načítám data...

Lada Niva prodělala facelift. Zvenčí není poznat, zevnitř posunul vůz do osmdesátých let.

18. prosince 2019, 12:21 8 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Terénní automobil s kořeny na sklonku šedesátých let se dočkal faceliftu. Nic moderního ale nečekejte.

zobrazit celou galeriiNovinky: Lada Niva prodělala facelift. Zvenčí není poznat, zevnitř posunul vůz do osmdesátých let.

Letos tomu bylo čtyřicet tři let od doby, kdy se ruský offroad poprvé v rámci sjezdu komunistické strany sovětského svazu poprvé ukázal veřejnosti. Od té doby se s několika dílčími změnami drží v poměrně nezměněné podobě ve výrobě. Postupem času sice došlo k nahrazení některých beznadějně zastaralých dílů a řešení novějšími alternativami, základ ale zůstává stále stejný. 

Pro modelový rok 2020 ale nastává poměrně zásadní změna. Ta není poznat zvenčí (tam se jen u varianty Urban objevují nové přední mlhovky), ale hlavně zevnitř. Původní sedmdesátkový interiér se totiž dočká aktualizace. S pomocí zbylých dílů z již nevyráběných devadesátkových Lad se povedlo posunout přístrojovku Nivy na úroveň levného osmdesátkového japonce. Najdeme tu otočné ovladače topení, jež nahradily archaická táhla, čtyřsměrně nastavitelné výdechy topení, velkoplošná plastová tlačítka s integrovanými kontrolkami a přístrojový štít se segmentovým displejem palubního počítače. Abychom to s chválením ale nepřehnali – na buržoazní vychytávky, jako například tovární autorádio si případný zákazník musí stále nechat zajít chuť.


Malý krok pro automobilový průmysl, velký skok pro Ladu.

Asi nejdůležitější změnou pro případné majitele vozu jsou ale zbrusu nová sedadla. Ta už nepřipomínají kuchyňskou židli, ale je na nich dokonce znatelný náznak tvarování. A cestující v zadní řadě se po čtyřech desetiletích konečně dočkali hlavových opěrek. 

No a pak tu jsou dva prvky, které působí vyloženě vědeckofantasticky. Tím prvním je boční airbag řidiče. Jde o jediný airbag na palubě, což vypadá trochu rozpačitě. Do budoucna se ale prý chystá zastavění nového volantu, kde tato bezpečnostní novinka nebude chybět. Tak doufejme, že se to podaří alespoň do konce následující pětiletky. 

Tím druhým je pak systém nouzového volání napojený na satelitní navigaci – zkrátka takové to SOS tlačítko ve střešním panelu. To sice může působit nesmyslně, vzhledem k tomu, že se ale Nivy často pohybují v opuštěných oblastech Sibiře, kde se nedá spolehnout na pomoc kolemjedoucích řidičů, dává tato volba smysl. 

Nicméně žerty stranou. Ladě patří za snahu o modernizaci staré klasiky uznalé pokývání hlavou. Vůz si i přes diskutabilní kvalitu zpracování a zastaralost stále nachází své zákazníky, kterých, pravda, není mnoho, ale jsou loajální a Niva jim vyhovuje. A taky jsou si vědomi toho, že čekačka na nového Jimnyho je rok a půl.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Tomáš Trýska
18. prosince 2019, 15:49
1

No neke :-D

reagovat
krab
18. prosince 2019, 17:11
-3

Jen krátká věcná: Čekačka na Jimnyho není rok a půl... se podívej na mobile.de a najdeš přes 100 aut k dispozici. Předváděcí i skladové nové, k dispozici hned anebo v lednu...

Jen cena je o něco výš než v českým ceníku. vyjde 550-600 , ale asi záleží na to jako jakej jsi tak zvaný Geschäfftsmann...

reagovat
RRRampapapa
18. prosince 2019, 20:43
4

Při pohledu na tu galerii se vkrádá myšlenka, že i po 43 letech je ten design nápaditější než ten přehlej plech s tabulí skla od pana Muska v odkazu pod článkem. :D

reagovat
Vapno92
20. prosince 2019, 07:41
-2

Niva, Mercedes G, klasický Range Rover, to sú skrátka dizajny, ktoré nestarnú.

ransom
18. prosince 2019, 20:48
1

Opěrka hlavy na zadních sedadlech je hrozně fajn věc. Jenomže mně osobně vadilo mnohem víc sedět s koleny na úrovni ramen, protože vzadu prostě není kam ty hnáty vyskládat. A to nebyl za volantem žádný obr.

reagovat
Vapno92
20. prosince 2019, 07:50
-2

Okej, ja chápem, že RUSKÝ trh si žiada zastaralú techniku ale aj tak nikdy nepochopím, prečo Renault už konečne nezabuduje do Nivy 1.5DCi a neryžuje na ZÁPADNÝCH trhoch. Ten motor je absolútny low-cost, je (už konečne) nadmieru spoľahlivý, nie je výkonovo deficitný a vždy spĺňa s rezervou aktuálne emisné normy.

reagovat
Vojta Nekvapil
20. prosince 2019, 16:04
2

Bavil jsem se s někým z Mostecké uhelné. Nissan L200 jim vydrží asi 6 let ale je každou chvíli v servisu. Niva jim bez servisu vydrží 2 roky, než ji pošlou dál. A pořád se jim vyplatí koupit 3x Nivu než jeden Nissan.

fortress
20. prosince 2019, 19:06
0

Měli jsme jí na šachtě. Za 219tisíc bez DPH (výprodejový kus Euro 5) to byl no-brainer. Ani servisní interval (5000km) a časté závady (nebránící však povozu) to moc neprodražoval.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volkswagen Tiguan  2009
Volkswagen Tiguan

2009 rok výroby
130 koní výkon
2 000 ccm objem

Škoda Felicia  2001
Škoda Felicia

2001 rok výroby
68 koní výkon
1 289 ccm objem

Ford Mustang GT 4,6 V8 2006
Ford Mustang GT 4,6 V8

2006 rok výroby
305 koní výkon
4 600 ccm objem

Cadillac deVille coupé 1968
Cadillac deVille coupé

1968 rok výroby
472 koní výkon
7 735 ccm objem

Ford Expedition  5.4 V8 4x4 LPG LIMITED 4X4 2009
Ford Expedition 5.4 V8 4x4 LPG LIMITED 4X4

2009 rok výroby
310 koní výkon
5 400 ccm objem