načítám data...

Jak jsem se stal petrolhédem

14. října 2018, 20:25 40 komentářů Stanley

Blog o tom, jak se jeden internetový anonym stal petrolheadem...

zobrazit celou galeriiStanley Stanley: Jak jsem se stal petrolhédem

Poslední dobou se tu objevilo pár témat ohledně petrolhédství, kdo je, kdo není, a co je to vůbec za pózu. A tak o tom taky něco napíšu. Ono totiž psaní docela dobře třídí vlastní myšlenky, a tímto blogem jsem například zjistil, že být petrolhédem je výsledkem několika splněných podmínek.

Zaprvé – často se tu píše, že není kde využít zábavné auto, protože se člověk denně kodrcá po městské dlažbě, v zácpách, na semaforech a vůbec je účasten spousty ryze neřidičských akcí. A v tomto mám velké štěstí – tohle se mě vůbec netýká. Před pár lety jsem se totiž z města přestěhoval na vesnici. Což byl mimochodem skvělý tah, protože chvíli po mém přesunu ke konci léta nápadně zhoustla doprava, a město, které trpělo poctivou zácpou jen v pátek odpoledne, od té doby trpí střevními problémy denně. To máme bod jedna – při cestě do práce auto víc řídím, než čekám.

Zadruhé – tomuto bodu dopomůže další stěhování v brzké době. Ještě dál od zaměstnání! Není to skvělé? Do práce budu dojíždět soustavou vesnic, a to po pěkných okreskách. Okreskou tam, okreskou zpět. Obyčejnou okreskou přímo, hezkou okreskou lehce vedle. Nebo můžu udělat i okreskový okruh, když chci. Krása střídá nádheru.

Ono, být normální řidič, tak jsem rozmrzelý: řídím, protože musím do fachy, řídím, protože musím domů. A to je furt. Nastartuju svůj agrární vůz, a za pomocí krouťáku se z těch křižovatek nějak odstrkám do práce, když už to musí být. Hlavně ať to moc nežere a v rádiu hraje Evropa 2 svou ranní šou. Bez toho to ráno nedám.

Jenže já nejsem normální řidič. Větší vzdálenost od zaměstnání vítám, protože už nemusím při ranní potřebě okreskového kochání řešit morální dilemata, jako například umělým prodlužováním tras zahřívat motor, a cítit se u toho vinně. Zase jedu víc, než bych měl? Co ta spotřeba? Kdo bude kupovat další gumy? Ruda od vedle jezdí jen do práce a zpátky. Kolik na rozdíl od tebe ročně ušetří za palivo? Ne. Tohle už řešit nemusím. Vždyť jedu jen do práce a zpátky. Mrk mrk. A motor musím občas protáhnout, nechci přece, aby se to.. zakarbonoval, jako tady Frantova fábie a její pístní kroužky. Mrk mrk.

Zatřetí – řidičské auto. K tomu se člověk taky musí dopracovat, pokud nemá sportovní auta v hledáčku už od dětství. Dopracovat například tak, že vám kamarád coby protislužbičku půjčí na pár dní cosi nízkého, šestiválcového, co sice nemá kufr, ale zato se v tom člověk tak nějak neopodstatněně chechtá. To je taková jakási emoce, kterou u řízení dosud neznáte. Taková, kterou po návratu ke své rodinně spořádané atmosférické jedna šestce už nemůžete znova nalézt. Taková, která vás vezme kolem ramene a šeptem se ptá, jestli je to vlastnictví velkého kufru opravdu tak důležité? A jestli vážně lpíte na pětilitrové spotřebě? Co třeba, ehm, tichý chechot při každé cestě do práce a domů? Stydlivě se k té ruce na vašem rameni díváte, zrak vám sjíždí k nohám a pak potichu říkáte: no tak jóó.

Ještě nějaký čas poté se sice o slovo hlásí rozum a racionalita, jenže já mám eso v rukávu – jsem beznadějně slabý. A tak se roztáčí kolo vlastního poznání. Kráčí přes počáteční trvání na velkých výkonech, coby jediných poskytovatelů emocí, až po pochopení nižších vah vozu v zatáčkách a dostatečnosti 200 koní výkonu pro jízdu po okreskách. Toto poznání, ve výsledku vlastně skromné, přináší i několikeré zklamání. Například to, že některé snové plnotučné sporťáky s dlouhou kapotou jsou nečitelná auta bez radosti v zatáčkách. Nebo to, že auto s podvozkem/výkonem/hmotností/zvukem, jako je můj současný stařec r.v. 2002, už dnes nemá žádnou náhradu. A je toho víc. Holt vzdušné zámky jsou bez základů a tak někdy padají. Já jsem si nicméně svého oře našel, a už vím, kam směřovat.

A to je vše. Tyto tři body, které jsem nikdy neplánoval, způsobily, že jsem se stal jednou z forem petrolheada. Správně klikaté cesty v životě, neobtěžující počet dalších účastníků provozu a výběr (téměř) ideálního vozu způsobil, že se těším na každou jednu jízdu do práce a zpět. Není příliš krátká, abych nestihl auto zahřát, a není příliš dlouhá, abych musel přejít na palivo vhodné do zemědělství a ochudil se tak o podstatnou část otáčkoměru, zvuku a kultivovanosti. Každý den cesta, která neomrzí a na kterou se člověk těší. No kdo to má, přátelé? Jó… nemít místo rukou smetáky, mohl bych denně pilovat mistrovství, jako při převozu tofu.

P.S. tohle celé zalíbení má jednu nevýhodu – s nikým normálním si už nerozumíte (normální, čti: uživatel, spotřebitel). Ti normální totiž rozlišují jen dvě kategorie aut: praktická, tzn. hatchback a kombi, anebo sportovní, tzn. cokoli od 250 koní nahoru. Kategorie, která nechce praktické úsporné kombi, a zároveň se spokojí se „sporťákem“, kterého ty kombi stejně předjedou, je jakási podivná šedá zóna, kterou nechápou. Nu což, býval jsem stejný… a to Nismo 370Z stejně jednou budu mít.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jimi
14. října 2018, 22:19
0

Tak nějak to mám podobně, těch pár desítek kilometrů stačí na ranní/odpolední možnou zábavu, na cestě, která je nutností. Není to ježdění bokem, drastické zrychlování... provozuji to na střídačku už taky dvěma vymřelými druhy s R6 a V8. Kolegové mi říkají, že jsem požitkář, ale já mám jen prostě rád zajímavé auta..., nejsi sám, kdo je nepochopen...

reagovat
BubaaCZek
15. října 2018, 09:12
2

Krasne namalovane! Z te oblohy jsem paf. Moc pekne, fakt.

reagovat
Stanley
15. října 2018, 18:20
1

Díky, to je poprvé, co jsem zkoušel barevně oblohu, pokud nepočítám jednobarevné plochy :-D

BubaaCZek
15. října 2018, 20:21
0

V cem to kreslis?

Stanley
16. října 2018, 18:17
0

Tablet mám Surface a sw Artrage.

PB
18. října 2018, 08:52
2

Jsem cekal odpoved "v ruce" :DD

Stanley
18. října 2018, 11:44
0

V té to právě ještě pořád nemám :-D

Ha
Habakukk
15. října 2018, 10:26
0

Vůbec ti to nezávidím, počkej jak budeš mluvit o dojíždění za 15let. Jezdím do práce okreskama 15km a je to nuda brousit jednu cestu 2x denně, prostě omrzí dřív nebo pozdějc, ale omrzí. Jo je mě u prdle co to autě žere hlavně když to neplatím já.

reagovat
Stanley
15. října 2018, 18:21
0

Jasně, nedělám si iluze o dlouhodobě neměnném názoru. Pokud mě to za rok přestane bavit a cesta se stane otravnou nutností, klidně se stanu kombíkovým přesunovatelem.

Jan Machač
22. října 2018, 09:45
0

Já mám spíš ten problém, že to tam znám tak, že jsem příliš rychlý a nevidím dost daleko...

Bavoraczech
15. října 2018, 10:51
6

Já bych petrolhéda definoval asi hlavně jako člověka, který má, a nebo měl a zase chce mít auto nejen na přesun z bodu A do B a případné machrování/pózování, ale pro svou radost z řízení a/nebo údržby svojeho auta.

reagovat
krab
15. října 2018, 13:21
1

Jeee, to je moc hezký. Hlavně ty obrázky. Byly by krásné i na autíčkový trička ...

Kluci je asi úplně jedno jak to je, důležitý, že v tom máme jasno :) Já to mám stejně jak to Stanley popisuje.
Akorát ve škodolibosti se mi tu přátelé z redakce snaží posmívat za to, že na občasný nezajímavý trasy po Praze používám i obyčejný auto...

reagovat
ToMyx
15. října 2018, 14:50
0

Pěkné obrázky, fajn text! Jak už někdo psal, vše časem omrzí a vzácnost se vytratí. Ale stačí třeba jen měsíční přestávka a vše to jede zase od znova.

reagovat
Stanley
15. října 2018, 18:23
0

No já už to tu v okolí brousím několik let a zatím baví. Ale jak píšu výše, klidně se to může změnit.

Nimrod
15. října 2018, 16:19
2

ty obrázky jsou úžasný

reagovat
Stanley
15. října 2018, 18:23
0

Díky :-D

beastar
15. října 2018, 16:40
0

Až strávíte za volantem 60,000 km ročně plus rád poslechnu podobné příběhy o zábavě na okreskách. Jako chápu že jezdit okreskový okruh někde v z vídlákova do jinýho, tak je to fakt super a člověk si to užije jenže dost dobře to nejde všude. Samozřejmě čistě subjektivně proti tomuto vnímání "petrolheadství" nic nemám. Každej si musí najít tu svou cestu. Ty pohádky o tom jak je 100% důležitá váha a výkon nic neznamená jsou ale směšné a trochu mi to přijde jako lhaní si do kapsy od lidí co nikdy neřídili supersport....

Kterým mimochodem jezdit denně do práce bude naprosto otravná a skurveně nudná činnost. Možná proto jsou tady ty pseudosporťáky jako je miata a podobně. Myslim jak to tak čtu, že se můžeš krásně směrovat k BRZ(gt86... tam tě kluci dost určitě pochopí a budete snít společně o kompresoru a další hromadě přestaveb. Raději umřít v agrárním stroji s pořádným výkonem, než v krabičce od sirek s výkonem pro holky,) To je zase ten druhý pohled...

reagovat
Stanley
15. října 2018, 18:29
2

Ale vždyť to v blogu píšu. Toto "petrolheadství" jde provozovat právě i proto, že toho ročně nenajedu tolik. Taky si přečti úplně poslední větu, není z ní snad jasné, že těch 300 a víc koní by se mi stejně líbilo? Navíc vím jak řídím a dodnes jsem se nedostal na limity svého 180 koňového vozu, proč bych měl trvat na třech stech, abych machroval? To nemám zapotřebí :-)

krab
15. října 2018, 20:08
6

Koukám, že Beastar má náladu dneska... :)
Vždyť je úplně jedno jak je který sportovní auto výkonný. Táta taky kdysi lítal po okreskách služební stodvacítkou z družstva, kde dělal a užíval si to tak, až mu jednou vyskočily vahadla ... A v 60. letech vyhrávalo 70 koní Miníku Monte Carlo. A dneska je 500 koní základ...

A radarů všude jak sviň .. a to bohužel i v Rakousku ( přesvědčil jsem se o tom - i pohlednici poslali) Stanley to říká dobře. Najít kousek asfaltu, kde není provoz, kroutí se to tam a zrovna opravili povrch a užiješ si to. A výkonově slabší sporťáky s kratšími převody jsou na tohle i lepší. 300 koní na tunu bývá málo fakt asi jen na brněnským okruhu, jinde ne. ( pro normálního pilota, ne ultratalentovanýho "Stiga", co nepozná strach)

beastar
15. října 2018, 22:03
0

Ok. Trochu jsem to přepalil. Nepochopil sem kam to směřuješ. Ale taky sem psal, že proti tomuhle pojetí petrolheadství nic nemám. Pro mě je výkon důležitá věc. Jasně asi nejsem pro pilot abych musel mít v daily autě 500 kobyl na 1000 kg. Nebo abych to využil. Do dnešních aut je prostě trocha toha výkonu potřeba. A ve starších autech? Čím se jede líp 318i? Či nějakou m3:))

Je důležitý kam a kdy a jak často jezdí to který auto. Krab i třeba ty jste takový odhodlaný fandové motorismu. Já si chci svoje pohodlí užít i při zábavě za volantem. Lehký autíčka na vysílačku nemusim. Přestože by mi asi Petr nadělil na těch vašich okreskách s tim vtipnym Lotusem ranec. Tak ja bych s něčím podobným asi nejezdil... Pro mě to asi není. Když to ale nikomu necpete tak je to vlastně jedno.

krab
16. října 2018, 10:56
0

To je jasný, že nikomu nic necpeme... Zatím, teda kdo se svezl v Lotusu se mu to najednou začalo děsně líbit. Ale na to si musíš najít čas a náladu. Ty jezdíš dálky, potřebuješ být někde na čas atd.. Na to to auto není, repektive, po dálnici tě to s ním tolik bavit nebude. :)

beastar
16. října 2018, 13:00
0

Tak samozřejmě taky nepovažuji svůj momentální způsob využití auta (ten nejčastější) za kdovíjak zábavnou činnost. Cesta do práce po Praze je nuda ve všem. Nejvíc mě bavilo kabrio. Xk bez střechy to trochu zpříjemnilo...

Ono vůbec mě přijdou okresky u nás dost nuda. Nejsem naháněč časů a nějaký techniky a čistý jízdy a bla bla. Proč? Nebaví mě to a nemá to pro mě smysl. Proto potom i ta auta co jsou k tomu vhodný moc nevyhledavam. Jako Alpeé to sem ti trochu záviděl:)) I když ne v tom Lotusu já bych si vzal Porsche...

Mo
Monte
16. října 2018, 20:11
2

Beastare naprosto rozumim proc se rozcilujes. Sam najezdim v aute okolo 40-50tis km rocne a to tak z 80% okresky a zbytek dalnice. Znam naprosto presne ten pocit kdy chces mit teleport protoze proste uz nechces ridit ani minutu, ale musis. Co nas autickare/petrolheady/nadseny ridice odlisuje je to, ze kdyz narazis mezi bodem A a bodem B treba na opustenou horskou silnicku, muze z toho byt i po 10ti hodinovym rizeni 10ti minutova zabava ktera vylepsi den. A co na tom ze to je naftova oktavka s malym vykonem, unavym zadkem a spatnou spojkou. Tech 10minut staci na to abych si pripomnel proc me auta bavi... jinak teda co bych doporucil vsem, je autem se vyhnout praze minimalne okruhem 50km - praha a okoli autem fakt neni zabava. Tam se snazis jen prezit...
Jinak k tomu jezdeni jedne trasy. Ma to obrovskou vyhodu kdyz clovek cestu zna nazpamet a vi kde je jaka zatacka, hrbol apod. Muzes auto poslat k limitu a zdokonalovat se tak.. chapu ale ze ne kazdyho to bavi.

Mimoto, moc pekna grafika a vybornej clanek!

ToMyx
17. října 2018, 10:05
0

100% souhlas s Monte. Mám to ročně něco kolem 45tis. A pokud se jedná o trasy mimo Prahu, pak je to pohoda a každý zakroucenější úsek bez děr je vítané zpestření. V Praze je nutné zapnout custom mód hlavy "ledově klidný s asertivními reakcemi" a je to spíš o tom se nenervovat z kolon, makovců co neznají přednost zprava, neblikačů a jiných expertů. Také ale chápu pohled Beastara, kdyby můj nájezd byl o něco máe vyšší, řízení by přešlo z kategorie zábava do kategorie povinná rutina. A to potom nejde moc dělit úseky na zábavné a nudné, protože se všechny stanou povinnou rutinou. Všechno má svou míru hold a pokud máme vydržet nějakou zátěž (porci km/ rok) máme každý na té druhé misce vah ten komfort výš nebo níž, ale je tam téměř vždy.
Poslední cca 1,5 měsíce neřídím téměř vůbec. Totálně se mi teď zase mění pohled na řízení a chut opět roste.

beastar
17. října 2018, 14:21
2

Ok je to tak jak píšete Tomyx a Monte. V Praze a bližším okolí to je prostě no way. Tady neni zábava ať už řídíš cokoliv. Teď sem jel trasu Stodůlky > D.Měcholupy na otočku. Je to prostě votravný. Raději to střihneš po okruhu pořád rovně a doufáš že se někde zrovna nevysypal kamion mouky. Na delších trasách do zahraničí. Tam je to jiná Rakousko a některý okresky jsou nádherný. I v tom Německu pořád jsou úseky kde třeba nejedeš rychle, ale neni to tak přetížený kamionama jak u nás a krásně si to prokrájíš. To je ten pohled kterej mám já. Kdysi sem si byl schopnej užít passage i s Ducatem odtahovkou logicky v naftě. To mi bylo tak 19 ... naježděno 0.0 nic. Dneska si to taky rád střihnu klidně i v tom naftovým sedanu a ano zimu sem lítal na sněhu i s Infiniti a bylo to skvělý. To je podle mě ten rozdíl mezi těma makovcema a lidma co mají auta rádi (a nakonec občas i to řízení) Nemyslim si že znak petroheadství tkví v tom, že nutně musim každej den řídit roadster s váhou pod tunu a výkonem fábie. Já si s takovým autem umím představit vejlety... Alpy, Rumunský hory a tak dále. Abych s tim ale jezdil na otočku Kolín n Rýnem tak to nejsem magor asi:D To bych potom některým chytrolínům ( a teď fakt nemyslim autora blogu!) přál aby se takhle projeli třeba těch 700... třeba v nějaký Zondičce aby poznali jaká je to zábava. Zase napíšu ... užívat auto na to k čemu je určený je základ. Těch univerzálů je fakt málo. A proto se taky řadím k těm co si občas přepnou mód v hlavě vzpomenou na tu bouři a na to jaká je nuda jezdit v limitech a je to. V ten moment neřeším v čem sedím. I kdyby to byla nějaká okyna v ropě, tak prostě vylítaj saze.... Neřešim. Ty další kecy okolo jsou jen pubertální póza. Něco jako neznačkový hadry bych si nikdy nekoupil....

sheogh
17. října 2018, 15:00
2

Sice najezdim cca tretinu toho, co tady Beastar, ale celkem ten pohled chapu. I tady, v Brne a okoli totiz moc zabavy najit nejde - zacpy, cyklisti a nebo je silnice sjizdna jen s pasovym podvozkem ...
Snad je v zime, kdyz napadne vic snehu, je sranda. Podil na tom ma i to, ze spousta lidi v takovym pocasi autem nevyjede.

Zrovna z te posledni zimy si vybavuju, jak jeden den celkem dost nasnezilo, provoz citelne proridl, a taky jsem jel z prace s rohlikem od ucha k uchu :-)))

Dalsi vec je samotny auto - pokud nebydlis na vesnici, jako tady Stanley, mit vic aut ve meste je vopruz - neni to kam dat. Takze je potreba jedno auto - pokud mozno univerzal. A tam treba ja na tom vykonu trvam. On ten vykon neni jen o adrenalinu a zavodeni - Jizda s autem, kde si vykon "nemusim zaslouzit" tocenim do 9000RPM je komfortni, neunavujici... A tim nerikam, ze opacny pripad neni zabavnej, ale v uplne jinym rezimu provozu...


@Stanley - pekne napsano, a jeste lip namalovano ;-)

krab
17. října 2018, 15:36
3

Aspoň vidím, z té diskuze tady, že to není znak vyměklosti, že na Prahu 4 nejčastěji jezdím obyčejným autem a ne Lotusem. Jsem byl na pranýři kolikrát od redakce, že vlastně proč nejezdíš těmi sporťáky denně. A to si říkáš petrolhead? Já si tak ani neříkám...

Je to opruz právě, brát svoje piplaný auto do mizernýho provozu a na ještě horší povrch silnici a ulic. Ale po pár dnech přijde absťák a jdu se pořádně projet někam. Anebo se povede, že je nějaká jízda na sever, na jih, to je jedno. Kamkoli dál od Prahy :)

Ale jinak - já si pravidelně užiju i zatáčky cestou z práce z Radotína na Kopaninu a pár dalších úseků i v tom Yarisu, nebo v nějaký recenzovaný ojetině, je to vlastně jedno... :) Čím míň přilnavosti a míň vážný a odhlučněný stroj to je, tím líp! :)

sheogh
18. října 2018, 11:06
0

To naprosto chapu Krabe, ja bych do Prahy radsi vubec Lotusem nevjizdel, to je peklo i s normalnim podvozkem

PepaSFI
15. října 2018, 19:29
4

ten poslední obrázek je pecka vehementní!
A k tématu, jezdím malým, slabým a ještě k tomu divným autem. S nikým nezávodím, nikomu nic nepředvádím a už vůbec ne lidem na palubě. Ale v neděli odpoledne někam jedu a najedu mimo to klidně třeba 200 km navíc, nějakýma divnýma cestama i necestama. Moc se těším na zimu, až to bude klouzat. Nevadilo mi jezdit celé léto do práce objížďkou. Normálně je to jen pár kilometrů, sotva se to ohřeje, objížďkou to bylo asi 12km. Jednou jsem se takhle bavil s pár lidma a jeden mi říká proč to objíždím tudy, kdybych jel jinudy, budu to mít o 1,5 km kratší. No jo, jenže ta kratší je děsně rozbitá, úzká a plná těch co to chtějí mít kratší, včetně cyklistů. Ta moje delší trasa je hezčí, jsem na ní skoro sám a baví mě to. V tom je ten rozdíl. Já jsem divnej, mám divný auto a jedu delší trasou. Ty máš Golfa, ten je rozhodně lepší, rychlejší, pohodlnější, ale ty radši jedeš horší trasou abys v tom lepším autě nemusel sedět o dvě minuty dýl. tak mám pocit že tady má někdo něco špatně.

reagovat
beastar
17. října 2018, 15:14
0

No jo Pepku, ale to se bavíme pořád o ježdění kolem komína. Tam tvůj pohled chápu. Vlastně i to malý a divný auto je v pohodě. Jenže zkus s tím svým autem otočit třeba Mnichov. Jasně půjde to, ale fakt to není zábava. O pohodlí nemluvě. Lidi co jezdí 6 km do tašky naftovym Golfem nejsou řidiči ty to maj místo busu aby na ně nepršelo. S takovejma se nemusíš ani bavit. Pro ně je to nutný zlo a to je zase opačnej extrém magoru, co si myslej že ideál je jezdit do práce viperem.

PepaSFI
17. října 2018, 19:13
2

no to je právě to, mít odpovídající auto. Kdybych měl dvakrát týdně točit Mnichov, nebudu jezdit Pandou 4x4. A úplně stejná blbost je když má někdo na 10 km do práce naftovýho Pasata a pak furt nadává že ho zas kontrolka ucpanýho komína poslala na výlet kolem půlky okresu. Kterýžto Pasat je momentálně už hezkých pár týdnů ve stádiu totální rozesranosti, přičemž celá ta atrakce začala kouřovou clonou a olejovou cestičkou. A on teď jezdí půjčenou Lancií ypsilon s motorem 1,2 a je z toho v deprézi. Tuhle si mi stěžoval že dojel dodávku co jela asi 60 a bál se ji s tak slabým motorem předjet. Tak mu říkám, to je ital, to nemá výkon, s tím musíš po italsku. Trojku a plyn do podlahy. Na trojku to pojede něco přes stovku a to si myslím že stačí na okreskový předjíždění. To není motor z parníčku, pod 2000 otáček nesmysl, při 3000 to začíná ožívat, ve 4000 to začíná být zábava. A když na mě spolu s dalším naftovým jehovistou koukali jako na zjevení v Lourdech, dodal jsem že 5000 otáček je tak akorát na svižný pojezdění, klidně půl hodiny, není problém. Načež jsem se dozvěděl že to pak musí strašně žrát. Hmm, no a co?

sheogh
18. října 2018, 10:43
2

:-D jojo, to je asi nejcastejsi otazka meho okoli, kdyz prijde rec na auta - spotreba.... Kdyz se pak nekdo pta me, kolik me to zere, vetsinou odpovim neco jako "mezi 50 a 100" :-)

ToMyx
18. října 2018, 11:53
4

To jsou krásný příběhy, jen co je pravda.
Nikdy nezapomenu na událost, kdy jsem v zimě potřeboval využít želvu na odvoz auta domů. Pilot si sedl za volant a ten studenej atmo dvoulitr v Avensisu trápil kolem 1000 otáček na čtyřku po Praze klidně i do kopce. Když jsem mu musel po čtvté říkat ať laskavě zařadí nižší stupně jako normální člověk a ať to drží aspoň nad 2000 otáčkami, že to není služební ropa, jejíž motor a dvouhmota je mu očividně u zadku, došla mi trpělivost z auta jsem ho regulérně vyhodil a počkal na kámoše.
Příběh druhý: kamarád, střídá služebáky od koncernu (ofce poslední a předposlední gen. 1.4 tsi, ibiza 1.4tdi, paserati 2.0tdi), se všema jezdí neustále těsně nad volnoběhem kolem 1000-1500ot a pochvaluje si, jak málo mu to žere. Jeho lenost dospěla tak daleko, že začal řadit v jakémkoli autě 1, 3, 6. A když už se tam někdy zatoulá 4ka, tak je schopný se na ní zkoušet rozjíždět z 10 km rychlosti třeba před kruháčem.
Kdykoli s ním jedu a je to už hodně drsné (auto začíná kuckat na ty nízké otáčky), mám tendence se ptát proč to záměrně ničí a dotyčný to bere ještě jako masáž, že je borec.
Z úst dalšího výtečníka jsem se dověděl, že benzínový motor by se neměl točit zbytečně nad 4 tisíce, aby se nerozbil a že to pak strašně moc žere a podobné perly. Tak jsem ho svezl v sedmi tisících a doporučil jsem mu ať si nastaví na budíkách okamžitou spotřebu a od té doby mě skoro nepozdraví, protože jsem mu prý zničil vše co měl rád :-)
Automat na ně na ignoranty!!! :-D

-
Komentář upraven 18. 10. 2018, 11:54:29

beastar
18. října 2018, 12:46
2

No tak to se shodneme krásně. Základ je zvolit si takový auto který se mi líbí. Ale tak aby mělo smysl k tomu jak to využívám. Lancii Ypsilon bych si na dojíždění za kopec do práce pořídil klidně. Naftový paserati určitě ne. Vždyť i to vw dělá benzín:)) Na vesnici bych si koupil okynu 1.8t investoval bych 4000 kc do podvozku a neřešil bych spotřebu, když už teda vw koncern.

Podtáčet benzín nebo silnou naftu to je vtipný. Obecně lidi spíš ty motory umí báječně dojebat.

Co
Core
15. října 2018, 20:50
1

Na takove jezdeni jsem nasel i idealni vuz...
https://www.rajaut.cz/176352-opel-meriva-opc-132kw-klimatizac
,chapu ze kdyz nekdo najede 60rocne ze uz muze byt i na auta trochu nasranej,je to jako kdyz delate nejaky sport radi a pak vam za to nekdo zacne platit a stane se z toho prace a jdete do extremu.....je to vase volba a ten sport za to nemuze.

reagovat
beastar
15. října 2018, 22:05
0

Dobře sj to vystihnul s tema autama:) Navíc když tu verbeš ještě prodáváš. Úplně se tesis az budeš řešit třeba jídlo...

Goldies
16. října 2018, 10:40
0

Otestujeme moje kouzlo? Jaktože to ještě není na HP?

A k blogu: Parádně sepsáno :-) Taky to mám do práce cca 30km a můžu buď po dálnici a rychlostní, nebo po slušných okreskách :-) Řeším to tak, že když jedu traktorem (Pathfinder) tak to beru po rovných cestách, ale když jedu Mrchou nebo TT tak si to vezmu přes okresky :-D

Jo a obrázky fakt paráda!

reagovat
Goldies
22. října 2018, 07:59
5

Me kouzlo funguje :-D

beastar
22. října 2018, 10:44
2

Tady budou nějaký zákulisní intimní vztahy a intriky;))

M
30. října 2018, 19:52
0

Super obrazky a konfrontacia s realitou :)

Ustalena definicia petrolheada nevysla ani z diskusie. Takze asi ostane pri obecnom, ze petrolhead je clovek, ktory:
- ma rad auta (viac ako premiestnovadlo), pripadne
- vyssli level ma rad vonu spaleneho benzinu, alebo
- ma benzinovu hlavu (by definition "petrolhead") ;) zrjeme obrazne, nie z inhalacie vyparov :)

reagovat