Psalo se 9. května 1967, když Mercedes-Benz ukázal médiím do té doby přísně tajný testovací komplex, vybudovaný v těsné blízkosti jedné z největších továren značky ve Stuttgartu. Od té doby zde zběsile jezdí vše od osobních vozů, přes užitkáče až po závodní speciály.
Jako první vznikl velký „koláč“, sestávající ze sedmi kruhů, z nichž každý disponuje jiným povrchem. Je tu vše od klasického asfaltu, přes beton, hladký asfalt až po dlažební kostky. Zde Mercedes testuje přilnavost, ale i akustický komfort. Právě proto přibyl v posledních letech také „šeptající“ asfalt, generující minimum hluku od pneumatik.
Celkově mají tratě testovacího komplexu 15 460 metrů, na kterých lze vyzkoušet několik druhů rozbité silnice, boční vítr, aquaplaning…zkrátka všechno, co může auto v reálném životě potkat.
Tou úplně nejznámější částí je ale vysokorychlostní, 3 kilometry dlouhý okruh, který se zapsal do historie pro svoje extrémně zkosené zatáčky. Dvě paralelně jdoucí tratě zde totiž spojují dva vracáky o průměru 100 metrů, na kterých se vyskytují náklony od 5 do 90 stupňů.
Mercedes uvádí, že maximální rychlost pro průjezd zatáčkou činí 200 km/h, ale v této rychlosti je dost pravděpodobné, že by řidič za volantem nepřežil přetížení na něj působící. Běžně se zde ovšem projíždí 150 km/h a to bez držení volantu. Zkosení trati totiž zaručí, že na pneumatiky vozu nepůsobí žádné boční síly a auto proto vracečkou projede jako na autodráze i bez toho, aby bylo potřeba sáhnout na volant. Ne snad, že bychom Mercedesu nevěřili, ale přesto nám tato představa přijde poněkud děsivá.
26. dubna 2017, 08:09
0
Na polygonu Ehra Lessien se na klopene da jet 200 bez drzeni volantu, ale je tam uz lehke pretizeni, super je treba zkusit zvednout nohu :))
29. dubna 2017, 09:39
0
S tim busem zaky couva
26. dubna 2017, 10:46
0
Zdravím, všimněte si, že autobusák drží volant!!
26. dubna 2017, 12:07
0
Protože se toho bojí a nejede až úplně nahoře po kolmé ploše! Je to posera!
28. dubna 2017, 20:45
0
Krása, tieto staré okruhy a polygóny majú svoje čaro.