logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Lotus Evora Sport 410: Ostřejší než ostrá

Narozdíl od značek, které mají běžné modely a sportovní modely, má Lotus auta spartánská a auta, která jsou hardcore.

Může se to zdát trochu šílené, ale právě Evora představuje v katalogu Lotosu cosi, co by mělo být vhodné k běžnému ježdění a na delší trasy. A kdyby se vám náhodou zdálo, že to Lotus u normální Evory s tou denní použitelností trochu přehnal, můžete si nově pořídit nabroušenější a lehčí verzi.

Už za několik málo dní se v Ženevě představí novinka Evora Sport 410. Jak už název napovídá, tříapůllitrový šestiválec v zadní části trochu posílil, konkrétně z původních 400 na 410 koní, přičemž točivý moment 410 Nm zůstal stejný. Síla se na zadní nápravu přenáší buď skrze manuál, nebo za příplatek skrze automat.

O mnoho podstatnější, než decentní navyšování výkonu, je ale úspora na hmotnosti. Díky několika karbonovým dílům, novým výplním dveří a karbonovému víku motoru, zhubla Evora celých 70 kilogramů. To znamená výsledných 1325 kilogramů, a i když můžete namítat, že to stále není nijak extrémně málo, stačí to na akceleraci z nuly na sto během 4.2 sekundy. Maximálka činí s manuální převodovkou rovných 300 km/h, u automatu se musíte spokojit s 280 km/h.

Mezi další změny spadá i lehce přenastavený podvozek. Evora Sport 410 sedí o 5 mm blíže zemi, má jinak nastavenou geometrii i samotné odpružení. Zatímco na přední nápravě jsou obuty devatenáctipalcové ráfky, vzadu jsou to rovnou dvacítky. Myslíte-li to s ježděním vážně, můžete si připlatit za pneumatiky Michelin Cup 2.

Ať už s lepšími pneumatikami nebo bez nich, vyjde vás Evora Sport vždy dost draho. Výroba je omezena na 150 kusů ročně a cena je patřičně vysoká. V Německu to dělá 107 800 euro, tedy v přepočtu 2.9 milionu korun.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

Buďte první, napište komentář!
Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte