načítám data...

Koncept Centoventi dokazuje, že italové stále umí malá praktická auta

11. března 2019, 21:45 1 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Fiat letos do Ženevy přivezl zajímavý koncept městského vozítka. Chytrými nápady a malými rozměry připomíná některé veleúspěšné modely z historie automobilky.

zobrazit celou galeriiNovinky: Koncept Centoventi dokazuje, že italové stále umí malá praktická auta

Nabídka automobilky Fiat se poslední dobou točí hlavně kolem modelu 500 a jeho různých mutací. Neméně důležité místo má ale v portfoliu i jednoduchý kompaktní hatchback Panda. Hranatý vůz vybavený často robustními motory FIRE je jedním ze základních kamenů italského motorismu a dlouhodobě patří k nejprodávanějším vozům ve své domovině. Za příznivou cenu nabízí skvělou užitnou hodnotu a robustnost. 

Malé vozy mají u Fiatu dlouhou tradici. Ať už vzpomeneme na původní model 500, který dostal na kola celou Itálii, Fiat 128, který jako licenční Zastava sjížděl z linky v Srbsku ještě dlouho po přelomu milénia, nebo legendární Maluch, na který nedají dopustit naši severní sousedé. Všechno to byly jednoduché, levné a spolehlivé vozy s chytře řešeným vnitřím prostorem. 

A právě takový má být i nový model Centoventi (v překladu sto dvacet). Pětidveřový hatchback na půdorysu 368x174 centimetrů usadí čtyři dospělé, díky absenci středového sloupku slibuje snadné nastupování a přidává celou řadu chytrých řešení. Mnoho částí interiéru bude vyměnitelných a ve voze bude spousta místa pro různé upgrady. Ty bude možné si zakoupit hotové u dealerů, nebo si je jednoduše vytisknout na 3D tiskárnách. Různé odkladací schránky, poličky a pouzdra tak bude možné si naspecifikovat dle vlastních potřeb.

Prostor pro individualizaci nabídnou i sedadla. Ta bude možné samozřejmě přizpůsobit vzhledově, ale i prakticky. Měkkost čalounění, nebo míra bočního vedení tak bude zcela v režii majitele vozu. A některá místa ve voze je možné i plně nahradit integrovanými dětskými sedačkami. Milý detail se nachází i na zádi, kde se v panelu mezi zadními světly nachází editovatelný displej, na kterém je možné zobrazit vlastní text. 

Jak už to tak dnes bývá, pod kapotou vozu bude elektrický motor.  Výkon zatím není znám, za pozornost ale stojí flexibilní dojezd. V základu nabídne Centoventi skromných sto kilometrů dojezdu, v případě zájmu lze ale vůz dovybavit přídavnými bateriovými články, které prý nebudou nepodobné powerbankám, které dnes používáme pro mobilní telefony. Plně vyzbrojený vůz pak zvládne dojet až pět set kilometrů daleko bez nutnosti nabíjení. A to už je poměrně zajímavé.

Pokud se do mixu vlastností malého Fiatu přidá i další italská zbraň – nízká cena – zopakuje “stodvacítka” dost možná úspěch svých předchůdců. A to bych Fiatu docela přál.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

custom1
12. března 2019, 06:57
0

Vypadá to dobře. Hlavně ta panda v palubovce je super! ;)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang 3,7 V6 Kabrio 2014
Ford Mustang 3,7 V6 Kabrio

2014 rok výroby
309 koní výkon
3 731 ccm objem

BMW Řada 1 116i 2005
BMW Řada 1 116i

2005 rok výroby
85 koní výkon
1 568 ccm objem

Oldsmobile Cutlass 1972 V8 5,7 1972
Oldsmobile Cutlass 1972 V8 5,7

1972 rok výroby
200 koní výkon
5 700 ccm objem

Chevrolet Caprice 2-door coupe 1969
Chevrolet Caprice 2-door coupe

1969 rok výroby
300 koní výkon
5 700 ccm objem

BMW Řada 3 E30 325i 1986
BMW Řada 3 E30 325i

1986 rok výroby
170 koní výkon
2 494 ccm objem