načítám data...

Kia Niro PHEV: Odpověď na otázku života, světa, vesmíru a vůbec?

Kia v poslední době vyrábí až podezřele dobrá 'obyčejná' auta. Je tomu tak i v případě hybridů? A je Niro s číslem 42 odpověď na otázku známou ze Stopařova průvodce po galaxii?

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Kia Niro PHEV: Odpověď na otázku života, světa, vesmíru a vůbec?

Víceméně libovolná Kia, která v nedávné době prošla redakčním testem, prošla na výbornou. To může být způsobeno tím, že Kia nám posílá pouze podařené kousky a auta, co by se nám nelíbila, raději ani nezařazuje do fleetu novinářských vozů, nebo tím že dělá dobrá auta. A co Niro?

Stejně jako moje předchozí testovačka, ani Niro se na Autíčkáři neobjevuje poprvé. Hybridní variantu testoval Dan, plug-in hybrid zase Honza. Letošní Niro přináší z pohledu uživatele jen pár změn, z nichž největší je nejspíš navýšení výkonu a dojezdu až na 65 kilometrů. Takže to mám trochu jednodušší.

Niro, nebýt polepů, které zbyly z jakési rallye vozů na alternativní pohon, vlastně vypadá jako úplně obyčejné auto, žádné spektakulární pokusy o odlišení nebo futurismus zde nehledejte. Zadek mi vlastně trochu připomíná Maxi Mini Clubman. Střídmý design je zároveň funkční a například průduchy v předním nárazníku nejsou jenom záslepky jako na jistém sportovním autě, ale jsou doopravdy funkční. I v okolí se Niro nesetkává s hejtem, všem připadá vlastně docela pěkné vyjma jednoho pána, který na nabíjecí stanici přijel s hybridním Mitsubishi a vysvětoval mi, že Kiu by si nikdy nekoupil. Inu, jeho chyba…

Interiér následuje exteriér, ani tady nehledejte nic extravagantního. Všechny ovládací prvky jsou rozmístěny relativně logicky a vlastně jediným redundantním panelem je ten hned pod displejem infotainmentu, který slouží k ovládání rádia. Ruku na srdce, většina z nás už k jeho ovládání použije spíš onen dotykový displej. Ten jediný je možná trochu slabší a působí pořád stejně jako před několika lety v Optimě. Funguje ale docela svižně a jeho funkcím není moc co vytknout. Pochvalu si zaslouží sedačky, které jsou podle mého názoru nadprůměrně pohodlné. Co se prostoru týká, pro pasažéry vepředu i vzadu je tu místa dost, slabinou je ovšem kufr, který má kvůli bateriím zvýšenou podlahu a zbylý prostor je, kulantně řečeno, skromný. Na delší cestování s bagáží pro čtyři osoby to nejspíš úplně nebude.

Co se pohonu týká, nebál bych se říct, že mezi hybridy je to jeden z nejlepších. Niro se hodně snaží jezdit jen na elektřinu a minimalizovat použití spalovacího motoru. Funguje to velmi dobře a i s téměř vybitým autem se můžete pohybovat po městě se spotřebou pod tři litry na sto. V případě, že zrovna jedete někam dál a nemáte čas jet úsporně, pak se spotřeba pohybuje kolem sedmi litrů. Podvozek je naladěný spíš komfortně a houpavě, takže nemá úplně rád rychlou jízdu, nicméně k tomu, aby člověk držel krok s Vavrisem v Peugeotu 508, stačí, i když dává najevo, že se mu tenhle styl jízdy nelíbí. Raději zpět do města a do kolon, kde stačí zapnout adaptabilní tempomat a dál se o nic nezajímat. Niro se ochotně sune kolonami, hlídá si pruhy a tak za volantem vlastně sedíte jen aby se neřeklo. Za mě v pořádku.

Další kapitolou je jízda na elektřinu. Kia udává, že Niro ujede až 65 kilometrů a za sebe můžu říct, že v mém provozu do korporace a z korporace domů, bylo necelých 60 kilometrů naprosto reálných. Nabíjení je pak další kapitolou. Niro je vybaveno baterií o kapacitě 8,9 kWh a ‘ze zdi’ je možné jej nabít za zhruba 3,5 hodiny. 

Verdikt

Myslím, že za sebe můžu zodpovědně prohlásit, že Niro je nejlepší plug-in hybrid na trhu. Jeho pohon funguje výborně, zpracování je na úrovni, kterou by mu mohly lecjaké jiné vozy závidět, jízdní vlastnosti jsou naprosto dostačující. Z mého pohledu má jen dvě vady. Tou první je zavazadlový prostor, který je kvůli bateriím omezený. Druhou je pak cena. Zaplatit totiž necelý milion je vážně hodně.

Technické údaje

Motor: zážehový čtyřválec 1 580 cm3 + synchonní elektromotor
Výkon: spalovací motor 77,2 kW v 5.700 ot./min
            elektormotor 44,5 kW
            celkový výkon soustavy 105 kW v 5.700 ot./min
Točivý moment: spalovací motor 147 Nm v 4.000 ot./min
                            elektromotor 170 Nm v 0 – 1.800 ot./min
                            celkový točivý moment soustavy 265 Nm v 1.000 – 2.400 ot./min
Převodovka: automatická šestistupňová DCT
Maximální rychlost: 172 km/h (el. omezená)
Zrychlení 0-100 km/h: 10,8 s 
Kombinovaná spotřeba (udávaná): 1,3 l/100 km
Kombinovaná spotřeba v rámci testu: 3,4 l/100 km 
Cena (Niro PHEV Premium): 999 980,- Kč


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

M
08. července 2019, 07:08
2

Jo.. Auto pro Vogony ;)

reagovat
Fa
Fandatik
08. července 2019, 07:18
0

42

reagovat
Inženýr
08. července 2019, 07:52
0

Na většině těchto hybridů se mi nikdy nelíbilo to, že nemají otáčkoměr. Technicky v tom nevidím problém, a znám i hybrid s manuálem (přestože no není plug-in). Kdyby se tam alespoň dal našroubovat ten klacek s budíkem jako u trojčat z Kolína, ale takto je to špatně.

reagovat
ro
rock
08. července 2019, 11:51
0

Pokud má vozidlo automat, jakože tohle konkrétní má, tak je otáčkoměr víceméně na prd, ne?

Inženýr
09. července 2019, 09:48
0

Já si toho nevšímám u vozů s automatem jako takovým (Rolls-Royce budiž výjimkou, tam je zase jiná blbost), ale výhradně u hybridů. :) Jinak otáčkoměr je pro mně důležitou věcí, a to i v automatu. I v automatu můžeš řadit v ručním režimu, a taky není na škodu vědět, kolik to točí v různých rychlostních režimech.

sheogh
08. července 2019, 10:39
0

Ze by to konecne nekomu fungovalo? Me treba moc nesedi e-CVT u Toyoty (Prius II. gen, jiny jsem nezkousel) - je toto podobny projevem?

reagovat
beastar
08. července 2019, 13:18
1

No tak kolik kousků objedná Greenpeace? Pro lesíky takový auto bude balzám.

reagovat
PE
PEdr.0
10. července 2019, 08:00
0

Teda auto jsem testoval (a měl jsem štěstí i na stejný kus) a tak nízké spotřeby se mi dosáhnout nepodařilo.Ale jinak super hybrid, akorát pravda, předražený. Za 650 000 by dával větší smysl.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang 3.7 V6 2016
Ford Mustang 3.7 V6

2016 rok výroby
227 koní výkon
3 690 ccm objem

Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998 1993
Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998

1993 rok výroby
142 koní výkon
3 800 ccm objem

Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI 2006
Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI

2006 rok výroby
145 koní výkon
3 499 ccm objem

Citroën XM 3,0 V6 Exclusive 1996
Citroën XM 3,0 V6 Exclusive

1996 rok výroby
167 koní výkon
3 000 ccm objem

Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor 1990
Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor

1990 rok výroby
160 koní výkon
1 840 ccm objem