Řadu dekád se myslelo, že jeden z vozů vystavených na autosalonu v Amsterdamu roku 1948 nenávratně zanikl a leží sešrotován kdesi v časoprostoru. Jenže ztracený vůz přitom ležel zadřený a zubožený v trávě na zahradě, relativně kousek od domova.
Jedno ze tří předprodukčních aut má pro automobilku dost podobnou hodnotu, jako vůbec první Land Rover – legendární „Huey“. Vlastně se o něm mluví jako o vůbec nejcennějším dosud nerenovovaném Land Roveru v historii.
Prototyp se vydal do světa v roce 1955, když byl 7 let po výstavní premiéře odprodán novopečenému majiteli do domovské Británie. Podle dostupných záznamů vůz během desetiletí vystřídal celkem 6 majitelů, až v roce 1968 skončil na poli ve Walesu, používán coby statický generátor elektřiny. Tahle nedůstojná role mu vydržela 20 let, než se motor v roce 1988 definitivně zadřel.
Teprve potom si stávající majitel uvědomil, že má jeho generátor patrně i nějakou historickou hodnotu a proto prodal vůz do Birninghamu nadšenci, který jej chtěl renovovat. Jenže protože „renovace“ proběhla stejně jako v mnoha případech pouze slovně, skončilo auto na zahradě, kde se s ním nic nedělo.
Až v roce 2016 bylo auto objeveno lidmi z továrny, kteří úporným výzkumem (pravděpodobně jednoduchou kontrolou sériového čísla) zjistili, že se opravdu jedná o dávno ztracený předprodukční kus. S velkou parádou byl tedy vůz odkoupen a aktuálně by se měla v rámci programu Land Rover Series I Reborn nastartovat renovace.
Ta samozřejmě nebude jenom tak. Ojedinělý historický kus si žádá ojedinělý přístup a návrat zašlého lesku proto zabere přibližně rok práce. Během něj budou všechny součásti velmi pečlivě obnoveny do původního stavu, samozřejmě s přihlédnutím k faktu, že se první prototyp v mnohém lišil od hotového auta pro zákazníky. Renovátoři navíc vezmou v potaz i určitou patinu, protože zkrátka není úplně žádoucí, aby 70 let staré auto vypadalo jako zcela nové.
11. ledna 2018, 19:13
0
Mě to přijde jako Fejk. Takhle je Land Ovar zrezlej po 15 letech :-)