Ruku na srdce, přestože je Chiron zpravidla chápán jako ozdoba garáže, která se za hodně peněz koupila, aby se mohla za více peněz prodat, jedná se o fascinující kus techniky. A tím možná nejlepším momentem je samotný motor – šestnáctiválcová strojovna o objemu 8 litrů, dopovaná čtyřmi turbodmychadly až na výkon 1500 koní a točivý moment 1600 Nm.
Když už nelze mít Chirona v garáži, tak co alespoň motor na pracovním stole? Světe div se, ono to jde. Komplet motoru s převodovkou, který vidíte na obrázcích, totiž překvapivě není opravdovým motorem, ale pouhým modelem od Amalgam Collection, zmenšeným na čtvrtinovou velikosti.
Celý model má tím pádem jen 44 centimetrů, ovšem pozornost k jednotlivým detailům nabírá takřka úchylné úrovně. Každou hadičku, trubičku, konektor i samolepku ověřovali odborníci přímo z Bugatti, aby byl výsledný dojem absolutně dokonalý.
Není tedy divu, že vývoj modelu zabral přibližně 2500 hodin a každý kus zabere 220 hodin ruční práce. Většina z více než 1000 součástí je z polyuretanu, ale spousta věcí je také z oceli nebo z cínu.
Nelze se potom čemu divit, že čtvrtinový a nepohyblivý model fascinujícího motoru vyjde na mastných 9 365 dolarů, tedy na nějakých 205 000 korun. A to v ceně není započtena ani průhledná krabička na vystavování.