První novinka byla s požehnáním vypuštěna do světa včera večer. Čtvrtá generace modelu Rio se představila novinářům a vstoupila na trh, aby se poprala třeba s Fabií nebo Hyundai i20. Na výběr bude ze tří benzinových motorů, přičemž nejvýkonnější z nich je kupodivu ten s nejmenším objemem. Nová jednotka 1,0T-GDI (Turbo Gasoline Direct Injection) vymáčkne ze skromných tří válců výkon 120 koní, což je pro Rio rekordní hodnota. Nabídku doplňují atmosférické čtyřválce CVVT o objemu 1,25 a 1,4 l. Z pěti stupňů výbavy zbyly pouze dva, startovní cena se o něco zvýšila, už v základu však za 279 980 korun dostanete třeba klimatizaci, MP3 radio s USB vstupem, nastavitelný kožený volant, centrál s dálkovým ovládáním, dojezdovou rezervu a přední mlhovky.
Protože primární cílovkou jsou ženy, mladé páry a rodiny, vylepšovalo se hlavně na poli bezpečnosti. Podíl vysokopevnostní oceli je 51 % a příplatkový paket ADAS za 14 000 korun nabízí kromě jiného systém autonomního brzdění s detekcí chodců (těšíme se na vyzkoušení :).
Nové Rio je letošní první vlaštovkou, po které by měly následovat další. A bude to čím dál zajímavější. Co nevidět se v Ženevě představí nové Picanto, které chce bojovat proti šedé konkurenci velkým výběrem barev.
V druhé polovině roku by se měla objevit horká karta značky, GT Stinger, které bude ve vrcholné verzi osazeno vidlicovým šestiválcem se dvěma turby a výkonem 365 koní.
Poslední z plánovaných novinek zanechává prostor ke spekulacím. Jedinou perlou, kterou zástupci automobilky předhodili novinářům, je, že by se mělo jednat o SUV. Ježíšku, pěkně prosím, přines mi Telluride.