načítám data...

Karma, to je osud, víš?

16. dubna 2017, 13:11 32 komentářů Boris

Myslíte to dobře, máte řádné argumenty a stejně Vás to postihne. Nevěra se nevyplácí. Alespoň mě ne...

zobrazit celou galeriiBoris Boris: Karma, to je osud, víš?

Nikdy bych si nepomyslel, že budu mít dva domovy. Dlouho jsem se tomu bránil,ale přece jen jsem vyslyšel volání vlasti a rozhodl se pro střídavý život v Česku a v USA. Nechtělo se mi, přiznávám, ale okolnosti tomu tak chtěly. Bydlení a práci na dálku jsem vyřešil dokonale a překvapivě rychle. Aby se mi v Čechách těch pár měsíců v roce nestýskalo, přivezl jsem si s sebou kousek Ameriky v podobě Cadillacu DeVille Coupe 1973. Naivně jsem si představoval, že z něj stejně snadno jako v teplém Miami udělám “daily car” i v české kotlině. S přicházející zimou a cenami benzínu na našich čerpacích stanicích jsem však pochopil, že to nebude nejlepší řešení a svolil jsem tedy k nákupu nějakého opravdového každodenního povozu. I přes neochvějné přesvědčení o tom, že autům dostatečně rozumím jsem se rozhodl požádat “odborníka” v podobě automechanika a kamaráda o pomoc s výběrem a následným nákupem. Jelikož jsem mu již na začátku pohrozil, že pokud vybere špatně, bude auto servisovat, pojal své doporučení pro mě velice konzervativně a zřejmě si myslel že bezpečně. Vyslechl si mou představu o nájezdu kilometrů, požadované spotřebě, pořizovací ceně a spolehlivosti a doporučil mi modlu všech českých “manageros” motor TDI. Smířil jsem se s tím, že tedy nebudu mít houpavý koráb jako ve své americké domovině a prosadil si tedy alespoň variantu sedan. Protože prostě to je ta správná karoserie (souhlasí 8 z 10 američanů, neptejte se v Texasu, tam je auto pouze truck). :-) V hlavě mi stále znělo “nedělej to, kup si Toyotu, ta se nepodělá”. Neposlechl jsem a zakoupil německy chladný Passat v černé barvě a motorem TDI. V tu chvíli jako bych přešel na temnou stranu a následující události mi daly jasně najevo, že tohle není můj osud. 

Jako správný “Amík” jsem zvolil automatickou převodovku s tím, že kvedlat klackem je neslušné. Jaké zděšení mě čekalo, když v autě byl automat DSG. Pěkná písmenka řekl jsem si. Pak jsem procitnul. Automat se chová při rozjezdech spíše jako manuál a rozjet se s ním hladce bez cukání je téměř nemožné. Pojal jsem tedy podezření, že převodovka nepracuje správně a navštívil poprvé nečekaně servis. Kamarád v autoservisu se s tím projel a prohlásil, že vše je v pořádku. Přes můj nesouhlas a na mou výslovnou žádost tedy vyměnil olej v převodovce. Řazení zůstalo stejné a já poprvé litoval svého výběru. Spotřeba však byla cca 7 litrů nafty na sto kilometrů a tak jsem se s tím smířil a chrochtal si, jak jezdím úsporně. A pak to přišlo. Na začátek se sluší říct, že auto mělo při nákupu najeto 123 tisíc kilometrů, prověřil jsem jej jak jen to šlo a opravdu se jednalo o vůz nebouraný, nestočený a po soukromém majiteli. Také bych měl říct, že k autům se chovám velice slušně. Za studena jedu pomalu a čekám na prohřátí oleje nejen v motoru ale i v převodovce. Po dálniční jízdě vždy nachám dochladit turbo a nespěchám s vypínáním motoru. Dodržuji výmeny oleje a filtrů, tankuji (snad) kvalitní naftu a i přes údaje v servisní knížce jsem ihned po nákupu olejovou náplň raději vyměnil. Auto však i přes mou starostlivost a pečlivost začalo postupně stávkovat. Po úsměvné příhodě s automatickou převodovkou přišel další problém. Vůz po delší cestě z ničeho nic ztratil výkon a systém jej hodil do nozového režimu. Na ten jsem opravdu dojet domů nemohl a tak jsem zamířil k nejbližšímu servisu Volkswagen v Německu. Byla to váha vzduchu. Do druhého dne auto opravili a mohl jsem jet. Cca o měsíc později přestala vyhřívat sedačka řidiče, což bylo v zimě opravdu nemilé, ale mávl jsem nad tím rukou a každé ráno chladil zadek na kožené sedačce. O další týden později auto při předjíždění či rychlejší akceleraci vypínalo turbo. Nezbylo nic jiného než jej vyměnit a jelikož jsem starostlivý majitel, začínající pískání brzd jsem vyřešil jejich výměnou. Jaké bylo pro mě překvapení, když za necelý měsíc auto opět ztratilo výkon a přešlo v nouzový režim. Tentokrát to byl filtr pevných částic. Ačkoliv jsem s autem jezdil převážně dlouhé trasy, předchozí majitel zřejmě jezdil jen kolem komína a filtr se zanesl tak, že jeho regenerace již nebyla možná. Ten kdo zná trochu ceny náhrádních dílů již v tuto chvíli spočítal, že jsem na autě finančně dosti krvácel a i přes vtipné poznámky v servisu, že mám jistě páteční kus z konce směny jsem se rozhodl autu dát poslední šanci. Říkal jsem si, že jsem na tom přece již udělal tolik věcí, že není nic dalšího, co by se mohlo pokazit. Jak jsem se mýlil. Zanedlouho se rozsvítila kontrolka ABS a začal zlobit adaptivní podvozek. To mě naštvalo tak, že jsem chyby nechal pouze vymazat v diagnostice a auto střelil v prvním bazaru po cestě z Prahy. Bazarista si nad koupí mnul ruce s vědomím, jak pěkný a žádaný kočár koupil za pár šupů. Požadoval jsem aby převzali veškeré záruky za stav vozu, což po odečtení dalších 20 tisíc z ceny vozu udělali a já mohl jet domů vlakem. Samozřejmě se mi snažil prodejce vnutit protiúčtem jinou zaručenou “voňavku” co měl na place ale já se po zkušenosti s českým trhem ojetin jen pokřižoval a dal se na útěk. Budoucímu majiteli mého bývalého vozu mohu jen vzkázat, že váhu vzduchu, turbo a filtr pevných částic jsem s radostí zaplatil a opravil. Ušetřil jsem mu pěkný ranec peněz, který již prodejce k ceně vozu určitě připočítal. :-D 

Znechucen z Evropských poměrů jsem po týdnu zakoupil předváděcí Lancii Themu (Chrysler 300) s benzínovým šestiválcem a se slovy “fuck the fuel economy”. Osvědčená, téměř nová “Amerika” téměř za cenu nového Passatu. Vím, že Volkswagen dělá kvalitní auta, ale mě prostě nebyl přán a kus který jsem koupil byl prostě vadný. Nyní mám svůj vysněný houpavý americký koráb. Sice s logem Lancia, spotřebou 13 litrů na sto kilometrů a pouze šestiválcem, ale vím co od auta čekat. Jezdím bez poruch, pohodlně a s pocitem, že vůz po odstavení na třičtvrtě roku nastartuji.

Nakonec bych se rád vrátil ke spolehlivosti dnešních aut obecně. Můj starý Cadillac i po roční odstávce připojím na baterii a auto nastartuji bez problémů. A to je prosím na svou dobu v téžkém příplatku s vinilovou střechou, elektrickým ovládáním oken a sedaček, klimatizací, tempomatem, automatickým sytičem a s již oslnivým FM radiopřijímačem s elektrickou anténou. Vůz má najeto 158 tisíc mil, je vyroben v roce 1973, má původní lak a žádnou rez. Navíc v něm veškerá výbava do dnes bez problémů funguje a třístupňový (ano, čtete správně) automat řadí hladce bez cukání. Kdybych v té Praze s tak velkým autem zaparkoval a benzín byl alespoň za cenu jako v Americe, jezdil bych s ním Brno/Praha raději než s novým autem. Stále ve mně po přečtení některých blogů na autíčkáři hlodá myšlenka, zda jsem si na ježdění po Čechách neměl koupit nějaký youngtimer, který by se snadno udržoval a dělal mi radost. Dnes už je to vlastně jedno, Lancia dobře slouží a snad tomu bude i nadále. Volba rozumu je holt někdy horší než volba srdce.

A jak to máte vy? Co zvítězilo u vás? Rozum, nebo srdce? Také máte špatnou zkušenost s autem, jehož pověst spolehlivosti ho předchází?  

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
16. dubna 2017, 20:23
1

Super blog. Vlastně jsem se nejvíc těšil na to že to bude o Cadillacu a ne o Passatu co dojel na konec výrobní linky v pátek za deset 2 odpo a to už Němcí mají Freitag ist Feiertag :-D
Je to smutný, že některá moderní auta jsou tak děsně poruchová. Potom co jsem na vlastní oči viděl, jak táta musel postupně nasypat půlku zbytkové ceny do jeho tehdy ani ne 5letýho BMW 525d Xdrive touring za opravy různého druhu, jsem si řekl, že nám zatím pro dva na běžný ježdnění v jakýmkoli počasí stačí skoro nový 100% spolehlivá malá Toyota s variátorovou převodovkou. (multidrive, nebo jak to nazývají) Občas skřípu zubama, ale právě, ve dny kdy je hnusně a nebo vím že musím parkovat někde venku na ulici nebo v přeplňeným nákupáku, tak v těch situacích se mi zkrátka youngtimery tahat nechtějí.

Lancia Thema je docela zajímavá volba. Já moc na ty ameriky nejsem ( myslím ty moderní) , ale ten Cadillac, to je paráda :-D

reagovat
Boris
16. dubna 2017, 21:00
0

Tu Toyotu jsem si měl tehdy koupit i za cenu toho, že bych si jí musel rovněž dovézt. Mám totiž pocit, že model Camry o který bych měl zájem se v Čechách snad ani neprodává. Proto jsem tehdy sáhl po Volkswagenu a věřil, že to bude ok. S BMW mám rovněž špatné zkušenosti i když v jeho případě jistě nešlo o vadný kus. Prostě na něm odešlo přesně to, na co všichni upozorňovali. Thema byla hned poté volbou zkušenosti a mohu jen doporučit. Sice její dotykový infotaiment nemám moc v lásce, ale dá se s tím žít. Jen musím stále čistit opatlanou obrazovku, jelikož jsem magor, jak jsem přesněji definoval v minulých článcích. O Cadillacu určitě ještě napíšu. Věnuji mu jeden celý blog. S Toyotou děláš prostě dobře. Spolehlivá a na věčné časy. To těm autům prostě člověk upřít nemůže.

VK
VK
17. dubna 2017, 12:17
0

A nebyl býval Lexus, v modelu IS nebo líp GS, nakonec lepší variantou Themy? Velký, "americký", spolehlivý - a s hybridním pohonem není potřeba se smířit s třináctilitrovou spotřebou.

Boris
17. dubna 2017, 12:25
0

Nevím, jak se Lexusy pohybují cenově. Já po zkušenosti s ojetinou chtěl výhradně auto předváděcí a tudíž jsem v té kategorii hledal tu správnou alternativu. Nevím, zda bych se tehdy s Lexusem vešel do rozpočtu, ale možné to je a máš pravdu v tom, že by to možná byla lepší varianta. Už jen kvůli tomu infotaimentu, který tuším je v Lexusech ovládaný "myší" a ne nesmyslným dotekem. V Americe jsem se osobně setkal pouze s RX v hybridu a kdyby to nebylo SUV, asi bych ho bral. Teď po blogu zde na autíčkáři o LS jsem se lehce zasnil, i když ten je úplně mimo můj rozpočet.

VK
VK
17. dubna 2017, 17:56
0

Co jsem se nedávno díval, tak IS kolem milionu, takže proti třeba bavorácké trojce ještě o něco míň a Superbům, Mondeím, o Passatech nemluvě, dýchá na záda. Akorát po japonském způsobu ve dvou výbavových stupních, které jsou už v ceně započítány, další příplatková výbava není - takže cena je zas konečná. Jak s předváděcím, upřímně, netuším.

Franz Kafka
17. dubna 2017, 17:49
0

Thema je alespoň trochu přízrak na českých silnicích. Myslím že si nakonec vybral dobře a zajímavě. K tomu Passatu to ale vážně vypadá na špatný kus. Všechny popsané závady jsou docela běžné, ale takhle naráz u jednoho majitele je to vážně k vzteku. Nechtěl bych ho ani v TDI a už vůbec ne s DSG, ale špatné auto to není a nikdy nebylo.

Proč si nešel do CRD ?:D Mimochodem auto postavené na tak staré platformě by mě zajímalo jak se třeba chová na takové D1? Někdy bych klidně přečetl blog o Themě. Jinak jedna poznámka asi trochu otravná, ale prosil bych více odstavců kdyby to šlo takhle je to slepené a blbě se to louská stejně jako moje souvětí bez čárek,)

reagovat
VK
VK
17. dubna 2017, 18:05
0

Varianta s CRD zní pro zdejší užití hodně zajímavě.

Obecně k Themě, má americky přeposilovaný volant, nebo taky podle německé tradice dělají z řízení posilovnu?

Boris
18. dubna 2017, 08:54
0

S Themou jsem opravdu spokojen a její článek určitě bude. Je to takový život s Italským Amíkem. Je hodně znát že je to prostě Chrysler, od Italů to nic nemá, jen znak na volantu a kapotě. CRD motor jsem zvažoval. Měl jsem ho před lety v Grand Cherokee a byl jsem v celku spokojený. Zárove%n souhlasím, že České kotlině by dával nafťák větší smysl a ekonomiku, ale po zkušenosti s Passatem jsem prostě chtěl mít benzín a V6 byla jediná dostupná varianta u nás. V8 se zde neprodávalo, dokonce mám pocit, že jej Chrysler do Lancie ani neuvolnil a prodával se pouze v Americe v Chrysleru 300. Jinak bych V8 bral okamžitě. Rozdíl ve spotřebě je tak dva litry na sto oproti V6 a dynamika mnohem lepší. Franz Kafka: kdyby jsi někdy chtěl Themu vyzkoušet, nemám s tím problém. Klidně i na delší výlet půjčím. Návod na chování v mém autě najdeš v předchozích článcích. :-D

Franz Kafka
18. dubna 2017, 10:42
0

Ne, ne díky stačí blog;) Já jím v autě McDonalds, mám špinavé boty, těmi mastnymi rukami ovládám rádio a tak. Nic pro tebe:) Občas to uklidim, ale ne denně. Já měl crd v něčem také už je to dlouho něco ve firmě. Takže je to čistě preznačený Ch? Oni jsou fakt borci v tomhle směru Crossfire překapotovany slk tohle zase 300. Inu zajímavé. V8 by byla asi pěkná volba, ale to je už až zbytečné kupovat Themu. Tam je potom aut bohužel ceny paliv u nás jsou v tomto ohledu špatné.

Boris
18. dubna 2017, 11:09
0

Ano, čistě přeznačený Chrysler. Má to pár specifik pro Evropský trh, ale je jich opravdu málo. Třeba volič automatické převodovky je v Lancii s manuálním chodem a stupňovitou kulisou, jako měli dříve Mercedesy, než začali dávat páčku pod volant. Chrysler má volič modernější, takový malý joystick. Dávají ho ted i do nového Grand Cherokee apod. Ale jak říkám, s Themou spokojenost. Nechybí větrané a vyhřívaé sedačky, vyhřívané či chlazené držáky nápojů, podle toho jaký tam zrovna dáte. Nějaké vychytávky jsou vážně z US dobré.

Franz Kafka
18. dubna 2017, 14:19
0

Tak komfortní výbava tím se v amerických autech nikdy nešetří to znám. Stupňovitou kulisu automatu jeden starší Mercedes mám a nevadí mi to jen dnes to působí staré. Ono je to pro člověka uvyklého na americká auta vlastně vcelku logická volba. Kolik jich je registrovaných v Čr? Typuji tak 20 maximálně? Docela si myslím že takové Éčko Mercedes, nebo starší S klasse by to uměli nahradit celkem v klidu. Ono vůbec ten znak Lancie je v těchto našich končinách sám o sobě exotická věc:)

Boris
18. dubna 2017, 15:37
0

Registrovaných jich určitě s benzínovým motorem moc nebude. Potkávám většinou nafťáky. Mercedes by to určitě nahradil, ale s novým Éčkem jsem byl tehdy úplně mimo rozpočet. Musel bych jak říkáš pořídit ojeté. A to že je Lancia exotická souhlasím. Kdyby pod tou značkou nedělali Chryslera Voyager a 300 ani bych o nich nevěděl.

Franz Kafka
18. dubna 2017, 17:36
0

Tak já myslím že za lehce ojetý Mercedes se určitě není důvod stydět:) Ten Voyager se znáčkem Lancia už jsem taky párkrát potkal. Ona nafta je v Čechách docela rozšířená tak mě to nepřekvapuje a CRD obecně podle mě nemá špatnou pověst. Jen co jsem už slyšel to strašně "žere:)) Srovnání s tdi neodolá nic.

Boris
18. dubna 2017, 17:42
0

Je pravda že s Jeepem jsem jezdil v průměru za 9 litrů nafty i když ten je asi těžší než Thema. Samozřejmě když to porovnáš s TDI nebo CDI tak spotřeba je vyšší. Cca o dva litry na sto. Ovšem dynamika motoru je příkladná.

Ja
Jan
02. května 2017, 21:51
0

Dobrý den, opravdu dobře napsáno. Nejste náhodou z Kladna? Mám takový pocit, že ten Cadillac čas od času vídám. Opravdu úžasný koráb.

reagovat
Boris
13. května 2017, 15:45
0

Zdravím, nejsem z Kladna. Doma jsem v Miami a na Moravě. S Cadillacem ale jezdím po celé republice, když je hezky.

Testeuros
02. května 2017, 22:10
1

Skvělý článek a už se těším, až si přečtu počteníčko o Themě. :)

reagovat
Boris
13. května 2017, 15:49
0

Jelikož jsem opět v nemocnici, na článek zřejmě brzy dojde. Snad se mi toho zde povede napsat víc. Jen s fotkama je trochu problém. Jak jsem již psal dříve ve svých článcích, nejsem úplně kamarád s moderní technikou a můj letitý Blackberry má foto takové kvality, že to nelze k článku použít. Budu muset tedy nějaké související dohledat na webu.

Caddy
02. května 2017, 23:00
1

Naprosto skvělý a vše vystihující článek. Takto to prostě je a jsem rád, že jsou lidé, kteří jsou zvyklí na správná auta a pak hned vidí, že DSG je hovno automat, i když nakrásně řadí sám :) Já mám jako daily car Town Car, poslední normální auto se vším všudy a ani nevím, čím bych ho mohl nahradit, abych si polepšil... takové auto asi neexistuje, byť nemám zrovna nejpovedenější kus... a jet čímkoliv neamerickým je na prd, čest výjimkám... :)

reagovat
Boris
13. května 2017, 15:56
1

Tak náhrada za Town Car je opravdu dneska oříšek. Za úvahu stojí Cadillac XTS s magnetickými tlumiči, ale Panter to samozřejmě není. :-)

Caddy
17. května 2017, 00:08
0

to už je jiná cenovka, moc nové, asi bych se dost bál servisu a není to furt ono...to by už apson CT6 :) A nebo se mi líbí nový Continental, ale kategorie nových aut není pro mě a stejně tomu furt něco chybí :) Náhrada ta Town Car je asi fakt jen Town Car :)

Adam Forman
03. května 2017, 06:29
0

Mě taky nikdo nechce věřit, že dvouspojky jsou zlo :-) I když s tou spolehlivostí bych nemířil zrovna za Chryslerem ;-)

reagovat
Trinom
03. května 2017, 06:58
0

Dvojspojka je víceméně kompromis kvůli spotřebě. Skutečný smysl mi dává snad jen u supersportů, kde se dá cukavé řazení strpět s odvoláním na krátké časy přeřazení.

Adam Forman
03. května 2017, 08:36
0

Docela by mě zajímalo, jaký je poměr mezi ušetřenými penězi za naftu a prostředky investovanými do servisu DSG. Vůbec mi celá idea přijde jako něco, co sice vypadalo dobře na papíře a v motorsportu, ale do osobáků to zkrátka nepatří. Doteď si pamatuju, s jakou úlevou jsem objevil hydroměnič v Peugeotu po DSG ve Škodě a EDC (či jak se to zlo jmenuje) v Renaultu.

krab
03. května 2017, 09:40
0

Bezva, že jste nasdíleli Borisův blog. Jistojistě nebudu rozporovat cosi o (ne)spolehlivosti výrobků VW group, ale hate na DSG mě osobně přijde zrovna zvláštní. Jestli něco v těch autech právě funguje na výbornou, pak to bývá tahle převodovka. Jezdil jsem s tím v Superbu II. TDI ( x tisíc km a to i s přívěsem) , pak v dalších autech VW group s motorem TSI. Řadí to rychle a efektivně. Naopak nemám rád starší hydroměničové automaty, které prostě řadí jakoby se zpožděním a dávají pocit, že se opravdu někde v tom soukolí ztrácejí energie. Na druhou stranu moderní převodovky například od ZF už zase fungují jinak a systémy PDK či DSG v podstatě i předčí. Například v komfortu.

Kdybyste si stěžovali na robotizované převodovky typu SMG nebo Sachs použité v autech jako například Citroen C2 VTR ( měl jsem tu hrůzu půl roku doma...) , tak to pochopím, tyhle jednospojkové robotizované systémy nejsou moc dobrý.

Možná je to, ale tím jak mi psal nedávno Vojta někde : že mám rád tvrdý podvozky a rádobysportovní auta a tyhle auta jsou pro milovníky amerik prostě "rozbitý". Ameriky jsem měl dvě, najdete to v krabově blogu a mělo to svůj půvab. V dnešní době už bych ale ameriku nechtěl.

kv
kvakosh podzimnix
03. května 2017, 10:22
0

nemam s automatama zadnou velkou zkusenost, ale vlastnim cca 3 roky LS400, tj. (oldskul) hydromenic a mel jsem moznost jezdit 14 dni ( 1000km+) v superbu 3.6 4x4 s DSG. DSG mi neprislo jakkoliv intuitivnejsi, potazmo rychlejsi. Zasadni rozdil byl ve meste, kde me DSG dost neprijemne prekvapilo. Co do spolehlivosti - DSG bylo po cerstvy generalni oprave a auto melo najeto 280tkm, co ta oprava stala netusim. LSo ma najeto 380tiskm a menil jsem akorat olej.....

Polar Bear
04. května 2017, 07:58
0

Krabe, hodit si DSG na pádla a trochu Shade prohnat byla sranda. Dokud mě nezačaly brát sedačky na místech, o kterých normálně nevím že je mám, tak jsem s tím rád blbnul a užíval si to (samozřejmě nejlepší rallye kára je služebáQ :P ). Samozřejmostí byl velký TSi, žádný litrový motorek ze stěračů. Ale na co proboha ta blbá DSG tak dlouho čeká, když jsem v D modu, potřebuju fofrem předjet a dorazím plyn na podlahu? Jak to že při zařazeném nejvyšším stupni (jedu pohodu, lechtám plyn) nemá předřazený nejmenší stupeň, který není v "červených" otáčkách? Který tam při kickdownu šupne dřív, než by to zvládl jakýkoliv hydroautomat? To není o DSG samozřejmě, ale o tom jak je programovaný FW. Ale ta dvouvteřinová prodleva, než to tam na tu dvojku milostivě dořadí a nafouká turbo je napřesdržku :( Co tam vůbec teda má zařazeno, o stupeň menší? Na co, na ten předjíždět při kickdownu nehodlám... Ale možná mě jen zklamalo, že ten kickdown není ani z poloviny tak poznat jak v mém autě, kde hyroautomat provede zrychlení okamžitě (u mě se na žádné turbo nečeká).

Boris
13. května 2017, 15:43
0

Páni, to koukám, že jste nasdíleli zrovna můj blog. Všiml jsem si toho až nyní. :-)

Trinom
03. května 2017, 07:05
2

Koukám, že můžu být rád, že mám osm let toho samého Forda z 90s, který při víceméně základní údržbě prostě funguje a slouží.
Když řeknu, že jsem ho tenkrát koupil za 30 000 Kč a teď nedávno s ním projel s naloženým platem Evropou, tak si myslím, že to není zlý :)

reagovat
Jo
John Beer
03. května 2017, 23:18
1

Jo, jo... Taktéž s koncernem špatná zkušenost. V roce 2009 jsem koupil Chrysler Sebring, r. v. 2008. Taková radost, že budu mít jako daily "ameriku". Sice diesel, ale za tu cenu nešlo odolat! Vyrobeno ve Volksburgu, na motoru logo Audi, 2.0 CRD (rozuměj TDI) 103kW... Půlroční auto s 23.000 km za 40% ceny nového v ČR. Radost obrovská! Prodával jsem ho po třech letech asi s 93.000 km. A za dobře. A taky dobře, že jsem ho prodal.. V 60.000 odešla pancéřová (!) hadice od turba, pak jedna řídící jednotka, pak další... A na přední kapotě už v době koupě puchýře na laku... Jinak jsem ho měl moc rád, ale auta z koncernu už nikdy. Možná kdybych zvolil benzín, bylo by to jinak.. Ale snad jediný benzín, co tam byl byl za 550.000 a tenhle ropák mě vyšel na 380.000 a ještě jsem si odečetl DPH.. Nový auta stojí za prd..

reagovat
On
Ondrej
24. května 2017, 20:53
0

Ford Sierra - mám ve firmě 5 na LPG,najezdíme s každou ročně 40tisíc a jednou za rok zaplatím pojistné 2000 a upadávající výfuky :D

reagovat
Ri
Richard W.
29. ledna 2019, 22:37
0

Dobry den, Borisi, skvely blog. Smekam klobouk. Ziju v Aventure, FL a googluju, jak vubec privest auto do ceska - asi klasika pro cloveka, ktery toto dela poprve. Prece jen priprava je dulezita, ze? Chci se zeptat, je na vas nejaky kontakt? V rychlosti bych se Vas chtel jako odbornika zeptat na procesy v cesku. Muj tel.3126196556, Diky Richard

reagovat