logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Lexus LC 500: Ne, tohle není koncept

Když byl před časem odhalen koncept LF-LC byl celý svět u vytržení, ale bral parádní velké kupé od Lexusu tak nějak s rezervou. Přece jenom nestává se úplně běžně, aby se vize z autosalonů přenesly na silnici bez větších změn. Jenže Lexus to skoro dokázal.

Ačkoliv můžete namítat, že mezi LF-LC a LC 500 rozdíly jsou, faktem zůstává, že obrovská spousta zásadních designových prvků zůstala na svém místě a nové obří kupé bude na silnici působit jako klenot. Aby také ne, když se chystá přidat do nejvybranější společnosti BMW řady 6 a Mercedesu třídy S Coupé. To jsou všechno auta, kterými když vjedete do jednosměrky z druhé strany, měl by se provoz raději rychle otočit. Právě jste totiž určili směr…

V přední části nechybí dominanta Lexusu, tedy gigantická mříž chladiče. Okolo ní se nachází malé světlomety se třemi čočkami, doplněné ještě šípovitým pruhem s LED denním svícením. Jedním slovem úchvatná silueta je zakončena zádí s dvojicí obřích výfukových koncovek. Nad nimi se tyčí decentní aerodynamický detail v podobě odtrhové hrany víka kufru. Ve skutečnosti se ovšem jedná o aktivní křídlo, které se umí podle okolností vysunout.

Interiér je plný kůže, Alcantary a luxusu. Nechybí budíky s pořádně velkým otáčkoměrem nebo displej navigace. Podstatným detailem je i samo rozložení sedadel pro posádku, posunutých co nejblíže středu auta. I když může LC 500 vypadat jako mohutný cestovní mastodont, na těžiště se rozhodně nezapomnělo a vše je poskládáno tak, jak se sluší a patří. Motor je usazen co nejdál a dokonce i baterie se přesunula do kufru.

Když už jsme u motoru, musí zjihnout každý správný autíčkář. Srdcem vozu je agregát, který v dnešní svázané době působí jako vztyčený prostředníček autoritám. Skandálně velký osmiválcový pětilitr je plněn atmosféricky a jedná se o stejnou jednotku, kterou v současnosti nalezneme i v modelech RC F a GS F. Maximální výkon činí 467 koní a na zadní kola se přenáší skrz desetirychlostní převodovku. Rychlostí se sice může zdát až zbytečně moc, ale Lexus tvrdí, že jeho skříň je menší a lehčí než mnohé současné osmikvalty. Tak či tak umí velké LC 500 zrychlit z nuly na sto za 4,5 sekundy, což je hodnota více než důstojná.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

1 reagovat
piwel
12. 1. 2016, 12:32

nádhera !

1 reagovat
Subaru4ever
12. 1. 2016, 12:48

Tohle je skutečná destilovaná elegance, GT-čkovitost a moderna, která má přitom zcela klasické proporce i profil karoserie. Je to jednoduše nádhera a zároveň lék na sterilnost a tuctovitost většiny světové automobilivé produkce dnešní doby. Bravo Lexus!

1
Josef
12. 1. 2016, 13:04

Podepisuji!

1
Nezn.uživatel
12. 1. 2016, 18:37

Souhlasim. Opravdovy designovy skvost. Vypada to neuveritelne futuristicky.

0 reagovat
Evlo
12. 1. 2016, 22:46

Ten design na hrane kyce proste zeru, paradni, ale nemam na to takove auto mit, navic ta barva. Rozhodne nic co bych chtel v cr provozovat ...

0 reagovat
Hynek
13. 1. 2016, 07:53

To je porno!

0 reagovat
Antihmota
13. 1. 2016, 11:29

Já se zakoukal už i do Lexus LF C2.

0 reagovat
Caddy
13. 1. 2016, 15:31

tohle je fakt pecka...a i vnitrek moc pekny, mam rad, kdyz jsou nerusene vodorovne linie na palubce :)

0
H_F
24. 4. 2017, 23:13

zrovna sem na tebe myslel, ze pro tebe musi bejt interier uplny porno)

0 reagovat
H_F
24. 4. 2017, 23:07

fantazie!

miluju japonce za to, jak umet protlacit koncept do seriovy vyroby

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte