načítám data...

Konec Continentalu: Ikona luxusního sedanu se loučí po osmdesáti letech

06. července 2020, 12:34 8 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Ford si myslí, že v současném světě už pro velký sedan není místo. Prázdnou pozici zaplní SUV.

zobrazit celou galeriiNovinky: Konec Continentalu: Ikona luxusního sedanu se loučí po osmdesáti letech

Je fér hned na začátek přiznat, že osmdesátiletá historie Continentalu byla tak trochu děravá a čas od času se tahle americká klasika nevyráběla. Také si musíme přiznat, že třeba devadesátková kulatá devátá generace nebyla zrovna synonymem elegantního luxusu, ale vypadala spíš trochu jako ocumlaný bonbon. Na druhou stranu co v té době ocumlané tvary nemělo, že…

Naopak nejnovější generace, která se nabízí i se sebevražednými dveřmi a působí veskrze opulentně vypadala jako solidní základ pro reinkarnaci luxusního sedanu na americký způsob. Žel prodejní čísla novinky nejsou Fordu, pod který značka Lincoln spadá, po chuti a tak se tento vůz již nedočká nástupce. Místo toho je v plánu luxusní SUV jako náhrada. Jako by nestačil Navigator.

Možná jste nebyli fandové Continentalu, dost možná jste ani nevěděli, že se vyrábí, protože až na ony volitelné sebevražedné dveře na něm nebylo nic moc zajímavého, nicméně vězte, že klasických velkých sedanů, které svého času prakticky charakterizovaly klasické americké pojetí osobní dopravy se ve Státech už mnoho nenabízí. Zůstává Chrysler 300, který je vlastně tak trochu Fiat, potom Dodge Charger, který je sice skvělý, ale spíš než o pohodlnou loď jde o čtyřdveřový muscle car a to je z nabídky amerických automobilek tak zhruba vše. 

Pověstným hřebíčkem do rakve amerických sedanů pak může být i skutečnost, že top 3 nejprodávanějších velkých sedanů v USA si drží asijské automobilky. Ano, vládne tu Toyota, Kia, Genesis a Lexus. Tak tiše zavzpomínejme na Continental třeba s Dougem DeMurem ve videu níže.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Fa
Fandatik
06. července 2020, 16:59
0

Impala se už nedělá?

reagovat
Opelfahrt
07. července 2020, 05:18
0

Impala se dělá. Pak je ještě Cadillac CT6. Ale prodeje jsou dost nízké. Většinu opravdu prodají ti Asiati.

custom1
07. července 2020, 12:45
0

Fandatik: Impala se ještě dělá, ale brzy bude končit, stejně jako Malibu...

Nathan
06. července 2020, 22:27
0

Je to velká škoda. Byl to můj velký favorit a plánoval jsem si ho koupit příští rok.

reagovat
PeterLuk
06. července 2020, 22:39
1

Fakt pekné auto. Chápem, že ľudia chcú SUV a nevyčítam im to (no, áno, ale viem to pochopiť prečo chcú SUV), ale je to škoda, že si to odnášajú sedany...

reagovat
PB
07. července 2020, 01:03
0

Zrovna vcera jsem nahodou na tohle video koukal... Continental se mi fakt libi.

reagovat
PachezZ
07. července 2020, 18:52
0

já taky, ale nebýt Douga tak ani nevím že se to vyrábí... takže se zrušení ani moc nedivím

PB
08. července 2020, 00:13
0

No ono si to asi moc lidi v Evrope nekoupilo... precejen, je to velky jak Navigator, a uz to tak trosku pozaduje srdce autobusaka :D



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler Newport Custom 1973
Chrysler Newport Custom

1973 rok výroby
180 koní výkon
6 551 ccm objem

Volkswagen Tiguan  2009
Volkswagen Tiguan

2009 rok výroby
130 koní výkon
2 000 ccm objem

Škoda Felicia  2001
Škoda Felicia

2001 rok výroby
68 koní výkon
1 289 ccm objem

Ford Mustang GT 4,6 V8 2006
Ford Mustang GT 4,6 V8

2006 rok výroby
305 koní výkon
4 600 ccm objem

Cadillac deVille coupé 1968
Cadillac deVille coupé

1968 rok výroby
472 koní výkon
7 735 ccm objem