Aby byl Leon Cupra R patřičně nepřehlédnutelný, zkřížil Seat exkluzivní matně šedou barvu se stále modernějšími bronzovými doplňky. Do bronzu se obléklo okolí zvětšených průduchů v předním nárazníku, znaky na přídi i zádi, kryty zrcátek a kola. Na druhou stranu přední spojler pod nárazníkem a zadní přítlačné křídlo jsou teď vyhotoveny z karbonu.
Pod kapotou se objevil vůbec nejvýkonnější agregát 2.0 TSI z rodiny motorů EA888, který umí u koncernu sériově nabídnout. Motor má 310 koní, nicméně hodnotu točivého momentu ani dynamické parametry Seat neuvádí. Jestli se však jedná o stejné nastavení jako v případě Golfu R, měl by čtyřválec dodávat 380 Nm točivého momentu.
Oproti čtyřkolkovému Golfu je ale motor Cupry R spárován výhradně s manuální převodovkou a pohonem předních kol. Nechybí samozřejmě elektronicky řízený samosvorný diferenciál, vylepšené výfukové ústrojí, poladěná geometrie přední nápravy, ale ani brzdy Brembo a jinak nastavený systém stabilizace. Dopřát si můžete i dvouspojkový automat DSG, ovšem v takovém případě zapomeňte na 310 koní a musíte se smířit „pouze“ s 300 koňmi, které má již standardní Cupra.
Tak či tak je Cupra R limitovanou edicí, která je k mání v omezeném nákladu čítajícím 799 kusů. A chcete-li všechnu tu krásu vidět naživo, přijďte se podívat na stánek Seatu na autosalon do Frankfurtu, jehož brány se otevírají příští týden.