Živnostník z Los Angeles si koupil v roce 2007 nový pickup Toyota Tundra a jezdil s ním denně po pracovních povinnostech prakticky po celých státech. Výsledkem byl nájezd 125 tisíc mil ročně, což nakonec vykouzlilo na počítadle rovný milion mil. Tedy ještě zhruba dvojnásobek toho, co měl Saab 900, který testoval František. Po celou dobu byl vůz také příkladně servisován a jen na běžný servis přivezl Sheppard k dealerovi svou osmiválcovou Tundru za uplynulých 9 let 117x. Zde přichází ta neuvěřitelná část, neboť za celou dobu nebyl na jeho voze proveden žádný drasticky nestandardní zásah. Vůz má původní motor i převodovku a nikdy nebyl lakován. Vlastně jediná závada nastala, když Tundra přestala v 776 tisících mílích couvat. I přesto ji majitel běžně používal, a když potřeboval zacouvat, prostě auto vytlačil.
Kombinace jednoho majitele, obrovského nájezdu a pravidelného servisu dělá z této Tundry naprostý unikát, kterého si všimla i sama Toyota. Ta proto Sheppardovi nabídla směnu, která se neodmítá. Jeho devět let starý truck s počítadlem zaseknutým na 999 999 mílích mu vymění za zbrusu novou Tundru modelového ročníku 2016. Vedení Toyoty říká, že tento krok rozhodně nemá sloužit k mediálnímu zviditelnění. Rekordní Tundra bude v Toyotě do šroubku rozebrána a bude se zkoumat opotřebení jednotlivých částí. Tento výzkum následně povede k tomu, že Toyota do budoucna ještě vylepší svoje pickupy směrem k nesmrtelnosti.











Petroleaks
16. 5. 2016, 20:04The Grand Tour ma po novom co testovat :)
Safa
16. 5. 2016, 21:03Tak o tom, že jsou toyotí pick-upy geniálně nesmrtelná auta, netřeba polemizovat. Kluci z Talibanu či Islámského státu by mohli vyprávět...
Prager
17. 5. 2016, 11:07Hezký, ovšem není z L.A., ale Louisiany (LA). Jinak teda ujet 230 tis. mil a myslet na to, jak zaparkovat, abych nemusel couvat, je slušná diagnóza. :)
Viper
17. 5. 2016, 14:01Ha! Moje neznalost amerického zeměpisu mě zdá se zastihla :-)
Jinak věřím tomu, že bez zpátečky to zrovna v USA jde. Pokud se pohyboval hlavně po menších městech, není o parkování nouze, všechno je dimenzováno tak nějak větší.
Prager
17. 5. 2016, 14:59V pohodě, o nic nejde. Trklo mě to stejne jako ty 3 metry a 250 kg, což ale s obsahem nemá nic společného. Jinak jasně, US infrastruktura je naddimenzovana, ale stejne, myslete pořád na to, že v garážích cumakem ke zdi prostě ne. :)
Michal Cat
17. 5. 2016, 13:59Já bych z toho udělal opačný závěr: Odborníci rozeberou a diagnostikují příčiny takového předimenzování, aby se to v budoucnu již nestávalo :-D
MGRR
18. 5. 2016, 17:50Toyota něco tak ubohého nikdy neudělá, jejich mentalita je naštěstí ještě slušná. Jen se moc obávám pomocníků od BMW (BMW si bere od Toyoty hybrid technologii a dává jim ušmudlané naftové 1,6 a to bude průšvih...)
Evropské značky tyto šidící podvůdky praktikují snad všechny... kdy to začalo kolem roku 2000+ a lepší to nebude. Dodávám orig. díly, tak to vidím denně :/