načítám data...

Lotus Evija je další elektrický hypersport s řadou "nej".

23. července 2019, 13:35 4 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Drahý, výkonný, elektrický...a možná trochu nudný. Takový bude první elektromobil od Lotusu.

zobrazit celou galeriiNovinky: Lotus Evija je další elektrický hypersport s řadou "nej".

Pokud jste nestrávili poslední dva týdny v protiatomovém bunkru bez přístupu k informacím, asi už jste o tom slyšeli. Lotus představil svůj první elektromobil. Jmenuje se Evija a bude mít výkon 2000 koní. Teda dokonce prý ještě o trochu více. Točivý moment dosáhne 1700 Nm a z nuly na sto zrychlí za méně, než tři vteřiny. Maximálka bude někde nad třemi stovkami. Pro úplnost dodám, že vůz bude vážit 1680 kilogramů a na jedno nabidí zvládne až 400 km.

A já si říkám – není to poslední dobou celé nějak jednotvárné? Díky elektromotorům, moderním pneumatikám a aktivní aerodynamice vlastně není problém vyždímat výše napsané hodnoty skoro z každé představené studie. Není to ani měsíc, co jsem sepisoval krátkou zprávu o SSC Tuataře, která se má stát prvním autem, co pokoří 300 mph (482 km/h). Aerodynamicky tvarované placky od více či méně známých výrobců, které mají v parametrech výkony v řádu tisíců koní a maximálku nad třema stovkami se zkrátka valí ze všech stran.

K takovému “pokrokovému” sporťáku ještě samozřejmě patří pořádná cenovka a ideálně i omezený počet vyrobených kusů. Vozy jsou často rozprodány ještě před jejich oficiálním představením, projekt skončí v černých číslech, ultimátní supersporty se ukážou párkrát někde na exhibici a pak skončí v dobře větraných garážích jako investice. Jenže není to nakonec trochu nuda?

 

Evija nemá záviděníhodnou pozici. Tradičním příznivcům značky nebude po chuti elektrický pohon a entuziasty do elektromobility odradí vysoká cena. Zbývají tedy bohatí nadšenci do aut a investoři/spekulanti. A já trochu doufám, že všechny Evije neskončí ve větraných garážích, ale čas od času se objeví i někde v provozu, nebo na okruhu. Minimálně kvůli té nápadité zádi by to za to stálo.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

beastar
24. července 2019, 13:04
0

Ach ta záď to je nesnesitelný. Jinak to vypadá docela hezky. Elektrofetišisti už se musí teď těšit.

reagovat
Goldies
25. července 2019, 12:05
0

Nevim no... neni to trochu odklon od myslenky Colina? 1,6T tezky lotus? To je standartni vaha dvou koncencich :-D

Ze to maji zapotrebi...

reagovat
GanGreen
25. července 2019, 14:08
0

taky jsem si řikal, že Colin by plakal :)

Ronin
25. července 2019, 12:55
1

Nie nie nie,vedel som do čoho sa chystajú,no toto ma silne neuspokojilo,dúfal som v niečo ako nový Brabham.Jedna z mojich obľúbených značiek a posledných mohykánov zapredala svoju dušu elektrickému Diablovi.Auto vyzerá genericky ako z nejakej hry bez licencii,v nudnej kuchynskej striebornej.Nieje na tom nič čo by pripomínalo slávny Lotus.Plus tie čísla,niekto si tu odkrojil veľké sousto,aneb ako britom pobláznia hlavu peniaze z číny.Je to niečo,ako koncept z obrázkov googlu,ktorý nikdy nevznikne.Ja držím všetky palce Lotusu,aby to dotiahli do konca,ale toto nieje dobrý smer,kým budú vyrábať El,Ex a Evoru bude to v poriadku.Srať Volty,ale celá koncepcia je úplne uletená.Tento boom mi pripomína situáciu superáut spred 25- 30 rokov

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volkswagen Scirocco R packet 2009
Volkswagen Scirocco R packet

2009 rok výroby
160 koní výkon
1 390 ccm objem

Volkswagen Golf Variant 1.9TDI  2008
Volkswagen Golf Variant 1.9TDI

2008 rok výroby
105 koní výkon
1 900 ccm objem

Ford Ranchero  1972
Ford Ranchero

1972 rok výroby
270 koní výkon
5 000 ccm objem

Chevrolet Camaro  1976
Chevrolet Camaro

1976 rok výroby
250 koní výkon
5 000 ccm objem

Dodge Charger 2.7i V6 /// rok 2006 2006
Dodge Charger 2.7i V6 /// rok 2006

2006 rok výroby
190 koní výkon
2 700 ccm objem