načítám data...

Anketa o nejatraktivnější porevoluční Škodovku. Vyberte svého favorita

12. prosince 2021, 09:46 Jaromír Soukup Autíčkář se ptá

Která Škodovka z polistopadové éry je pro vás tou nejatraktivnější? Máte svého favorita?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Automobily značky Škoda jsou koloritem našich silnic již mnohá desetiletí. Ať už se bavíme o Čechách nebo Moravě, městech nebo venkově, všude se pohybují ve velkých počtech. Nejspíš není obyvatele naší země, který by s nimi neměl aspoň nějakou zkušenost. Ta je někdy lepší, jindy horší, často podle toho, co komu vyhovuje. Co totiž jeden člověk považuje za nudnou, šedivou a průměrnou volbu danou nekonečnými zástupy stejných modelů na ulici, jiný může s vděkem vnímat jako smysluplné a jednoduché řešení vlastní přepravy pro rozšířenost servisní sítě a rozsah zkušeností druhých.

Já se přiznám, že jsem docela rozpolcený. Na jednu stranu se považuji za člověka, který se řadí spíš do první kategorie. Představa, že jedu po ulici a okolo mě je minimálně 5 dalších kusů stejného modelu, mi není moc příjemná. Na druhou stranu ale musím škodovce nechat, že dělá poměrně dobrá auta. Ano, jsou nudná. Ale když odhlédnu od emocí a podívám se na věc trochu racionálně, málokterý vůz je v dané třídě praktičtější. Třeba zrovna nedávno mi František na chvíli půjčil novou testovací Fabii a já na ní nebyl schopen najít závažnější nedostatek. Ano, na mě, frankofila, je pořád ještě trochu tvrdá, DSG by mohlo být ve spojení s litrem schopno s autem pohnout z místa trochu rychleji a dveře by nemusely při zavření tolik drnčet.

foto: Škoda Auto

Jenže to je tak nějak všechno. František ji měl půjčenou na týden, takže on logicky dokázal najít prohřešků víc, ale já za ty dvě hodiny objektivně opravdu nezjistil nic vyloženě problematického. Tedy až na cenu, ale to by bylo na samostatný článek. A tak je to se všemi škodovkami, které jsem měl zatím možnost řídit. A tím, že jsou všude a nudné, ale zároveň vlastně poměrně dobré, mám tedy vždycky trochu problém tuto značku uchopit. To platí zvláště u těch polistopadových, kde už jsou přítomny technologie Volkswagenu. Tyto škodovky jsou totiž celkem promyšlené, šikovné a v dražších výbavách z nich jde možná vyčíst i určitá hrdost lidí, kteří je vyrábějí, viditelná nejlépe na specifikacích Laurin&Klement. Kdyby jich nebylo tolik a nestály by takové částky, možná bych si i jednu koupil na takové to domácí ježdění okolo komína.

foto: Škoda Auto

Jenomže právě tím, že jich je tolik, kolik jich je, ta auta ztrácejí pro mě jednu důležitou věc, kterou je atraktivita. Jak je jich moc, tak mě prostě nijak zvlášť nezajímají. Protože jsem ale člověk zvídavý, řekl jsem si, že zkusím najít škodovku, která je pro mě jako auto samotné atraktivní tak, že bych si ji snad i dovedl představit vlastnit, i když jich obecně jezdí spousty. Podotýkám, mluvím o nejatraktivnější škodovce, ne o té nejhezčí. To by to totiž bylo ale úplně jiné zamyšlení. Mé ideje plynou směrem ke Škodě, jejíž kombinace přirozených vlastností pro mě dokáže být atraktivní natolik, abych měl pocit, že je to zajímavé auto a dovedu si ho představit vlastnit. Tato skutečnost také vyřazuje počiny Typu Škoda Tudor nebo Škoda Fabia Paris, neboť ty jakožto sice atraktivní, ale stále designové studie prostě vlastnit nemůžu.

Na začátku se mé představy uchylovaly ke Škodě Felicii Fun. Jak normální zástupce této řady moc nemusím, model Fun mě celkem baví. Je to ten pick-up s jasně žlutou barvou zvenku i uvnitř a zadní řadou sedadel, která se vysouvá do prostoru pro náklad a umožňuje svým cestujícím jízdu s nebem nad hlavou. To zní docela atraktivně, rozpustile zábavná škodovka, která tak trošku nedává smysl. Ona totiž třeba ta zadní sedadla se opravdu dají použít, jen když je venku hezky. Ano, existoval kryt celé zadní části, ale když byl použit, tak už to pak zase nebyla taková sranda. Navíc, člověk musel jet buď s ním, ale bez nebe, nebo bez něj, ale nechráněn před případnými přeháňkami. (Stejně jako u jistého Citroenu, určitě netušíš jakého, co Jardo? – pozn. F.) 

foto: Škoda Auto

Jenomže pak mi došlo, že úplně stoprocentně atraktivní Felicia Fun není právě proto, že je na ní pořád znát komunistický Favorit. Nikdy jsem v ní nejel, ale pochybuji, že její jízdní vlastnosti budou lepší než u výchozího modelu, který se opravdu nemá moc čím chlubit. Taky se mi úplně nepozdávají její i na dobu vzniku zastaralé motory. V neposlední řadě mi přijde, že na to, aby to bylo zajímavé auto, je to pořád ještě moc rozumná a praktická škodovka jako každá jiná. Že žlutá barva a posuvné sedačky nejsou dost. Ano, trochu to nedává smysl, ale opravdu je trochu. Ne, Felicia Fun ještě není natolik atraktivní, abych ji chtěl vlastnit.

foto: Škoda Auto

Poté mé myšlenky začaly klouzat ke Škodě Octavii RS. Ta vznikla ke každé ze čtyř generací modelu a dodnes představuje ostřejší provedení jinak spíš nudného liftbacku či kombíku. Mně je asi nejsympatičtější to RS vycházející z druhé generace. První mělo sice fajn motor, ale taky krátký rozvor a dlouhé převisy, což působilo poněkud disproporčně. Trojka je mi nesympatická jistou ořezaností, která se sice na sportovním modelu projevila míň než na základních kusech s vlečenou nápravou a zjednodušeným interiérem, ale stejně na mě tento model působí míň festovním dojmem. S poslední generací zkušenosti zatím nemám, tak nemůžu hodnotit. Dvojka je dle mého ale poměrně fajn, zvlášť v provedení liftback před faceliftem, a to kvůli designu přední části. On celý ten její relativně svalnatý vzhled mi přijde celkem atraktivní, zvlášť pokud je podpořen modrou metalízou, která se k danému modelu docela hodí. Interiér je sestaven z venkoncem kvalitních materiálů (přehlédnu-li ovládání světel a oken) a přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 147 kW dodává vozu poměrně solidní dynamiku.

foto: Škoda Auto

Pak jsem ale opět zapochyboval. Víte, ona je totiž Octavia RS v mých očích trochu kočkopes. Na cestovní vůz, jakým tento model ve své druhé generaci v normální specifikaci dle mého má být, je ereso trochu moc ostré. Sedačky jsou tuhé a podvozek je tvrdý. Jsem názoru, že klasické specifikace jsou na dlouhé cestování vhodnější. Na pravé sportovní náčiní ještě zase tak úplně není ostré dost. Motor je silný, ano, ale ne zas tolik. Dlouhá a těžká karoserie způsobuje, že držení stopy přece jen není tak kvalitní jako u od základu stavěného sportovního auta. Ano, dá se na to dívat pohledem rozumného kompromisu, ale ten nebude nikdy tak atraktivní jako něco, co dělá svou práci do detailu. Ač poměrně solidní, Octavia RS ještě není úplně tak zajímavá, abych ji chtěl vlastnit, kvůli tomu kompromisu. Proto jsem se rozhodl, že budu přemýšlet dál.

foto: Škoda Auto

Ale k závěru jsem přece jen došel. Možná to bude znít zvláštně, ale pro mě asi bude tou nejatraktivnější polistopadovou škodovkou nakonec druhá generace modelu Superb. Ano, nemluvím o tom pohledném aktuálním provedení, ale o tom trochu neforemném o jedno starším, které se vyrábělo mezi roky 2008 a 2015, tedy o verzi, co se na svět svými světly mračila, ve specifikaci liftback měla bachratý zadek a byla na svou délku moc úzká. Ale mně to asi nevadí, vždyť nemá jít o nejhezčí škodovku, protože tou asi druhý Superb opravdu není. Má jít o atraktivitu vlastností. A mně jde o to, že je to poslední model škodovky s velkým motorem, který k tomuto poměrně rozměrnému autu dle mého názoru sedí.

foto: Škoda Auto

Tím motorem je nepřeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,6 litru s přímým vstřikováním, výkonem 191 kW a 350 newtonmetry točivého momentu. Ten už totiž dokáže Superb celkem solidně rozpohybovat. Já ale teď nemyslím nejvyšší zrychlení, byť to číslo z nuly na 100 za 6,6 vteřiny je fajn. Na mysli mám klid motoru při běžné jízdě, který odpovídá pořekadlu objem ničím nenahradíš. Na svižné cestování totiž není potřeba motor nijak vytáčet (ostatně to DSG ani moc nedělá), jede klidně a za doprovodu příjemného tichého ševelení.

Navíc se mi líbí, že se tento motor hodí do cestovního nastavení celého vozu. Ano, k úplnému ideálu bych si ještě přál automat s hydrodynamickým měničem. Někteří možná namítnou, že takovou kombinaci nabízel Superb ještě o jednu generaci starší, ale ten podle mě zase vypadá jako jezevčík a byl zastaralý už v době příchodu na trh, stoje na konstrukci tehdy již pět let starého Passatu B5. Ale i to DSG, jakmile překoná své prvotní škubnutí při rozjezdu, už moc cítit není, tedy pokud je v dobrém stavu. Podvozek, pořád spíš tužší, ale rozhodně nejpohodlnější z celého tehdejšího portfolia, motoru sekunduje a celé auto je stavěné na křižování Evropy. Ano, s dvoulitrovým dieselem to Superb umí taky a ještě s podstatně nižší spotřebou. Ale jeho agrární projev a nižší výkon nedokáží vytvořit ten samý jízdní dojem. A ten já k atraktivitě prostě potřebuji.

foto: Škoda Auto

Tak vidíte, já nakonec za nejatraktivnější porevoluční Škodu považuji šestiválcový benzínový Superb druhé generace, tedy model ze všech zmíněných asi ten vzhledově nejobyčejnější. Co se dá dělat, tak mi to vyšlo. Pravděpodobně se v tom odrazila i má fascinace velkými cestovními Citroëny, ale tento naturel se mi na ní prostě líbí. Nicméně, to nevadí. Tento text je totiž z rubriky Autíčkář se ptá, takže se mnou můžete otevřeně nesouhlasit. Jaká je podle vás ta nejatraktivnější polistopadová Škoda a proč? Nezapomínejte, nemusí (i když může) nutně záležet na vzhledu, důležitá je hlavně kombinace vlastností vozu. Také to musí být auto, které se normálně vyrábělo a prodávalo, žádný koncept. Co myslíte?     


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Opelfahrt
12. prosince 2021, 01:00
4

Mně se nejvíc zamlouvá Octavia ve verzi Seat Toledo 2.3 V5 se sportovními sedadly.

reagovat
Ha
Habakukk
12. prosince 2021, 07:17
2

No je to smutné říct, ale z žádné polistopadové škodovky si na prdel nesedám. Jsou tam modely které jsou zajímavé, ale nic o čem bych uvažoval, že by mi přistálo v garáži.

reagovat
krab
12. prosince 2021, 07:58
4

U mě by to bylo Yeti před faceliftem. Jezdival jsem s ním dost i dálky a moc se mi to auto líbilo jak designem, prostorem uvnitř i takovou celkově dobře působící kvalitou.

Velice dobrá Škodovka je Roomster, ale domácí obyvatelstvo ten nápaditý design povětšinou nedalo

No a nejlepší škodovka bude jednoznačně Fabia R5, když přidám i svět motorsportu.

reagovat
Ha
Habakukk
12. prosince 2021, 12:51
2

Pokud soutěžní tak Fabia WRC úspěšná moc nebyla zato byla zatraceně sexy.

kotzitzaq
12. prosince 2021, 15:15
3

Roomster nepatřil mezi mé oblíbence dokud jsem s ním nejezdil. Praktičnost toho auta je neskutečná a podivná zadní okna ocení až rodič malého dítěte (dcera miluje díky výhledu z okna tchánův Roomster a doslova nesnáší můj služební liftback Superb). Ale Roomster je hlavně praktický, nikoliv atraktivní ;-).

Trinom
13. prosince 2021, 09:58
2

Viděl bych to velmi podobně. První Yeti se fakt povedl. Osobně se mi líbí třeba i Scala, ale tu většina lidí nechápe, podobně jako toho Roomstera (který by šel udělat hezky, kdyby se někomu bývalo chtělo).
R5 je asi bez debaty.

Frankie
13. prosince 2021, 14:44
3

U mě taky Yeti před FL. A povedený mi přijde aktuální Superb.

OndrasI
12. prosince 2021, 10:04
-1

1) Superb 3 Combi Sportline 2.0 TDI 147 kW 4x4 s adaptivnima tlumicema
2) Superb 2 Combi LK 3.6 FSI ve vinovy
3) Octavia 4 Combi 2.0 TSI 4x4

reagovat
v-
v-t-marvin
12. prosince 2021, 10:10
2

Vždycky jsem pokukoval po Fabii RS první generace. A do dnes mi přijde atraktivní.

reagovat
togi
13. prosince 2021, 13:42
2

Taky jsem ji chtěl napsat. Dodnes vypadá vážně dobře. Ale on celkově design prvních fábií moc nestárne

ro
rock
12. prosince 2021, 10:49
0

Octavia I.
Protože pro tolik lidí u nás znamenala dřív nesplnitelný a najednou dosažitelný sen.
A protože jsem ji (asi jediný tady) nikdy neřídil a ani jsem v ní moc nenael jako pasažér, tak s ní nemám spojené žádné negativní asociace.

reagovat
Jenda_K
12. prosince 2021, 11:11
8

nejatraktivnější škodovka je dojetina s platnou technickou na dva roky do 15 000

reagovat
beastar
12. prosince 2021, 12:21
2

Chci sehnat v dnešní době něco takovyho za 15. To tak před dvěma lety.

ransom
12. prosince 2021, 12:12
4

Trojdveřový Citigo. Protože to je jediný porevoluční sériový trojdvířko.

reagovat
RRRampapapa
12. prosince 2021, 12:13
1

Poslední starý Rapid 136.
Objektivními měřítky to nejhorší, co ještě po listopadu 89 vyráběli, ale přesto by to byla škodovka, kterou bych se jednou za čas celkem rád projel, respektive se na to nějak těšil. (A musel by stát do výše zmíněných 15 tisíc, což je poplatné době před cca 15 lety. :D)

reagovat
je
jerry
12. prosince 2021, 22:33
0

To auto mnohem líp vypadalo než jezdilo. Takový antisleeper:-)))))

Holofaust
12. prosince 2021, 12:44
3

asi puvodni yettina... i kdyz je to jako vybirat jednookyho mezi slepejma...

reagovat
Cu
Curdin
12. prosince 2021, 12:45
0

U mě je to spíš vzpomínka na mládí a to je závodní verze felicie a octavie, když jsem obrážel závody jako divák. Hlavně teda jak je vodil Emil Triner. I dneska když kouknu na videa mi přijdou obě auta fakt pěkný.

reagovat
Ronoath
12. prosince 2021, 19:08
1

Nejvíce se mi líbí Superb 1. generace s šestiválcem (benzínovým) a automatem, a to proto, že vidím jakousi návaznost na model stejného jména, existující před a krátce po druhé světové válce, taky s šestiválcem (osmiválec byl taky, ale takovou škodovku už asi nikdy neuvidíme.)

Zpětně se mi zdá, že se s 1. generací novodobého Superbu ukázalo, že Škoda půjde jinou cestou, než dnes jde třeba Dacia.

reagovat
ransom
13. prosince 2021, 18:00
0

Ano. Navíc první Superb byla vtělená elegance, v top výbavě dával i pocit luxusu, zatímco poslední Superb je prostě větší hranatá Oktávka s dotykáčem.

beastar
13. prosince 2021, 23:06
1

ransom: To teda leda hovno:)) Pravděpodobně si v tom nikdy v nějaké lepší výbavě ani neseděl ani nejel. To že v době první oktávky a supa se zdál skok větší je dané tím, že jednička Oktavka je prostě malá a celkově nic, moc. Trojka Superb v plný vs jednička v plný to je nebe a dudy. Leda že považuješ za luxus hnusný umělý dřevo, nic moc místo v oblasti ramenou a volitelnou výbavu stejnou jak do ofce.. Jízdní vlastnosti trojky jsou lepší asi o 99,9%. A tehdejší šestiválec ve všech meritelných parametrech včetně pocitu z jízdy nestačí v ničem.

Tvůj názor ti neberu, ale je to blbost. Asi jako říct, že felda v Laurinu v kůži byla luxusní kára, kam se na to hrabe nová Fabie. Objektivně blbost. Subjektivně ok jen mě trochu sere, že přesně takové výkřiky potom přebírají lidi bez názoru a šíří je dál. Určitě mi napíšeš jak jich v práci ve flotile máte dvacet a jsou to mrdky. Tak určitě :) A všechno je to vrcholový TSI 4x4 v plný za milion... A v jednickovym Superbu si jezdil jenom 2.8 Laurin protože se jich vyrobilo celkově asi 3% produkce.

beastar
13. prosince 2021, 23:07
0

Nebo to byl vtip a já ho nepochopil. Co teprve taková stovka to byl pocit luxusu.

Ha
Habakukk
14. prosince 2021, 10:47
0

Tak většina S1 byla s 1,9TDI v hadře. Dřevo bylo legendárně hnusný, ale lakovaný plast nebyl o moc lepší. Měl jsem S1 s 2,5TDI a v přímce to bylo fajn auto, ale běda jak přišly zatáčky motor před přední nápravou nebylo nic co zlepšuje jízdní vlastnosti. Obecně okolí z auta bylo víc hotové než samotný majitel.

Opelfahrt
14. prosince 2021, 11:10
0

Ano, třeba s motorem 1,9 TDI PD 74 kW byl Superb úplné zoufalství. Nájezd z benzinky zpátky na dálnici třeba v kopci – dost adrenalin.

Ha
Habakukk
14. prosince 2021, 11:57
0

U nás jezdilo tágo 1,9 s 96kw tak to celkem šlo, jen ten traktorový projev byl nic moc.

Opelfahrt
14. prosince 2021, 13:05
2

Souhlas, 96 kW bylo už o dost lepších a mělo to i šestku.
Vozil jsem kolem roku 2007 u známýho v půjčovně občas auta klientům a od klientů, tak jsem tehdy odzkoušel od škodovky kde co. Třeba jsme dva jeli oktávkou TDI do Trieru, což jsou hranice s Lucemburskem, kde Němka vracela Fabiu Combi HTP. Zpátky jsme se vraceli ve dvou autech a mně to HTP dalo max. 160 km/h tachometrových, navíc se spotřebou přes 10 l/100 km, ale za celou A6 přes Německo jsem prostě nedokázal s oktávkou držet krok a kámoš už nevydržel furt na mě čekat. Nebo jsem jel vlakem do Verony pro oktávku TDI a zpátky výletem přes Cortinu v Dolomitech. Nebo lůžkovým vlakem do Splitu a zpátky osobním Vitem – sám bez věcí, Slovinci si mysleli, že něco pašuju. Nebo krátkým Smartem Praha – Brno po D1 s plynem na podlaze – svýho druhu zážitek. Jinak třeba Roomster 1.4 16V taky o ničem, ten malej motor v autě s vysokým odporem vzduchu byl na dálnici taky za trest.

ransom
14. prosince 2021, 22:47
0

Beastar: Jsi špatnej věštec. S tou flotilou. Já jsem jeden ze dvou zaměstnanců malinký firmy. Naše flotila sestává z jedničkový Fabie HTP, kterou upřímně nenávidím a odmítám s ní jezdit, ba do ní i vlízt (bo se do ní nevlezu a nedovedu se v ní posadit), a stejně starýho Mercedesu Sprinter, kterej mám rád.
Co jsem napsal o jedničkovým superbu byla i nebyla ironie. Mně se nelíbí žádná Škodovka. Blbě se mi v nich sedí. Všecky, se kterýma jsem jezdil, mají (pro mě) totálně tupý až vymatlaný řízení, zoufale nepohodlný sedačky, nevejdu se do nich, blbě se mi do nich leze, a nelíbí se mi interiér.
Jedničku Superba v šestiválci automatu má šéf. Má ho už snad od poslední doby ledový a nechce ho za nic na světě vyměnit. Sezení v něm teda nenávidím stejně jako sezení v kterýkoli jiný Škodovce. Nemám rád kůži, navíc ta bílá mi přijde divná. Dřevo na palubce no comment, to je jako laciná elektronika co se kupovala v devadesátkách u Ťamanů. To jsou jednotlivosti. Ale v celkovým dojmu mi to auto přijde jako poslední a nejspíš jediná elegantní Škodovka. Novej Superb se mi nelíbí, stejně jako nová Oktávka, Fabie, všecky tři současný SUV-čka. Povozil jsem se chvíli v Yetim, ani to bych za nic nechtěl. Prostě Škodovka má rukopis, kterej mi nesedí a necejtím se v ní dobře, nedovedu ji mít rád.
Je mi jasný, že to je čistě můj problém, respektuju, že pro devadesát procent lidí je to dobrý.
No ale když teda bych měl mít k některý Škodovce aspoň trochu pozitivní vztah, tak to bude ten jedničkovej Superb. Není to o žádných objektivních kvalitách. Posledního Superba mám samozřejmě v nejbližším okolí taky. V mých očích to je jako vyměnit Biedermeier za Ikeu.
Může bejt tak?

beastar
14. prosince 2021, 23:39
0

ransom: Jo za mě úplně v klidu. Já respektuji určitě to, že se ti v tom špatně sedí. Jestli je někdo machr na to udělat základní sedadla na hovno je to Škoda. V prvním Superbu ani ty nejlepší sedadla nejsou moc dobrý. Naopak v trojce si myslím, že už ten základ pokud nemá člověk 2 metry a špatný záda jsou ok. Můj point byl v tom, že vskutku trojka je opravdu ve všem dál, víc a líp. Když budeme brát vrcholové verze. Snad možná trvanlivost interiéru a některé plasty jsou v trojce horší. Jinak objektivně působí luxusněji. A hlavně na rozdíl od jedničky nabízí luxusní prvky a výbavu. Osobně sem škodovky nikdy neměl. Jen jsem je prostě různě řídil často jako obchodní artikl. A určitě sem neměl třeba z dvojkového RS špatný pocit. Jede to. Na tu dobu to vcelku vypadá. To že z toho český primitiv udělal supersport za to auto nemůže.
Na Yetim se shodneme. Mě to přišlo jako jinak tvarovaná oktavka. Co s tebou sdílím. Taky bych tohle auto neuměl mít rád tak nějak upřímně. Je to pro mě strašný mainstream. Špatný auta to ale nejsou.

Or
Oris
12. prosince 2021, 22:04
0

Superb III combi, klidně by mu mohli říkat Shooting Brake

reagovat
Trinom
13. prosince 2021, 20:00
3

Mít o jeden pár dveří míň ;-)

je
jerry
12. prosince 2021, 22:16
0

O2 RS TSI v Race Blue. Měl jsem ji a pořád ji rád vidím na silnici. Interiér o třídu kvalitativně lepší oproti současným.

Roztomilá byla první verze Yeti s kulatými světly. Jak nemám rád SUV, tak tohle auto se mi pohledově líbilo. Taková větší Panda.

reagovat
Adam Forman
13. prosince 2021, 06:43
-2

Felicia KitCar by mi asi domů mohla. Nebo Filcka fpičapu s nafťákem dost obouchaná na to, abych s ní poučil sousedy o zásadách parkování (jakože proč jsou na silnici ty srandovní bílé čárky). Dost nedávno jsem málem koupil 120 za zajímavou cenu. Měl jsem v plánu vypustit z toho auta olej a jet dokud nezačne hořet...

reagovat
Jo
Josephus
19. prosince 2021, 15:04
-2

Amen, bratře!
Jen bych jako pojistku hodil na zadní sedačky kanystr s vysokooktanovým a okysličeným benzínem, který bych pak rozlil uvnitř i po karoserii a škrtnul, kdyby to nechytlo samo.
Měli jsme tento poklad socialistického inženýrství. 5km po jeho pořízení jsem mohl konstatovat: "Maminko, kape nám z výfuku oheň!". Bohužel to bylo před hasičskou stanicí a po 15.minutách bylo uhašeno. Už v této době platilo, že "zlaté české ručičky" si umí poradit se vším. Poradili si i s touto hromadou šrotu a po půl roce jsme měli náš poklad opravený/vyměněný zpátky, byla to nejdražší Škoda 105 v Čechách (dražší jak nový Favorit) a my si mohli užít to utrpení, o které jsme byli málem ochuzeni.
Když bylo šrotovné, doufal jsem, že nepřežije ani jeden kus, abych jednou nemusel svým dětem a vnoučatům vyprávět, jak jsme v tom museli trpět... A dělám všechno pro to, aby oni nikdy nemuseli.

Adam Forman
22. prosince 2021, 07:22
3

Já bych naopak pár kusů zachoval jako výstrahu budoucím generacím. Ani koncentráky jsme nezasypali zeminou, ale udělali z nich smutné, ale poučné muzeum (mimochodem Terezín je vážně zajímavý, doporučuji navštívit). Lada Samara, Škoda 120, Polonez FSO a konečně TAZ (škoda 1203 se slovenskou kvalitou výroby) by tu měly navždy být a připomínat, proč je centrálně plánovaný vývoj bez prvku konkurence špatný nápad.

Jo
Josephus
24. prosince 2021, 12:24
0

Jsem tak bezohledný a vůbec mi to nedošlo... ;-) Klause ani Zemana jsme přeci také nepopravili, ale jako odstrašující případ si z nich dokonce udělali prezidenty.
Jen jedním negem mne místní čtenářstvo uráží. Kdepak máme všechna ta tupá dítka a sběratele socialistických kuriozit, kteří neumějí ani pořádně číst, natož psát, ale jen mačkat tlačítka se symboly? :D

Ru
Ruda
13. prosince 2021, 13:00
2

Nebudu tady sestavovat žádný žebříček, která porevoluční Škodovka byla pro mě nej, protože jsem měl nebo mám téměř všechny (kromě Kodiaqa, Kamiqa, Enyaqa a čtyřkové Fabie), ale je jedna, na kterou hrozně rád vzpomínám a je mi líto, že jsem jí prodal - Fabia 1 RS. Měl jsem jí 2003-2006 a tehdy jsem moc nejezdil, tak jsem jí nadělil jenom nějakých 165.000 km. No a teď jsem neskutečně spokojený se Superbem kombi 3, mám ho od konce 2015 a dnes ráno, když jsem se vracel z Německa, mi tam padlo 810.000 km. To auto odveze 5 lidí i s bagáží nebo do něj naložím plnou europaletu (samozřejmě rozloženou) a odvezu jí na “konec světa”. Praktičtější Škodovku neznám.

reagovat
Liqid
13. prosince 2021, 17:58
-3

Enyaq - nesmrdí, nedělá kravál, neklepe se, nevibruje a táhne jako kráva.

reagovat
mariov8
14. prosince 2021, 09:01
-1

Je to bída s nouzí, ale ten druhý Superb se mi líbil také. I ta první Yeti, co zaznívá v diskuzích, je docela charismatická.

reagovat
Be
Berry67eBc1
14. prosince 2021, 10:34
-1

Mě se líbila Felicie Fun a Roomster zbytku produkce chybí nápad (stejné vozy co nabízí konkurence, v současné době i cena nekorensponduje s udalostmi na trhu)

reagovat
Rush
15. prosince 2021, 12:46
-1

Teď, když už ze silnic skoro vymizely, tak jsou pro mne nejatraktivnější věci jako Forman Solitaire... :-) Nebo moje ex rallye red Felicia. Pak zmiňovaný Yeti a O2 RS. Jinak z porevoluční palety jsem krom Enyaqu a Fabie IV seděl snad ve všem, dojem se dost liší dle výbavy, ale vyloženě atraktivní bych ničemu z toho z toho neříkal. Na druhou stranu, asi žádná škůdka mě vyloženě neuráží, když do toho sednu, tak mám z interiéru takovej pocit bytelnosti. Jako rodinný dostavník jsem letos sehnal OII FSi v celkem plný parádě z říše a i po 15 letech je to docela ok. Slouží to, z designu interiéru mi není na blití a víc od toho nemá cenu chtít. :-)

reagovat
Vojta
16. prosince 2021, 22:46
-1

Z polistopadových bych bral poslední Superb v plný náloži. Z předlistopadových 706 RTO.

reagovat


Poslední komentáře