logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Jaké hodnoty výkonu a krouťáků má vlastně nejsilnější Tesla?

O Tesle Model S P100D s aktivovaným módem Ludicrous+ se ví akorát to, že je rychlá jako průjem. Přesné hodnoty výkonu ale značka nezveřejnila.

Od něčeho, co zrychluje při hmotnosti přes dvě tuny na stovku za 2.5 sekundy, tak nějak čekáte, že to má asi hodně solidní výkon. Až doteď ale nikdo úplně přesně nevěděl, o jakou sílu se jedná. Odpověď přináší až hoši z Youtube kanálu Drag Times, kteří postavili Teslu nejvyšší specifikace na brzdu.

Poměrně zásadním problémem bylo, že se Tesla nechtěla s válci na měření výkonu zpočátku vůbec kamarádit. Nejprve se v určité rychlosti snížila světlá výška, čímž byly povoleny jistící popruhy. Potom se autu nějaký způsobem podařilo zjistit, že i přes točení všech kol nejede dopředu, což vyústilo ve vyhození chyby na diagnostice.

Nakonec se asi na osmý pokus opravdu zadařilo a Tesla na brzdě předvedla vše, co umí. I přes drobný prokluz kol na válcích (kterému při razantním nástupu točivého momentu zkrátka nelze zabránit), ukázal počítač vskutku odzbrojující hodnoty 588 koní a 1247 Nm.

Veškerý točivý moment je samozřejmě k mání ihned po sešlápnutí plynu, což vyústilo právě v protáčení kol. Na grafu na konci videa je vidět, jak má křivka točivého momentu ukousnutou špičku. Přesně tam došlo k  prokluzu a bez něj by mohl krouťák narůst na nějakých 1280 Nm.

Ve videu je zároveň zmíněno, že po počátečním laborování zbylo v bateriích už jen 88 % energie. Kdyby se měření provedlo při čerstvě nabité baterce, mohly být obě hodnoty o další malý kus lepší. I tak se ale jedná o opravdu důkladnou porci síly, která dělá z P100D nejrychlejší sériové auto současnosti.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Goldies
23. 2. 2017, 19:25

Takže reálně cca 1300Nm krouťák? To je hrozný peklo! To bych si i uměl představit, hned jak bude vyřešeno nabíjení... Přeci jen v ČR jedinej SuperCharger :-(

0
Chosé
23. 2. 2017, 23:50

Třeba tu nakonec Gigafactory vyroste a pak bude Superchargerů více. :)

0 reagovat
Martin6443732
23. 2. 2017, 23:01

a to někteři pitomci věří, že to je ekologické, rozmarný luxus s 600k, 1200Nm a 400kg baterii. Za to by šlo vyrobit 10 opravdu ekologických aut. A ještě ten arogantní luxus sponzoruji socky přes emisní povolenky. To je opravdu podvod století.

0
Chosé
23. 2. 2017, 23:48

Zase bych to tolik neprožíval :) v čem to není ekologické? Nejezdí to na rozpuštěné dinosaury a pravěkkou kapradinu ve formě oleje taky co 10000km neměníme v pohonném ústrojí.

0 reagovat
Chosé
23. 2. 2017, 23:49

Tak to je velmi slušné. Popravdě myslím si, že ani sama Tesla pořádně neví kolik to tak má krouťák. Ale s hodnotou přes 1000Nm už můžeme celkem kvalitně trhat asfalt. :) jen tak dále. Mít ty peníze, tak ak Model 3 objednám.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte