Přibližně před měsícem se Bugatti pochlubilo pozoruhodným rekordem. Patnáctisetkoňový Chiron totiž z klidu zrychlil na 400 km/h a jakmile byla rychlost dosažena, tak zase zabrzdil zpátky na nulu. Tenhle 0-400-0 sprint zvládl francouzský hypersport s Juanem Pablo Montoyou na místě řidiče za 41.96 sekundy.
Asi nikoho nepřekvapí, že stanovení rekordu fungovalo jako vhozená rukavice pro Koenigsegg – asi jedinou automobilku na světě, která se může s Bugatti měřit, co se výkonů týče. Švédská malosériovka se tedy postavila na jeden konec ranveje dánského letiště Vandel Airfield a když na druhém konci zastavila, byl z toho rekord.
Rekordním vozem se stal model Agera RS, vybavený paketem One:1. To znamená pětilitrový osmiválec twin-turbo, pohánějící výkonem 1360 koní (1 megawatt) auto o hmotnost 1360 kilogramů. Na vše dozíraly měřicí přístroje AiM EVO5 a AiM GPS08.
Továrnímu jezdci Niklasovi Liljovi zabrala akcelerace z 0 na 400 km/h celkem 26.88 sekund a 1 958 metrů. Po dosažení kýžené rychlosti potom Koenigsegg brzdil na nulu za 9.56 sekund a 483 metrů. Celkem se tedy tento husarský kousek odehrával 36.44 sekund, což je o 5.5 sekundy rychlejší, než v případě Bugatti.
Vskutku fascinující výkon a teď už jen nezbývá než počkat, kdo se o rekord pokusí jako další.
















sheogh
5. 10. 2017, 17:32Musim rict, ze je mi tahle znacka a pan von Koenigsegg moc sympaticka. To co vyrabi je spis umelecke dilo nez prumyslovy produkt. Doporucuju mrknout na jejich videa z dilny apod :-)