logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Jensen International vylepšil starého Range Rovera trochou Ameriky

Po překrásném kupé Interceptor, přichází britská společnost Jensen International s další specialitou, zařaditelnou do kategorie „resto-mod“. Seznamte se s přestavbou Chieftain.

Tentokrát se do hledáčku britského úpravce dostal originální Range Rover, jenž vyjížděl z továrny Land Roveru v britském Solihullu mezi lety 1970 a 1996. První luxusní SUV světa mělo mnohé kvality, ovšem z dnešního pohledu se jedná o archaickou techniku, nemluvě o neblaze proslulé spolehlivosti. Jak se ozvalo přímo od Jensen International: „Úctyhodný motor Rover, odvozený z Buicku, byl původcem mnoha problémů, kvůli kterým dnešní majitelé pozorují ručičky přístrojů s velkou ostražitostí.“

A právě Jensen International se postará o to, abyste už nikdy nemuseli být při řízení klasického Range Roveru jako na trní. V rámci rozsáhlé modernizace celého auta se pod originální karoserií objevila kompletní platforma převzatá z Land Roveru Discovery třetí generace. To znamená mimo jiné i kompletní vzduchové odpružení (což také není právě vzorem spolehlivosti), zlepšené vlastnosti v terénu a jízdní komfort blížící se velkým SUV z aktuálního tisíciletí.

Pod kapotou byla britská delikátnost nahrazena americkou silou, propůjčenou od Cadillacu. Osmiválec o objemu 6.2 litru má mechanický kompresor, 560 koní a pochází ze sportovně laděného sedanu CTS-V. Od koncernu GM je také šestistupňová automatická převodovka a rozvodovka.

Řada drastických proměn pokračuje i v interiéru. Strohá architektura prvního Range Roveru zůstala na svém místě, ale hojně se zde vyskytuje měkká a příjemná kůže, nechybí pár zbrusu nových prvků a přítomna je i satelitní navigace s dotykovou obrazovkou.

Chieftain od Jensen International samozřejmě není právě záležitostí pro sběratele, úzkostlivě kontrolující originálnost každého dílu. Pokud ale chcete luxusní SUV a nic z nové produkce vám nevoní, je Chieftain jasnou volbou. Tedy alespoň do chvíle, než narazíte na poměrně mastnou cenovku. Konkrétní suma není známá, ale Interceptor stál něco přes 3 miliony a Chieftain nebude levnější.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Adam
22. 1. 2018, 12:29

Tak to chci :O

1 reagovat
GanGreen
23. 1. 2018, 08:11

Jedno z mala SUV ktery bych i ja snesl :-D

0 reagovat
custom1
23. 1. 2018, 08:33

Pecka! Moc se mi to líbí!

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte