načítám data...

Kia Proceed GT Line: Tohle mi stejně nikdo neuvěří...

Dieselový kombík prodávaný jako GT dost často nedává smysl a je jen důkazem přemotivovanosti marketingu. Tady to tak docela neplatí...

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Kia Proceed GT Line: Tohle mi stejně nikdo neuvěří...

Proceed je stylová varianta Ceedu, která ale není kombíkem, protože kombík se jmenuje Ceed SW. A nekoupíte ho nijak jinak, než ve verzi GT Line, nebo rovnou GT. Potud je to asi jasné, Kia jej tlačí jako šmrncovnější a sportovnější variantu pro lidi, kteří potřebují větší kufr. Já dostal k testu model s dieselem. 1,6 litru a 136 koní, šestirychlostní manuál. Dan byl té lásky a dovezl mi jej až před dům a s komentářem, že benzínová verze mu přišla lepší, mne opustil.

A já jsem teď v situaci, kdy se bojím tohle auto pochválit, protože mě všichni "pravověrní" osočí z úplatku, hlouposti, nebo obojího. Zkusím to tedy vzít technokraticky a exaktně…

Vnější design

Auto je krásně modré. Vepředu je vybaveno čenichem, který se nesnaží o nějakou originalitu, ale vypadá jednoduše jako rychlý vůz dvacátých let. Silueta je definována spíše snahou o praktičnost a dodržení všech norem a jen rychle se svažující záď ukazuje, že tohle není obyčejný kombík, tohle je PRO kombík. Co se mi vůbec nelíbí je, jak se záď v nárazníku odlepí od oblých křivek a zamíří k zemi jako rozevlátá minisukně. Nezlobil bych se, kdyby se linka neubrala k zemi a dozadu, ale vrátila se směrem k zadnímu kolu a dokončila onu "vajíčkovost" kufru. A klidně by z toho mohly trčet dva výfuky a nějaký ten falešný difuzor. Ale kromě tohoto detailu, jitřícího mou zášť k automobilovým sukním, nemá můj podivný vkus na co víc si stěžovat. Jasně, asi se nikdy nebudeme hádat o to, která barva sluší Proceedu na plakátech nejvíc, ale jde o auto pohledné a narozdíl od koncernových kolegů s háčkem na kapotě se do mého vkusu trefuje.

Vnitřek

Jak už jsem popisoval v testu Ceedu GT, trochu mi vadí pocit neuspořádanosti v jinak kvalitně zpracovaném a praktickém interieru. Verze GT Line Plus s "Packetem Seat" má krásné sportovní sedačky s logy, černou stropovici a do rukou dobře padnoucí, kůží obšitý volant. Všechny ovládací prvky jsou rozmístěny inteligentně a klasický startovací trojhmat "Startovací čudlík, Start/stop off, zajedna" se dá provést téměř plynulým pohybem. Oceňuji, že se mne automobilka nesnaží vychovávat a místo toho, aby mi stála za zády hromádka právníků a korporátních pitomců zastoupených nevypínatelnou stabilizací a dalšími pomocníčky, můžu si tady dedikovanými tlačítky znepříjemnit život a auto ze mne nedělá debila ani varovnými hlášeními na přístrojovce. A pořád se prosím bavíme o předohnaném dieselovém kombíku bez ambicí svítit svou hvězdou do dálek.

Elektrické věci

Radiomapa – toto slovo si neodpustím! – je logická, použitelně svižná a neotravující. Jen to zadávání destinace pomocí "napřed stát, pak město, pak ulice a číslo" je již dnes demodé a stálo by zato zapracovat na zjednodušeném vyhledávání ve stylu Googlu. Ale to se dá přežít. Škoda, že nepodporuje Apple Car Play. Jen Android Auto. A je tu dobře dostupná polička s bezdrátovým dobíjením, což také není samozřejmost. Kolikrát se ocitnu ve vozidlech věhlasnějších značek, s cenami ze kterých trčí cifry na všechny strany, a hledám zapadlé dřívko od nanuku, abych vylovil telefon ze schránky, do které nevidím, a která se dobře postarala o to, aby se můj malý placatý internet nevydal na neplánovaný výlet pod sedadlo, ale která – tedy ta schránka – také zajistila, že se dohrabu jen stylových oblých hran lesklého skla přístroje, na kterém jsem závislý. Malé věci? Jistě. Ale stokrát nic umořilo osla. A už jsem zmínil, že ze mě automobil nedělá vola? Jak osvěžující. 

Milým detailem jsou i výstupky kolem dotykové obrazovky. Až dodatečně jsem si uvědomil, že se vždy opírám jedním prstem o žlábek tuhle, hranu támhle a díky tomu se lépe trefuji na všechna ta virtuální tlačítka. A Kia mi v tomhle vyšla vstříc, pod obrazovkou je místo o které se dá opřít, pod dotykovými čudlíky také a dokonce jsou tam i výstupky, aby mohl člověk po hmatu zjistit, čeho se dotkne… No tady se mi ta myšlenka trošku rozpadla, dotykové čudlíky bych vyhodil… ;-)

Naftové věci

Motor v nízkých otáčkách krásně duní, takže potěší každého správného čecha s nostalgickou slzou v oku made in Bolehlav. Ale kromě toho taky šarmantně dieselově chrchlá a ve vyšších otáčkách zní tak, že mu možná omylem budete chtít dopřát trošku toho benzínu. Nemá nijak divoký průběh výkonu a ve výsledku jsem měl spíše pocit, že jedu s nějakým větším atmosférickým benzínem, než turbeným dieselem. Ale v rámci objektivity si nemalujme, jde o ryze praktické řešení, ne nějaký sen petrolheadův. Povedený motor to je, za srdce však vzít neumí. A nerozdráždil jsem jej nad devět litrů i když jsem se hodně snažil. Při normální jízdě na hulváta si řekl o asi sedm a půl litru, což je na můj způsob užití krásná spotřeba.

Upatlané věci

Podvozek a řízení je to, čím si mě tohle auto získalo. Odpružení sice není poddajné a zároveň sportovní jak to umí třeba Mazda, je spíše tvrdší a sportovní po vzoru emkových BMW, ale ona sportovnost tu fakt hraje prim a radost z rychlých změn směru a jistoty ve vyšších rychlostech vám uskákanost v kolonách na pražském tankodromu vynahradí. Navíc si chce hrát. Uberte plyn a kombík stopu utáhne. Přibrzděte si a bude po vás chtít kontra. Nedostavuje se ani pocit, že se auto začíná vznášet nad nerovnostmi, když to přeženete s optimismem vstříc správě silnic středočeského kraje. Pořád máte dost informací, abyste mohli řídit citem a ne očima. A pak je tu řízení, které je přesné, komunikativní a s ohledem na konkurenci, i mé stesky na minulé modely značky, jde přímo o zjevení. Právě pocit, že pouštím ten volant mne při pondělním vracení auta rozmrzel nejvíc.

Závěr

Kia Proceed GT Line Plus Packet Seat má sice marketingově – korporátní název vzbuzující úsměv, ale jde o předohrábek tak povedený, že mě až začala štvát má láska k zadnímu náhonu. To je totiž to jediné, co mu chybí. 

 

Tak… A teď do mne, puristé!

 

Úvodní fotku s nasazením vlastních průdušek vytvořil Supafláj

 

Technické údaje:

Motor: Vznětový čtyřválec s turbem, 1,6 litru
Výkon: 100 kW (136 koní)
Točivý moment: 280 Nm 
Převodovka: šestistupňová manuální
Maximální rychlost: 200 km/h 
Zrychlení 0–100 km/h: 10,4 s 
Provozní hmotnost: 1438 kg 
Průměrná spotřeba dle výrobce: 4,3 l/100 km kombinovaná
Průměrná spotřeba v testu: 7,5 l/100 km kombinovaná
Cena testované motorizace od: 619 980 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ma
martinw
02. února 2020, 20:46
0

Na to jaká očekávání vzbuzuje dynamická karoserie má dost slabý motor.

reagovat
Vapno92
03. února 2020, 00:13
-2

Hej, 1.6CRDi je strašný motor, užil som si s ním mnoho útrap vo firemnom Cee'de, udávaných 94kW/260Nm mal asi len na papieri, zrýchlenie 0-100 bolo rádovo na úrovni 14 sekúnd, akýkoľvek predbiehací manéver bol hazard so životom a korunu všetkému nasadila spotreba na dlhodobej úrovni 7l a viac pri jazdení okolo Slovenska v rámci zákonných limitov. Hanba! Auto malo dynamiku benzínovej 1.4 so spotrebou benzínovej 1.8 ...

reagovat
Jan Machač
03. února 2020, 08:35
2

To je možné, ale mluvíš o jiném motoru.

Vapno92
03. února 2020, 09:32
-3

No, zato, že to má s novou emisnou normou 6kW a 20Nm navyše to určite neni iný motor.
A to viem dobre, ešte celkom nedávno som na tie motory odlieval hliníkové hlavy valcov...

Jan Machač
03. února 2020, 10:46
0

Mechanicky to muze byt totozne, ale onen pocit z motoru je spise o naldeni. A tam bych netvrdil, ze rozdil v tech cislech to muze dostatecne popsat.

ro
rock
03. února 2020, 06:57
0

Ta karoserie - není to třeba fastback?

reagovat
Jan Machač
03. února 2020, 08:34
0

Určitě ne, ať už si Hyundai říká, co chce... https://en.wikipedia.org/wiki/Fastback

ro
rock
03. února 2020, 13:55
0

Vlastně jsem v té definici na wiki nenašel nic zásadního, proč by ta odpověď měla být "určitě" záporná. Ani v připojených příkladech by nijak nevyčnívala.

sheogh
03. února 2020, 08:54
2

Jojo, presne, neuveri :-D

reagovat
krab
03. února 2020, 10:54
-3

Koukám, že Kia se vám nějak podezřele líbí. Ale i Rasťo Chvála až pekelně vychválil na své slovenské garáži nějaký ten longtermer Ceed co měl... Asi nejsou úplně špatný. Ale nejsou už ani levný. Tenhle kombík vypadá docela hezky.

Mě ti Korejci dávají smysl, když jsou za dobrou cenu. Třeba ten X ceed žlutý, to je i co jsem kouknul na skladová auta za v podstatě stejně, ne-li víc než Kamiq s 1.5 TSI anebo Arona 1.5 TSI F/R ( ta se dá sehnat nová za 450 koukám už...) S tou jsem něco teď v práci najezdil a byl jsem kupodivu spokojenej a byl to navíc jen ten 85kw litr, ani čtyřválec to nebyl a šlo to.

Ale nebudu Kia pomlouvat, teď jsem připravil taky jednu rezenci ročního auta kia , ovšem malého stonicu se čtyřválcem atmosférou a cenovkou někde od 300-350 za nová doprodejová auta. A tady mi přijde, že si Kia stojí velmi hezky. Cenově se pod ní dovede dostat leda Dacia a to už vyžaduje být něco jako Adam Forman, abych jí doporučoval a nad tím je zase produkt od VW group a ten mi přijde obecně vždycky trošičku lepší. Každopádně levný čtyřválcový Stonic za tři kila mi přišel vlastně docela fajn, připomíná jízdně starší japonská auta a dobře se řídí.

reagovat
Kuře
03. února 2020, 11:55
0

Na psát na Český internet že VW Group je "vždycky trochu lepší"...

Krabe, to má být pokus o sebevraždu? Nebo rozpoutání války?;)))

krab
03. února 2020, 12:15
-3

Já chci bejt Warrior :-D A je suis Beastar!

Ne, víš jak. Mě tyhle auta prakticky nezajímají, ale občas je řídím od různých značek a ono už se to dneska tak prolíná, že stejně kolikrát nevíš co je lepší a co je horší. Podobný motory, podobná jízda v tom... Možná bych ani se zavázanýma očima nerozeznal jestli sedím v Ceedu nebo v Octavii nebo ve Focusu ... Momentálně mě ale na běžnou pracovní jízdu vyhovovaly o chlup víc vážně auta od vw group, v tom nekecám. Dřív jsem byl vyloženě víc fanoušek do Fordu. Takovej dvojkovej Focus jsem měl ze všech aut nižší střední třídy nejradši. Dneska mi to tak nějak splývá do jednoho a ani nevím co bych vybral. Nejspíš Golfa. Na ten novej model se i docela těším, že si ho někdy vyzkouším.

Adam Forman
03. února 2020, 12:18
0

Když porovnám 1.5Tsi a 1.4tgdi tak mi tam to tvrzení o "lepším" absolutně nezapadá. Tobě se vážně líbí víc projev tsicka, navic s dsg?

krab
03. února 2020, 12:26
-3

Možná to neumím pořádně rozpoznat, ale TSI čtyřválcové ať už 1.4 tak 1.5 mi vyhovovalo a vždycky s DSG. Manuální převodovky ve VW group autech obecně teď mi přijdou blbý. To řazení je takový já nevim, gumový, není to žádná radost to ovládat.

Kia mají dobrý podvozky, takový čitelný a jakoby pro mě "po staru" a docela dobrý řízení, i když moc lehký. Ale když si sedneš do Golfa třeba, toho osmičkovýho, v tom novým se asi ještě nejaké měsíce nesvezu, tak mám pocit, že je lépe odhlučněný a tak nějak celkově o chlup líp zpracovaný. Možná je to jen iluze, ale mám dojem, že je to jakoby dražší auto. I třeba teď kdybych měl srovnat ten Stonic co jsem s tím nedávno jezdil a třeba Aronu případně českou verzi Kamiq, tak mám prostě pocit, že v tom vw group autě jsem si koupil o něco lepší hodnotu než v tom Korejském. A co teda mi přijde mají aktuálně lepší u VW než u Kia / Hyundai tak to jsou tříválce 1.0. Jsou tišší a zase, s tím 7spd DSG je to auto použitelné dobře ve městě i po dálnici. Jako uživatelsky.

beastar
03. února 2020, 19:12
0

Adame sorry? To je jako už válka?: D To je fakt dotaz. Jasně že TSI je lepší ve všem a projev? To vazne v téhle kategorii... Jde spíš o jiný vlastnosti ne.

Daniel Borský
04. února 2020, 13:08
1

Moc nevím o jaké válce je řeč, ale 1.5 TSI je suverénně a s velkým náskokem nejhorší motor ve své kategorii. Měl jsem tu čest už minimálně v deseti autech a nefungoval nikde. Nevím čím je to způsobeno, předchozí 1.4 TSI byl zase naopak moc fajn motor.

krab
04. února 2020, 14:53
-3

Možná jestli neporovnáváme teda hrušky a jablka. Jsou to poměrně běžné motory, takže jsem si je v rámci těch služebních výpůjček z půjčovny vyzkoušel víc. A 1.5 TSI s DSG mi přišlo oukej. Ale přemejšlím, jakou verzi a kde jsem měl k dispozici. Ono to totiž bude možná ještě v modelech 2018. 1.5 TSI 96kw v Golfu tutově... to bylo v pohodě. Tichý, rozumně výkonný. Loni už mi přijížděli auta často s motorem 1.0 TSI 85kw ( a ten mi přijde, že vyloženě fajn, když si člověk odmyslí ty 3 válce. Ono to kupodivu ani není tak poznat) anebo naopak 2.0 TSI. Oba dobrý. Takže s čím jsem asi nejspíš ještě nejezdil bylo 1.5 TSI 110kw, co se aktuálně prodává. A to je nejspíš to co kritizuješ... K tomu teda nebudu říkat nic protože nevím.

beastar
05. února 2020, 01:09
0

Daně já myslím 1.4. Ta nová 1.5 nevím nemám osobní zkušenost.

Adam Forman
05. února 2020, 11:31
0

To není válka. Překvapuje mě, že se Krabovi líbí víc 1.5 TSI, protože to je vážně hodně mrtvé, obzvlášť v porovnání s 1.4 tgdi, které je v kategorii tří-piv podle mé zkušeností naopak nejlepší.

Gazdiq
03. února 2020, 11:09
2

Fajne auto, nechapem preco by si niekto kupil napr predrazenu oktavku miesto tohto.

reagovat
Ha
Habakukk
03. února 2020, 15:02
2

protože se v Čr Okatávia nekupuje, ale fasuje.

beastar
03. února 2020, 19:08
-1

Protože oktáva má větší kufr .. A hlavně úplně jinou cílovou skupinu. A jako čtyřka je i lepší auto. V podstatě ve všem.

Mr
Mrkef
04. února 2020, 08:23
0

Přesně jak píše Habakukk. Prodej Okyn do Fleetu, jiných korporátů a firem je někde okolo 80-85% prodejů v ČR...
Nicméně tuto Kiu můžeš taky vzít na OL, háček bude v tom, že splátka bude stejná jako u Okyny za 700.000,- protože zustatková cena.

Twilight
03. února 2020, 12:00
0

Ako majitel GT Line Proceedu so "slabsim" benzinom 1.4 T-GDi mozem po 10000km potvrdit pozitivne dojmy. Este vzdy mam radost vzdy ked mam sadnut za volant, ta jazda je ciste potesenie i po dlhsej dobe.
Osobne mi pride na kriminal do takehoto typu auta davat diesel, ale asi chapem ze cielova skupina je niekde uplne inde ako ja :)

reagovat
Le
Letec
03. února 2020, 18:12
0

Já mám teda verzi GT, 150kw, a to je jiná radost co se týče svezení :) Každopádně se mi moc nezdá, že by GT line neměla Apple Car play, když má Android auto. GTčko totiž nabízí obě varianty.

reagovat
beastar
03. února 2020, 19:06
0

Neuvěřitelné...Ty okopírovaný sedadla Sline od Audi tj pecka. Bravo. Better than China. Hezká modrá asi bych to chtěl raději jak okynu. Hezká spotřeba a solidní parametry moturku. Jinak pořád KIA. Fck up na lidi, co si to nechaji déle jak 2 roky.
-
Komentář upraven 3. 2. 2020, 19:07:12

reagovat
Le
Letec
03. února 2020, 21:06
0

Může napsat jenom někdo namyšlený co opovrhuje jakoukoli změnou ????
Kia je naopak spolehlivý dělník na dlouhou dobu bez drahého servisu.

Jan Machač
03. února 2020, 21:31
0

ale prd, beaste, je to fakt fajn auto a víme prd, kolik to vydrží ;-)

beastar
03. února 2020, 22:21
0

Honzo a už si slyšel, že beastar neexistuje;) Víme zatím to jak tu bídu staví. Aspoň to není drahý v nákupu.

letec: Jo tak to si mě pobavil dík. Na dlouhou dobu a bez drahého servisu? To je fakt neznalost, nebo provokace. Obojí asi. Nemusíš být namyšlený když se ti nelíbí korejská automobilová produkce.

Mimochodem tvojí definici nesplňuje snad žádná Kia, co znám... Ok asi jsou nějaky modely, co neznám. Opirus třeba... ;D

krab
03. února 2020, 22:51
-3

Jak jsi to myslel Beastare s tím servisem? Nezkoumal jsem to nikdy do detailu, ale mají na ta auta 7 let , 3 bez omezení km, ale ve výsledku je omezení na 150.000km. Takže to vnímám tak, že to auto prostě můžeš jezdit do těch 150 ti , tzn. 9 prohlídek a pak se toho zbavit. Tolik zkušeností s těmi starými Kia/Hyundai nemám teda a ani moc mě to neláká tomu věnovat hodně času, ale třeba Dalibor u nás v tý garáži ty ojetý korejce většinou až na můj vkus dost vychvaluje ( jako spolehlivost). A já nevim... každopádně já bych si korejský auto taky ideálně nevybral. V tom jsme za jedno. Ale abych byl férovej, model od modelu se ta auta lepší. Některý už jsou dneska docela hezký. Ale zas ta cena taky už zdaleka není lidová u těch zajímavějších modelů...

beastar
03. února 2020, 23:29
1

Myslel sem to tak, že v zásadě Kia je na tom úplně stejně jako zbytek konkurence. Tedy mainstream produkce. Pro ně je to dejme tomu úspěch ve smyslu, kde byli před 10 lety a teď. Realita je ale taková, že přesně platí to co popisuješ. Těch marketingově dobře znějících 7 let je samozřejmě značně zavádějících. Reálně se o to taky detailně taky zajímat nemusím. Bohužel, něco málo už sem za posledních asi tak 14 let nasál. Ono to není o tom, že by se to nedalo provozovat. Přesně ale taková ta rádoby rychlá jednoduchost... TO JE VOLE spolehlivej dělník a vole nesere se to, je na to fšecko levný.. vod stolu někde v hospě. Tak to je přesně totální lež a samozřejmě z podstaty hloupost. Hloupost asi jako hlášky škodovka je levná atd. Kia je na tom stejně nebo hůř s cenami dílů jako třeba škodovka s tím rozdílem, že hodně věcí na některé ojetiny prostě neseženeš.... nebo si na ně dost počkáš. Typicky Elantra první generace, Sonata... H1 v některých verzích ATD.

Stačí se podívat jak na tom ty modely z posledních let jsou. S takovým kvantem elektroniky a dieselem (podobným jako všichni ostatní) je nasnadě, že se to prostě sere. Možná né třeba víc jak já nevím Renault. A asi na to nejsou dražší díly v globálne, než třeba na Mazdu stejnýho ročníku a třídy. Ale to je úplně jedno. Když už tak je to možná průměr. Jasně to u nového modelu nehraje žádnou roli. Každopádně kvalitu montáže a tak dále poznáš. Viz. Ceny. Víš to sám ze svýho oboru, když někde přidáš jinde musíš ubrat. Kdo v tom někdy seděl musí to vidět.. Tady bych to přirovnal k Alfě.... Ona není nespolehlivá a vyloženě špatná... ALE, ALE, ALE.... Navíc poslední generace CRDI ani nevyniká (rozhodně nepřevyšuje) konkurenci spotřebou ani spolehlivostí spíš naopak. Používaný benzíny ze spodního patra nabídky jsou taky strašnej plebs. Nejvíc vynikne zmetkovost u aut jako Sorento ( asi ve všech generacích ) U té nové generace 1.6 crdi zatim samozřejmě nevím jak se to bude chovat. 1.0 a 1.4 Tgdi po zástavbě GPF taky bude lahůdka a samozřejmě spolehlivost v jednom. Prostě levný dělník za 620:))) K popukání vážně.

Vtipný je že u těhle aut se považuje za "spolehlivý dělník" když se ta mrdka dožije třeba 200,000 km.... Hezky tohle ilustruje například počet kusů plácnu na mobile.de, kde jsou nějaký větší nájezdy... A potom to porovnat s něčím stejně mainstreamovým. Vždyť oni nikdy neměli techniku která vydrží o tom, že je to po 7 letech shnilý a totálně rozvrzaný nemluvě. 10 let stará Sportage je většinou totální vrak. A tak dále nebaví mě tady takovou sračku rozepisovat. Kdo tomu rozumí ví. Kdo chce chválit na základě zkušenosti s i30N a vrcholovoými verzemi PROSÍM jak je libo. Jsou to ale fakt špatný auta pro lidi, co přemýšlí dál než maximálně v pětiletých leasingách (a i to je kurva moc)
-
Komentář upraven 3. 2. 2020, 23:30:58

dom
04. února 2020, 07:09
0

S těmi díly na korejce to tak bude. Měl jsem i30 na operák a 4 týdny (přesně 4 týdny!) dělali spojku, do které začal chcát olej z převodovky. Prostě neměli přítlačák. V Nošovicích nakupují celou spojku i s převodovkou, takže na tyto díly si prostě počkáš vždy.

pr
prowaz
04. února 2020, 14:41
0

Já mám ceed 1.6. CRDi z roku 2009, kupoval jsem jako ojetinu v roce 2015. Brzy bude mít 200 000 km. Neříkám, že je to nějaký bourák, ale pracuje a nesere se. Ano, v interiéru vrže. Před půlrokem jsem měnil spojku a brzdy. Nehnije a přitom celý život stojí venku. Tehdy jsem za stejnou cenu mohl koupit fabii 1.2 HTP a jsem rád, že jsem to neudělal. To jen k tomu kecání od stolu v hospodě. Asi to není páteční kus :)

Ha
Habakukk
04. února 2020, 14:52
0

To jako budeme opěvovat auto co má najeto 200t km a jako nehnije, ale vrže? Kdyby jsi řekl mám natočeno 400t km auto mám 20let tak řeknu ok, ale to co jsi popsal je standard a nemá cenu to vůbec zmiňovat. 18t km za rok to je nic jak by to auto vypadalo kdyby dělalo 30-40t km /rok?

pr
prowaz
04. února 2020, 15:03
0

Já to auto nijak neopěvuju, to byla jen reakce na komentář beastara, který píše, že je to po 7 letech shnilé a po 10 totální vrak (i když tohle píše o Sportage). To auto není vrak, a i když ty díly, co se měnily nejsou starline, určitě nebyly dražší než na škodárnu. Já ani o další koupi Kia neuvažuju, ale ne proto, že by to byl nějaký šmejd. Spíš proto, že cenově už se tak nějak srovnal, takže v podstatě taky zamířím spíš do koncernu VW a Kiu nechám manželce na dojetí :D Je to jen reakce, já se tady nechci vychvalovat, že si vozím prdel v naftové Kii za 150 klacků :D

beastar
05. února 2020, 01:14
0

Prowaz: V podstatě si potvrdil částečně to co píšu. Ano je to relativně standart nic extra. Cenově srovnatelné třeba na servisem s tou Škodovkou. A ano hnijou jen některá auta. Sportage třeba extrémně. Pravda hlavně minulá generace. Dvě kila na dieselu udělá i 1.5dci od Renaultu a funguje... Za stejnou spotřebu a stejná rizika. Čili já neříkám že Kia je špatná a třeba VW supr. Jen tvrdím že je to prostě mainstreamová volba. A hlavně mojí reakci vyprovokovala hláška. Spolehlivý dělník co jezdí... A jakoby nic nechce což je hloupost.

pr
prowaz
05. února 2020, 11:35
0

Beastar: OK, to beru, je to úplně běžné tuctové auto, asi mě překvapila tvoje emotivní reakce, tak jsem se ohradil, protože sám Kiu mám. O Sportage nemůžu říct nic, neznám. Asi jde fakt o štěstí na kus, protože i dřív hnijou jak kie, tak škodovky, renaulty… Navíc ta auta dneska už i stojí stejně, takže vlastně koupit něco z takového segmentu je jen o tom, která z těch krabic se mi víc líbí.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Lincoln Continental limouzine Bradford Coachworks 1978
Lincoln Continental limouzine Bradford Coachworks

1978 rok výroby
250 koní výkon
7 500 ccm objem

Dodge Charger Policejní verze 5.7 hemi 2012
Dodge Charger Policejní verze 5.7 hemi

2012 rok výroby
400 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Excursion 7.3 V8 TD POWER STROKE 4x4 8mí 2000
Ford Excursion 7.3 V8 TD POWER STROKE 4x4 8mí

2000 rok výroby
279 koní výkon
7 300 ccm objem

Jeep Commander V8  2006
Jeep Commander V8

2006 rok výroby
230 koní výkon
4 700 ccm objem

Imperial LeBaron  1973
Imperial LeBaron

1973 rok výroby
275 koní výkon
7 200 ccm objem