logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo

Lamborghini po šesti letech přepracovalo Aventador

Vlajková loď značky se dočkala zaslouženého faceliftu a nebojte – obrovské chladící průduchy za dveřmi jsou pořád obrovské.

Novinka nese název prostě a jednoduše Aventador S, asi aby bylo jasné, že je na půl cesty k vrcholné variantě SV. Výkon faceliftovaného supersportu vyrostl z dosavadních 700 koní na 740, to díky poladěnému systému variabilního časování ventilů, změnám v sacím traktu a omezovači posunutém z 8350 na 8500 otáček. Jinak ale zůstal atmosférický dvanáctiválec o objemu 6.5 litru stále stejnou, vpravdě fascinující jednotkou. Společnost mu v zadní části auta dělá sedmistupňová převodovka ISR, schopná přeřadit za 50 ms, napojená na pohon všech kol.

Zrychlení z nuly na sto zůstalo neměnné a probíhá tedy za 2.9 sekundy. Maximálka je elektronicky omezená na 350 km/h. O zpomalení se starají standardně dodávané karbon-keramické brzdy, které zastaví supersport ze stovky na 31 metrech.

Jak znalci již jistě poznali, předek auta hostí nový nárazník s přepracovanými průduchy. Ten tu samozřejmě není jen na ozdobu, ale každá jeho změna je aerodynamicky funkční. Aventador S má tedy zlepšené chlazení a o 130 % vyšší přítlak na předku. Nový zadní difuzor je kombinován s elektricky ovládaným křídlem nastavitelným do třech poloh, takže na zádi se přítlak zvýšil o 50 %.

Aventador S se také stává vůbec prvním modelem značky, disponujícím zatáčecí zadní nápravou. V nízkých rychlostech se zadní kola natáčí proti těm předním, aby zlepšila manévrovatelnost, ve vysokých rychlostech naopak s nimi, aby zlepšila stabilitu. Adekvátně k novému systému bylo samozřejmě naladěno tlumení, obstarávané magnetickými tlumiči.

Uvnitř auta se objevuje kromě nových sedadel i nová, digitální přístrojová deska a na voliči jízdních režimů přibyl další mód. Kromě klasiky Strada, Sport a Corsa je zde ještě Ego. Pod velmi výstižným názvem se ukrývá režim, ve kterém lze nastavit všechny parametry auta individuálně.

Ať už jste příznivci italských supersportů nebo ne, musíte každopádně uznat, že nový Aventador je ještě o kousek víc fascinujícím kusem techniky, než dosud. Krom toho atmosférický dvanáctiválec takového objemu, točící 8500 otáček za minutu, už na trhu nebude příliš dlouho.

Těmto výsadám pochopitelně odpovídá cena, která je v Evropě stanovená na 281 555 euro (7 600 000 korun).

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Komentáře

0 reagovat
H_F
20. 12. 2016, 21:52

interier vypada jak z focusu ST

0 reagovat
PeterLuk
22. 12. 2016, 18:26

Nemôžem si pomôcť, ale mne sa to vôbec nepáči... Tieto nové Lamborghini ma nechávajú chladným snáď ešte viac, než SUV od Volva.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte