načítám data...

Kia Stinger 2.2 CRDi 4x4: Konečně je to tu!

Vypadá úžasně. I parametry nového Stingeru se zdají velmi dobré. Jenže na kapotě hrdě nese logo automobilky Kia. Dospěla už korejská automobilka natolik, aby se Stinger mohl postavit svým soupeřům?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Automobilka Kia má na našem trhu již mnohaletou tradici. Mé první bližší setkání s vozidlem Kia se odehrálo někdy okolo roku 2005 a ta věc se tehdy jmenovala Shuma. Že to není příliš poetické jméno? Věřte mi, to byl ten nejmenší problém. Při řazení nemělo ani smysl hledat konkrétní převodový stupeň, pokud tam padnul nějaký aspoň přibližně odpovídající rychlosti pohybu, cítil jsem se jako vítěz. Vzhled celého stroje v sobě potom odrážel vlastní jméno – byla to zkrátka Shuma. Později mne okolnosti donutily usednout za volant nesoucí logo Kia znovu. Tentokrát se nebohý dopravní prostředek jmenoval Rio. Mnohem lepší jméno, avšak stejná bída. Byl to patrně první vůz s autonomním řízením, jaký jsem řídil za jehož volantem jsem seděl – já totiž na směr jeho pohybu měl jen pramalý vliv. Kvalita zpracování vozu byla už o něco lepší, velká část plastů v interieru byla stále přibližně v místech, kam byla původně namontována. Ale pořád to byla tak trochu taková… no Shuma.

A nyní se posuneme o nějakých deset let dál – do současnosti. Mýma rukama za tu dobu prošla docela slušná řádka aut, přesto se na tento den těším jako malý kluk. Vyzvedávám si totiž Stinger. Od okamžiku, kdy jsem tento vůz poprvé spatřil, nemohl jsem se dočkat, až se konečně svezu. Elegantní dlouhá nízká rudá karoserie zdařilých dynamických tvarů totiž ukrývala techniku té správné koncepce – zážehový šestiválec a pohon zadních kol. Byl jsem tím vozem doslova uchvácen. A teď stojí konečně přede mnou a v kapse svírám klíč. A několik věcí se změnilo. Samozřejmě. Realita se od snových prezentací na autosalonu vždy trochu liší.

Tak za prvé – vůz je zcela očividně modrý. Zatím však není důvod k jakémukoli zklamání, barva Stingeru vyloženě sluší. Jsou tu však další detaily, které můj snový výlet usazují do reality. Pod kapotou nemám benzínový šestiválec, o pohon stroje se stará naftový agregát. Jeho výkon se přenáší na všechna čtyři kola, ani zadokolka se tedy nekoná. A k tomu všemu oči čas od času zavadí o logo Kia. Já vím, Kia už dávno není tím výrobcem Shumy, jako před lety, přesto však dosud nic podobně sebevědomého logo Kia neneslo.

Usedám do interiéru a Stingeru přistávají na kontě další plusové body. Kvalita je tu všude vidět na první pohled. Všechno je hezké, dobře udělané. A navíc to tu má styl. Řidič zapadne do velmi pohodlného koženého křesla a kokpit vozu ho přátelsky obejme. Rozmístění všech prvků je ukázkové, ergonomie je zvládnutá na jedničku. Vnitřní prosotor je ostatně velkorysý, i přes nízkou stavbu karoserie a sportovně střiženou linii střechy netrpí ani cestující na zadním sedadle nedostatkem místa. S výhledem ven – především vzad – je to už trochu horší, při manévrování na těsných parkovištích tak přijdou ke slovu kamery.

Jakmile se však vůz vymotá z garáží, je radost jej řídit. Stinger polyká kilometry dálnic v rychlém tempu. A protože je ‘můj’ Stinger vybaven pohonem všech kol, vyrážím severu vstříc. Na dálnici je auto ve svém živlu. Na palubě vládne ticho a klid, zatímco se modrá střela řítí levým pruhem. Adaptivní tempomat a systém pro udržování v jízdním pruhu dělají z dlouhých dálničních přesunů činnost snadnou a příjemně relaxační.

Sjíždím z dálnice a vstupuji do druhé etapy svého výletu – dlouhého úseku po silnicích první třídy. Zde se ihned ukazuje, že Stinger s naftovým agregátem pod kapotou není žádné závodní náčiní. Přestože na papíře působí 200 koní jako solidní porce, v reálu bych ji ohodnotil spíš přívlastkem adekvátní. Tím rozhodně nechci tvrdit, že je naftový Stinger pomalý – to jistě není. Pro rychlé a efektivní předjíždění však ono stádo dvou stovek koníků potřebujete celé, žádné lehké pošimrání plynového pedálu tu neplatí. Jakmile se však strojovna roztočí, vůz letí kupředu.

Je tu třetí etapa a tentokrát již mizí i široká silnice první třídy a nahrazuje ji zakroucená okreska. Přepínač jízdních režimů nastavuji do polohy Sport a Stinger se probouzí. Reakce na plyn jsou rychlejší, řízení tuhne. Jak už to dnes bývá, mnoho citu ve volantu nehledejte, nicméně i tak mi řízení dělá radost. Je přesné a rychlé, vůz precizně reaguje na povely. Přichází první zatáčky. Vůz se celý pocitově zmenšil, už to není ten velký dálniční křižník, teď je to mrštný sportovní sedan. Bez náklonu se auto vrhá do oblouku a já cítím, že zvolená nájezdová rychlost byla zbytečně opatrná. S každou další zatáčkou si na sebe víc a víc zvykáme, povídáme si, bavíme se. Stinger zvládá zatáčky s obdivuhodnou neutralitou, přesto však jasně cítím, jak mi zadní náprava pomáhá správně vykružovat oblouky. Ani zde není výkon motoru nějak dechberoucí, za volantem Stingeru však mám výhodu – nemusím do zatáček příliš zpomalovat.

Uteklo to jako voda a cíl mé cesty – Jánské Lázně – je tu. Kdo by však očekával, že tu vprostřed lyžařské sezony narazí na zasněženou silnici, ten by byl jako já zklamán. Já ale sníh chci. Namlsalo mě krásně čitelné chování auta a jeho vyvážení. Konstruktéři Kie si dali tu práci, posunuli motor co nejvíce vzad, baterii umístili pod podlahu kufru – a to teď přináší ovoce. A tak po krátkém bloudění prstem po mapě nacházím nový cíl a stanovuji trasu čtvrté etapy. Čeká nás klikatá silnička do Malé Úpy, cesta chráněným územím, kde je chemický posyp zakázán. Hned za příslušnou odbočkou vidím první řidiče nasazující sněhové řetězy – ano, jsem tu správně. Zkusmo prošlápnu plyn, Stinger nezaváhá a okamžitě se bez náznaku ztráty adheze hrne kupředu. Žádné zběsilé blikání kontrolek protiprokluzových pomocníčků, žádné smýkání stroje.

Značka u silnice sice hlásá, že silnice je udržovaná pluhováním, realita je však jiná – sníh je na ledovém podkladu jen udusáván projíždějícími auty, nic víc. Otevírá se přede mnou hezká vlásenka, nikde nikdo, jen ve zpětném zrcátku se mi usadilo černé ambiciózní Audi. Pedál plynu se hrubě boří do podlahy a Stinger vyráží vpřed. Pravá zatáčka střídá levou, silně utahující, zkusmo prošlápnu brzdy, auto je poslušné, má důvěra v něj roste každým metrem. Pod plynem se ženu vstříc další sérii zatáček, neutralita chování Stingeru je dechberoucí. Reakce na řízení zcela popírá povahu povrchu, po kterém se pohybuji. Kolečko jízdních režimů pootáčím do polohy Sport+, varovná kontrolka mi hlásí, že jsem právě vypnul protiprokluz. Dlouhým stiskem tlačítka propouším i zbytek elekronických pomocníků. V tu chvíli mi hlavou probleskne vzpomínka a ony pány nasazující o kilometr zpět na své škodovky sněhové řetězy. Co to tu proboha dělám?

Jenže my už se se Stingerem známe, už víme, co od sebe můžeme očekávat. Následující sérii zatáček doslova prolétám. Auto drží jako přibité. Lehounké pohození zádi na výjezdu ze zatáčky dělá Kia snad jen tak pro efekt. Nebo z radosti. To auto to baví. A mě za volantem jakbysmet. Následují další a další zatáčky, potom i několik předjížděcích manévrů. To auto je skvělé. Připadám si jak na rally, mám pocit, že rychlejší je v těchto podmínkách už jen vrtulník. Stále mám příď Stigeru dokonale pod kontrolou, ani na okamžik neztrácí půdu pod nohama. Do cíle vjíždím v němém úžasu.

Již popíjím horký čaj u kamen ve zdejším pivovaru (Autíčkářův cestovatelský tip – pivovar Trautenberg určitě stojí za návštěvu), když vidím přijíždět ono černé Audi. A přemýšlím přitom, co si mám o Stingeru vlastně myslet. A co vám o něm napsat. Po krátké pauze sedám zpět do pohodlného křesla a chystám se na cestu domů. Zařadím zpátečku a čekám, až se mezi proudícími lyžaři utvoří skulinka, abych mohl vyjet. Pozoruji je na obrazovce couvací kamery, jak se sunou tam a zpět. A všímám si, že jak tak kráčí podél zaparkovaných aut, za Stingerem se vždy na chvíli zastaví. A nic jim nevadí rozsvícená světla zpátečky. Prohlíží si auto, něco si říkají, ukazují si na něj. Tolik pozornosti jsem snad v jiném autě ještě nezažil. Kdybych teď vedle Stingeru zaparkoval fungl nové Pagani, asi by si ho nikdo ani nevšiml.

Po návratu domů poctivě studuji materiály k vozu. Kolik že tedy celá ta sranda stojí? Verze s naftovým motorem a pohonem všech kol je hned po vrcholném šestiválci nejdražší. V testované kombinaci modré barvy a světlého interiéru činí její základní cena 1.239.980,- korun. To není vůbec malá základní cena za Kiu. Zkoušený kus měl navíc kromě střešního okna veškerou myslitelnou výbavu. Nechyběly kožené vyhřívané a ventilované sedačky, vyhřívaný volant, head-up displej, navigace, LED světlomety s natáčením, adaptivní tempomat, udržování v jízdním pruhu, bezdrátová nabíječka pro mobilní teleon, bezklíčkové startování, elektrické otevírání víka kufru, kamery s 360° zobrazením a mnoho dalšího. A cena takto vyšperkovaného vozu se vyšplhala na 1.239.980,-. Skutečně. Ono střešní okno, které tu nemám, je totiž jediným prvkem příplatkové výbavy, všechno ostatní máte již v ceně. Ušetřit můžete jen za onen lak a světlý interiér. V tomto světle už Kia za milion a čtvrt najednou působí jako velmi slušná nabidka.

Verdikt

Kia Stinger je víc než cokoli jiného v nabídce značky jasným důkazem, že se od dob věci zvané Shuma změnilo úplně všechno. Toto auto je svou kvalitou zcela srovnatelné se zavedenou evropskou konkurencí a to v segmentu, ve kterém je nováčkem. Jistě, najdeme tu několik drobných přešlapů. Eko-režim má tendenci uzamykat měnič převodovky příliš brzy, čímž sice minimalizuje ztráty energie, avšak za cenu citelných kopanců do zad při řazení. Dešťový senzor je občas trochu zmatený a adaptivní tempomat se nezdá být tak sofistikovaný, jako v některých konkurenčních vozech. Ovšem to podstatné se podařilo na výbornou. Naladění a vyvážení vozu je naprosto příkladné, za jeho volantem cítíte jistotu a bude vás to i bavit. Otázkou tak zůstává jen použití naftového agregátu. Při reálné spotřebě přes osm litrů se nabízí myšlenka, zda by nebylo vhodnější zvolit jeden ze zážehových motorů. To však odhalíme až zase příště, testy verzí 2.0 T-GDI i 3.3 V6 pro vás na Autíčkáři ještě chystáme.

Technické údaje

Motor: vznětový čtyřválec 2.199 cm3
Výkon: 200 koní (147 kW) v 3.800 ot./min
Točivý moment: 450 Nm v 1 750 – 2 750 ot./min
Převodovka: osmistupňová automatická
Pohotovostní hmotnost: 1 849 kg 
Maximální rychlost: 230 km/h
0-100 km/h: 7,6 s 
Kombinovaný spotřeba (udávaná): 6,4 l/100 km
Cena (2.2 CRDI 4x4 GT-line): 1 199 980,- Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jo
John Galt
26. ledna 2018, 10:53
0

Výborně napsané a i fotky se mi líbí.
Nečekal jsem, že by dieselová čtyřkolka mohla být zábavná na okresce.

reagovat
beastar
26. ledna 2018, 15:25
1

To auto vypadá dobře. Zpracování je i očividně na top úrovni. Cena odpovídá. Koupil bych si ho? Pravděpodobně ne ani jako zadokolku se šesti válcema. Kvůli logo? Jistě. Páč tady jsme snadno přes meloun. A kdo tady kraluje? No to černé Audi a tamto světle modré Bmw a hnusný bílý Renault pardon Mercedes.

Auto to bude perfektní jen ho minimálně u nás potká takzvaný džůlijí osud. Novináři vychvalej, fabrika postavý, zákazník nekoupí. A ten co to koupí tak ten bude pašák, že se vzepřel konvenci. Taková malá princezna Diana bez Doddiho.

Poznámka o Pagani sedla. Páč ty lidi by čuměli na to Pagani a pravili by hale mámo čínskej sporťák. Jee táto to je ta nová Kia jak vysí 200x100m na tom bigboardu na Pakulu. Už rok:)) No a pak by šel nadšenec pravej drsnej petrolhead co fotí a tak? No znáte to. A ten by hned věděl na co se podívat...;) Z tyhle mojí pohádky trochu plyne na koho asi killed in action by stinger cílí. No asi jako tehdy Hjondé Sonata.

beastar
26. ledna 2018, 15:27
4

Jak si ale přišel na to že čtyřkolka neni zábavná na sněhu to mi hlava nebere. Někdy si nějakou půjč a zkus to možná tě to překvapí. Život není jen 100 koní v atmo benzínu a zrezla zadokolka;)

Jo
John Galt
26. ledna 2018, 18:42
0

Mě překvapila agilita na okreskách. Přeci jen je to docela velké GT a čtyřkolka k tomu přidává další kila.

beastar
26. ledna 2018, 20:18
0

To jo. Taky mě to občas překvapí jak ty dnešní přerostlý bublaniny jezdí.

Bavoraczech
30. ledna 2018, 12:58
0

Vtipný je, že s obyčejným dieselem to má dynamiku srovnatelnou s 15 let starými nabušenými V6 limuzínami...

beastar
30. ledna 2018, 14:29
0

To určitě jo. Jen ten motor je hrozně hlučnej. Typicky dieslově. Nevím teda jak je to tady odhlucneny nebo není. Každopádně 450 krouťáků tj velmi hezký.

Kryton2X4B-523P
26. ledna 2018, 11:53
3

Celkem mě překvapilo, jak to auto v téhle motorizaci překvapilo ;-).
Ale nic to nemění na tom, že ve mě z téhle strategie zůstává trochu rozpačitý pocit. Přece jen pokud si kupuju Stingera za 1,2 milionu (nebo cokoli od předrahého Audi až k modle všech "drifterů" BMW), proč si to budu kupovat v naftě? Tohle pochopím u aut potřebných pro práci typu Octavia (firemní flotily), pickupy a podobné, ale pokud mám na takhle drahé auto jehož cena se pohybuje v jednotkách milionů, tak přece nemusím řešit kolik mi to baští a že chci šetřit na naftě. Pokud se s tím chci vyřádit, volím benzín, pokud chci kultivovanost na dlouhých trasách volím benzín s co největším počtem válců. U těchto aut mi vážně nedává nafta prakticky žádný smysl (i když očividně funguje, jak je výše napsáno). Přece jen si myslím, že po zaparkování u pivovaru Trautenberg po cestě v benzínové motorizaci by vytvořilo rozčarování mnohem větší než s naftou.

reagovat
Jo
John Galt
26. ledna 2018, 12:42
2

Nafta je pro firmy co to koupí svým managerům.

Jimi
26. ledna 2018, 13:31
2

akorát dnes jsem koukal na hodnocení Stingeru GT Dougem DeMuro, kde mě hodně věcí mile překvapilo.
Souhlasím s názorem, zda vůbec uvažovat o naftě ve sférách 7-místních cifer ceny nového auta kromě "náklaďáků".
Pořád víc nabývám dojmu, že Stinger (a taky technicky stejný G70) je opravdu plnohodnotná alternativa k prémii, pokud nenastává image problém.

Anorex
26. ledna 2018, 15:00
0

Nemyslím si, tohle jim ještě pár let zabere. Je to přesně o těch drobnostech, které jsou popsány i zde v článku. Totiž drobne nuance ve fungování různých asistentů a elektroniky obecně (adaptivní tempomat, stěrače, světla, infotainment/radiomapa) a zpracování interiéru pořád nedosahuje kvalit prémie, byť se tomu rok co rok blíží. Nepochybuji o tom, že to ještě dotáhnou, ale brát Stinger jako přímou alternativu k německé trojce, popřípadě dalším zástupcům prémie (ať už německé, britské nebo japonské) bych si ještě netroufl. Bral bych Stinger jak zástupce, který se řadí přesně na půl cesty mezi mainstream a prémii, kde mám osobně zařazenou třeba současnou Alfu nebo Volvo(ne prostě Volvo pro mě není plnohodnotná prémie). Což je skok velmi slušný.
Jako alternativa to může posloužit pro člověka, který nechce běžný mainstream v této třídě a hlavně chce něco jiného, zejména designově a také pro pocit, že nemám běžnou zavedenou tuctovku (ať už z manistreamu nebo z prémie)

Jimi
26. ledna 2018, 15:46
0

Je to možná první vlaštovka dostupnějšího sportovního sedanu/liftbacku od Korejců, která nedělá léto, ale zdá se, že Evropa (hlavně Němci) vstupuje pomalu ale jistě do zimy nabídky klasických sportovních sedanů, když koukám na současnou zoufalou nabídku 3 a 4-válců...

VK
VK
28. ledna 2018, 12:31
0

Dostupnější sportovní sedan/liftback...to za jeden a čtvrt milionu není, za to je kterýkoli z německých konkurentů. Ledaže by se bral jakožto konkurence BMW pětky, jak by souhlasilo velikostí, takže realitvně levnější v tomto pohledu ani, ale i tak nelze cokoli nad milion brát za dostupné v pravém slova smyslu.

Ju
Junior
28. ledna 2018, 16:21
0

Ještě někdy někde uvidím napsanej blábol "ale však kdo má auto za milion, nemusí řešit náklady", tak se vopravdu zabiju. Fakt že jo.

Ju
Junior
28. ledna 2018, 16:26
0

A k tomu srovnání s prémií. Stinger může velmi úspěšně zafungovat jako Arteon (když se Kia trošku uklidní se svojí cenovou politikou, pořád je to korejec, ani na VW to v otázce image nemá). Narvané auto, výbava až po strop, v rámci třídy super motor, ale prémie to není milý pane. Většina těhle aut se prodává střednímu a vyššímu managementu. A ti třeba prémii mít vůbec nemůžou, corporate policy a nazdar. Pro takový lidi se dělá Passat biTDI a další výmysly, které výkony a výbavou v pohodě deklasujou kdejakou A5 2.0TDI (takovou tu, co se většinou prodává), ale zároveň nedráždí klienty.

Pro mě je to stejně nevýznamné. Až si do té GT verze namontují převodovku pro heteráky, budu se tím zabývat možná zabývat. Do té doby v dané kategorii vede Golf R (od léta už údajně taky pouze s gay packetem v podobě lachtaních pádel), případně M140i. Oboje vyjde na podobnej cash jako Stinger. A je to ozkoušená technika.

beastar
28. ledna 2018, 17:23
0

Tady zase opatrně ono odhadnout která sorta to bude kupovat a kde se to prodá. To je trochu věštění z křišťálového pístu. To přesně neví ani korejec. Každopádně je mi jasné že právě firemní zákazníci ve velkym rozhodně nehupsnou do KIA jen kvůli tomu, že ferda z finančního chce Stinger. Souhlasim tady s Jr. že v tomhle směru to nemá šanci ani proti VW (Prasát a Golf) a dokonce bych řek, že ani proti škůdce (u nás v CZ) Superb je prostě brán obecně jako šampion kár pro vyšší management a vlastně i jako statusový auto, že už nejste obyčejnej obchoďák.

Stinger bude pro lidi co se chtějí odlišit a nemají problém se značkami. Jinými slovy milovník Iphonu a Gucciho si to asi nekoupí. Úspěšnější mladí podnikatelé a třeba lidi mimo technické obory si takovou věc rádi pořídí. Potom logicky kdo měl už věci jako Opirus, Optima a podobně tak myslim uvítá možnost konečně si koupit auto velké, narvané výbavou a zároveň sportovnějšího vzhledu. Je to taková nadneseně řečeno rejžoidní panaméra.

beastar
28. ledna 2018, 17:25
2

Jo a k těm nákladům. Každý řeší náklady ať je to konglomerát, jednotilivec. Milionář či běžný člověk. Naopak mám zkušenost že čím víc peněz a dražší auta tím více rozvahy a rozmýšlení. Nikdo nechce dávat do servisu a údržby prachy za který můžou bejt Maledivy a šlapka v Showparku každej pátek.

Ju
Junior
28. ledna 2018, 22:36
0

Firmy do Kie nepůjdou, protože tříletá Kia má hodnotu 00nic, ale tříletej Passat se prodá hned a za dobrou škváru.
Nemyslel jsem to tak, že firmy přejdou na Kiu, ale že Stinger může být zajímavá varianta pro určitou sortu lidí. Nedávno jsem se bavil s finančním ředitelem jedné velké firmy, mateřská společnost v Německu.. A přesně to říkal: "Já si můžu koupit auto jaký chci. Ale ne Mercedes, ne Audi, ne BMW a snad radši ani ten Lexus. Tak jsem měl B7 3.6FSI, pak B8 2.0TSI a teď jsem si objednal Arteon 2.0TSI. Němec přijede na kontrolu v 5er a já prostě nemůžu mít taky 5er" A přesně tenhle člověk si klidně časem může koupit Stingera. Protože 340i by vypadalo až moc dobře, ale Kia je prostě Kia. Tu si cheská untermensch klidně koupit může.

VK
VK
28. ledna 2018, 22:55
0

A co by se stalo, kdyby tou pětkou přeci jen přijel?

Mám celkem štěstí, tady je celkem jedno, jestli řadový Oberazt přijede v 911 a primář dorazí pěšky.

beastar
28. ledna 2018, 23:57
0

No ono by se nestalo nic. Jen ta firma ti to prostě nekoupí. Jinak Junior ty píšeš naprosto totéž co já. Jen jinými slovy. Navíc Stinger asi ani Kia nepovažuje za nějaký fleetový trhák. To auto je relativně úzce profilovaný. Koupí si ho opět menšina i z těch kteří tak nějak finančně budou moci. Je to ale stejně v každém segmentu. Jak sem psal úplně v začátku ani já bych to vlastně nechtěl. Zůstatková hodnota je i to proč se neprisadili v byznys prodejích třeba ani volksjaguary a další.

M P
29. ledna 2018, 08:22
0

Stinger má ale pro korporáty ještě jeden problém. A to je vzhled. Moc odvážný, moc výrazný, moc to vypadá jako sporťák. U nás se spíš chytne, ať už si o tom myslíme cokoli, nudná německá solidnost. Takže Octavie a Superby. A buď si jist, že většina těch, co dostávají služební superby, je zároveň opravdu chce. Jo ještě tak kdyby to byl Genesis G70, ten nevypadá tak divoce.
Ono se stačí kouknout po naší firemní garáži a uvidíš, že to je jedna velká nuda. Kdo na něj má, koupí si Superb nebo olítaný Passat. Pak hromada Octavií. Opravdu výstřední jedinci si pak troufnou třeba na BMW... 20d. Všechno šedivý. Prostě sjedeš výtahem do -1, vystoupíš a obklopuje tě jenom nudná šeď. Šedivé betonové stěny, podlaha a mezi tím šedivá nudná masa stejných aut.

Jo
John Galt
29. ledna 2018, 10:02
0

Přesně tak. U máti ve firmě jednou dali hlasovat o tom co mají být nová firemní auta, které mají všichni i k soukromému užití a 80% chtělo Octavii II. Zbylých 20% hlasovalo pro Golf, Focus a i40.

Jimi
29. ledna 2018, 11:17
1

Stinger je image problém a to, že je už mimo většinu rozpočtů pro firemní auta. Já úplně chápu lidi, kteří jdou do nafty, protože mají auto jako druhý obývák- což je tak min.40-50tis. km ročně. Ale když nejezdíte denně půl republiky a k tomu ještě půl Deutschlandu, tak to asi nehraje tolik roli. Zajímal by mně ten rozdíl v celkových ročních reálných nákladech, když to máte jako normální auto s 15-20tis. km ročně... naftu jsem doteď neměl.

beastar
29. ledna 2018, 14:29
2

Najedu ročně 40 dříve i více a mám asi šestý benzín v řadě. A to byl vždy v6. Je mi jasný že do firem se takový auto nebere. O Superbu a Oc jsem taky psal. Ano, ano jsou to stálice tak nějak pro všechny. Souhlas i s Matesem že do corpu je to aut moc odvážné. A drahé? No to taky oproti supu pro menedžment. Místo tohohle bude jinde. A i tak to nejen na našem rybníku bude mít těžký. Ja bych naftu na 15 koliku ročně nechtěl ani zadarmo.

A jei jedno kam s tim jezdíš jen venku jedeš víc dálnic než u nás. A obývak si nakonec udeláš z čehokoliv. Praxe tě naučí. Stingera v tyhle konfiguraci si koupí borec...

Solitér, takovej člověk co jezdí jako tajdle Franc, je mu zároveň jedno že nemá prémii. Chce se odlišit je mu už víc než 30 let. V autě tráví opravdu hodně času. Vydělává si sám nemá šéfa ani rozpočet od finančního. Chce mít na cestách pohodlí. ZÁroveň řídí tak často, že už ho to nebaví. Jede fakt štreky. Chce asistenta i na utíraní zadku. Zároveň je nohama na zemi a nechce vyhazovat prachy navíc za palivo. Chce si ušetřit na dovču v letě kdy starou vytáhne konečně na jukatán. Čtyřkolku bere jako fajn věc, že když leje a sněží nemusí tak často jet pomaleji. Na jednáních neřeší před klienty co má a proč. Je to totiž obchodník s uměním, architekt, fotograf.... Prachy má ale auta moc neřeší a tohle se mu prostě líbilo. Panameru žere ale na tu nemá. Alfy se mu líbí ale známej co dělá auta mu to rozmluvil. Škodovku nechce není přece kancelářskej ani simply clever paštikář. Kia mu nevadí a šel by klidně do Hjondé. Na Stingera mu ale dali dobrou cenu a splátka supr. Normálně by bral třeba Lancii... Jenže tam už neni kde brát. Nepohrda autama kvuli vyrobci a žral i věci jako PT Cruiser;)

Ju
Junior
29. ledna 2018, 23:28
0

Jimi: Ikdyby to byla tisícovka na autě, pořád je to tisícovka měsíčně, koho auta nezajímají (většinu), tak to prostě nedají, protože je to zbytečné. Navíc, upřímně, pro BFU je zátah ocpoda a nemuset kvaltovat (protože automat je pro ženský) je uživatelsky příjemné. Matka teď jela kousek mým GTDčkem a byla nadšená. Sama provozuje mmjn. opěvovanou Mazdu G165 fšaltrpáce, ale těch dýzlových 380Nm je 380Nm a může se rozjíždět i na dvojku. Akorát jí to žralo víc než Mazda, prej to mám rozbitý... :D

K tomu fleetu, nakladům, nudě a tak. Můj současný vzdělávací ústav (při šolíchání VŠ makám v korporátu, beru to jako skutečnou školu :)) to vyřešil z mého pohledu zcela optimálně-> Ceník operáků je na webu (M550i G30 tam je, stejně jako 335d a GLS350d nebo Superb LK, no vybere si každej a kdo ne, má nárok na proplácení půjčovny) a za služebně ujetej kilometr se bere fixní částka. Velmi solidní, ale kdo vezme 550i a bude jezdit palbu, nevystačí mu to. Na druhou stranu, kolega jezdí O3 2.0TDI, pomalu a s rozmyslem (teď jsme jeli 270km 4,5 hodiny, jsem myslel, že se zabiju) a říkal, že z cesťáků pokryje splátky operáku, naftu na služební cesty a ještě mu zbyde na soukromé pojíďky. Každému, co jeho jest.

CerVus
26. ledna 2018, 21:03
0

Nemůžu si pomoci, ale záď toho auta je strašná. Nechápu proč ho udělali tak strašně dlouhé.

reagovat
liška
26. ledna 2018, 23:28
0

A to mne se treba libi, spis me irituji ty radoby panamera vydechy v blatnicich...

Honza Hamster Křeček
28. ledna 2018, 09:26
0

Na rozdíl od těch průduchů na kapotě, které jsou falešné, ty v blatnících jsou skutečně funkční a mají svůj význam. Odvádí proud vzduchu od předních kol (nejsem expert na aerodynamiku, ale k něčemu to tam prostě je)

VK
VK
27. ledna 2018, 09:25
0

Existuje vlastně důvod, proč si kupovat Stinger a ne Julii - když už člověk nechce nějakou konkurenci německé trojce?

reagovat
gr
greg
27. ledna 2018, 09:36
1

Neexistuje, ani jedno nemá v civilnej verzii možnosť manuálnej prevodovky s benzínovým motorom a zadným náhonom :)

VK
VK
27. ledna 2018, 09:44
0

To je s výhodou. Teď mě napadá, nemá Stinger třetí dveře?

VK
VK
27. ledna 2018, 10:05
0

...páté, samozřejmě.

Vavris Vavrisovic
27. ledna 2018, 10:12
0

Pokud mohu mluvit z vlastních velmi krátkých zkušeností, působí Stinger mnohem dotazenejsim dojmem. Ale spíš je to otázka na kolegy , kteří s oběma auty něco najeli

Honza Hamster Křeček
27. ledna 2018, 12:36
0

Jsou to prekvapive hodne rozdilna auta. Alfa Romeo hraje vice na emoce, Stinger naopak na efekt. Alfa Romeo je velmi italska, Stinger je svym primarnim urcenim spise americky. Obe auta maji sve chyby, nerekl bych, ze zrovna Kia je nejak dotazenejsi nez Alfa, ale zaroven obe nabidnou duvody mit je rad.

Honza Hamster Křeček
27. ledna 2018, 12:39
0

A ano, Stinger je liftback.

VK
VK
27. ledna 2018, 23:48
0

AR hraje víc na emoce, Stinger naopak víc na efekt...pod tím nevím moc co si představit. Liftback by byl celkem pádný argument, rovněž jsem měl pocit, že u Stingeru udělali podvozek s vyšší světlou výškou.

Honza Hamster Křeček
28. ledna 2018, 00:37
2

Zkusím to vysvětlit nějak lépe. Alfa Romeo má svůj styl. Poznáš ji podle toho, jak se řídí i jak vypadá. Ale je mnohem víc o detailech. Teď nechme stranou kvalitu zpracování některých modelů, ale když se podíváš na kliku dveří AR 156 nebo na její vnější zpětný zrcátko - to je přeci krása. A nejde jen o vzhled, jde i o jízdní projev. Je to takové víc pro znalce (to nemyslím, že kdo pochopil svět, má Alfu, to vůbec ne, spíš jako že kdo si jde pro Alfu, musí vědět proč).
Stinger nejde tolik po detailech, zato si dává záležet na celku. Za ty prachy je to ku..va velký auto, navíc efektně tvarovaný, placatý a narvaný výbavou. A taky dobře jezdí.

Takže kdybych to měl shrnout do nějakýho rádce pro spotřebitele - je to na vás. Někdo víc ocení kopec výbavy v autě, který už z dálky frajeří, někomu udělaj větší radost hezky tvarovaný pádla řazení s tím správným kovovým kliknutím při každým podřazení a klidně se pro to vzdá ventilovaných sedaček.

Ještě zkusím jeden příměr. Rozdíl mezi Giulií a Stingerem bude asi jako mezi Maserati a Mustangem. Maserati je krásné v detailech, ale na parkovišti bez bližšího zkoumáni je to přehlédnutelné auto. Mustang je přesný opak. Budíky v Maserati maj hezký štíhlý ručičky a jemný logo s trojzubcem a krom otáček a rychlosti nezobrazujou asi vůbec nic. Budíky Mustangu nejsou žádná nádhera, ale ukazujou všechno od hodnot přetížení přes tlak oleje až po průměrnou cenu benzínu ve všech světových metropolích a půlku těch věcí ještě promítaj na sklo. Obě auta přitom jsou podobně rychlá, ty nej verze Mustangu nechaj (stále podstatně dražší) Maserati v prachu daleko za sebou.

Je to zkrátka trochu jiný přístup, ale nemůžu říct, že by jedno nebo druhý bylo špatně. Nemůžu říct, že koupit si za zlomek peněz nadupanýho Mustanga je pitomost. Není. Dokonce to zní velmi rozumně a s tím autem bude spousta zábavy. Zároveň si ale nemyslím, že kdo si koupil Maserati, je blb, když moh ušetřit a mít dokonce líp vybavenýho Mustanga. A s Giulií a Stingerem je to zhruba stejné.

Takže asi tak.

VK
VK
28. ledna 2018, 14:44
0

On je vlastně Stinger s 4,8 metry o dobrých dvacet čísel delší Julie, rozdíl vlastně podle konvenčního dělení celé jedné třídy, prve jsem si nevšiml. Takže to smysl dává AR jako sporťáček, Kia coby koráb spíš amerického způsobu. Asi i odtud bude ta spotřeba, která se mi u necele 150kilowattové nafty zdála s osmi litry celkem hodně - ačkoli si třeba totéž vezme 177kW nafta od Citroënu, ale rozdíl ještě může jít i na vrub kardanu a 4x4 náhonu.

beastar
28. ledna 2018, 17:34
0

Asi si přehlédl hmotnost skoro dvě tuny s řidičem a běžnou bagáží to ty dvě tuny budou. Je to čtyřkolka a má to 450 Nm. Takže nějakejch 200 koní nemá cenu vůbec zmiňovat. Ve světle toho je ta spotřeba docela nízká. Srovnatelná Audi rozhodně v reálném světě nejzedí o moc levněji zrovna tak bavoráky. Talisman s 1.6 dci (160) od rendlu se nedostane při normální jízdě v kombinaci taky pod 6,5litru.

VK
VK
28. ledna 2018, 17:39
0

Ona ta C5 je rovněž dlabaný ingot, u Citroënu neumí dělat lehká auta. Kor s šestiválcem; nevím, jestli je pes zakopaný zrovna v tom. Být může.

Fa
Fandatik
28. ledna 2018, 23:43
0

Tak Stinger se řadí do segmentu E a Julča je o patro níž v D. Takže porovnání s 5er je na místě. A pak je ta cena trochu mimo. A náklady na provoz se řeší vždy. Nebo si snad někdo myslí, že člověk kupující S 450d Long by neměl na S 560 L?
Vidím to jako prodejní propadák. Už vzhledem k image a předek se strašně podobá obyčejným Kiám. A ta brutální cena. Konkrétně 525 xD se dala financovat za 17,5k měsíčně na OL? Za kolik bude Stinger? Jak leasingovky odhadnou propad ceny a likviditu prodeje? Aby nebyl výrazně dražší.

Možná kdyby to zkusili jako ostatní s novou značkou (Lexus, Infinitiv). A od hlavní značky se více distancovat. Protože ani jedno, či více povedených aut nedodá lepší image zbytku produkce, právě naopak. Stejně dopadl Piech s Phaetonem.
Uvidíme na úspěchu Genesisu.

Fa
Fandatik
28. ledna 2018, 23:50
0

Každopádně další pěkný, dobře čitelný článek. A pro mě pozitivní překvapení, tolik chvály na Kiu. Díky za něj.

P.S. Moje první setkání s Kio byla Sephia II jako nová kupované v Hradci Králové. A její sestra Leo, půjčená jako náhradní vůz. Bylo to první nové auto, které bylo v rodině. Do té doby jen ojetý. Cena cca. 300k do podnikání po třech letech prodej za 120k. Ale to jsou ty životní zkušenosti.

RcD
27. ledna 2018, 22:11
0

Dnes jsem přesně tohle novinářské auto potkal kousek od Holešova, což je tady dosti neobvyklé spatřit...že by jiná redakce??

reagovat
beastar
27. ledna 2018, 22:57
0

No a co teprve potkat Zondu to už je na fotku na insta. Na tweet, zeď fb, pin na pinterestu a nástěnku a sdílet to na Google plus.

Jindřich
28. ledna 2018, 08:56
1

Moc hezky napsaný článek, i když v té závěrečné fázi stoupání do Úpy jsem musel lehce zvednout obočí a ptát se, jestli autorovi proste spis už nějaký čas nechybělo udělat si radost jízdu dobře obutou čtyřkolku na sněhu. Protože co si budeme povídat, pokud nejsi Hanu Mikkola, navíc jedes v provozu, oceníš víc dobrý grip od gum, než než funkčnost diffů a úžasné vyvážení. Přeci jen sedíš v tom voze na sněhu prvně a jedes po veřejné silnici.
Co se týče auta, za 20 let, až to bude stát dvě výplaty, tak se o to popereme, jakožto o jedno z malá aut s velkým motorem a zadokolkou. Za cenu milion a čtvrt si to ale moc kupců nenajde. Když už ty prémiové peníze mám, koupím si prémii. Alfa možná staví pro nekoho šunky ale je to automobilka s tradici, auta mají charakter, šmrnc a ten kdo si ji koupí, je fajnšmekr a fanda. Kdo si koupí Kiu (nebo Hjondé) bude spíš působit jako sociál. Ve světě majitelů MB, Audi a BMW určitě.

reagovat
beastar
28. ledna 2018, 17:37
0

Ne že bych souhlasil s použitými výrazy. S obsahem ale souhlasím a u té sněhové Úpy jsem taky místy ani nedutal a pořád jsem čekal, že to jako dopadne špatně a ta dvou tunová hovadina se urve a zastaví se až o závěj.

ToMyx
29. ledna 2018, 15:50
0

Výborný test, skvěle napsané, plné informací co se četly samy a také pěkné fotky:-) Super nápad vyrazit se 4kolou na sníh jen si myslím, že výsledek byl do určité míry spíše dílem nových zimních pryží ;-)

Beastar to vystihl dokonale, je to taková asijská panamera...

A politicky....jako počin automobilky na upevňování si dobrého jména je to dobré, ale nedokážu se ubránit dojmu, že by Stingeru víc slušelo odpoutání se od názvu KIA. Stačí zabrousit ve vlastních vodách...Genesis by tomu slušel jistě asi víc.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem

Ford Mustang GT 2012
Ford Mustang GT

2012 rok výroby
417 koní výkon
5 000 ccm objem