načítám data...

Kia Stinger není pro každého, ale každého jistě okouzlí

07. května 2020, 08:30 Daniel Borský Recenze & testy

Šest válců, 370 koní, pohon všech kol a skvělý podvozek. Ne, tohle není BMW. Kia vytvořila vynikající stroj pro všechny nadšené řidiče.

zobrazit celou galeriiFoto:   Daniel Borský

Časy, kdy byl šestiválcový motor vcelku běžnou motorizací ve střední třídě, jsou nenávratně pryč. Dnes nabídku větších zážehových motorů spočítáte prakticky na prstech jedné ruky nepříliš šikovného dřevorubce. Máme tu BMW 340i, Mercedes C400 a to je vše. Když rozšíříme výběr o vznětový princip motoru, přibudou k výše zmíněným i jejich naftové ekvivalenty, a navíc také Audi s modely A4/A5. Pokud se rozhodneme zahrnout i sportovní varianty aut z této kategorie, k modelům od divize M, AMG a S/RS může přibrat také Alfu a její Giulii QV. To je opravdu maximum možného, reálně tak máme v segmentu D čtyři vozy, které umí nabídnout šestiválec. Trochu smutný pohled, že? Ale počkat, nezapomněl jsem na někoho? Že by Jaguar XE? Ne, ten o svůj charismatický šestiválec již přišel. Tak Lexus IS? Kdepak, ten se orientuje na hybridní řešení. Je to Kia. Kia Stinger, abych byl přesnější. Kroutíte hlavou, že Kia nabízí takový velký motor? No, už je to tak. Jsou to právě Korejci, kdo spolu s německými značkami drží pověstný prapor šestiválců ve střední třídě. A co je důležitější, nejde jen o velký motor. Kia Stinger je totiž také zatraceně povedené auto.

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Ne, Stinger není žádný nováček na trhu, dokonce jste se již na našich stránkách setkali s testy všech dostupných verzí onoho velkého liftbacku. Melodramatický úvod jsem si možná mohl odpustit, ale přišlo mi to jako fajn způsob, jak upozornit na fakt, že víceválcové motory začínají být vzácností a díkybohu za každého výrobce, který se rozhodne chc… vykonávat potřebu proti větru. Jak jsem říkal, Stinger je tu s námi třetím rokem, což z něj děla poměrně mladé auto. Přesto se u něj udály menší změny pro aktuální modelový rok, a proto jsme si jej vypůjčili znovu.  Samozřejmě z čistě pracovních důvodů. Vážně za tím nehledejte fakt, že bychom se chtěli vozit přeplňovaným šestiválcem. Že mi to nevěříte? No, já sobě taky ne. Když se člověku naskytne možnost vyzkoušet si takový charakterní motor, byl by hřích ji nevyužít, že? 

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Co se vzhledu týče, zde žádné převratné změny nečekejte. Ono to ani není potřeba. Extrémně dlouhá příď, spousta svalů, pozvolna klesající zadní linie. Jo, tohle na mě funguje a nevadí mi ani některé lehce infantilní detaily, jako třeba “průduchy” na kapotě, což jsou vlastně jen obyčejné záslepky. Je to trochu cirkus, ale takový milý cirkus. Přesto chápu, že na někoho může být vnější vzezření Stingeru až příliš a bude jej považovat za příliš vyumělkované. Jasně, i s tím se asi dá souhlasit, každý máme jiné designové cítění. Za sebe však dávám palec nahoru. Líbí se mi i odvaha automobilky nabídnout výrazné barvy, byť tahle oranžová ve mě celý týden evokovala spíš firemní vozidlo Pražských služeb. Asi bych bral tu kanárkově žlutou, ta je boží. 

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Kabina Stingeru bývá asi nejkritizovanějším místem celého vozu. Trochu přemýšlím proč. Ano, není to zrovna vzor originality a člověk z ní nemá pocit naprosté technické dokonalosti. Jenže to vážně není účel Stingeru. Interiér je dobře zpracovaný, nic tu nevrže, je dostatečně prostorný a sedačky nabízí vyvážený kompromis mezi komfortem a držením těla. Tomu druhému navíc velmi pomáhají dofuky bočnic ve sportovním režimu. To je však vše, co vám Stinger může nabídnout. Technické finesy nejsou jeho doménou. Naopak staromilce potěší klasické analogové budíky se skvělou čitelností. V době digitálních přístrojových štítů je to milá změna. Toužíte-li po precizním interiéru, pak si kupte Audi. Síla téhle velké Kie leží jinde. Na silnici. 

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Šest válců. Více než tři litry zdvihového objemu. Dvě turba. 370 koní. 510 Nm. Pohon všech kol s mírnou preferencí těch zadních. Samosvor vzadu. Tohle jsou důvody, proč chtít právě Stinger. Říkáte si, že auto s takovými parametry nemůže být špatné? To máte sakra pravdu. Je boží. Tuhle strojovnu stačí jen nastartovat a rázem víte, že máte tu čest s pořádným železem, a ne s žádným ekošidítkem. Nový modelový rok sice přinesl filtr pevných částic, ale na jeho funkci je to pramálo znát. Točivý moment je sice dostupný již od nejnižších otáček, ale ta správná zábava začíná někde okolo 3000. Jakmile se pohybujete v těchto otáčkách a pošlete plynový pedál na rande s koberečkem, Stinger vystartuje jak hladový chrt a rázem pohltí okolní provoz. Tohle se jen tak neomrzí. Je to dětinské? Možná, ale také zatraceně návykové. A ten zvuk. Není tu žádná umělá dělostřelba z výfuků, kterou předvádí některé moderní přefoukané čtyřválce. Tohle je poctivý mechanický ryk přímo od motoru. Samotná čísla tu nejsou podstatná. Zrychlení na stovku zabere něco kolem 5 vteřin, maximálka je na hranici 270 km/h, což je sice fajn, ale v dnešní době nijak extrémně výjimečné. Výjimečný je způsob, jakým vám Stinger onen výkon zprostředkuje. Já bych řekl, že tohle je prostě stará škola. Jsou to plnotučné svaly. Jako pořádná flákota masa, a ne žádné bio tofu či jiné náhražky. Tomu odpovídá i spotřeba. Nečekejte zázračnou efektivitu, pod deset litrů to nejde, reálně se budete pohybovat někde okolo 12, 13 litrů na sto. A bude vám úplně jedno, protože se budete s každým sešlápnutí pravého pedálu královsky bavit. A o tom to je. 

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Co by však byl povedený motor, kdyby mu nesekundoval vyladěný podvozek? Nebojte, naladění podvozku je totiž stejně excelentní jako samotná pohonná jednotka. Zaměřením je spíš cestovní GT než obratný sporťák, ale i sportovněji laděné gétéčko umí chytit za srdéčko. V technickém průkaze se sice hovoří o necelých dvou tunách živé váhy, ale Stinger to brilantně maskuje. Jakmile se ocitnete ve víru zakroucených okresek, chová se jako kdyby někam schoval dobrou čtvrt tunu. Zatáčkami se protáhne až překvapivě svižně a s lehkostí, zároveň při tom dokáže filtrovat nerovnosti a ochránit tak svou posádku od nepříjemných ran. Skvěle je nastavený posilovač řízení, který dokáže zprostředkovat i nějakou tu zpětnou vazbu a řidič má tak vcelku dobrý přehled o situaci pod koly. A hlavně, navzdory pohonu všech kol se Stinger chová jako dobře naladěná zadokolka. Zapomeňte na nudnou nedotáčivost. V každé zatáčce cítíte, jak vás tlačí ven zadní kola. Zároveň si můžete dosyta užívat mechanické přilnavosti, kterou Stinger v běžném režimu oplývá. Pokud však máte náladu na nepřístojnosti, stačí přepnout volič jízdních režimů do nejostřejší polohy, vypnout stabilizaci a zkontrolovat, jak velké máte koule. V praxi to vypadá asi následovně: Přiřítíte se do zatáčky, ostře na brzdy před nájezdem, pohrajete si přenosem váhy a připravíte se na ideální trefení apexu. Jakmile jste na vrcholu, dáte plný plyn, chytíte lehké kontra a jen si užíváte, jak zadní kola olizují protější krajnici. Díky samosvoru je vše dokonale hladké a až překvapivě jednoduché. Velký rozvor navíc funguje jako takový “bullet time” a dá vám dostatek času na to, abyste si všechno dobře připravili. Úžasné. Tohle fakt funguje. 

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Verdikt 

Kia Stinger je na našem trhu unikátem. Nelze na ni nahlížet optikou obyčejné mainstreamové produkce. Na to je příliš odlišná. Nelze na ni koukat ani jako na prémiovku. K tomu ji chybí jistá dávka sofistikovanosti a celkové dotaženosti. Nejbližším konkurentem je tak Alfa Romeo Giulia, která je stejně odlišná vůči běžné střední třídě a podobně nedokonalá, aby nedosáhla na německou trojku. Giulia podobně jako Kia láká na jízdní zážitky, i když na to jde každý vůz trochu jinak. Alfa je taková atletičtější, o něco hbitější, Stinger je větší hrubián a těží z mnohem lepšího motoru (teď se nebavíme o Giulii QV). Doporučit to či ono si netroufám. Tady záleží na vkusu každého jednotlivce. Ale zpátky ke Stingeru. Kia stvořila výjimečné auto. Chápu, že zdaleka nebude pro každého, ale pokud vás aspoň trochu baví řízení, neměli byste jej opomenout. Pro mě osobně představuje v současné době asi nejpřitažlivější auto střední třídy a dovedl bych si jej představit ve své garáži. Je mi jasné, že se jich na našem trhu moc neprodá, ale něco mi říká, že tohle bude jednou velice žádaná ojetina mezi automobilovými nadšenci. 

Machačova poznámka: Ke Stingeru mám jen dvě věci: Položil jsem to do zatáčky tak, abych to přetočil spíše váhou a na hrubiána, protože jsem čekal nedotáčivou čtyřkolku. Pak jsem v naději, že ten kardan dozadu zareaguje rychleji, než ten přední… Nastavil přední kola  dovnitř v očekávání plužení a tudíž spíš brzdit hele, aby zadek hrabal, že. Pak jsem teda jako přidal.

A předek mi zmizel dovnitř protisměru, prdel se zavrtěla, já to chytil a zamiloval se, je to dobrá čtyřkolka. Neváhám to srovnat s M5. Ale… Chlapi, dejte tam čudel na vypnuti předku… ;-)

Protože maskování rychlosti se projevilo zaplutím Stingera do zahrádkářské kolonie ležící na tangentě jedné ze zavlněných zatáček ve které bylo tak 150 metrů od apexu jasné, že “to nejde”. Auto je těžké, nebrzdí. Ale je moc… 

Moc hezky naladěné…

Technické údaje:

Motor: zážehový šestiválec přeplňovaný dvěma turby 3 342 cm3
Výkon: 370 koní (272 kW) v 6 000 ot./min
Točivý moment: 510 Nm v 1 300 – 4 500  ot./min
Převodovka: osmistupňová automatická
Provozní hmotnost: 1909 – 1971 kg 
Maximální rychlost: 270 km/h
Akcelerace z 0 na 100 km/h:  4,9 s 
Průměrná kombinovaná spotřeba udávaná: 10,6 l/100 km
Spotřeba v testu: 13,5 l/100 km  
Cena testovaného vozu (3.3 V6 GT): 1 339 980,-


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jenda_K
07. května 2020, 01:01
1

Snadno motor ze staré školy, Hyundai a KIA ve Stingru použitou typovou řadu motorů Lambda V6 montuje do aut už 15 let. Dokonce v Sorentu se prodával do r 2009 i v České republice. Jen ve Stingru je prvně oturbený, i v atmosfeře má až 270 koní z 3,3 a v závodní verzi z něj dostali 760 koní při převrtání na 4,1 l

reagovat
Pólin
07. května 2020, 08:05
0

Parada...ta oranzova a nektere zminene detaily jsou na mne taky trochu moc, ale jinak, jak je zmineno v clanku, to bude pro autickare fajn volba...pokud teda nehraje na znacky a chce value for money;)

reagovat
Riccardo Martora
07. května 2020, 08:51
-5

Gratuluju korejským soudruhům. Auto, co je skoro o sto koní silnější než Giulia Veloce, tak zrychluje o celé 0,3 sekundy na stovku rychlej. Ten půlmetrák navíc oproti Alfě jde očividně znát. Bodejď by pak Giulia nepůsobila "atleticky" vedle něčeho, co má váhu a spotřebu tanku :)

reagovat
beastar
07. května 2020, 09:57
-4

Matěji ne. Pro ty kdo vědí smutná realita. Stinger alespoň dokáže 40,000km bez zásadní poruchy. Pravděpodobně. To ale neznamená, že sem z toho odvařenej. V detailech to bude stejně křáp. A nějaká konstrukčně 15 let stará v6 to pro mě nezachrání

Barvy musím chtě nechtě pochválit. A pochybuju že člověk co přemýšlí nad AR by kdy uvažoval o Kia, Hyundai produktu.

krab
07. května 2020, 10:21
-1

Já se v těch novejch autech už tolik nevyznám přeci jen... ale když si představím, že dám 1.3 mio za Kiu nebo i kdyby milion, když mi dají nějakou hezkou slevičku, tak v tom stejně pořád vidím ( když bych připočetl dalších 20 let) takový to nezajímavý šedý auto na který si nikdo ani nevzpomene.

Proto srovnání s Giulií, kterou budeme za 20 let obdivovat jako "poslední pravou Alfu Romeo" a obávám se, že to tak nejspíš bude, u mě neobstojí. Kdybych tedy svoje peníze do nějakýho novýho sedanu střední třídy nacpal, bude to Giulia. Ale to bych se opakoval... to už všichni vědí, že mám Giulie rád :-D

PS: Tenhle Stinger mi přijde trochu analogií jako to Infiniti co jsem si loni zkusil na třičtvrtě roku. Vlastně velmi dobrý auto, skvělý motor, fajn podvozek, rychlé, výkonné, tiché, příjemné, ale nakonec jsem to stejně prodal, protože mě k tomu autu nic hlubšího nepřitáhlo. A na Kie by mě teda ještě navíc vadily takový ty "fake" průduchy a možná až přeplácaný design. Ale to, že bude jezdit skvěle, že je to za ty peníze skvělý auto s technikou, která se už nevidí, to naprosto s Danem souhlasím. A myslím si, že jako 3 letou ojetinu to budou lidi i chtít. Zatím teda v inzerci tahle verze ojetá kupodivu moc pod milion ani není ...

beastar
07. května 2020, 10:37
-2

Krabe tyhle tvoje predikce, co bude klasika mě vždycky dojmou. Snad to myslíš v nadsázce. Mě Giulie nevadí, ale stojim si za tím, že to je trochu jiný sport. Asi jako hokej a ženský hokej. Kdo má rád auta jako G nepůjde si do Kia showroomu atd ani svézt. V čem jsou si ta auta podobná. Jdou skoro proti prémii, ale nemají na to ten drive. Asi jako kdyby Škoda postavila krásný supersport za 4mio. A čekala že se to bude prodávat jako 911.

To že i jako ojetina si to drží cenu je unikátní a určitě ovlivněné současným zájmen o první roční auta za výhodnější ceny. Uvidíme co za rok. Jinak že má Stinger slušný motor, super výbavu a jisté jízdní vlastnosti věřím. Co z aut podobné ceny a třídy to dneska nemá... ? Ok Passat, Superb? To už jsne jinde a milion je pro ně spíš strop. Sorry já bych si furt raději koupil Kubou nedávno testovanou A4 kterou bych za 4 roky ještě hezky a rychle a prodal a šel si pro novinku...

krab
07. května 2020, 10:46
-3

To vidíš, že to je jakoby braný jako v legraci ... víme prd co bude. Spíš prostě bych byl naprosto přesně ten "blb" co bude složitě přemýšlet jakou verzi Giulii z tý ne úplně optimální nabídkový struktury vybrat a na Stinger bych se ani podívat nešel. Protože se mi blbě identifikuje s korejskou značkou. A to není že bych byl snob nebo tak něco, to je prostě tak nějak asi tím, jak jsem fanoušek do aut a mezi tradiční značky se mi nepovedlo firmy Kia a Hyundai ještě pořád nějak v hlavě zakomponovat. Mě chybí nějaký ten příběh za tím, historie, závodění atd... Já i když nasednu do blbýho Mita a vidím tam logo Alfa na volantu, nápisy v Italštině Olio a Benzina, tak prostě mě to hned potěší ... Jako fakt, to si teď srandu nedělám. A ta Kia nic takovýho nemá. Ani to Infiniti nemělo, možná proto mě nakonec nějak nepřirostlo k srdci.

PS: na druhou stranu, kdo kupuje auto na 50 tis km ročně, tak si koupí tu A4 nebo Passat je spokojenej a hotovo.... najede na tom za 3 roky 150 a vymění za novější a to starý ještě relativně dobře prodá.

U mě jsou ty komentáře : ze světa fanouška do aut, který ale v reálu nikam příliš denně jezdit ani nemusí ... Takže podle toho i ten můj výběr čím jezdím , čím bych rád jezdil atd... kdyby se podle toho řídil nějakej obchoďák, tak by mi brzo musel v tichosti nadávat do krerénů, že jsem mu poradil tu zatracenou Alfu Romeo...

Jakub Pospíšil
07. května 2020, 10:47
3

Ta A4 byla dobrá, ale úplně jiná. S timhle šlo bejt telecí, jezdit bokem, pálit gumy a kreslit donuty. To A4 neuměla.

beastar
07. května 2020, 10:55
0

Kubo já vím. Vážně máš pocit, že si někdo bude kupovat takovou věc za tyhle prachy na donuty a blbinky. To si můžeš koupit Mustanga třeba. Já to beru zase přesně z opačnéhu pohledu než Krab. Protože auta nad milion se čtyřmi dveřmi se většinou kupují hlavně hlavou. Proč je Audi úspěšné ? I s relativní nudou?

krab
07. května 2020, 11:01
-3

Tak já to taky píšu více méně v legraci, aby tu řeč nestála :-D
Jinak ten test od Dana byl povedenej a taky jsem ve výsledku rád, že je na trhu možnost koupit auto v podobný konfiguraci, v takovýhle výrazný barvičce a že jak píše Kuba s tím jdou dělat hovadinky.

Každopádně Beastar tu přeci jen vystihuje realitu tak jak zkrátka je.

Jakub Pospíšil
07. května 2020, 11:02
1

Já věřim tomu, že si to koupí někdo, kdo by chtěl Mustanga, ale má děti a dvoudveřák by mu doma neprošel.

krab
07. května 2020, 11:06
-2

To já teda Kubo nevím ... Jako určitá logika by v tom byla. Celkově to auto cílí na část zákazníků, kteří by docela rádi nějakou Ameriku. Protože na mě Stinger tak nějak americky i působí. Jenže kdo fakt chce Mustanga, chce V8. A to tady nedostane. Je to zkrátka okrajová nabídka trhu, zrovna jako popsal Matěj správně nahoře tu situaci s AR.

Jakub Pospíšil
07. května 2020, 11:08
2

Ale prd, Krabe. Kdo chce Mustanga, chce auto, které dělá bordel a umí burnout a ujet oktávce RS. Teda jako najde se i pár lidí, co mají úchylku na počet válců, ale drtivá většina trhu by si koupila mustanga klidně i s hybridním tříválcem, pokud by zněl děsivě a říkalo by se o tom, že je to cool.

beastar
07. května 2020, 11:10
1

Matěji v zásadě souhlas. Historie je pěkná věc, ale musí se na ni umět navázat. Co do kvality. Němec kvalita není, ale prémiové značky u tradičních modelů ano. Nevím jak Stinger, ale Giulia má prostě ve zpracování velké mezery. V globálním světě olio a benzina bohužel moc nefungují. To co je možná pro nadšence v Evropě romantika je v USA předražený import:) Krab by si s těma lidma v AR skvěle rozuměl až by je přivedli FL Giulie s 800 koňmi a novým supersportem na buben. Vítězství Italského marketingu? Který funguje asi tak na pět lidí měsíčně mimo Fr půjčovny a Italské patrioty:)

Kia nemá tradice, ale Stinger je pro ni okrajová vlajková loď. Giulia by měla být jako Optima. A ta mít lepší motory tak je možná i lepším autem. Každopádně Kia i Alfa si musí s nemožností slev hlídat ceny víc, než Němci.

Edit: Ne fakt by pro to nešel zákazník Mustanga. Ten má totiž doma pro rodinu manželky suv. Anebo firemní Superb, Passat... Takoví jsou i tady. Je to odsouzené k tomu, co píšu dole ve vlákně s motionem. A mladí "donutmakers" na to můžou koukat tak na yt.
-
Komentář upraven 7. 5. 2020, 11:15:35

krab
07. května 2020, 11:15
-1

Jako jo , je to fakt ... Snílek jsem to tak vážně je :-D
U tý Alfy je to takový zvláštní. A já je objevil taky relativně nedávno a dřív jsem se jim spíš vyhýbal a čím jsem starší tím mám pocit, že jsem snad snílek ještě větší. Prostě ty znáčky a design umí udělat hodně. Vyloženě pak máš z auta radost. Když se zamyslím proč mám Fiat 124 Spider a proč jsem si za pár dní jako totální amatér a trubka nějaký ten prodej rychle rozmyslel? Jel jsem jsem s tím zrovna na víkend pryč a zadíval jsem se na auto, na to že se mi líbí a najednou hotovo, říkám si, to je moje auto, to přece nemůžu prodat, vždyť ho máš rád. Přitom objektivně nedostatky má a věřím, že některý věci mohli vymyslet líp, třeba naladit líp motor a dát tomu do série samosvor.

Ty to máš s těmi letadly a je to přesně úplně to samý. U Škodovky se to nedaří proto, protože v rámci koncernu dostala od začátku jinou roli a ty sériové auta se od těch Škoda Motorsport liší už moc. Prostě u sériové Škody se znáčkem vRS tomu nějak nechceš, nemůžeš atd.. uvěřit tu spojitost s tím sportem. A nesvezeš se s tím tak hezky. Ty Alfy prostě většinou vážně moc hezky jezdí.

Ha
Habakukk
07. května 2020, 11:15
0

Já silně uvažuji, že další služební povoz bude Giulia důvod je jednoduchý mám na výběr z produktů FCA no a pokud odhlédnu od Tipa tak už krom Giulie mě nic moc nezbývá. Nebo vylosovat nějaký Jeep, ale moc nevím zda chci SUV. No a k otázce pokud bych měl volnou ruku tak bych o Stingeru vůbec neuvažoval to rač A4.

Autíčkový Jelen
07. května 2020, 11:17
4

Je pravda, že jejich hlavní podobností je akorát to, že na trhu vystupují jako né moc (prodejně) úspěšné alternativy německé konkurence. Jinak na to jdou úplně jinak jak už bylo naznačeno v článku. Alfa atleticky a Kia spíše (když to přeženu) jako takový "korejský muscle". S většinou věcí se tady shodneme, chtěl bych ale vyzdvihnout pár věcí co mě zaujalo.

Přijde mi zajímavý rozdíl image značek Kia a Alfa a jak na ně lidi pohlížejí, a to jak nadšenci, tak i laikové. To že laik řekne, že Kia je levnej korejec a Alfa je ital, takže spolehlivost nulová, je něco co očekávám, že tak je a i bude. Ale to jak na ně pohlíží nadšenci mě trochu zaráží. Samozřejmě, buďme realisté, uznávám, že je tu problém image, znáčku na kapotě a ceny, která se těžko ospravedlňuje v této kategorii bez image, nejsem naivní. Ale neviděl bych Alfu jakkoliv výše jak Kiu. A to sám jsem velký fanoušek Alfy. Protože objektivně, když odmyslíme slavnou historii Alfy (protože přiznejme si, už je to dávná historie), tak tu máme dvě značky. Jednu, která se za 20 let vyšvihla velmi vysoko (vzhledem k tomu co vyráběla předtím) a druhá, která za tu podobnou dobu udělala tak 2, 3 dobré modely a bojuje o život. A zatímco Stinger je začátek, Giulie je už možná bohužel konec. A jejich kvalita v interiéru podle mě bude podobná, ne-li lepší u Kie. Takže mám rád oba tyto modely, ale nepovyšoval bych Giulii nad Stinger jen kvůli tomu, že její značka byla slavná. Dal bych Stingeru šanci, je klidně možné, že Giulia chytá více za srdce (jak říká Krab), ale Stinger je zase něco jiného a něco zajímavého v této jinak nudné třídě.

15 let stará V6 ikdyž s moderní technologií bych neviděl jako problém. Když to člověk dá do kontextu tak to není zas tak starý motor základem, updatované verze starších motorů nejsou zas tak vyjimečné, třeba EA288 od Volkswagenu má už taky 12 let a nedá se o ní říct, že by působila zastarale.

Tím vším tady nechci nějak Stinger vyzdvihovat, Giulii, nebo německou konkurenci nějak neprávem hanit, toto mi přišlo jen jako takové zajímavé kusy textu na, které jsem chtěl zareagovat.

beastar
07. května 2020, 13:04
-1

Jelen: Já myslím, že si to napsal velmi dobře. Takhle bych to podobně viděl taky. Nemám o Alfě nějaké výrazné mínění. Ani o produktech poslední doby ani o managementu a marketingu a už vůbec ne o tom, že by nabízela zákaznický servis lepší jak KIA. To všechno má totiž KIA výrazně lepší. Alfě zbývá snad ta historie, takové to Italské (v Evropě) docela oblíbené image. Ono to umí na první pohled okouzlit na druhý méně. Možná se lidi jako Krab budou podivovat. Takto je to podle mě postavené už nějakou dobu. Akorát lidem v FCA potažmo v Alfě by to měl někdo říct. Tady je vaše konkurence. Na Mercedes už nemáte, Audi vás předběhlo někdy v devadesátých letech (komerčně i famous faktorem) a BMW to je úplně mimo výseč kam dokáže tak malá automobilka jako Alfa dosáhnout. Takže zákazníci se rekrutují právě někde z těch, co neřeší moc znáčky a olio přístrojovku. Mimochodem tahle věc semnou vůbec nic nedělá.

Ano měl jsem Alfu skoro od nova. Ano mám rád i krámy od nich 155, 156 a tak dále. Sportovní modely mám taky rád. Italský auta jsem si dlouhodobě kupoval. Jenže jsem realista. Naopak Kiu a korejce nesnáším nikdy jsem si pro sebe nepořídil a po pár zkušenostech s prodávanými auty to ani neudělám. A je úplně jedno jestli to je nějakej Genesis, nebo pseudosportovní muscle KIA. Každopádně Stinger jsem si zkusil, protože sem o něm v nějakým období dokonce i chvilku uvažoval. Ano natolik mě přesvědčil jako svébytný model, že sem dokázal zahodit ten "hate" a nenávist k těm i30 a Ceedum a podobným krabičkám. Bohužel z výsledku sem byl rozpačitej. To je jedno z aut, kde se "zážitek" násobí pokud do toho přesedneš z oktávky, passata a podobně. Teď nechci vyzdvyhovat, že sem machr a řídil sem XY... Když máš zasebou ale poměrně dost BMW, nespočet AUDI, nějaký Mercedes (i AMG) tak tě to prostě nechytne tolik. To auto je pořád dobrý to tady snad nikdo včetně Dana nezpochybnil. Prostě jen nemá tu "tradici" a vytříbenost. Ono totiž taková ta nálepka jakože korejský muscle úplně lichotivý není. Protože dlouhou dobu takový ty Camara, některé generace Mustangu (v6) a tak nebyli nikterak oslnivý stroje..

esmo
07. května 2020, 09:33
1

Je to fajn, hezký, jiný..ale prostě pořád drahý, za ty peníze bych sáhl raději po Němci...

reagovat
motion
07. května 2020, 10:00
4

Tenhle komentář vystihuje přesně důvod, proč se to auto neprodává, ono ve skutečnosti drahý není, podobně nakonfigurovaný srovnatelný němec vyjde cca půl mega více, ale tohle je Kia, Kia za 1,3 mega... V tomhle rybníčku už jde i o ten znáček na kapotě, člověk musí vědět, proč si to koupil a potřebuje trochu sebevědomí navíc, protože majitelé německé trojky to nikdy nepochopí a v hospodě si ho u stolu budou dobírat... začíná to slovy, cože??? proč sis radši nekoupil....ale modří vědí...

beastar
07. května 2020, 10:01
0

Jako za nové určitě. Až bude pár ojetých rok, dva starých tak se uvidí. Co s tím trh udělá.

esmo
07. května 2020, 10:18
3

Nové ok, bezesporu bude němec dražší. Ale jeté je to pořád drahé.
Na tipcars je teď 2018, 30tis za 1mil. Otec prodal před pár týdny plně vybavenou 340i, 2016, 50tis v Individual a performance úpravě za 800tis. Takže jo, podle mě je to pořád drahý...

beastar
07. května 2020, 10:23
1

Hlavně zcela objektivně je to prostě Kia. Já vím že zdejším "semmimomainstreamv6fans" se to nebude líbit. Jenže Bmw, Audi atd. Je pořád jinde. Společenskou prestiží i konstrukčně. Pan Machač se rád nechá unést výkonem atd. Srovnání s M5 je ale totalní BS. Pořád tj Rolex vs Omega. To auto je super pro lidi, co pro to jdou soukromě fakt to chtějí, neřeší Kia na kapotě... chtějí schopný cestovní auto s v6. A nemají na to dát 1,3+ za Audi a spol.

motion
07. května 2020, 10:30
2

Vidím to podobně, je to pro lidi, kteří třeba nechtějí ukazovat svůj společenský status, chtějí se odlišit a nebo jim Kia nabídla více emocí než němci a neřeší znáčky, ale zážitky..přiznejme si, že takových je zoufale málo, dobrá zpráva pro ně je, že si Kia drží cenu, při následném prodeji..

beastar
07. května 2020, 10:44
0

Jo tak to přesně je. Teď sem to psal nahoře. Ten malý propad ceny je zatím unikátní. Tohle bude u více modelů Kia současnosti. Nějak se s tím trh neumí vypořádat. A prodává se Stinger málo je a bude to okrajovka. Pro firmy je drahý a žravý. Pro byznys lidi je moc, moc. Jako hobby auto je to blbost.

Takže opravdu těch pár soukromníků, co si to vyhlídnou jako alternativu k ročnímu Bmw, Jagu atd. A potrpí si na takový ty svébytný značky a odlišnost. Jsou, ale je jich méně. Snad to vývoj korejákům zaplatí.

Daniel Borský
07. května 2020, 11:21
3

Ad cena: v absolutní hodnotě je 1.4 mio samozřejmě docela dost. Tím spíš, když taková cenová visí na modelu značky, u které jsme zvyklí spíš na low cost. Jenže když se na to podíváš optikou potentní šestiválec, super podvozek, pohon všech kol a velmi slušná výbava, pak snadno zjistíš, že nic moc jiného s takovými parametry nekoupíš (jako nové samozřejmě) A německý konkurent bude o dost dražší. Zrovna teď mám k testu A5 Sportback, s dvoulitrovou naftou, FWD a nic moc extra výbavě to stojí 1.95 mio. To je velký rozdíl. Jak říká Beastar, Stinger je alternativa, ne konkurence. Jeho prodeje nebudou zázračné a už prosakují zprávy, že nedostane nástupce. Takže o komerční úspěch nejspíš nepůjde, což však na jeho kvalitách nikterak neubírá.

Pólin
07. května 2020, 12:22
0

Souhlas s Matějem ohledně Rolex vs. Omega. Rolex není technologicky ani historicky o nic dále než Omega. Co je tak šíleně táhne je gigantický marketing. Sponzorujou kde co všechno. Je okolo toho strašný hype... Minulý rok u nás ve firmě byl zástupce dodavatele z reichu a měl na ruce Oystery, tak jsem mu je chválil... Říkal mi, že na ně čekal 1/2 roku, ale že to stálo za to....že z nich má fakt radost
a prý, že je teď hned z fleku může prodat o 2k EUR dráže, než je koupil... A kdesi jsem viděl nějaké srovnání, že za posledních cca 10 let ty klasické rolexky zdražily jako nové snad o 30%. S tím, že technologický pokrok tam neproběhl žádný... je po nich obrovská poptávka..zkrátka pro to, že je to dneska hlavně status symbol...

beastar
07. května 2020, 13:14
0

Na hodinky bohužel nemám čas. Snad pomůže, že ani jednu značku nemám. Rolexy jsou fajn právě protože je každej zná a dost lidí chce pokud na ně má. Sponzorujou kde, co? A Omega ne? To že má někdo promakaný marketing bych nebral jako mínus. Já mám několik obyčejných modelů Tag Heuer a jsem s tím naprosto v pohodě. Před pár lety jsem měl Breitlingy byly nádherný atd... ale já prostě nejsem člověk kterej může nosit na ruce kilo+. Nemám na to takový střelivo a musím o ně potom bát...

Jak zakončil Pólin. Tady jde o symbol a status o nějakém technologickém pokroku nemůže být řeč... BTW zpět ke srovnání... Rolex(ALFA) Omega(KIA) myslím, že to sedí. Akorát že AR má marketing na hovno, ale aspoň do té F1 skočili...

Jakub Pospíšil
07. května 2020, 13:18
2

O analogii mezi hodinkama a autama jsem chtěl už asi pětkrát něco napsat a vždycky to ztroskotalo na tom, že mám prostě nejradši digitálky od Casia :)

krab
07. května 2020, 13:31
-2

To já jsem zase úplně nehodinkovej typ. Před delším časem jsem partnerce koupil k narozkám nějaký a chtěl jsem aby to přesně, nebyly digitálky od Casia a nějak jsem (ani nevím jak) natrefil na značku Doxa. A má je dodnes, perfektně fungujou a když se zadívám na to co mají v pánskejch, tak bych si určitě i pro sebe vybral. Jsou tam moc hezký, zajímavý modely. Automobilově nevím ovšem k čemu to připodobnit, možná Saab? :-D

Kolega z práce nosí Carrera - to je myslím Tag Heuer jestli se nepletu. Přitom jezdí co vím, tak bavorákem... Jsem si hned říkal, že bych si je koupil, více méně jako ten nápis Carrera, chápejte, ten mě zaujal. Jenže když mi řekl, kolik to stálo, tak jsem si hned v hlavě promítnul, co všechno by se za to dalo koupit jinýho ... třeba i slušná ojetá Mazda MX5 a hned jsem zase ten nápad zavrhnul.

Ale možná si jednou nějaký fajnový hodinky koupím. Od rodičů jsem kdysi dostal jedny značky Triumph, což je fajn, triumph motorky, auta, ale jsou takový velký, těžký, blbě se mi nosí, tak jsou kdesi v šuplíku už roky.

Irwinek
07. května 2020, 13:36
1

Digitálky od Casia? Ale to nejsou hodinky, to je jen ukazatel času, a i kdyby byly sebepřesnější, hodinky nenahradí.
Možná, že nadešel čas, aby jsi to přehodnotil, coronapičus zapříčinil obrovské slevy, takže pokud zkoukneš chrono24, nebo stránky prodejců, mohl by jsi zjistit, že máš nejraději přecijen něco, z čeho kouká " rukodělná precisnost ". Tikot hodinek na nočním stolku uklidní tep rozbouřený kovovým jekotem motoru po večerní vyjížďce naprosto spolehlivě :-D

Irwinek
07. května 2020, 13:52
0

Psal jsem to na Jakuba, nějak jsi byl rychlejší :-D
ale pokud by jsi stál vyloženě o to Carrera, tak ceny začínají od 25 000 , což mi nepřijde tak strašné

krab
07. května 2020, 13:57
-2

Tak to já myslel, že je to daleko víc ... nevím, nějak jsem měl v hlavě že 50-100 tisíc, to já jsem teda za tohle docela škrt , to radši tu dvacku projezdím až otevřou Ring tam :-D Čas stejně vidím na mobilu ...

Jakub Pospíšil
07. května 2020, 13:59
3

Mechanické ručičkovky za mnoho peněz se mi zdají jako archaismus, případně pozéřina. Něco jako mít auto, co se startuje klikou. Tím nechci říct, že bych tím nějak pohrdal, ale není to pro mě. Jediná výjimka jsou staré mechanické automaty s digitálním mechanickým číselníkem. Ty mám doma jako nalezence ze sklepa a hledám hodináře, co by je uměl opravit. Představují pro mě něco jako nixie tube hodiny, nebo tak něco. Prostě mechanickou digitalizaci. To mi přijde úplně dokonale zbytečný a krásný.

A vlastně přemýšlím, že s autama to mám stejně. Kdyby mi někdo půjčil Ferrari 250 GT, řeknu si "jo, hezký", ale nějak tak mě to žíly netrhá. Ale třeba takový DeLorean, Countach, Testarossa, prostě ty osmdesátkové hrany, to bych byl v sedmém nebi.

Casio digitálky jsou spolehlivé, funkční a léty se z nich stala ikona ne proto, že to někdo řekl a pak nasypal miliardy do reklamy, ale prostě proto, že fungují. Nosím je od čtyř let, měním jednou za tři roky baterii.
Zkoušel jsem se v rámci trendů přeorientovat na chytré hodinky s displejem propojené s telefonem a tam už mi chybí ta casiácká bezúdržbovost.
Jo a ručičkovky mám taky (a taky od Casia), nosím je k obleku. Přiznám se ale bez mučení, že odečíst z nich čas mi trvá řádově déle, než z digitálek. Nikdy jsem si na ten ciferník úplně nezvykl.
Ale v redakci se o mě povídá, že nemám vkus, tak to neberte moc vážně :)



-
Komentář upraven 7. 5. 2020, 14:12:00

bu
buteo
07. května 2020, 14:23
0

Krabe, hlásím i tudy, že Ring už je pro turisty otevřený: https://www.nuerburgring.de/fans-info/info/oeffnungszeiten.html
(Teda dnes zrovna zavřeno, ale od zítřka už se zase frčí ...)
Tak stačí vymyslet jak se dostat tam a hlavně bez testu/karantény zpět a můžeš vyrazit tu dvacku utratit -:)

Irwinek
07. května 2020, 14:53
1

Jakub : Jóó, tak tohle je věc, to jsem viděl jen v knížkách a netu.
Zkus TOVYS, majitel je klasa, třeba bude vědět, kam se nasměrovat :-D
na mechanické/automatické hodinky není nutně potřeba ranec, slušné Seika Presage seženeš už od 5000. Níž už bych ale nešel
Dřív se říkalo, že za hodinky by jsi měl utratit jeden měsíční plat , koneckonců, byl to jediný pánský šperk. Doby, kdy se hodinky dědily jsou až na výjimky pryč ( díky bohu, na dědových Doxách tank z první republiky bych asi čas hledal lupou :-D

Pólin
07. května 2020, 15:35
0

Ja to mam tak, ze mechanicke hodinky neskutecne obdivuju prave pro tu technologickou vyspelost v ramci prakticky mrtve konstrukcni vetve. Elektricke, nebo digitalni hodinky jsou objektivne ve vsem lepsi (presnejsi, lehci, nemusi se nosit a pres to jdou...) to srovnani digital vs automaty je stejne, jako by nekdo srovnaval novou 5 bmw treba se starou Alfou Giulii. Petka bmw te vsude doveze pohodlne, rychle a beztak za mene benzinu, nez ta stara alfa. Jenze tu alfu jen uvidis na parkovisti a uz te dojme...:) jak rikam, racionality v tom opravdu moc neni... u me je to cisty sentiment a laska k mechanice...

Fa
Fandatik
07. května 2020, 17:28
0

Jak už bylo zmíněno, v době mobilu a nositelelné elektroniky jsou klasické hodinky (jakýkoli) zbytečný. Běžně používám asi ze zvyku obyčejné Festiny (nudná klasika) a Stormy (hodně extravagantní) oboje v ceně 5-6k. Beru je stejně jako to moje městský postrkovadlo. X let starý, ale oboje stále lepší (pro mě) než zmíněná digitální Casia nebo Dachna.
Ještě mám doma Raymondy (taky quartz), ale už jsem je x let neměl na ruce. A loni jsem málem koupil nádherné staré mechanické Zenithy. A po nějakých tourbillionech koukám stále.
Ale nosil bych je běžně? Určitě ne. Vlastně vůbec.

Opelfahrt
07. května 2020, 19:18
0

Nedávno jsem SEIKO kupoval. Presage u nás stojí víc, tak 11 až 13, ale dají se koupit třeba z GB něco přes 8. Já jsem kupoval levnější SEIKO automaty – 24 kamenů a vodotěsnost 100M, ty byly z GB za 4,5 u nás stojí přes 6. Teda v Polsku, u nás ten model ani neprodávali.

Autíčkový Jelen
07. května 2020, 20:43
0

Mně se vždy líbila ta krásná představa hezkých, drahých hodinek na ruce, ale přestal jsem je nosit v moment, když ikdyž jsem je měl na sobě, tak když jsem chtěl vědět čas tak jsem se stejně koukl na mobil. V ten moment mi došlo, že hodinky asi nepotřebuji a postupně je přestal řešit.

Jakub Pospíšil
07. května 2020, 22:59
2

Casio jako Dacia? Barbare. Casia jsou spíš něco jako Fiaty s digitální přístrojovkou, když už :)

Irwinek
07. května 2020, 23:19
0

Opelfahrt - presage na obrazku maji v koskomu za 5400, vypadaji stejne jako ty za 16, ale maji jiny strojek 35 vs 54 je to o presnosti a rezerve.
Ja nosim nonstop automaty Lanco, kazdych 5 let jim dopreji servis , pak zas zpet na ruku. Bohuzel se mi s vekem zmenil pot na agresivnejsi a spodni cast ( nikoli dynko, to je ocel a sklo ) prisla o povrchovou vrstvu. Vyhlizim tak jine :-( hodinky nemusi byt ani moc drahe, ani nemusi mit moc komplikaci, staci datum, eventuelne ukazatel rezervy natahu. Nevyzaduji ani prilisnou vodotesnost, ale musi mne oslovit. Je to stejne, jako s autem :-) to soucasne mne proste oslovilo a tak je moje.
Mobil mi daji v praci kazdy rok novy, auto kazde 3, takze doma si dopravam luxus - hodinky jsou z 80 let, volvo z 90 , mobil z praveku a caj ze stoletych cajovniku :-)

Augi
07. května 2020, 10:02
0

Docela dlouho jsem uvažoval o Ceedu GT, ale pak jsem měl náhodou možnost si zkusit do něj sednout, a i se svými cca 185 cm se tam nevejdu :( Jediný, jak nemusím mít hlavu nastranu, je sedačka úplně dole (to je samozřejmost, to mám všude) a opěradlo sklopené na taxi-style. Tak jsem rovnou zkusil sednout i do Stingeru a bylo to nämlich to samé :(

Tak možná tohle je ten nedostatek prostoru v kabině, na který si ostatní stěžují...

reagovat
beastar
07. května 2020, 10:07
1

Podobná zkušenost a to jsem o 4cm menší. Svažité přední sklo a podivně řešená střecha. Plus mě vadilo při sedadle úplně dole málo místa v oblasti ramen. Přišlo mi to obecně jak o třídu menší auto. Mégane se s tím srovná a to je pekáč proti tomu třídou atd.

Daniel Borský
07. května 2020, 10:20
1

Tohle je asi dost individuální, záleží na tom, jak je zvyklý člověk sedět. Já mám 184 cm a v současnosti dobrých 15 kg nadváhy, ale s prostorem jsem ve Stingeru neměl nejmenší problém (a jak by mohli potvrdit mi kolegové, kteří si po mně přestavují v autech sedačky, jsem poměrně náročný životní prostor, mám dost specificky nastavenou sedačku). Na to mám jiné konkurenty, kam jsem se nemohl pořádně poskládat (zdravíme do Itálie :) )

beastar
07. května 2020, 10:28
0

Tak konkurenti z Itálie jsou proslulí svým nebývalím prostorem na nohy a v oblasti ramen a hlavy. Dimenzováno na velké jižanské bijce. Do 172cm a 70kg. Jako já vycházím z toho, že všude sedím podobně. Sedadlo dole, delší nohy, krátší ruce. Lehce vykloněný trup ke středu auta a tady sem si přišel nekomfortně. Což se mi v žádné A6 či 5er nikdy nestalo. Ano třeba Arteon, Passat CC stejný problém.

Jimi
07. května 2020, 11:18
0

Kdo ví, jak by v porovnání vypadal bráška Genesis G70 v tom samém motoru... bohužel pro EU oficiálně není k mání, ale designem je to víc klasika.

reagovat
fortress
07. května 2020, 12:15
2

Ještě tak dva komentáře a už jich bude stejně jako se u nás prodalo stingerů za celou dobu existence modelu.

reagovat
Ha
Habakukk
07. května 2020, 12:51
0

V Evropě se prodalo v roce 2019
AR Giulia 10932ks
Kia Stinger 3600ks
Další roky na tom není kdo ví jak dobře.

krab
07. května 2020, 12:58
-2

Taky jsem se schválně podíval ... ale v USA se těch Stingerů prodalo asi 13 tisíc za rok 2019 a jen 8 tis AR Giulia. Ale zjevně ani na USA trhu ten Stinger není vyloženě prodejně nad očekáváním.

Přitom, podíval jsem se teda nakonec i na specifikace a ceník a ono to auto má zase velice zajímavou výbavu a třeba i hodně "nadupanou" audisoustavu od Harman Kardon v základu. Což je všude jinde za docela nemalé příplatky. Co myslíš Dane, má to v reálu opravdu dobrou akustiku na poslech hudby?

VK
VK
07. května 2020, 16:59
2

Tak jo, už bezmála dva měsíce a pět a půl tisíce kilometrů mám takovou Kiu. Akorát v červené a především, v naftě. Co teď mohu alespoň trochu hodnotit, že jsem nevzal ten 3,3 litr benzín, mě trochu mrzí. Jezdí pěkně. Dokáže být rychlá, tak jaksi mimochodem a nevtíravě je najednou na tachometru hluboce ilegální rychlost. Výkonová špička a pocit raketového zrychlení tomu chybí a když na to šlapu ve snaze něčho takového dosáhnout, motor se akorát trápí. Ale to jsou luxusproblémy, ve skutečnosti jsem o tom od počátku neuvažoval, čtyři litry spotřeby při tom nájezdu za měsíc - za to mohu i došantánu a ještě zbyde. Co by se mi líbilo spíš, vybyavit ten diesel čtyřválec nějakým mild hybridním systémem. Pro ten pocit reakce na plyn. Jinak se mi ale při zkušební jízdě nezdálo, co se tak dokážu upamatovat, samozřejmě byla ve vrcholném provedení, že by ten benzínový šestivál zrychloval nějak úplně výrazně drtivěji. Přece jen 510 a 4550 newtonmetrů není žádný zas propastný rozdíl.

Jinak vlastně typické gétéčko. Příjmený společník nadlouhé cesty. Když se jezdí do práce daleko, cesta má alespoň trochu bavit a přinejhorším neotravovat. Na sezení velké,spíš je asi nejproblematičtějíš, že je stavba vážně hodně nízká. Taky jsem úmysleně nechtěl střešní okno, léty soužití s takovým a s panoramatickou střechou jsem se přesvědčil, že jednak mi vůbec k ničemu není, jednak ubírá dobře dvě čísla nad hlavou. Tady jsou docela poznat. Jinak takový ten pocit zvenku a při posazení velkého, ale ovládáním malého auta. Na standardních osmnáctkách je to i v té nižší výbavové řadě s konvenčními tlumiči až překvapivě pohodlné (píšu jako odchovanech hydropneumatiky v C5 a pneumatiky v W220), řekl bych i méně tvrdé, jak ten šestivál s adaptivním tlumením, nicméně na tenkcýh devantenáctkách, co jsem zkoušel. Z výbavy všechno možné, asi nejvíc jsem ocenil HUD, nemuset se dívat na budíky vůbec. Je akorát poznat, že se jedná o buďto optikou nebo odrazem od skla polarizované světlo, se slunečními brýlemi se trochu ztrácí.

K radiomapě nemohu nic moc napsat, párování s chytrým telefonemnevím, nepoužívám, on-line připojení je v poslední době spíš nebezpečné z dobře srozumitelných důvodů. Mapa je, navigaci jsem vlastně ještě nepotřeboval, trasy zatím jezdím známé, hrát to hraje jak rádio, FM i digitální, Ö1 naladit dokáže a jinak dokáže (konečně!) hrát USB-portem z flashky. Trochu mi chybí CD přehravač, knížky naposlech musím převádět do mp3 a na USB-stick. Detail. Na zvuku je znát, že to má subwoofer, jinak se zas tak moc nevyznám, než abych se neomezl na hraje to dobře.

360° kamera, dobrá věc, pípaní vpředu, v zadu, co si víc při parkování přát. Automatické přepínání světlometů, dnes standard, pro mě novinka, pořád jsem si nezvykl, na horizontech reaguje pozdě, což měznervózňuje a raději přepínám sám, to je ale obecná vlastnost. aticové světlomety to nemá, snad jedině to.

Juniora za sebe v sedačce posadím a nemusím se sám omezovat, to byl jeden ze stěžejních argumentů pro. Zvažované alternativny jsou o 15-20 čísel kratší a na cestování s potomkem to má vliv poměrně zásadní. Plus je to za 1,2 mio prakticky fplné, jak i zmíněno, za to bych se musel s bavoráckou trojkou hodně krotit. ISko by mi dali rovněž takříkajíc v plné palbě za totéž, ale kratší a jenom zadohrab, přece jen, na Vysočině sníh občas napadne. A silničáří jezdí až od šesti. Juliii mi nechtěli prodat, o té historii jsem už psal, jinak bych asi byl měl ji. Ale nemám důvod si nakonec stěžovat. Statusový efekt...nejčastěji jsou poznámky "pěkný auto, kolik to má koní?" od úředníků na hranici. A od starého pána na kole na benzince - wie vü PS hoats, fois i froagn deaf?

reagovat
Cu
Curdin
07. května 2020, 20:45
1

To je strašně škoda vzít do takovýho auta ten diesel ne? Na racionální uvažování jsou přeci jiná auta. :-) Já se teda svezl oběma ( diesel x benzin) jen kousek a je to nebe a dudy. Ten diesel, kdybych to měl přirovnat k nečemuj co všichni známe, je tak na urovni superbu tdi (dinamicky).

VK
VK
07. května 2020, 21:54
0

No je, no. Jenže za týden něco přes tisíc kilometrů natočím. Teď teda míň, tak tři čtvrtky, prakticky jen do práce a ve zředěném rytmu, ale to (snad) nebude trvat věčně. A k tomu hypo, potomek, žena na mateřské...náhodou je nakonec ráda, že to tak dopadlo. Že není doma Julie, s asymetrickou espézetkou.

Přirovnal bych to s dieselem ke stálé milence. Úplně výbuchy extáze to nejsou. Ale člověk se stejně těší.

Sa
Sato
07. května 2020, 19:33
2

To je zase super diskusia :-)

Stinger by som chcel kvoli motoru, alfu. pre vsetko ostatne. Este ma oslovuje, ze je to liftback a ze ma klasicke budiky.

Inak niekto sa podivoval, ze sa fanusikom neobjektivne s alfami spaja ich historia a so skodovkmai nie... To mi nepride ako logicky argument, vacsina alf, je viac ci menej uspesne akoze "sportova", aj ked len nastavenim riadenia a podvozku, vacsina resp skoro vsetky skodovky to maju presne naopak. Monte carlo edicia pozdravuje.
Mame doma na primeske jazdenie 147 s 1.6 a to auto je objektivne cele zle, ale ked v rovnakej rychlosti prejdem zakrutu v oktavii a pod tak nadtava subjektvne uplne ina odozva... Podobne dobove recenzie sa naju najst ja o 145 a giuliette. Portfolio alf vzdy bolo zlozene s aspon trochu zaujimavych aut, s vynimkami samozrejem, 159ka 1.8mpi napr :-)

reagovat
Sedrik
13. května 2020, 11:42
0

Byl jsem se loni projet 370Z a když už jsem byl u dealera, tak jsem slintal kolem GT-R (je to moje srdcovka - mám to auto strašně rád, i když jsem v něm nikdy nejel. Prostě Godzilla).

Vedle Nissanu je dealerství KIA a venku stál tento Stinger (ne tento konkrétní, ale 4x4 V6) a dealer od Nissanu mi říkal, že když se mi líbí GT-R, ale nemám na něj, ať to vyzkouším. Že s tím jezdil a že to je takové baby-GT-R.

To mi přišlo jako slušná pochvala od někoho, kdo má v GT-R dost naježděno....

Ale jsou to všechno dojmy cizího člověka: tak by mě zajímalo, jestli nemá někdo zkušenosti s tímto srovnáním.

Nemyslím si, že by se někdo, kdo uvažuje o GT-R zajímal o výrobek značky KIA, ale zajímalo by mě, jestli je Stinger opravdu tak dobré auto, že je pocitově jako dietní GT-R.

reagovat


Poslední komentáře