabic známého obchodu s nábytkem. A petrolhead je v koncích. V garážích po celém městě je rozeseto třeba i deset jeho automobilů, jeden fantastičtější než druhý, ale slovy ženy ztracené uprostřed vlastního šatníku – nemá co na sebe. Žádný z kabrioletů, veteránů či sporťáků se pro tak prostý a až by se dalo říci podřadný úkol nehodí. A podřadné úkoly se hromadí. Na mandlu čeká balík prádla, lednička potřebuje doplnit, vysavač je třeba vyzvednout z opravny. Zkrátka je potřeba auto. Obyčejné auto na přepravu obyčejných věcí.

Každý petrolhead minimálně jednou zkusil takový vůz zakoupit. Scénář bývá vždy stejný. Je pevně rozhodnut koupit automobil prostorný, komfortní i úsporný. Něco spolehlivého, něco, co za všech okolností a za jakéhokoli počasí bude fungovat. Takový petrolhead si prostuduje dostupné materiály a je pevně rozhodnut. Jeho nová Toyota bude splňovat všechno, co celá rodina od auta očekává. Její provoz bude pohodlný a zcela prost jakékoli potřebné péče. A bude na ni spoleh. Pevně rozhodnutý petrolhead vyrazí k prodejci a po dvou hodinách je zpět s naleštěným Jaguarem z roku 1965. Toho tam přeci nemohl nechat….

Jak vyřešit tento problém? I petrolheadi mají rodiny a rodiny mají své potřeby. Fantastická auta jsou krásná a je to často radost po mnoho generací, leč bez obyčejného funkčního auta se dnes žije opravdu složitě. Řešení však existuje. Jmenuje se operák neboli operativní leasing. Za snesitelný měsíční poplatek můžete mít k dispozici zbrusu nový vůz dle vlastního výběru. Nemusíte se o nic starat, k automobilu máte plný servis, vůz je pojištěný a jeho funkčnost pokrývá i záruka výrobce. Vy zkrátka jen jezdíte a volný čas věnujete svým zálibám – nákupu onoho páru bot, který vám celou dobu tak chyběl, či seřizování karburátoru. A když potom objevíte nedostatečnost v obsahu lednice či potřebu dát svou návštěvou širokému příbuzenstu najevo, že jste stále naživu, naskočíte do svého přibližovadla a za chvíli jste tam, kde potřebujete být. Náklady na dopravu máte konečně pod kontrolou, nevadí vám déšť, mráz, tma ani zima a nikdo vás nenutí cpát pytel brambor do zavazadelníku vašeho vzácného plechového pokladu. Petrolhead už zkrátka nemusí trpět.

Kolik taková věc stojí? Vlastně to vůbec není špatné! Když se proberete nabídkou operativních leasingů, na webu společnosti Driveto najdete například velmi povedený Volkswagen Polo s motorem 1.0 TSI (psali jsme o něm nedávno) za cenu jen něco málo přes čtyři tisíce za měsíc. Nové auto se zárukou. A o nic dalšího se nemusíte starat. Žádný servis, žádné pojistky. Auto má povinné ručení, havarijní pojistku, je kryté tovární zárukou, je přihlášené, všechno už je zařízené. Spočítejte si, kolik vás stojí nákup a provoz obyčejného auta – občas nějaká ta údržba, sem tam se něco pokazí, do toho pojištění… A toho času, co tomu člověk věnuje. Proč to všechno podstupovat kvůli obyčejnému přibližovadlu, když ten čas můžete věnovat něčemu docela jinému? Přemýšlejte o tom…

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ratan groch
29. června 2018, 11:29
1

to je trochu kacirska myslienka na petrolheadsky web. Nie preto, ze by to nebola zrejme najrozumnejsia volba, podla mna castokrat je.
Problem je v tom, ze ludi na tomto webe spaja skutocnost, ze o autach a svete okolo vedia viac nez obycajny obcan. A kedze navrhovane riesenie moze urobit aj ten najobycajnejsi z obycajnych, tak ho to pri rovnakej volbe dava na rovnaku uroven.
Cize nie je treba uplatnit vobec ziadnu kvalitu, ktoru autickari maju, ci uz schopnost dobre kupit, najst nahradne diely, urobit si opravu, upravit motor, predat zo ziskom. Aj ked mnohe z toho sa castokrat vobec nepodari, dava to autickarovi pocit naplnenosti, ze vyuziva svoj rokmi nadobudnuty potencial a tentokrat v prospech rodiny.
A teraz mu navrhnete, aby urobil ukon, ktory zvladne aj susedov mentalne postihnuty svagor.
Napad je to super, ale naraza na vnutorne nastavenie autickara a musel by v hlave preusporiadat viacero suflikov, aby nielen prijal takuto moznost, ale aby s nou bol aj vnutorne spokojny.

reagovat
ratan groch
29. června 2018, 11:39
8

A kratucky dodatok: Vcera som znovu na tri hodiny podlahol myslienke, ze na prosbu kamarata mu poradim, ake auto ma kupit buducej manzelke k svojmu BMW 7er a Octavii TDI. Jeho prvy vyber bol BMW 5er touring 4x4 diesel. Vsetko mal logicky odvovodnene. Aby sa zmestil kocik, aby mal nizku spotrebu, aby nedostala smyk a aby to bolo kvalitne. Po par hodinach chatovania som vzdal nadej mu vysvetlit, ze k jeho autam bude stacit zene na jazdenie po meste, kde nesnezi a kde sa tazko parkuje mensie benzinove s prednym pohonom hociakeho povodu, pokial sa bude zene pacit. Znovu sa potvrdilo stare zname, ze ak niekto pyta radu ohladne auta, tak nechce nic ine nez aby ste mu pochvalili jeho napad. Nech ma vsetci svati chrania, aby som sa to pokusil urobit znovu.

reagovat
beastar
29. června 2018, 11:41
1

První článek který sem moc nepochopil. Kdyby tam byl odkaz na společnost která nabízí Ol tak bych to chápal líp:) Jasné že je to často dobrá cesta k provozu dailyho. A navíc není problém si vzít na ol 5Tku nebo V klasse. Největší úskalí je povolený nájezd km. Jinak ten člověk kterej jakoby píše nahoře tučně toho znám;)) No a já to nejsem. Takže prodej garáž a kup si maximálně 2 auta daily a wýknd. Urus a Reventón a je to thats all folks.

reagovat
Mr.Mechano
29. června 2018, 12:08
0

nebo Cullinan a Dawn ;) pro ty usedlejší...

beastar
29. června 2018, 12:16
0

No jistě. Však možnosti jsou tak na co garáž plnou šedesátjovejch popelnic pod plachtou.

ma
martinw
29. června 2018, 12:10
1

A já myslel že chlapi nejsou vybíravý že se umí rozhodnout hned a popřípadě mají názor toho typu, že to auto mám abych si ho užil a to včetně běžného života. ...typická krize středního věku :)

reagovat
beastar
29. června 2018, 12:14
0

Už tě vidím jak v 911 6x točíš Ikeu pro noční stolky:D Ani na Zondu zatim zahrádku nedělají...což je škoda občas by se hodila.

ma
martinw
29. června 2018, 12:24
1

Jako praktický člověk bych taková auta rozhodně ve stáji neměl :) skončím spíš jako člověk co jezdí na nákupy rohlíků nějakým starým offroadem ze kterého bude opadávat na parkovišti bahno. Leštěnky mě nebaví.

Ha
Habakukk
29. června 2018, 12:51
0

Starej Off je fajn Bahno je ještě cajk, ale vono většinou z těch staréch korábů chčije volej což je fajn na impreganci rámu, ale zámkovka olej moc nemusí.

ro
rock
29. června 2018, 13:59
1

to beastar: "...na Zondu zatim zahrádku nedělají..."

Hele, ale způsoby, jak to řešit, už nahozený byly: ten notoricky známej jsou lyže na Espritu a ten míň profláklý (za našima hranicema to nezná asi nikdo a z mladších generací už to taky nikomu nic neřekne) pro Ferrari 275 GTB jsem dokonce kdysi sám vlastnil :-)

sumy
30. června 2018, 07:03
0

to beastar: Neni problém. Se stav a něco ti scvrnknu svářečkou ???? Teď akorát dodělávám zahradu na druhý Pájo. Pár jeklíků a je to. Jo Zonda nemá žlábky na střeše... Nevadí, nanejtujem nudný do střechy a bude to cajk ;-)

Jinak, že starýho offroadu (pokud to není Landovar) nic neteče. Vyměníš pár gufer po 50,- Kč a je to na dalších 20 let v klidu

sumy
30. června 2018, 07:04
0

Otazníky byly smajlík a nudný jsou mufny. Ty automaticky opravy :-/

krab
29. června 2018, 12:29
0

Já tady stejně vidím to zadání dost nejistý. Je pravda, že je to dotaz skoro jako bych ho tady redakci psal já. Akorát nemám ještě tolik aut jako tady Míla Karbec :)

U nás to řeší malý Yaris 1.3 CVT , jsem rád, že si ho v zimě od partnerky můžu půjčovat a využívat ve dnech kdy bys ani psa ani Lotus ani Porsche ani Zondu nevytáh ...

Počítám, že Yaris je moc ekonomická volba. Ale jak píše tazatel - proč utrácet za nová "plastová" auta, že? :)
Zvolil bych něco striktně za cash, většího ojetého, ale s dobrou spolehlivostí a trochou šarmu. Takových aut ale moc není. Něco co vypadá neokázale a současně jízdou aspoň trochu potěší. Ale nemělo by to být příliš "sběratelské", aby se s tím fakt v zimě vyjelo a člověk se to nebál nechat u nákupáku.

A pak už jde o to , kolik peněz znamená, že našetřené do toho cpát nechci, jen nutné minimum. Pokud by to byl řekněme půlmilion a kousek a rodinné auto nemusí být velké jako Bentayga doporučím ... ha skoro sám nevím. A asi vím : Subaru Levorg 1.6 , ca. 2 roky přihlášený, s malým počtem kilometrů. Bude v záruce, není tak mdlý jako běžná konfekce a současně dodá tu potřebnou malou radost z řízení. To bych si vybral v tý situaci s takovým rozpočtem já.

reagovat
Kuře
29. června 2018, 12:36
1

Levorg velký zhruba jako Bentayga? Heh, ten klučík nám nějak vyrostl:)
Ale jinak máš pravdu, ačkoli to CVTčko v Levorgu bych nedal... asi teda.

Kuře
29. června 2018, 12:36
0

Pardon, tys psal nemusí, moje chyba:)

Bavoraczech
29. června 2018, 13:51
0

A pro chudé nějaké to Mondeo ST v kombajnu? Nebo starý Lego?

Sedrik
02. července 2018, 09:31
0

Pokud člověk nepotřebuje zrovna kombi, rozhodoval bych se mezi Civic a Focus. Proč si to dělat těžké.
Obě auta jsou řidičsky dobrá a Honda je navíc i dost nezničitelná.

A pokud bych opravdu nevěděl, pak pořád platí: pokud nevíš, jaké auto potřebuješ, potřebuješ Golf.

Jimi
29. června 2018, 12:38
0

kdyby byl k zadání připojen i výčet těch kousků, dalo by se to pěkně našroubovat ke vkusu majitele...
operák za pár mi přijde pro člověka, který miluje auta a je skutečný Autíčkář takové nemastné neslané a povrchní. Chtělo by to i info o množství prostředků na to určených. Za minimum peněz je to nudné a ne moc objemné řešení, ale bezstarostné to asi je. Určitě má nějakého servisáka, někam s těmi kousky i tak občas musí... tak proč to nespojit s nějakým mírně ojetým skutečně pohodlným a běžně spolehlivým rodinným autem velikosti T5, Grand Voyager, Pacifica a pod.

reagovat
Skipper
29. června 2018, 21:27
0

No, tady se dostáváme k otázce spolehlivosti. Když mi na rodinném lehce autíčkářském V8 sedanu s náhonem na zadek prdla v neděli večer 500 km od domu hadice chlazení a vzadu jsem měl dvě děti, tak jsem musel své smýšlení přehodnotit. Prostě potřebuji nějaké auto, o kterém vím, že VŽDY dojede. A to právě řeší operák.

VK
VK
29. června 2018, 21:34
0

No jo, jenže na co je pak to druhé. Když mám auto a sedám do něj, vždycky jedu někam a prostě musí vyrazit a dojet.

Jimi
29. června 2018, 22:15
0

Kdyby ten operák byl tak zajímavý rozuměj výhodný, tak ho má každý druhý Tonda. Pořád se víc vyplatí koupit něco jetého, časem prověřeného. I nové auta se slušně kazí, akorát se ty špeky stihnou vyřešit většinou v záruce a není to tak provařené. To je věčné dilema... Ztráta hodnoty v prvních letech je ale obrovská...

ma
martinw
29. června 2018, 22:33
1

Ne to resi pojistovna, proste si u stary kraksny nakonfigurujes odtah a nahradni vuz na 10 dni a mas vystarano.

Inženýr
29. června 2018, 22:59
2

Skipper: To, že nové auto VŽDY dojede je podle mně jeden z nejrozšířenějších omylů. :)

Skipper
30. června 2018, 00:43
0

Nesouhlasím. Vlastní zkušenost mě poučila několik krát.
K naco je druhé. Je rozdíl, jestli jedu na výlet 200 km po republice, nebo 1300 km po Evropě. Já rád obojí.
K něco jetého, časem prověřeného - například? Vlastnil jsem auta nová, lehce ojetá i moc ojetá. Největší problémy byly vždy u lehce ojetých.
K odtahu - jednou jsem ho řešil ve Vídni. Náš technik se vám ozve. Počítejte tak za 3-4 hodiny vám zavolá. řešení naprd.
K novému a vždy dojede - Nu, na operák zatím 60tkm a problémů zatím nula.

sumy
30. června 2018, 07:19
0

Ale jo, nové skoro vždy dojede. Ve čtvrtek mi služební ochcavka začala řvát a napsala :motor je přehřátý, odstavte vozidlo"... Zrovna jsem jel na slavnostní vyřazování 9 ťáků - dvojčata mi končily na ZŚ a ještě to i moderovaly. Tak jsem tomu krámu opáčil "nasra." Dal topení na plnej knedlík a pokračoval. Po chvíli si teplota sedla. Stát se tohle na mém starším autě, asi bych fakt zastavil a řešil. Je to hnusné, ale u těchhle verků, které jsou již svou podstatou (spotřebák, služebák, operák, škodovka) v žebříčku priorit dole, spolu s takovým jako mít iPhone XXII jako první na celém kontinentu.
Jinak starší a stará auta provozuji již 20 let a víc jak 1mio km a odtah jsem řešil jen 2x 1) chyba mechanika při výměně oleje (v dobách, kdy jsem žil v omylu, že mechanik to udělá líp než já 2) proražený olejový chladič- hejno ptáků a jeden ptákoš prošel otvorem v nárazníku a taranovalo chladič zobákem. Jo fakt :-D

Jimi
30. června 2018, 20:41
0

Ale jo, nové statisticky asi lepší. Nevím, na staré sedmě (18let) jezdím pravidelně k moři, posledně tak kolem 3tis. km Azúro Francie. Možno štěstí na kus nebo jenom pečlivý výběr. Jinak s dalšími doma věkový průměr 15,5roku a taky bez problémů na cestách...

Skipper
01. července 2018, 07:45
0

To u mně cesty 500 km a více: Mondeo - zaseknutý termostat, přehřívání. BMW 525i - rozhodlo se ze šestiválce stát pětiválcem. Jenom na té cestě, závada nezjištěna, už nikdy se to neopakovalo. BMW 535i - prdla hadice chlazení. Jaguar XJ12 - přehřátí v zácpě ve Vídni. A to byla auta vždy servisována co nejpečlivěji a běžně používána v provozu.

sumy
01. července 2018, 11:22
1

Mě strašte. Zítra vyjíždíme se ženou a dětma na Ukrajinu. 2xpajero, 1. 1997, 370tkm, 2. 1999, 200tkm a s tím jsem od koupě najel jen jednu nádrž, bo jsem ji měl do minulého týdne rozebrané :-/ Bude to cca 3-4tkm, z toho tak 500-700 mimo silnice. Jak nezdravě já těm starejm autům věřím :-|

BigBen
29. června 2018, 13:15
0

to Míla Karbec: Vyměním jeden tvůj renovovaný skvost za cokoliv z našeho domácího autoparku. Najdeš tam malý, velký, rychlý, pomalý, naftový, benzínový i šlapací. Divil bych se kdyby jsi si nevybral...

reagovat
Za
Zazaa
29. června 2018, 13:46
0

me teda operak prijde jako nesmysl pro kohokoliv kdo je aspon trochu shopnej si neco udelat (u nadsencu tak nejak predpokladam) a nebo je schopnej si sehnat aspon trochu spolehliveho cloveka na servis ...

ja to mam vyresene jednoduse poridil sem dve auta ktere beru ciste jako pracanty a v podstate je nemam rad :)
na vetsi nakupy, nebo vic lidi, nebo univerzalni delnik je lehce obouchanej Sharan - neresim vzhled, neresim kdyz se manzelka nekde ne uplne strefi, neresim kde a jak se s tim parkuje a kdo a co vsecko v tom jede (8 metraku tvarnic, rozebrana motorka, 7lidi :)) v cene rocniho operaku toho nejmensiho mrzaka co tu byl psanej, opravi to kazdej, sezene se vsecko
jako bonus ma tazne na 2tuny takze odveze milacky kam je potreba, na zavodech se do nej vejdou vsecky veci a jeste tam prespim :)

na popojizdeni do prace dvojkove Clio - spotreba prd a na tech 15km kdy vetsinou jeste spimje to v pohode, stalo 15 takze se podle toho k nemu chovam a jen jezdim

jeste teda nesnasim stribrnou barvu (a obe auta sou samo stribrne :)

reagovat
Bavoraczech
29. června 2018, 13:57
0

jojojo, já mam pracanta jen jednoho... a je to něco mezi. Obouchaný Citroen Pikaču... a zatím docela dobře drží :)

beastar
29. června 2018, 15:30
1

Jo takhle je to fajn pro lidi, co je baví se v tim vrtat a maj na to čas. Plus pro lidi co nemaj problém s tim jezdit nějakou pastí, než má "jejich" supa dupa mechanik čas a náladu se hrabat v tom jejich voze. Já už se vidim jak jedu pracovně 600 někam v dvojkovym Cliu:)) Takže nechci soudit jako podle tady jednoho postu, ale Zazaa tvůj názor bych řekl čerpá z toho, že moc nenajezdíš a když takříkajíc kolem komína a slušnej operák si nikdy neměl. Neni na tom nic špatnýho má to tak spousta lidí, ale rozhodně to neni pro každýho. Já se fakt nebudu ve svým volným čase hrabat někde v nějaký starý paštice typu Clio, Corsa a tak dále. A nevim jak jinde, ale v Pze a okolí maj dobrý servisy narváno minimálně na tejden dopředu .... Takže abych měl jako sbírku pěknejch leštěnek jo? A k tomu ještě 2 až 6 starejch srágor na daily ježdění ne? To už sem taky zkusil a zlatej operák....

Za
Zazaa
29. června 2018, 22:19
0

tak Sharan najezdi tak 20-25 a clio asi 15-20tis rocne coz asi moc neni ... psal sem taky ze clio mam na jezdeni po okoli cca do 100km
pracovne se jezdi sluzebakem a nekam dal dojede ten naftovej autobus :)
operak sem nemel nikdy slusnej ani neslusnej, pokud se bavime o soukromem pouziti na km co najedu tak sou to (pro mne) vyhozene penize, odjezdil sem takhle s ruznejma "pracovnima" autama za 15 let cca 500tis km rozhodne to nebylo jen kolem komina a zatim to vychazi

sehnat mechanika tady na vesnici neni celkem problem (i kdyz se priznam k jiste vyhode pac k budoucim a nebo soucasnym mechanikum mam hodne blizko :))

beastar
30. června 2018, 18:33
1

Noo hale pro mě je služebák zároveň daily protože si ho platim sám, že. Tudíž nedostanu někde v nějakym LutorCorpu naftovou okynu:) Najedu dost asi jako ty na všech autech dohromady fšude. A taktiku měj x aut a jezdi sem už zkusil je to otravný. Sehnat mechanika neni problém, ale dobrýho už jo na vesnici nevim co vidim kolem Prahy známí maj stejnej problém.Dílny jsou nabitý. Měl sem svoje auta (doteď mám) jenže s tim se jezdí tak do 20 000 km ročně a tam ten servis když trvá nevadí. Já potřebuju jezdit a ne čekat. V ceně ol mám odtah, hotel, náhradní auto ve srovnatelný kvalitě a další pitominy. Kupuju jenom pneu. K tomu celkem slušnej nájezd a nízkou spoluúičast. Vychází mi to prostě o dost tisíc ročně líp, než když sem jezdil "svojí" 5er (ML a dalšíma) koupenejma za cashe a řešil servisi tak jak popisuješ. Nejvíc se právě operáku bojí lidi který ho neměli a neznaj vůbec principy a nabídky. Navíc existuje taková věc řiká se tomu ol na míru dle potřeb. Nevim kde děláš ale hádám, že ten služebák má taky podložku Arval nebo tak něco,)

Za
Zazaa
02. července 2018, 19:23
0

nojo ale ty ses nejspis v dost jine situaci nez ja :)
jestli to mas jako sluzebni i daily, ses na aute zavislej, staci ti jedno, chces/potrebujes nejakou premiovku a spocital sis ze se ti to vyplati tak OK, ale pro mne a myslim i dost dalsich to proste neni ... ol sou nove auta, musi se k tomu nejak chovat a v tu chvili to je pro mne auto nanic a taky ty spotrebaky mam dva proto ze odsud se jezdi vsude autem takze jezdime s drahou polovickou kazdej jednim

proste nemam problem mit jako spotrebak auta skoro 15let stara a financne me to vychazi nesrovnatelne lip nez operak (ktery mimochodem znam a ani v praci auta nejsou na OL :))

beastar
03. července 2018, 12:32
0

Jo v pohodě mě jde o to, že ani jedno řešení nikdy nebude to nejlepší. Pro všechny situace. Tady často není prostor ani dost infa pro to napsat smysluplnou radu. Proto je to spíš snůška ftipnejch poznámek a dohadů:)) Jinak mě se to teď vyplácí a nemůžu si to vynachválit. Sic to nejni zadarmo. Když sem měl vyloženě 5 aut na takový ježdění, tak člověk aby byl doma ještě fleetovej manažer. A servis ... Kolem Mercedesu a Nissanu v Praze to je tragický. A samozřejmě shánět gumy atd. A potom nejde jet v zimě 600 někam do Němec na špatných pneu na přejetej olej a se sjetejma deskama. Pac servis neměl tajm.
No a to třeba dojet do práce 10 km fpoho jde že jo. Nebo si dojít jednou na vlak. Prémiovka je pro mě spíš nutnost, než potřeba. Líbí se mi hromada aut od běžných značek i ve vyšší třídě. Bohužel úplně nechci někam dojet kiou stinger a pak lidem tvrdit jak nutně doma musí mít tu 911. Osobně si klidně sednu do toho Clia co máš a pojedu... Už to dneska osobně neresim:)) Však je to jedno. Jenže daily prostě musí fungovat.

Za
Zazaa
03. července 2018, 18:05
0

vsak ten dotaz je hozenej tak nejak do placu bez dalsiho infa tak si muzem kazdej hajit svoje :)

s tou Kiou a 911 me to pripomelo situace kdy sem brazdil silnice s Fackem na LPG ktere sem zachranil pred kovosrotem a jel sem se treba podivat na auto v cene plneho parkoviste takovejch Favoritu :))

ro
rock
29. června 2018, 13:52
2

Kdybyste místo toho dlouhýho článku dali celoplošný logo driveto, vyšlo by to nastejno. Stejně to zní jak článek na zakázku a předpokládám, že taky je.

Dál bych podotkl, že těch "něco málo přes čtyři tisíce" je bez daně a výhradně pro firmy nebo OSVČ. Pokud by to z nějakýho důvodu nechtěl psát na firmu, ale třeba na manželku, tak pro normální lidi má driveto vyloženě lukrativní nabídku stejného Pola od 6667 Kč - navíc Polo není rodinný auto.

Takže pokud platí věta "Našetřené peníze ale za nové auto utrácet nechci", tak ať ty našetřený peníze utratí za lehce olítanýho Passata, ten tu funkci rodinnýho auta splní a aspoň se bude o to víc těšit na nerodinný vyjížďky se zbytkem vozového parku.

reagovat
beastar
29. června 2018, 15:34
0

:D Ty voe aspoň to někdo napsal za mě. Hale je to náhodou napsaný dobře, tak aby to jakože bylo fklidu. Jinak stejně dobře splní funkci rodinnýho vpoho auta Focus, nebo Okyna. Klidně ojetý za pár peněz...

Bavoraczech
29. června 2018, 13:52
0

Ještě že nejsem autíčkář. Pro zábavu auto, do kterého se pohodlně složí 4 lidi a na 6ku je pěkně tichoučké. No a pracant je Pikaču 1.6, který je malý, málo žere, levný díly, celkem i drží a hlavně je ti jedno, že do toho hodíš pytel cementu. Ale pokukoval jsem i po Scénicu 4x4. Bohužel v tu dobu nebyl pěknej kus za půlku mojí vejplaty, kterou jsem chtěl max investovat :D

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
29. června 2018, 14:21
0

Po přečtení tý první půlky jsem se strašně řezal smíchy. Úplně perfektně to vystihuje náš vozový park, včetně těch problémů. :-) Na podzim se budeme stěhovat mimo Prahu, ale auto na každodenní dojíždění do práce už je taky předvybraný. Bude to Ford StreetKa. To prostě líp nevymyslíš. A já se fakt snažil. :-D
Každopádně ani toho vození věcí bych se nebál. Všechno je řešitelný, když má člověk trochu tý fantazie, viz. foto. :-D

reagovat
Ev
Evlo
30. června 2018, 02:57
0

Me staci te problem rozhodnout se cim jet z aut co mam, natoz si to komplikovat koupi dalsiho, to je jestli pojedu pres mesto a mam vzit manual, pak samozrejme pocasi jaky asi bude, jestli vzit se strechou nebo bez strechy a tento neskuteny ojeb me stve vsechny 2-3 dny co jezdim tech 10-15 minut do prace. Vic aut jsou prote jen starosti :(

reagovat
Ronoath
30. června 2018, 08:57
0

Připadá mi nejlepší koupit nějakou skladovku. Klidně Dacii, jistě se pak najde někdo, kdo si ji rád vezme. I třeba z rodiny, jako dělníka. Zánovní ojetiny jsou podle mě trochu pastí, neboť pokud někdo ví, že se za dva tři roky s autem rozloučí, bude to taky tak provozovat.

Asi bych se v případě operáku pořád nemohl smířit se situací, že to odřu - a budu krvavě platit. U mého auta je mi nějaká ta oděrka docela fuk, tedy když je to dělník.

reagovat
beastar
30. června 2018, 18:39
2

Jenže tahle domněnka že to odřeš a budeš krvavě platit je úplná blbost. Záleží co to je za auto a co máš ve smlouvě. Mimochodem 90% služebních aut je dneska na operák. Jsou v tom obrovský rozdíly i v servise a službách. Jsou smlouvy a podmínky kde to rozstřelíš doslova na hadry zaplatíš 1% a nazdar. Jasně potom si všechny výhody připlatíš v ceně to ol, ale to je na každym. Lidi si vemou Rapida za 4,999,- měsíčně jezdí s tim potom jim to odře někdo na parkovišti a oni jenom čumí, když jim cápek řekne že to zacvakaj... to samí provozní odřeniny na autě při vrácení........ Je třeba číst a konfigurovat je to služba. Stejně jako bankovní účet, nebo kadeřník asi taky všichni nemáme stejnej sestřih a účet...

Ev
Evlo
02. července 2018, 09:42
0

Pravaze ten rozdil v cene, kdy rozstrelis na hadry a platis 60 vs. 6 neni moc, ale takove ty nabidky na internetu jsou obvykle za na tu moznost za 60 a musis se po te moznosti za 6 doptat. Coz me prijde dost dementni a nefer, malokde to vsechno vis predem a musis se ptat, proste u debilu :( Nastesti skodovka fakt cajk a pisou vse rovnou.

ma
martinw
02. července 2018, 09:48
0

Krome samotnych % ktere se budete podilet je vhodne precist si i pasaz kde se mluvi o stretu se zveri, vandalismu, kroupach apod... verim ze leasingovky jsou schopne optimalizovat - a to vcetne vynechani pojisteni pro veci ktere by byly jinde standart.

beastar
02. července 2018, 12:28
1

To jsou. A taky je nehájim. Jenže lidi jsou blbý a pak brečí. Zase leasingovka dostane takovej hav za takový prachy, že pro jednotlivce to pojišťovna fakt neudělá. A já teď jediný co nesmím a platil bych to je výrazný poničení introše. Jinak to můžu náhodou zapálit a v podstatě se nic neděje. Platim raketu, ale neřešim nic. A že mi na konci nic nezůstane? To já přece ani nechci mít na konci dolítanej pekáč jako v případě fin. Lízu či úvěru. Chci jezdit furt a neřešit právě, že tvl za chvíli zimní gumy... Musim pošetřit na kotouče a podobný věci;) Co řeší lidi s ojetou super výhodnou koupí ideálně na klasickej úvěr.... To je teprve blitka.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem