načítám data...

Ledvinky u BMW se snaží zaujmout všemi dostupnými způsoby. Proč?

04. července 2019, 10:35 31 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Enormně velké, nebo svítící, typická dvojice mřížek chladiče na přední masce BMW zkrátka musí poutat pozornost za každou cenu.

zobrazit celou galeriiNovinky: Ledvinky u BMW se snaží zaujmout všemi dostupnými způsoby. Proč?

O obřích ledvinkách nových modelů BMW už toho bylo napsáno dost. Tentokrát se ale ke kontroverznímu designovému prvku vyjádřil designový ředitel automobilky Adrian van Hooydonk. Oficiální důvod, proč mají nová BMW tak výraznou masku chladiče je nakonec docela očekávatelný. 

Hooydonk totiž na rovinu říká, že velká maska chladiče je vstřícným krokem směrem k asijským zákazníkům, kteří opulentní prvek naopak vítají. Dokonce dodává, že předchozí generace BMW řady 7 se v Asii příliš nedařilo právě proto, že přední maska byla příliš konzervativní a z dálky připomínala předchozí generaci modelu. Vůz tak působil do jisté míry levnější, než ve skutečnosti byl. Naopak nové modely, které na přídi vystavují obří chromované ingoty, jež ostentativně ukazují světu, že jejich majitel má na nové BMW, jdou v Asii na dračku.

 Ve světle těchto faktů tak není s podivem, že i nově představené BMW X6 se snaží své ledvinky vystavit co nejviditelněji. Tady se kromě velikosti přidává ještě zcela nový prvek a to podsvícení. Ledvinky tak mohou zářit do noci iluminovány několika led pásky. Připomíná vám to častokrát vysmívaný noční tuning? Upřímně řečeno, nejste sami. Vzhledem k raketově rostoucí kupní síle asijských zemí bychom si ale asi měli na takovéto výstřelky zvykat.

Konec konců, hlavním cílem automobilek není potěšit náš vytříbený decentní jemnocit, ale vygenerovat co nejvyšší zisk. Pokud k tomu vede cesta před masivní osvětlené ledvinky křičící do světa “koukněte, mám nové BMW”, pak s tím asi stejně mnoho nenaděláme. A možnost poznat řidiče BMW z dálky i v noci nakonec nemusí být úplně k zahození.

 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Autíčkový Jelen
04. července 2019, 11:43
2

Jen tak mimochodem...myslím, že tento prvek se objevil na nové X6, né X4 ;)

reagovat
Jakub Pospíšil
04. července 2019, 12:13
0

Vskutkuže.

Opraveno, díky.
-
Komentář upraven 4. 7. 2019, 12:26:29

Jimi
04. července 2019, 12:16
0

už to vidím, jak si to všichni bastlí na své brambory... :)

reagovat
Pochtli
04. července 2019, 12:23
0

Asiati mají fakt divný vkus. Asi jim to za odliv evropských zákazníků stojí..

reagovat
briza
04. července 2019, 12:41
10

A já si myslel, že začali s hvězdou soutěžit i v tom, kdo udělá větší ohavnost.

reagovat
Inženýr
04. července 2019, 21:00
1

Ale to si myslíš správně - přesně tak to je. :)

briza
04. července 2019, 22:06
0

V tom případě si můžou gratulovat, neb se jim to podařilo dokonale :)

beastar
05. července 2019, 01:17
0

Cože?! Schválně jmenuj jeden jediný hnusný Mercedes z posledních 5 let. Však je to výkvět:D

briza
05. července 2019, 10:32
3

Já už tu názor na současné designové směřování hvězdy onehdá psal, ale je fakt, že jeden relativně koukatelnej kousek by tu byl. Je to trochu kalí fakt, že je to Nissan :)

PeterLuk
08. července 2019, 14:33
0

Tak ja fandím Mercedesu, robia pekné autá, ale tie interiéry, to je lacná kolotočárina

beastar
08. července 2019, 15:01
0

Peterluk: Jako jo i ne. Ono jde hodně o to jak si to majitel nakonfiguruje. Například E v normální černý kůži bez hovadin vypadá ok. Ta S klasse taky neni taková hrůza.

PeterLuk
08. července 2019, 19:23
0

Mne tam vadí hlavne to podsvietenie - neviem či je tam vždy, alebo je to nejaká príplatková vec, ale kusy, v ktorých som sedel to mali a naživo to pôsobí hádam ešte horšie - ale neprekvapovalo by ma, ak by šlo o podobnú vec ako v prípade BMW - orientáciu na čínsky trh. No a potom tie ploché displeje natiahnuté cez 2/3 palubovky. Keby sa to aspoň nehralo na klasické budíky, ale nie... Ale tak áno, inak je to kvalitné a pohodlné...

beastar
08. července 2019, 19:32
0

Tak. U nižších modelových řad to nemusí být
Je to příplatek stejné jako u Bmw, nebo třeba VW. Dokonce i Superb to může mít. Stejně tak digitální přístrojovou desku. Tim netvrdím že se mi to líbí, ale je to teď trend asi kvůli Asii... A obecně jakože to je cool. Jinak podívej se třeba někdy na Éčko v základní spec. Není to žádná hrůza. Spíš usedlost.

Matěj Podhorský
09. července 2019, 09:05
0

Ambietní podsvícení se dá vypnout! :)

beastar
04. července 2019, 13:22
9

Jestli sem dřív na Bmw nadával. Tak teď raději zapomenu že existuje.

reagovat
ro
rock
05. července 2019, 09:31
2

"Přitom by možná stačilo dělat dvě verze čumáku...západní a východní verzi."

Napadlo mne to taky. Ale jsem prevně přesvědčenej o tom, že hlavně u větších modelů by i v Evropě lidi sáhli po východní kolotočářské verzi. Protože ono "ostentativně ukazují světu, že jejich majitel má na nové BMW" tady platí taky.

ro
rock
05. července 2019, 09:32
0

K čertu, to měla být odpověď na Matěj Podhorský, včera v 13:51. Už neumím ani zařadit post.

Matěj Podhorský
04. července 2019, 13:51
3

Přitom by možná stačilo dělat dvě verze čumáku...západní a východní verzi. Když už protahují trojku, aby se bylo na zadních sedačkách víc místa, protože číňani to strašně potřebují, mohli udělat i dvě verze masky... mimochodem musí tam být něco jiného než ledvinky? Když už teda svítí, mohou tam být jen ledvinky...

reagovat
beastar
04. července 2019, 14:15
4

Na objednávku tam prý může svítit rudá hvězda. Jako na lokomotivě sovětu. Nebo portrét velkého kormidelníka Maoa. Bmw Individual PRC....;D

riderhenry
04. července 2019, 15:51
1

Přesně to mě hned napadlo. Ono teda i X5 může vypadat ještě docela OK, když se připlatí za černé ledvinky. Ale i tak... Když mám tak odlišné zákazníky a stačí vyměnit jen pár plastových dílů... Ono celkově ta globalizace v autech moc automobilkám nefunguje, zdá se mi.

Jimi
04. července 2019, 20:05
0

Za příplatek 1000€ budou v paketu M Performance svítit 3 levé žebra v tradičních M barvách...

Sob95
04. července 2019, 20:34
0

M-paket musí být vidět i v noci! :-D To už jen zaostává Audi. U M-B svítí hvězda..

krab
04. července 2019, 21:08
5

Audi by to mohlo dohnat neonovou olympiádou ...

riderhenry
04. července 2019, 21:47
0

Tak on zrovna současný design Audi já osobně řadím z hlediska nevkusnosti asi na stejnou úroveň, jako "ledvinkové" BMW. Jen u toho BMW je to docela obrovský skok, zatímco "běžná" Audi se mi nelíbila nikdy a současný "mastodontní" design není až tak jiný oproti dřívějšku.

beastar
05. července 2019, 01:25
4

Já jako nevim všechno a fakt se nikoho nezastávám. Ale pokud mám být fair, tak ano Audi je konzervativní a nic moc inovativního z hlediska designu nemají. Jen nechápu co je na tom nevkusné a mastodontní? Auta jsou dneska obecně obří. A právě protože to neni jiný proti dřívějšku zase taková hrůza to není. Tohle kdyby dodrželo BMW jistou konzervativnost a odstup, tak si tady nepíšeme o obřích ledvinkách a světýlkách. Audi je docela nudné a jakoby nenápadné. Možná je to tak lepší .... i když pamatuju jak všichni pičovali na netu když přišli s tou velkou maskou až do nárazníku....

riderhenry
05. července 2019, 10:25
0

Je pravda, že jsem to psal po paměti a když jsem se teď na nějaké fotky díval (myslím především Q7 a Q8, i když teda u BMW přestřelili už i u 7er a kdo ví, co ještě přijde...), tak musím uznat, že se jim ten nevkus v podobě obřích masek povedlo zakomponovat daleko líp, takže bod pro tebe. Ale teda nelíbí se mi ty auta vůbec a i fotka, kterou jsi poslal, kde je vidět velmi vkusně naspecifikované auto, tak nějaká podobně vkusná 5er nebo i nová 3er na mě působí (naštěstí) stále o kus lépe.

krab
08. července 2019, 10:33
0

Jinak, tady to vysvětluje Van Hooydonk celkem jasně - ten směr designu BMW. Tady konkrétně u modelu 7er. U SUV udělali ledvinky větší, aby líp proporčně zapadly ke zbytku auta, ale u tý sedmy otevřeně říká, že chtějí vyhovět globálnímu trhu a trh pro tohle auto už zkrátka není Evropa. Prodají jich málo v porovnání s Asií a USA a říká tam, že kritika přichází hlavně od nás, z Evropy. Zkrátka ten okázalej design ve stylu "čumte, mám BMW" se přizpůsobil trhu, kde se ta auta prodávají nejvíc a počítají s tím, že Evropani to skousnou. https://www.autoblog.com/2019/06/27/bmw-7-series-big-grille-design-boss-explains/

krab
08. července 2019, 10:36
0

Já jsem ale blbec... :-D Jsem nečetl tu novinku, jenom ty komentáře pod tím... Koukám, že vlastně Kubajz tohle přesně co je na tom autoblogu říká rovnou už v tom článku. No nic... jdu dělat užitečnější věci :-D

Inženýr
04. července 2019, 21:06
2

Já to jednoduše beru jako důkaz toho, že dnešní BMW už nemá na to být opravdu poctivým a řidičským autem, které svou pozici dokáže obhájit kvalitní technikou. Namísto toho zvýrazní svůj typický znak, jakožto důkaz toho že je to jediná věc která spojuje dnešní tovar s legendárními BMW.

reagovat
PeterLuk
08. července 2019, 14:39
0

Asi to tak je. Len škoda, že tie ľadvinky postupne spájajú - opticky, tým že medzi ne "ukrývajú" radar, ale pri niektorých modeloch aj reálne, keď trebárs nová X5 má chróm aj medzi ľadvinkami. Postupne sa aj z ich typického dizajnového prvku stráca jedinečnosť...

Holofaust
05. července 2019, 06:44
3

Haha, když mi bylo 18, tak jsem měl červeně podsvícenou mřížku chladiče u škody 120... BMW trochu zachrápalo, teď už jsem na to trochu starej a neláká mě to.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Lincoln Continental Mark V 1979
Lincoln Continental Mark V

1979 rok výroby
117 koní výkon
6 600 ccm objem

Chrysler Pacifica  2007
Chrysler Pacifica

2007 rok výroby
250 koní výkon
3 500 ccm objem

Dodge Avenger 2.0SXT VVT benzin 2009
Dodge Avenger 2.0SXT VVT benzin

2009 rok výroby
180 koní výkon
2 000 ccm objem

Dodge Avenger SXT,VVT 2009
Dodge Avenger SXT,VVT

2009 rok výroby
160 koní výkon
2 000 ccm objem

Freightliner FL60 Roadmaster 8.3 Cummins Diesel  2005
Freightliner FL60 Roadmaster 8.3 Cummins Diesel

2005 rok výroby
330 koní výkon
8 300 ccm objem