Může se to zdát trochu šílené, ale právě Evora představuje v katalogu Lotosu cosi, co by mělo být vhodné k běžnému ježdění a na delší trasy. A kdyby se vám náhodou zdálo, že to Lotus u normální Evory s tou denní použitelností trochu přehnal, můžete si nově pořídit nabroušenější a lehčí verzi.
Už za několik málo dní se v Ženevě představí novinka Evora Sport 410. Jak už název napovídá, tříapůllitrový šestiválec v zadní části trochu posílil, konkrétně z původních 400 na 410 koní, přičemž točivý moment 410 Nm zůstal stejný. Síla se na zadní nápravu přenáší buď skrze manuál, nebo za příplatek skrze automat.
O mnoho podstatnější, než decentní navyšování výkonu, je ale úspora na hmotnosti. Díky několika karbonovým dílům, novým výplním dveří a karbonovému víku motoru, zhubla Evora celých 70 kilogramů. To znamená výsledných 1325 kilogramů, a i když můžete namítat, že to stále není nijak extrémně málo, stačí to na akceleraci z nuly na sto během 4.2 sekundy. Maximálka činí s manuální převodovkou rovných 300 km/h, u automatu se musíte spokojit s 280 km/h.
Mezi další změny spadá i lehce přenastavený podvozek. Evora Sport 410 sedí o 5 mm blíže zemi, má jinak nastavenou geometrii i samotné odpružení. Zatímco na přední nápravě jsou obuty devatenáctipalcové ráfky, vzadu jsou to rovnou dvacítky. Myslíte-li to s ježděním vážně, můžete si připlatit za pneumatiky Michelin Cup 2.
Ať už s lepšími pneumatikami nebo bez nich, vyjde vás Evora Sport vždy dost draho. Výroba je omezena na 150 kusů ročně a cena je patřičně vysoká. V Německu to dělá 107 800 euro, tedy v přepočtu 2.9 milionu korun.










