logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Lamborghini Centenario slaví sto let svého duchovního otce

Kdybyste nevěděli, kdo letos slaví stovku, tak je to Ferruccio Lamborghini. On se jí sice bohužel nedožil, ale jeho značka ano.

A protože by se 100 let od narození zakladatele mělo řádně oslavit, připravila si italská značka s býkem ve znaku jeden velmi speciální model. Ten nese název Centenario, není zase tak ošklivý, jak se původně myslelo, a i když bychom pod jeho celokarbonovou slupkou nalezli základ v Aventadoru SV, přináší toho dost nového.

V první řadě se totiž jedná o vůbec nejvýkonnější model od Lamborghini. Vidlicový dvanáctiválcec o objemu 6.5 litru byl vyladěn na výkon 770 koní, což umožňuje zrychlení z nuly na sto za 2.8 sekundy a z nuly na tři sta za 23.5 sekundy. To sice není tak strašlivě rychlé, jako u včera představeného Bugatti Chiron, ale stejně je to rychlost, ze které vám budou stát vlasy hrůzou na hlavě. Maximálka překonává 350 km/h.

Stejně jako fantastický jako zrychlení je i brzdný účinek. Vůz o hmotnosti 1520 kilogramů je zpomalován jak jinak než karbon-keramickými kotouči a z třísetkilometrové rychlosti zastaví na vynikajících 290 metrech.

Na zadní nápravě se objevuje prvek zatáčení zadních kol, který v poslední době nabírá na popularitě napříč všemi segmenty automobilové produkce. Nad zadní nápravou se potom ukrývá aktivní zadní křídlo, zvyšující přítlak ve vysokých rychlostech. Daleko výraznějším a dominantnějším prvkem je ale dvojice obřích průduchů, umístěných za dveřmi. Pojímáme drobné podezření, že se jedná o největší žábry na světě.

Jezdec a spolujezdec mohou v interiéru zkoumat data ze zabudované telemetrie, která je doplněna ještě dvojicí kamer pro záznam jízdy. Jediný a značně skromný zavazadelník pod přední kapotou je určen na dvě helmy.

Lamborghini vyrobí Centanario ve značně omezeném počtu 40 kusů, ze kterých bude 20 kupé a 20 roadsterů. Všechny jsou už v tuto chvíli rozprodány a to i přes vysokou cenu, která činí 47 milionů korun.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Alan
2. 3. 2016, 01:02

Máte tam dve chybičky. V prvej vete "stovku" a potom tam spomínate že bolo predstavene Bugatti Chiron nie Veyron. Inak verný fanúšik ;)

0
Viper
2. 3. 2016, 02:10

Mockrát děkujeme za info, vše je už v nejlepším pořádku.
Holt to víte, několikadenní ženevský novinkový maraton dá novinářům a jejich rozeznávacím schopnostem pořádně zabrat :-)

0 reagovat
Trinom
2. 3. 2016, 07:58

Zadní dveře? Kdepak je najdu?

0
Viper
2. 3. 2016, 11:30

A kdepak si je našel v článku?

0
Trinom
2. 3. 2016, 19:02

Už je to pryč, ale bylo to u žáber.

1
M P
2. 3. 2016, 20:42

Ajo, sorry, ja jsem to opravil a nikomu to neřekl :) pardon

0 reagovat
Nezn.uživatel
2. 3. 2016, 10:09

Mně se Lamba vždycky strašně líbily a i když tohle už je hodně přehnaný, co se všech těch průduchů a žebrování týče, pořád to je pecka. :-)

0 reagovat
Goldies
3. 3. 2016, 23:04

Kdo doprdele vsechny ty nechutne drahy auta kupuje jeste nez je vidi? To neni jen Lambo ale vlastne vsechny premiove modely premiovych vozu... A budou ty Lamba vubec jezdit nebo skonci v soukromich sbirkach? A co na to Tomio?

Otazky, same otazky...

0
Adam
4. 3. 2016, 20:16

U techle speciálek mi to nevadí, proč to ale udělalo Porsche s GT4 a 911R? To maj bejt porše pro puristy, takhle to koupí ňákej idiotskej šejk ještě předtim, než to uvidí. Jemu je přece jedno jak to bude jezdit, postaví to do garáže. A na ty puristy (majetnější než my :D) zbyde prd.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte