Celý projekt nese název i8 Mirrorless, představil se na veletrhu elektroniky CES v Las Vegas a na první pohled vypadá, jako kdyby zaparkovanou i8 někdo v noci po cestě z diskotéky „přátelsky zbavil“ obou bočních zrcátek. Bližší ohledání však prozradí, že to co vypadá jako pahýly obyčejných zrcátek, jsou ve skutečnosti aerodynamické stopky, v jejichž koncích se ukrývají zpětné kamery.
Dost podobná situace panuje i uvnitř vozu. Klasické vnitřní zpětné zrcátko? Ale kdeže, jeho náhrada je opět kamera s vysokým rozlišením, tentokrát schovaná ve vrchní hraně zadního okna. A tam kde dříve bylo zpětné zrcátko, nachází se nyní v interiéru rozměrný displej, na kterém jsou pospojovány obrazy všech tří kamer.

BMW v praxi slibuje výrazně větší zorný úhel, takže bychom si prý měli být schopni utvořit výrazně lepší přehled o tom, co se kde kolem auta nachází. Odpadne navíc i problém s tím, že je někdo pako a neumí si zrcátka seřídit. Kamery vědí vždycky, kam mají koukat.
Jenže potom jsou tu i nějaká úskalí. Nevím jak vy, ale já si třeba naprosto neumím představit, že bych při přejíždění z pruhu do pruhu nekoukal vedle sebe, ale doprostřed vozu na displej. Kromě toho, že by byla celá tato novinka značně nepřirozená, jsou tu i problémy technického rázu. Tak třeba neteče-li do všech komponentů elektrický proud, jednoduše nefungují. To je však ještě menší průšvih oproti tomu, že stačí jedna zákeřně umístěná kapka vody na objektivu, abychom na displeji viděli úplné prd.













Liqid
6. 1. 2016, 21:59To bude v zimě libovka. Očistit celý auto a jako bonus všechny kamery brát šťetečkem :)
Woyta
7. 1. 2016, 08:19Mam moznost nakouknout do navrhu predpisu pro kamery zrcatek. Schvaleno to bude nejspise tento rok.
LCD se maji nachazet zhruba tam, kde by mela byt zrcatka aby nedoslo k mateni ridice. Takze 3 LCD na palubce. U sloupku a uprostred. dale je predepsana svitivost pro denni a nocni rezim. Stejne neverim, ze v lete bude na LCD cokoliv videt. A co se tyce pozadavku na zobrazovani, tak pres den by to melo zobrazovat 30 snimku za sekundu a v noci 15. Pokud si vzpomenu, tak z toho dokumentu vytahnu par dalsich zajimavosti.
Woyta
7. 1. 2016, 18:57-Monitor musí umožňovat nastavení jasu
-Monitor neměl zkreslovat obraz při všech relevantních úhlech pohledu.
-Monitor pro 90% populace nesmí blikat.
-Systém by měl zaručit dostatečné zobrazování v odstínech šedi. Systém musí umět zobrazit minimálně osm od sebe rozeznatelných
odstínů šedi
-Minimální obnovovací frekvence systému by měla být alespoň 30Hz. Při nízké viditelnosti a nebo při manévrování v nízkých rychlostech může poklesnout, ale měla by být minimálně 15Hz
-barvy by měli odpovídat barevnému prostoru CIELUV.
-Žlutá, modrá, zelená a červená by měla být od sebe rozeznatelná
-V návodu musí být uvedeno, že sluneční světlo, nebo jiného zdroje, které svítí na
monitor zhoršuje kontrast. To může požadovat aby řidič byl více pozorný a ostražitý.
Nevím jak u vás ale u mě z hlediska bezpečnosti vyhrávají zrcátka na cele care a rad obětuji par gramu CO2.
CerVus
8. 1. 2016, 13:43Tohle řešení umístění displeje mi nepříjde zrovna nejlepší.
Jedna věc je, když na tom místě je v podstatě nepotřebné zpětné středové zrcátko a druhá když tam jsou všechny.