načítám data...

Jsou všechna auta stejná?

Logo na masce chladiče je výrazným prvkem každého automobilu. Jak důležité ale vlastně takové ‘správné’ logo je? A stojí vůbec za to?

zobrazit celou galeriiEditorial: Jsou všechna auta stejná?

Značky, loga, jména. Ve světě automobilů to nejsou jen prostá označení, znamenají mnohem víc. Se správnou značkou jste správný člověk. Patříte do klubu. Mnohdy se k tomu váží i nějaké ty benefity nebo naopak povinnosti. Máte Alfu Romeo? Gratulujeme! Právě jste získal stovky nových kamarádů, kteří vás na silnicích budou zdravit a pomůžou, kdyby se něco pokazilo (jakkoli je to u Alfy Romeo nepravděpodobné). Noví kamarádi jsou však vykoupeni ztrátou těch starých. Smažte si z telefonu kontakt na všechny, kdo v kapse nosí klíč od BMW. To už nejsou vaši přátelé. Od teď je nenávidíte. 

Ale opravdu je to takový rozdíl? Opravdu jsou auta tak jiná? Slyšeli jste snad někdy, že by se majitelé praček či rychlovarných konvic jedné značky vymezovali proti těm ostatním? 

Vrátíme-li se v čase do minulého století, rozdíl to skutečně byl. A vůbec ne malý. V sedmdesátých či osmdesátých letech byla globalizace ještě v plenkách stejně jako současná podoba Evropské unie. Ano, auta cestovala po celé planetě, ale vždy stačilo pár minut v provozu, aby člověk ihned poznal, do jaké země právě zavítal. Itálie byla plná Fiatů, Lancií a Alf Romeo, což byly značky, na které člověk například v Německu narážej jen opravdu výjimečně. A stejné to bylo ve Francii či v Británii. Jako kdyby automobily patřily k národnímu kulturnímu dědictví stejně jako třeba kuchyně či hudba.

A potom přišlo nové století a všechno se změnilo. Svět se zmenšil. Nebo spíše spojil. Slil do jednoho celku. Jedna pop-music, stejná bistra na ulicích evropských měst, čínské speciality, pizza, indické restaurace, kebab… A auta. Když nejsou hranice, jde všechno snáz. Výrobní linky v Bratislavě chrlí Porsche, u Kolína se staví Peugeoty a v Polsku Fiaty. Jenže má to jeden podstatný háček. Zatímco dříve byla auta součástí místní kultury, teď musí sednout do vkusu každému. Mercedes by se měl stejně dobře, jako na Autobahnu, vyjímat v křivolakých ulicích Londýna, Citroën by měl obstát v šíleném italském tempu, Fiat by měl lahodit i konzervativnímu oku Němce.

A tak se stalo. Auta se stala univerzální. Do nového milénia vstupuje evropský automobil. A je úplně jedno, zda je korejský, francouzský, německý či italský. Rozdíly se stírají. Jsou to špatná auta? Určitě ne. Moderní motory a především skutečně bohatá výbava si konečně nacházejí cestu i do obyčejnějších aut, najednou je tu armáda airbagů, čudlíčky, displeje a spousta věcí. Jenže to tak nějak nemá duši. Focus nebo Stilo, 307 nebo Golf, všechno je to tak nějak stejné, tak nějak šedé. Trochu lepší je situace mezi luxusními vozy, ale ani tady to není žádná sláva. BMW přichází o ryzí charakter, Mercedes zcela ztrácí punc nekompromisní kvality a i jinde je to takové nijaké. 

Alfa Romeo 159 je krásným příkladem takového auta. Ne, není špatná, je krásná, dobře jezdí. Ale už to není ta správná Alfa ze starých časů, kdy ji sice kupovali jen a pouze Italové, ale měla něco do sebe. Teď je tu podvozek z chystaného (byť nikdy nerealizovaného) Cadillacu a motory z Opelu. Už to nemá tu lehkost, charakter, osobitost.

Znamená to, že s koncem dvacátého století skončil petrolheadův svět? Že dál už jsou tu jen škatule polepené různými logy? Někde ano. Třeba některé Mercedesy, které Nissan vyrábí, jsou od Renaultů doslova k nerozeznání. Ale to je několik výjimek. Svět se totiž opět k dobrému obrací. Nová BMW jsou skutečně čistokrevná BMW. Sedíte uvnitř a hned víte, o co tu jde. Nebo už zmíněná Alfa Romeo – Giulia je opět Alfou se vším všudy. Občas trochu nedotažená, občas trochu nedomyšlená, ale sympatická, komunikativní a krásná. 

A nejen tato auta se vrací ke svým kořenům a své identitě. Třeba takový obyčejný Citroën C3, malá krabička na kolech, nákupní taška – tolik francouzského šarmu se do té vší jednoduchosti vešlo! 

Zkrátka po tom velkém boomu globalizace se vracíme zpět ke svým lokálním dodavatelům. V hudbě, v potravinách i autech. Francouzská auta jsou zase francouzská (a je jedno, kde se vlastně vyrábí), německá jsou německá, italská jsou italská. A já jsem tomu opravdu rád. Ono to totiž k autům tak nějak patří. A je jedno, že třeba sdílí společný základ, jde o ono finální naladění, o auto jako celek. A já dnes vidím daleko větší rozdíly mezi jednotlivými auty, než kdy dřív. A to je prostě dobře. Když už mám být členem nějakého klubu, tak ať vím, proč!

Tak která automobilová kultura sedí vám?

 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ratan groch
28. června 2019, 01:07
2

Myslim, ze za znizujuce sa rozdiely moze hlavne fakt, ze celkovo sla kvalita vsetkych aut hore. Neviem si spomenut, kto v sucasnosti robi vyslovene zle auta.
To, ze uz Mercedes nevyraba tak premiove auta nie je v tom, ze by to nevedeli alebo zabudli, ale ten kusok k dokonalosti stoji uz prilis vela na to, aby to mohli premietnut do ceny.
Uz sa to neda zlepsit lepsim nastavenim strojov na linke, ale museli by pridat viac rucnej prace, ktora je nepomerne drahsia, obzvlast k rozdielu ktory dnes dokaze vytvorit oproti stroju.
A tie stroje si uz mozu dovolit vsetky automobilky. Takze niet dovod, aby bol Renault lepsi nez Citroen a vice versa. Navyse sa automobilky coraz viac koncentruju do stale vacsich koncernov. V Bratislave sa na tej istej linke vyrabaj Citigo aj Up. Doobeda jedno, poobede druhe. Tu linku neobsluhuju horsi pracovnici pri lacnejsej znacke a takisto konrolory kvality nemozu byt pri kontrole jednej znacky benevolentnejsi.
Automobilky si navzajom davaju motory aj mimo koncern. Jednotkove BMW do reklamy dava zabery na auto odchadzajuce za zapadajucim slnkom, ale nie, ze dovnutra dava motor z Peugeotu.
Zaroven je obrovska fluktuacia odbornikov. Kia Stinger je dieta byvaleho sefa M divizie BMW. Albert Bierman sa ani nestahoval z Mnichova do Korei, ale ju konstruoval vo Frankfurte.
Jozef Kaban navrhol Veyron, sefoval v Skodovke, chvilu bol v BMW, aby skoncil v RR.
To su vsetko faktory, ktore vedu k tomu, ze auta sa na seba podobaju coraz viac.
Napriek tomu vsetkemu sme nikdy v minulosti nemali taky obrovsky vyber roznych aut a hlavne taku dostupnost ako mame dnes. Zabudnime na spomienkovy optimizmus a tesme sa, ze zijeme dnes.

reagovat
beastar
28. června 2019, 11:52
1

Mercedes už nevyrábí tak prémiová auta? To jako promiň:) Sklasse je hodně prémiová, éčko není horší než cokoliv ve stejné kategorii. CLS je pořád dost luxusní. Sl je pořád dostatečně dobrý atd. To že dělají i malé levné modely a sdílí víc techniky a něco má podlahy a podvozky od Renaultu. Je fakt. Ale to je ta dnešní doba:) Zase nesmíš dát na Honzovo hejt kterýmu evidentně Mercedes leží v žaludku. Páč jim nepůjčí auta k testům a zároveň. Jeho nesympatie mu neberu.

Nicméně zase tam nesouhlasim s tim, že Bmw už je zase Bmw. To může napsat jen někdo kdo má 0 zkušeností s Bmw z minulosti. Dnešní dvojka atd. To je voe Bmw do kteryho sedneš a víc o co jde no. Bmw je tam kde být musí. Dál to rozvádět nechci. Jinak máš pravdu.

Opelfahrt
28. června 2019, 12:29
0

BMW 2 (Active Tourer) se proslavilo jedinou věcí, a to že si s ním jeden Slovák zalítal jako K.I.T.T.
https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-krimi/584725/slovensky-knight-rider-ridic-44-mel-pri-vazne-nehode-velke-stesti.html
A teď se prý přestane vyrábět bez náhrady. Vskutku oslnivá kariéra, haha!

beastar
28. června 2019, 12:49
0

Oslnivé. Myslím, že to je právě ten duch toho pravého Bmw v tom. Asi jako v i3. Taky sedneš a hned víš. Víš že je to v hajzlu:D

ratan groch
28. června 2019, 15:30
1

Ad Beastar: Nespochybnujem kvalitu Mercedesu. Prave vcera som mal moznost sa v ramci mercedesovskeho projektu ranajky s hviezdou zviest na C43 coupe AMG a potom na GT63AMG. Ak ma niekde pocas jazdy policajti odfotili, tak mi nedaju pokutu, ale ma rovno zastrelia. To GT-cko je vo vnutri krasne. Sedadla tvrde, vyfuk striela, mobil sa dobija bez snur, spracovanie naozaj prikladne. Bolo zlacnene na 164K €
Takze mas pravdu, stale vyraba Mercedes luxusne auta, Ale aura vynimocnosti Mercedesu na zaciatku storocia po postmamutovom obdobi padla a uz sa tam nikdy nevratila. Mercedes=kvalita dnes uz nie je zauzivany symbol ako tomu bolo v minulosti.
Hadam je to teraz zrozumitelnejsie.

beastar
28. června 2019, 16:13
1

ratan: Pro mě to bylo srozumitelný hned. Shodou náhod a toku energií sem měl skoro týden a45amg a na to, že je to malý levný model mi to přišlo nanejvýš super. Gtčko je skvělý a o céčku přemýšlím jako o autě, co bych si koupil. Teda těch kandidátů je asi 40 ale je to jeden z nich:)

A každej kdo seděl v nějakém alespoň novějším Mercedesu. V poslední době o nějaké elementární kvalitě nemůže pochybovat. A narozdíl od jiných se Mercedes nezpronevěřil svým tradicím. Jelikož děla i užitková auta a tak dále.

Jak sem psal Honza má s nima asi nějakej osobní problém. Což je ok já tak mám s dnešním Bmw. Nikdy bych si to nekoupil za dnešních podmínek. Ale nikdy bych netvrdil že je to nekvalitní. Jen je to pro pozérky a s ultimate driving machine už to dávno nesouvisí v ničem. Těch pár věci jako m2 to sice zachraňuje ale....

če
čert
29. června 2019, 00:25
3

Já mám u moderních Mercedesů hroznej problém s tím displayem. To je fakt humus. Jsem hrozně rád, že tohle řešení zatim nikdo jinej nepoužívá. A jinak pocit z novýho éčka v takový prostřední výbavě byl, že to za tu premiovou cenu moc nestojí.

Fa
Fandatik
29. června 2019, 19:32
4

Já vidím problém poklesu "hodnoty značky/image" u prémie trochu v něčem jiném.
Dřív MB začínalo tam kde ostatní končili. Tedy střední třídou. Když vynechám úplnou historii tak v 2000 stálo C200 nad mio a dneska za C180 nějakých 850k. S inflací (dle ČSÚ) by základní nejlevnější Cclass začínal na skoro 1,5 mil. A jde koupit A od 635tis. Vlastně si novou hvězdu může koupit každý kdo má do prdele díru.

Stejně spadlo image Porsche vs. Lambo/Ferrari. Od devadesátých let. (Toto je jen můj pocit).

Ale s tím si budou muset poradit jiní.

GanGreen
28. června 2019, 01:35
2

Majitelé praček se asi nevymezujou, ale když poslouchám applefašisticky kecy majitelů čehokoliv s ukousnutym japkem, tak si říkám že mezi autařema je to ještě v pohodě...každej můj známej autař má oblíbený 2-4 značky... Ale applefašisti maj bohužel jen tu jednu :)))

Jinak bohužel nemám k tématu nic, novými auty nejezdím, tak nevím jestli se hlásej k tradicím jako že alfy se serou, citroeny houpou, ameriky nezatacej... Nevím, fakt nevím, a vzhledem k tomu že mám teď auto který mě fakt baví, tak je mi to asi úplně u... jedno :) a jen doufám že až zas budu vybírat další 15ti letou ojetinku, tak udrží ducha znacky a bude me bavit, jako ta současná :D

reagovat
Matěj Podhorský
28. června 2019, 07:23
13

Fanatický příznivce Apple bychom ovšem měli přirovnávat spíše k fanatickým příznivcům značky Tesla... a to s automobilismem nemá mnoho společného :D

Stanley
28. června 2019, 08:24
2

Na to si vždycky vzpomenu, když v bulváru čtu něco o Tesle - jak novináři, tak i následní diskuzníci naprosto přesně kopírují slohový a argumentační styl toho, co je známo v applích kruzích :-)

Matěj Podhorský
28. června 2019, 08:33
2

Je to sranda, pořád potřeba se nějak vymezovat, ukazovat, že nejsem jako ostatní.... a proč? Není to jedno? Ať si každý jezdím čím chce, třeba teslou polepenou apple nálepkama, jen ať mi to, proboha, necpe :D

Valfar
28. června 2019, 09:54
0

Hehe, tohle je klasický český kolorit, nadávání na "fanatiky" Applu a Tesly. :D Určitě netvrdím, že takoví i v Česku nejsou, ale je jich každopádně zlomek proti těm, kteří mají potřebu se proti těmto značkám neustále všude vymezovat a vyhlašovat (často i bez jakékoliv provokace, jako třeba tady), jací jsou jejich majitelé fanatici, ovce a já nevím co ještě. Třeba ten Apple - občas kouknu na nějaké mobilní fórum, kde se producíruje jeden, dva a často vůbec žádný Apple fanatik, ale to nebrání tomu, aby se vždy šikovali obhájci Androidu ve svaté válce proti jablíčkářům. S tou Teslou je to ještě markantnější - za posledních 15 let o ni vyšlo v Česku asi tak tisíc článků a pod nimi se napsal asi milion komentářů, přičemž pro dobrých 90 % z nich platí, že se předhání v tom, kdo Teslu víc shodí a předpoví jí rychlejší a drsnější pád do propadliště dějin. Takže pánové, nikomu nic necpat, to je správná zásada. :)

Jinak článek samotný mi připadá trochu jako vaření z vody, úplně nevím, co měl autor na mysli - že už se v jednotlivých evropských zemích nejezdí jen v národních značkách? No, to je pravda, ale hodně to souvisí nejen s globalizací, ale i s tím, jak si vedl místní automobilový průmysl. Situace v Británii, Itálii, Francii i Německu je tedy podstatně jiná. A pokud je snad míněna mýtická "designová normalizace", tak před pár lety vyšel zde na autíčkáři jeden perfektní článek, který to poměrně přesvědčivě vyvrací - https://www.autickar.cz/clanek/dnesni-auta-jsou-vsechna-stejna-ale-stara-jsou-stejnejsi/

Disclaimer: Nemám Apple telefon ani auto od Tesly a přinejmenším zatím po nich ani netoužím. ;)
-
Komentář upraven 28. 6. 2019, 09:56:12

Matěj Podhorský
28. června 2019, 10:17
0

To jsme se asi vůbec nepochopili :)

beastar
28. června 2019, 12:01
3

Valfar: Jo jo ten starej článek je dobrej. A nekompromisně nastavuje zrcadlo. Ale s tím že jedeme hejt na Teslu jen u nás moc nesouhlasim. Podívej se někdy na nějaký forum v eng... Je to podobný. A čím to je? Agresivním pr jak Applu tak Elona. V duchu. Buď d best guy ever kup náš výrobek. No a někteří mladí tomu věří. Koupim epfla a jsem ten nadčlověk. Já sem na to starej a vím, že z idiota ani telefon inteligenta neudělá. Tesla mi soukromě vadí z mnoha důvodů. Protože je to jedna z bublin dnešních pohádek pro velký kluky.

Tahání peněz z investorů jako x dalších firem dneška. A nemá to s fair podnikáním nic společného. Takhle kdyby fungovali staré automobilky nebyla by dneska jediná. Vyloženě nadávat na produkty je zbytečný. Ale bezhlavě si myslet že je to něco víc je naivita. Oni ale Tesle vyjma elektroekofašisty fandí hlavně mladí bez řidičaku.

Valfar
28. června 2019, 16:44
-1

2 Matěj: Může být, to se občas stává. :) Já větu "Ať si každý jezdím čím chce, třeba teslou polepenou apple nálepkama, jen ať mi to, proboha, necpe :D" vnímal jako naskočení na notu tvých předřečníků ve stylu "ach ti fanatičtí příznivci Applu a Tesly, ať už dají lidem pokoj".

2 Beastar: Jo, hejt na Teslu se jede leckde, i na US fórech, ale tady je to tak jednostranné, že si myslím, že se opravdu nikdo nemusí cítit ohrožen Tesla fanatiky. :) Mimochodem Tesle na mezinárodní scéně kromě mladých bez řidičáku a "elektroekofašistů" (wtf?) fandí pěkných pár set tisíc poměrně movitých lidí, kteří to dokázali tím, že šli a jednu si koupili. Jinak "tahání peněz z investorů" není vůbec nefér, podvodné, nemorální a já nevím co ještě, pro peníze si k investorům chodí přes burzu nebo jinými způsoby kdekdo a je to úplně normální byznys na základě poptávky a nabídky. Tesla jako veřejně obchodovaná společnost o sobě uvěřejňuje mraky informací, je řádně auditovaná atd., takže nikdo z těch investorů není nijak obelháván (institucionální investoři v podobě velkých fondů by se ani nenechali). Jestli si nějaká tetka koupí za poslední prachy pár akcií s vidinou zázračného zbohatnutí a až Tesla krachne, což se samozřejmě může snadno stát, bude někde brečet, jak byla podvedená, není to nic, co by padalo na hlavu Tesly, je to problém té slaboduché osoby.

A pokud jde o Apple, jo, ten měl v Americe dlouho poměrně agresivní marketing, debilní hesla typu "Think different" a v amerických diskuzích armádu Apple evangelists/apostels, což všechno vytvářelo takový ten dojem "kup si Apple a budeš lepší člověk", což je pochopitelně vhodný akorát k smíchu a opovržení. Ale tady v Česku ani v Evropě tahle masáž neprobíhala, český Apple hejtři jí (možná až na vzácný výjimky, který trávili hodně času v Americe) nebyli nikdy vystavený a myslím, že příčiny jejich nenávisti pramení spíš z toho, že jsme chudá země a iPhone je pro většinu z nás kurva drahý telefon. :) Jinak já mám ve svym okolí mraky lidí s iPhonem, všem je tedy mezi 30 - 60, a nikdo z nich se kvůli tomu určitě necítí jako nadčlověk, berou to prostě jako pěkný, funkční a trvanlivý telefon. Ostatně dneska už top Androidy stojí nemlich stejně.

beastar
28. června 2019, 20:36
2

Původně sem vůbec nechtěl reagovat ale nedá mi to. Takže v první řadě. Já sem tady v Čr vybudoval firmu a dokonce i kdysi položil. Jak fungují investice a burza vím dobře. Btw když o tom tak zasvěceně píšeš. Jistě víš kolikrát byla Tesla na pokraji prdele a investoři se báli. Elon udělal svůj briefing a okecal to, zase. Vidí přece do budoucnosti že. Podniká tak jak se to dělá zejména v USA dnes. Za mě se říkalo podnikání o ničem píčovina. Dneska je to startup! A firmy končí a investoři se chytají za hlavu a podávají žaloby. Podívej se na Teslu střízlivě a odmysli Muskovy sliby... Možná budeš překvapen jak moc věci nevíš.

A vydávat auto za něco extra. To mi vadí. Všichni umí vyrobit to co on. Proto se mu lidi z branže za rohem leta smějí. Výrobí auto a říká tomu budoucnost. Je to prostě obyčejný elektromobil který Fisker umí postavit 10x kvalitnější. Není to levný a ani masovka. Proč? A statisíce lidí si to nakoupily... Aha a to je důkaz čeho? Miliony lidí si koupily i Ladu třeba, nebo něco z Aliexpresu. Je to prostě obyčejná firma. Která má za pr dělat se sebe něco extra jinak by neměla šanci uspět. Nebo by to bylo jak ten Fisker pro pár nadšenců z haldou peněz. Pohádky o investicích si piš někde na škole dvacetiletým dětem. Ty Teslu žerou. Aby se to užívalo bez peněz zvenčí musel by prodat miliony. No nic.

Apple. Jsme chudá země? To je vtip že. Na Iphone tady nemusíš prodat ledvinu. Mají to často i studenti. Jde si na to v klidu půjčit. A řekl bych že emerická masáž tady probíhala stejně. Ono do usa se dneska lita docela běžně. Nehledě na to, že android konkurence taky není nejlevnější. Myslím ten highend co konkuruje apple. Nabalila se na to přirozeně halda pozérů. Jako na všechno co výtvoří imidž že je to trend. Jako nic na tom dneska není. A zase se z toho dělá něco. A kdokoliv hloupější tomu podléhá. A stava se z něj fanatik. Co neuzná že je to skurvenej spotřebák jako všechno. S dobrým pr. Ale při těch názorech co čtu občas se nedivím že píšeš to co si napsal. Sry za slang nemám čas si tady hrát na inženýra;)

Valfar
28. června 2019, 22:50
0

Nemůžu si pomoct, ale pokud jeden soukromník cpe jinému soukromníkovi dobrovolně a při vědomí všech okolností peníze, tak mě to prostě nijak nepohoršuje, je to normální byznys. Jiná diskuze by byla o tom, do jaký míry je na místě podpora soukromý firmy z veřejných prostředků, ale to tu teď neřešíme. A i když nejsem žádný Muskův fanboy, mám k tomu, co dokázal s Teslou, docela velký respekt. Přece jen, vybudovat na zelený louce ve vysoce konkurenčním prostředí automobilku založenou na úplně jiný technologii než všichni ostatní, a přitom to v průběhu mnoha let dopracovat až k prodeji poměrně velmi drahých aut po statisících, to určitě není něco, co by jak píšeš "uměl každý". Určitě to není to samý, jako když v SSSR prodala miliony aut Lada jako v podstatě jediná dostupná automobilka. :) A není to ani to samý jako Fisker, který sice vyrobil kulervoucí auto, ale prodal jich 5 a půl a zkrachoval. Samozřejmě i Tesla může zítra zkrachovat, to já rozhodně nevylučuju, ale i tak by už jednou provždy zanechala v automobilismu docela velkou stopu a těžko se někdy napíše nějaká historie elektromobilů, aniž by tam byla Tesla uvedená tučným písmem. Druhá věc samozřejmě je, jak se komu ta elektromobilita líbí - a tady jsem i já zatím hodně zdrženlivý.

Jo, Česko je na Apple chudá země. Kolik že je u nás medián? Nějakých 27 litrů. Brutto. To znamená, že kdybys vzal úplně celý tenhle plat v čistym, můžeš si koupit leda soc verzi iPhone Xr a pak už do konce měsíce ani kůrku chleba. V takový situaci je telefon od Applu úplně jiný statusový symbol než v zemích, kde vydělávají troj- a vícenásobek, což samozřejmě leckoho dráždí. Žádné PR vymývání mozků ani nájezdy Apple fanatiků se v ČR fakt nikdy neděly ani nedějí a o těch marketingových kampaních v Americe myslím nemá většina Apple hejtrů ani tucha. A třeba já opravdu nepotkal jedinýho člověka, který by měl potřebu někomu omlacovat o hlavu, že má iPhone. Zato těch, pro který je Apple jak rudý hadr na býka a hned startují s výlevy o tom, jak jsou kupci Applu fanatici, ovce, snobové a já nevím co ještě, jaj, těch už jsem viděl. Někdo dokonce blouzní o applefašistech, aniž by nějaký byť jen prošel poblíž. :)

če
čert
29. června 2019, 00:36
2

No u Tesly je ale subvencování naprosto zásadní. Bez něj by nejspíš byla celkem v prdeli a moc respektu kvůli tomu vůči ní nemám. Bez dotací na elektromobilitu, případně vysokýmu zdanenění spalováků v některých zemích by těžko dosáhla na takovej objem prodejů, jako má.

beastar
29. června 2019, 03:15
0

Valfar: Viz. co píše tady kolega Čert. Ano Elon je vskutku velmi chytrý člověk a dobrý obchodník a také marketér. Jenže má to i svoje stinné stránky. Jasně investoři dávaj prachy dobrovolně a já je nijak nelituju a tak to prostě chodí. Jenže pro Teslu byla právě ochota do ní investovat už několikrát zásadní a to zcela! A mnoho investorů už nejednou ztrácelo se samotným Muskem a jeho pohádkami "až jednou" a "my to umíme" trpělivost. Balancuje na laně nad propastí, ale zatím jde. Jasně zkrachovat může kdokoliv o tom byznys je taky. Já některý věci respektuju. Nicméně nehodlám adorovat někoho kdo se veze na módní vlně a šílenství dotací a zvýhodňování věcí které vyrábí a neříká si za ně málo (ok to je byznys ale stejně) A s tím hall of fame elektromobility a Teslou to bych byl nanejvýš opatrný. Protože tahle raketa jako celek může za 10 let ztratit palivo a bude to jen další slepá větev. A nějaká Tesla skutečně bude někde na urovni NSU anebo toho Fiskera po kterém vyjma fanoušků nikdo ani neštěkne.

Prostě vyrábí auta a elektromobily nevyrábí sám. Ok je to fuška, ale to péct housky taky a dělá to miliony pekáren po světě. Ve skutečnosti moc inovací nepřinesl. A kvalitou se jedná pouze o trendy (v jistých kruzích) průměr. Pohybuju se mezi lidmi kteří by si mohli jakoukoliv Teslu vcelku v pohodě dopřát, přesto majitelé na tom vzorku tvoří asi tak 2%. Co to znamená? Lidi co na to mají v několika státech Evropy to prostě nekupují (teda alespoň ne houfně) Nedává to za ty prachy valného smyslu.

Mě je Tesla prostě tak nějak jedno. Jenom vnímám že mezi její největší zastánce patří nepřátelé "běžných" AUT a benzínu. Dále potom lidé ve věku 15-20 let kteří si to logicky nemohou koupit v 99% případů, ale je to trendy a cool tak to musí být dobré. Tady se ukazuje skvělý PR a oslavný videa na Utube a tak dále. Má to efekt, wow. Mezi lidmi na pomyslné špici 30-50 let zejména ekonomicky to zase tak velkou popularitu nemá. A běžný řidič možná ani nebude vědět, že nějaká Tesla dělá auta. Ale dělat z komára velblouda i to je strategie firem jako Tesla. Funguje to zjevně. A "uměl každý" myslím tak, že jsou tady desítky let staré značky a továrny, které prodávají drahá auta po statisících ROKY a nepotřebují k tomu stovky investic a do roka tři brífinky a mítinky s investory jakože něco JEDNOU BUDE jen my musíte znova nasypat pár miliard ,D. A dokonce jsou i v nemilosti a Evropa na jejich výrobky pořádá skoro hon. A přesto prodávají a nejsou přitom trendy ani cool. A jako úplně naposled nesnáším tuhle tupost. Fandím mu protože je supráckej a dělá suprácký káry.... Jestli chceš suprácký lidi od aut jsou tady lidi jako Pagani, nebo Christian von Koenigsegg, Enzo a tak dále. Musk je proti nim pořád jenom jen dobrý obchodník, který nezměnil nic. Kecá mu to ale parádně.

A k tomu Apple. Přiznávám že telefony mě nezajímaj. iOSvsAndro jde kolem mě a v mém okolí to má každej v píči. Už jenom proto, že telefon bereme jako samozřejmost často ho dává firma, nebo je to do daní. Tudíž si můžeš koupit úplně cokoliv a kdykoliv pokud to nechceš mít vykládaný zlatem. Chápu že mezi studenty a třeba čerstvými absolventy se to možná řeší a jakýsi souboj a hejty probíhají. Na to snad jde napsat jen, že je to otázkou priorit a většině lidí je to podle mě buřt co maj v kapse. Hlavně že to má displej a umí to FB a podobně. Medián je jedna věc, dostupnost zboží druhá. A i pokud sem z nižší platové sféry, bude mě to bolet ale můžu si půjčit a mít telefon. Nevim kde žiješ, ale jsou mezi náma lidi co jsou schopný si vzít Homecredit kilo na dovolenou.... Takže nevim proč by měl bejt problém si koupit iphone. Kdo ho chce a bude to pro něj priorita tak si ho prostě koupí. Což třeba v Eritreii asi ne a to je chudá země.Jinak co třeba musim řešit jsou hodinky a košile. Občas boty do toho naštěstí vyjma hodinek pro magory jablko ještě nezasáhlo. Možná snad díky, bohu. Mě osobně to že má někdo Iphone a podobný věci nijak nepohoršuje a fakt mu nezávidim ... Tím bych debatu skončil za sebe.

beastar
29. června 2019, 03:22
0

Jinak dle jistého rozkolu v názorech a jistých nepřesnostech. Typuju věkový rozdíl mezi námi tak 10 až 12 let. A mimochodem myslel sem LADU dneska a ne za CCCP ona vyrábí dodnes a donedávna vcelku úspěšně. Dokonce je teď součástí koncernu,) A i za CCCP to rozhodně nebyla jediná volba a vyváželo se i do zahraničí. To sem opomněl okomentovat. Já jenom, že si to přešel jakože argumentace o ničem. To dělají často zaslepení lidé... což doufám nebude tvůj případ.

Fa
Fandatik
29. června 2019, 19:54
0

Valfar: Nejdřív si zjistí fakta o obchodním modelu Elona u Tesly. Přitom ho považuji za neskutečně schopného člověka a možná i vizionáře. Co dokázal s PayPall, SpaceX kde je vize a relativně nízké náklady na lidské zdroje (málo, ale vysoce specializovaní odborníci). SolarCity už je malinko mimo.

Tesla začínala jako start-up a tam investice institucionálních investorů většinou probíhají ve formě několika předem dohodnutých plateb v závislosti na výkonu. Tedy investoři už nemají moc šancí z toho vystoupit. A vlastně musí dál investovat i když je dneska velmi pravděpodobné, že to Tesla neustojí. Proto i Elonovy fabulace s počty týdně vyrobených vozů. Manipulace s cenou akcií, za které byl vyšetřován SEC a následně trest/dohoda. Bude zajímavé sledovat jak v budoucnu bude oceněn nehmotný majetek Tesly.

A nesmyslně nastavená dotační politika je jen třešničkou na dortu.

beastar
29. června 2019, 20:44
0

Fandatik: Tak dobrý hezky si shrnul co mě přesně taky vadí. Už sem nevěděl jak to vysvětlit:) A to se shodnem i na tom, že Musk je jinak fakt schopný obchodník. Bohužel Tesla je fabulace a vydupany sen jednoho muže. Který tak docela nefunguje jak se tváří navenek.

Pochtli
29. června 2019, 23:11
0

Valfar: Asi vůbec nekoukáš na US filmy, že? Pokud ano, tak by sis všiml silně agresivního product placementu (apple naprosto všude). A přesně z toho důvodu mi nesmí nakousnutý jablko domu - z principu, nikoliv z nedostatku peněz.

Valfar
01. července 2019, 11:44
0

Válel jsem se o víkendu u vody, tak jsem to tu nějak zanedbal. Vezmu to od konce:

2 Pochtli: Na US filmy koukám docela dost, dá se říct, že se považuju za filmovýho fandu, a tak se setkávám s product placementem všeho druhu pořád - nelíbí se mi to, myslím, že by filmy měly být financovaný jinak (a v tomhle mám čisté svědomí, žádné P2P, torrenty ani streamy nepoužívám), ale kdybych měl vyřazovat všechny značky, které jedou v PP, moc by mi jich nezbylo. Svého času mocně investovala do PP třeba Nokia, viz https://community.phones.nokia.com/discussion/41180/the-history-of-nokia-phones-movie-edition, a moc jí to nepomohlo, byť já jsem jí byl dlouho věrný. :) S tím Applem v Americe to navíc není jen o PP - v určitých kruzích mají prostě skoro všichni Mac/iPhone, takže cokoliv jinýho by se těžce míjelo s realitou.

2 Fandatik: Tesla je na burze pomalu 10 let a institucionálních investorů je kvanta (dohromady drží přes 56 %), přičemž žádný z nich nemá zásadní podíl - kdyby chtěli, můžou vycouvat, vzhledem k velikosti jejich portfolií by je ani případná ztráta rozhodně nepoložila. Bylo by zajímavý zjistit, kolik z nich financovalo první vlny investic v době, kdy byla Tesla ještě startup, ale řekl bych, že se ta akcionářská struktura dost proměnila. Ostatně všechna 4 kola úvodního financování byla z dnešního pohledu jenom peanuts - řádově desítky mil. USD. K té akcionářské struktuře viz https://www.nasdaq.com/symbol/tsla/institutional-holdings

2 beastar: V některých věcech asi zaslepený jsem, třeba pokud jde o motorky nebo klasická BMW, ale v případě Tesly určitě ne. :) Ale jak jsem psal, to, co Musk s Teslou dokázal, považuju za docela obdivuhodný výkon, dotace nedotace, vizionářů na téma elektromobility se vyrojilo spoustu, ale jen on to dákazal přetavit v obrovský podnik, který fakt něco vyrábí a někdo jiný to kupuje. A začal s tím v době, kdy to nebylo zdaleka tak cool a samozřejmý jako dneska. Po jeho autech netoužím a nejspíš ani nikdy toutiž nebudu, jsem už asi beznadějně zamilovanej do spalovacích motorů. Ale líbilo by se mi, kdyby spolu tyhle 2 skupiny mohly koexistovat v míru a bratrství. :D Bohužel to tak moc nefunguje, příznivci spalováků vesměs (v ČR téměř výhradně) jedou hejt proti elektrovozítkům, aniž by docenili aspoň jejich nesporný přínos pro ovzduší v městských aglomeracích, když už nic jinýho, a politická podpora elektra (která v ČR nicméně takřka neexistuje) zase tak nějak automaticky počítá s vyhlazením klasických aut, liší se jen v názoru na tempo likvidace. Škoda, mohl se ten nevyhnutelný přechod na elektro zvládnout s větší grácií, ale tak už to dnes holt chodí, že se kolem všeho rozhoří studená občanská válka. :)

Snad ještě k té Ladě - jasně, Lada rozpad Sojuzu přežila a zůstávala dál nejprodávanější automobilkou v Rusku, není-li jí dodnes. Ale za toho SSSR, pokud vím, opravdu de facto konkurenci neměla, a po jeho rozpadu se zase dál jednalo o suverénně nejlevnější samohyb, takže běžným mužikům toho na výběr moc nezůstalo. S relativním úspěchem drahé Tesly na superkonkurenčním americkém trhu se to fakt srovnávat nedá.

Fa
Fandatik
01. července 2019, 12:05
0

Valfar: nejsou jen stockholders. Mimochodem na konci 1q musela vyplatit TSLA $920 mio držitelům konvertibilních dluhopisů. Atd. Počkáme a uvidíme.

"aniž by docenili aspoň jejich nesporný přínos pro ovzduší v městských aglomeracích"
Dle měření v Hamburku v ulicích Stresemannstraße a Max-Brauer-Allee míra znečištění po zavedení zákazu vjezdu starých dieselů vzrostla.

Takže nic není nesporné. Zatím je to pouze pravděpodobné.

Pochtli
01. července 2019, 12:40
0

Valfar: PP mi zas tak strašně nevadí, pokud vyloženě nekřičí "tady jsem", což výmysl se svítícím jablkem na každým krámu dělá. A když k tomu přihodím nesmyslně nadsazené ceny v ČR a komunitu oveček, co musí mít každý rok nový "skoro to samý" a spí před obchodem, je mi do smíchu.

beastar
01. července 2019, 12:54
1

Myslim, že Ladu sem použil jako příklad toho, že když lidi něco kupují neznamená to automaticky že je to SUPER. To byla reakce na to, že si to pár stovek tisíc lidí koupilo(Teslu). Ne hodnocení kvalit žigula. A i v tom CCCP bylo relativně víc aut po změně poměrů stejné možnosti jak u nás. Nesměřuju debatu k tomu, že nějak nenávidím elektromobily. Mě jsou zatím jedno. Jen se mi nelíbí marketing firem jako Tesla, Apple ale třeba taky nesnáším Hyundai ČR, nebo skvělé nabídky společnosti ZOOT(taky strašnej průser)

Vadí mi ta tlačenka v Norsku, Dánsku, Švédsku a tak dále a dále... v Praze parkování. Dotace, kokotiny. A nakonec si Elon stoupne před plnej sál lidí a začne je krmit věcma jako Semi, nebo jak se ten nepoužitelnej krám (v praxi) jmenuje. Vydávat auto za něco, co není je směšné a bandy tupců kteří plně předávají řízení autu ve kterém spí atd. Jsou jen důkazem toho, že využít lidské hlouposti je snadné. Pořád je to jenom auto takové umí vyrobit FCA, VW, GM i další. A lidé je kupují a jsou to miliony. I bez toho aby mi někdo řikal, že Golf je super protože se udrží sám v pruhu..

Jak píše Fandatik ani tvrzení o tom financování nejsou úplně pravda. Je spousta menších, ale daleko úspěšnějších firem jak Tesla. OK vyrábí to je krása. Relativně se to prodává. Položme si otázku. Prodávalo by se to i o deset let dříve řekněme někde 1999-2002 třeba. V takových počtech (směšných globálně ale dobře) Prostě Musk je obchodní a dělá co mu jde. To mu neupírám. Takových ale bylo moc. A když mám zmínit někoho ke komu mám respekt tak je to spíš Steve Jobs.

Valfar
01. července 2019, 15:44
0

2 Fandatik: Kupci firemních dluhopisů stejně jako akcií jsou soukromníci, kteří se při vědomí rizika rozhodli vsadit na zhodnocení svýho kapitálu, přičemž výše rizika je zpravidla přímo úměrná výnosu. Pokud Tesla skápne, a já po několikátý píšu, že to je klidně možný, o svoje peníze nebo přinejmenším jejich podstatnou část holt přijdou, ale nad tím se opravdu nemusí nikdo dojímat, to je prostě byznys. Pokud důvodem krachu Tesly nebude její vytunelování nebo jiný trestný jednání, nepůjde o žádný podvod, ale "jen" o další z mnoha neúspěšných podnikatelských projektů. Nic víc, nic míň.

Co se týče toho měření v Hamburku - určitě si nemyslíš, že příčinou zhoršení kvality ovzduší mohlo být, že se na daném místě vyskytuje míň starých dehtů, že ne? Já o tom nemám dost informací, takže můžu akorát hádat příčiny typu jiných rozptylových podmínek, jiné metodiky/přesnosti/četnosti měření, sezónnost provozu, ignorování zákazu atd. Ale určitě to není tím, že by tam předtím čistily vzduch staré diesely. :) Ty prokazatelně vypouští množství škodlivin, zejména prachové částice a NOx-y (což dobře odhalila aféra dieselgate a když pro nic jinýho, tak proto měla smysl, dnes už je to s povinnou SCR něco jiného). Korelace mezi dopravou a znečištěním ovzduší, jehož je třeba v Praze doprava hlavním zdrojem, je dobře vidět třeba na těchto mapkách - http://app.iprpraha.cz/apl/app/atlas-zp/?service[]=imisni_mapy

Tím se dostávám k beastarovi, kterého štve podpora parkování pro elektro v Praze. Já jsem naopak pro - každá příčetná pražská radnice bude problém znečištění ovzduší v důsledku intenzivní automobilový dopravy řešit a jedním z řešení je právě podpora elektra, které lokálně nevypouští prostě nic, ani nemá jak a kudy. Já bych obecně podporoval alternativní paliva při parkování nebo výstavbou nabíječek (nejen čistý elektro, ale i plug-iny nebo CNG), zaváděl bych v hustě zalidněných centrech nízkoemisní zóny (na základě Euro norem jako v Německu, nikoliv podle spotřeby potažmo CO2, to není žádný jed) a pak bych bral na hůl přespolní, a to jednak formou parkovacích zón (zaplaťpánbůh za ně, nechť se šíří aspoň tak rychle jako doteď) a jednak omezením vjezdu pro mimopražská auta do centra (přinejmenším v případě kalamitních situací). To poslední je bohužel politicky totální no-go, už takhle je oblíbený na Prahu nadávat a ještě kdyby ji nemohli mimopřažští křižovat tam a zpátky, to by byl teprve oheň na střeše. :)

Naopak jsem proti mýtu, neb se mi to zdá asociální, a především proti různému zklidňování v podobě škrtání pruhů, stavění semaforů, malování přechodů atd. atp. Taky bych nijak zvlášť neřešil spalováky mimo města (tam už jsou myslím současný normy maximem možnýho), neb lidi tam auta potřebují a potřebují je provozovat levně, navíc výstavba nějaké celorepublikové dobíjecí infrastruktury je totální sci-fi. No a pak bych úplně vypouštěl regulaci spalováků provozovaných jako hobby, jejich vliv na kvalitu ovzduší je nula nula nic.

beastar
01. července 2019, 16:00
1

Myslím že Petrovy barevné Fabie o vlákno níže mě baví o něco víc. Tady jsme došli k tomu, že se nikdy neshodneme. A akorát do toho leze politika a názory na ekonomiku a ekologii. Z Vlafara mám trochu pocit, že lehce levicově orientován bude a to já nerad. Zadotovat cokoliv z erárních peněz je vždycky na ukor jiného. Takže se to musí dělat citlivě ne jako v socanském ráji jménem Norsko (například) Jsem teda alespoň rád, že se našel jeden fanoušek Tesly a Muska kterej má rád starý auta a nezakazoval by je mimo města,D

Valfar
01. července 2019, 16:59
0

Dost laciný, prostě něco (resp. někoho), co se mi nelíbí, onálepkovat jako levicový, a proto fuj, argumenty netřeba. Mimochodem všechny ty opatření, který jsem vypočítával, jsou nedotační. Taky jsem asi první fanoušek Tesly, který nechce Teslu. :) Ale whatever, jdu trochu potrápit mašinu, ještě než začne chcanec, můžeme to tu klidně opustit.

Fa
Fandatik
01. července 2019, 22:56
0

Asi poslední můj koment v tomto vláknu.
Problém je právě toto:
"Pokud důvodem krachu Tesly nebude její vytunelování nebo jiný trestný jednání" což si myslím, že se dělo, děje v daleko větším rozsahu než:
https://www.sec.gov/news/press-release/2018-226

Zbytek už jsou úplné nesmysly. Brňák ve firemní Oktě s pražským číslem je OK? Kluk bydlící kousek za Průhonicemi je přespolní?
Mám parkovací kartu pro Prahu 1, tak nemůžu zaparkovat za Ječnou?
Samozřejmě všechny výletní lodě na Vltavě jezdí na konvalinky.
Když chtějí řešit emise, měli by začít u největších producentů. Kde snížení o 1% je ekvivalentem snížení o 20% u motorových osobních vozidel.
A mohl bych pokračovat dlouho. Myslím, že nevidíš problém v souvislostech, ale jen jako soubor dílčích problémů.

Pochtli
02. července 2019, 11:58
0

Valfar: Nízkoemisní zóny jsou holý nesmysl - nastuduj si základy meteorologie, fyziky/chemie - je to jen sprosté tahání peněz z kapes daňových poplatníků stejně jako modré zóny. Ty nevyřešily nic, jen tahají další peníze za to, že se lidé rozhodli být nezávislí na veřejné dopravě. A vůči pražskému okolí je to vyloženě sprosté.

Navíc ta vaše elektro/hybridy/CNG sice neprodukují CO2, ale nebezpečnější prachové částice vesele produkují a víří stejně jako spalováky.

krab
28. června 2019, 07:44
10

Já myslím teda, že auta jsou různá, přátelé... tady máš, modrý, červený, zelený, bílý nebo taky stříbrný.
Každý auto je prostě jiný...

reagovat
briza
28. června 2019, 09:47
2

Přesně! A odpovědí na všechno už dávno není Myjata, ale eResopičo.

Bavoraczech
04. července 2019, 07:28
0

Co je na tom novýho? Vždyť už před 50 lety sis mohl vybrat jestli chceš béžovou, modrou nebo červenou....

Stanley
28. června 2019, 08:18
0

Prrrr s těma rychlovarnýma konvicema... jsem mnohaletý nadšený majitel řady Tefal Quick&Hot s průtokovým ohříváním, což je luxusní záležitost. Ná návštěvách hned vidím, kdo je lůzr a kdo ví, o čem je řeč.
No a ty auta, designově jsou si odporně podobné (ale to prý pořád), a výrobci se až chorobně bojí jasných barev. Když už to není odstín šedi, tak je to barva, ale utlumená, bez sytosti. Každý chce totiž auto sportovní, nebo elegantní. Nikdo ale nechce auto veselé. Jinak se ale o dnešní život petrolhedův nebojím - existuje spousta nových aut, které bych si velmi rád pořídil a naopak bych měl zmatek v tom, kterou kategorii vlastně zvolit.

reagovat
Slower
28. června 2019, 10:16
2

V tomhle to je paradoxni - pokud si nekdo koupi opravdu sportovni auto, tak je casto i ve vesele (nebo jinak zajimave barve). At uz je to BRZ v te nadherne modre nebo oranzove, M2 nebo M4 v zlate nebo tmave cervene. Nebo treba tyrkysove Porsche. Stejne tak spousta mustangu je v barvach.

A je mi v tomhle moc sympaticka skodovka - delaji super paletu barev a obcas vidim i nejakyho superba v zajimave barve a prvni co me napadne je, ze ten clovek to asi nema jako obyc sluzebaka, ale ma k tomu autu i nejaky vztah...

sk
skretik
28. června 2019, 10:42
2

Stanley - jojo, to jsou ti Tefal-fanatici (tj stejny jak japko a Tesla-fanatici!)
To my máme doma sice konvici z Lidlu, ale zase má podsvícení! zkrátka je zaměřená na mladší klientelu, která má ráda světýlka atd., k absolutní dokonalosti jí chybí už jen závodní pruhy
pff, Tefal ve stříbrné, to je tak pro důchodce, úspora 65% energie ? když chceš opici, musíš mít na banány !!!

Irwinek
28. června 2019, 11:59
0

rychlovarná konvice ? používám již několik let výrobky Kamjove :-D k maximální spokojenosti mi chybí snad už jen to, že se obsah po akci sám nepřemístí do konvice k čajovým lístkům :-D

beastar
28. června 2019, 12:08
4

Skretik: Tak rychlovarna konve s bílejma pruhama a v modrý metle s neonáma to mě dost rozesmálo:))

Jinak co se týká konvice, tak máme přes rok obyčejný Sencor v decentní kombinaci nerez a černá. A nedám na něj dopustit. Když si jednou do půl roka dělám vodu na čaj je to jako zázrak. Vaří opravdu do minuty. Nástup výkonu je okamžitý. Tlačítko příjemné na dotek. Tvarování madla je výborné a dobře padne do ruky. Design je za staré školy. Vypadá to jako konev. Prostě pohádka.

sheogh
28. června 2019, 20:00
2

moje ma taky ambient, navic i siroke moznosti nastaveni a i za slunecneho dne citelny displej. bohuzel byla jen v one nudne stribrne, ale za to je to neco, co nepotkas v ceskych kuchynich casto - znacka Fust. Chybejici pruhy kompenzuje ergonomicke madlo a dlouha privodni snura. Uz ma neco navareno, ale zatim bych nemenil.

Ju
Junior
29. června 2019, 11:09
1

zachvíli dovalí MGRR a vysvětlí nám, jak je to s tím Miele

beastar
29. června 2019, 15:40
1

Jasný no to je totiž jinak to takhle v každé domácnosti v Německu mají konvice Miele protože maj fištróna. Ono to jako stojí o litr víc, ale je to nesrovnatelně víc kvalitni. Uvaříš víc čajů. Tolik se to nešpiní. Tlačítko zvládne až 20 milionů zmáčknutí, což v Německu, zdejší inženýři zjistili, že ostatní konve na trhu jsou sotva na půlce. Navíc Miele je taková ta značka pro lidi, co vědí kde je kvalita a jsou schopný to zaplatit. Jasně není to na první pohled skvělý, ale ta přidaná hodnota je právě v tomhle. To je tak no jako Lexus třeba? V Německu supr.

bitner
30. června 2019, 10:27
2

Ja mam konvici na plyn. Mechanicka zpetna vazba v podobe pistaly. Vykon si musim zaslouzit - nemusim teda skrtat sirkou, nelezu po stromech, jiskru hazi sporak s vicebodem.

Stanley
02. července 2019, 13:13
0

Pche... ergonomická madla, světýlka, voda uvařená do minuty... Takže Tefal Quick&Hot: šálek kávy za 20 sekund, půllitrový čaj za minutu, voda automaticky transportovaná do šálku, tzn. madlo není prioritou. Neexistuje nic jako zbytečně uvařená voda. Pro konvici jsou dosud dostupné náhradní díly (to vaše čína nemá), nicméně nebylo jak jich využít, protože konva funguje už asi osm let denního provozu. Banány opice spotřebovala kdysi při pořízení, cca 2,5x víc než průměr, od té doby jen elektřina. Nevýhody - už delší dobu chci konvici s displejíčkem a tlačítečkama, ale je blbé mít na kredenci konvice dvě, Tefal ne a ne umřít.
Jinak, jak vidno, i ke konvicím lze mít lehce vyhrocené postoje, tak se mi to líbí!

sheogh
02. července 2019, 23:57
0

vyhroceny postoj je znameni zapalu pro vec, takze je to naprosto v poradku.... konvice, bicykly, zarovky, feferonky.... :-D

PepaSFI
29. června 2019, 16:46
1

tak si říkám, že v tom dnešním světě musí mít takový automobilní šovinista docela problém. Automobilky mají fabriky různě po světě, někdy i docela exotiku. V jedné fabrice se dělá několik úplně stejných aut pod několika značkama. Totéž auto jezdí v různých zemích pod různýma značkama. To že se poskytují komponenty nebo celé platformy a pohonné jednotky už bylo zmíněno. Korejská značka se chlubí že dělá české auto. Česká automobilka hlásá že je česká ale na autosalonech rozhovor pro českou televizi je v němčině.

reagovat
Vojta
05. července 2019, 14:02
0

U té 159 je to hodně rozšířený omyl s tím Cadillacem. Sice platforma pro něj použitá být měla, ale podvozek rozhodně ne. Navíc ten si vyvíjela AR sama. Průšvih jsou ty GM motory. Kdyby se do nich v AR nemontovali, nebyly by tak špatné. S přímovstřikovými hlavami je to peklo...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang 3.7 V6 2016
Ford Mustang 3.7 V6

2016 rok výroby
227 koní výkon
3 690 ccm objem

Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998 1993
Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998

1993 rok výroby
142 koní výkon
3 800 ccm objem

Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI 2006
Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI

2006 rok výroby
145 koní výkon
3 499 ccm objem

Citroën XM 3,0 V6 Exclusive 1996
Citroën XM 3,0 V6 Exclusive

1996 rok výroby
167 koní výkon
3 000 ccm objem

Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor 1990
Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor

1990 rok výroby
160 koní výkon
1 840 ccm objem