načítám data...

Jak bude vypadat nástupce Alfy Romeo 4C? Bude se jmenovat 6C?

23. ledna 2018, 17:37 7 komentářů Vojta Dobeš

Italská automobilka už prý uvažuje o nástupci karbonového sporťáku 4C. Mohla by dostat motor vpředu a slavné jméno 6C. Ale určitě bude mít automat.

Zobrazit galerii

V posledních letech prochází Alfa Romeo něčím, co by se dalo považovat za renesanci – nebo přinejmenším její zárodek. Po období nejistoty a nerozhodného přešlapování nad vypůjčenými platformami a nepřesvědčivými předokolkami přišel sedan Giulia, poprvé po dlouhý době schopný konkurovat produktům BMW či Audi, a především crossover Stelvio, který by pro italskou značku mohl udělat to samé, co Cayenne udělalo pro Porsche.

Ale nejen rozumnými a praktickými vozy živa jest automobilka, zvláště pak automobilka natolik založená na emocích jako je právě Alfa Romeo. Ladné italské vozy si lidé obvykle nekupují jako výsledek promyšleného a racionálního rozhodnutí. Kupují si je proto, že chtějí. Proto, že jim nabízí něco výjimečnějšího a jedinečnějšího než německá či japonská konkurence. A k tomu je zapotřebí podtrhnout image značky něčím, co milovníkům aut rozbuší palivovou pumpu srdce a rozproudí benzín v žilách.

Dnes tuto roli zastávají především právě Stelvio a Giulia v ostrých verzích Quadrifoglio Verde. Když si jdete objednat služební sedan na naftu nebo stylový rodinný crossover, budete se rádi opájet myšlenkou, že vlastně máte skoro stejné auto jako to, které jste na videích viděli divoce driftovat a zajíždět neuvěřitelné časy na legendárním okruhu v pohoří Eifel. Pořád to ale není úplně ono – “čtyřlístky” sice mají přes 500 koní a jsou zatraceně rychlé, ale vypadají stále jako docela normální auta. Pro vytvoření toho správného “halo efektu”, tedy situace, kdy “odlesk” image špičkového modelu umožní zazářit i jeho dostupnějším alternativám, potřebuje italská automobilka něco placatého a červeného.

Dnes je nositelem této role karbonový “kapesní supersport” jménem 4C . Jenomže jeho čas se pomalu chýlí ke konci. Placatou Alfu prý ještě čeká facelift, ale v horizontu dvou či tří let můžeme očekávat její konec, mimo jiné i kvůli tomu, že pravděpodobně nesplní nové emisní předpisy. Navíc je miniaturní, nepohodlný sporťák možná až příliš extrémním strojem na pozici “imagemakera”. Pokud půjčíte zámožnému padesátníkovi, uvažujícímu o novém SUV, na víkend svůj vrcholný sportovní model a on se vrátí vyděšený, s namoženými klouby a bolavými zády, není to úplně přesně to, čeho jste chtěli dosáhnout. Alfa 4C je skvělé auto, ale jen pro opravdové nadšence.

Proto je pravděpodobné, že příští generace sportovní Alfy Romeo bude poněkud civilnější. V prosincovém rozhovoru pro magazín Evo prohlásil Roberto Fedeli, technický šéf Alfy Romeo zodpovědný například za modely Giulia a Stelvio, že 4C rozhodně dostane nástupce, ale ještě se přesně neví, jak bude vypadat. Uvažují prý zejména o změně motoru nebo dokonce celé koncepce vozu – což by pravděpodobně znamenalo přechod od stávajícího středomotoru ke klasičtější formě zadokolky s motorem vpředu.

Když k tomu přidáme fakt, že příští generace kompaktní Giulietty by měla stát na platformě Giorgio, která je základem i pro Giulii a Stelvio, nabízí se jako logické řešení využít tentýž základ i pro plánovaný sporťák. Odpovídalo by tomu i to, že nová sportovní Alfa prý opět nebude mít v nabídce manuální převodovku – to má údajně souvislost i s tím, že když Ferrari vyvíjelo manuální převodovku pro model California, prodaly se nakonec celosvětově pouhé dva kusy.

Jenomže stále tu mluvíme o Alfě Romeo a koncernu FCA, takže je dost možné, že vznikne opět nějaká divoká šílenost na zcela nové konstrukci. Nedávno se ale objevilo další vodítko – podle Facebookové stránky německého úpravce Pogea Racing, vycházející údajně z dobře informovaného interního zdroje, by se novinka měla jmenovat 6C. To, v duchu starého systému označení, využívaného Alfou Romeo, znamená šest válců (ostatně 4C měla čtyřválec, 8C zase osmiválec…).

Mým soukromým odhadem je tak sportovní vůz či GT postavený na platformě Sergio a poháněný stejným šestiválcem jako Giulia QV a Stelvio QV. Takové auto by se mohlo stát jednak konkurencí pro Jaguar F-type či Porsche 911, a druhak “nositelem image” luxusní sportovní značky, snažící se konkurovat právě Jaguaru nebo třeba BMW (a jeho připravované Z4).

Jenomže novinář míní a produktoví plánovači mění – zvláště ti v Itálii. Takže se nakonec můžeme dočkat nejspíše úplně čehokoliv. Jaký je váš tip? A nebo, jak byste si přáli, aby taková nová Alfa Romeo vypadala? Chtěli byste spíše další extrém jako 4C, nebo byste dali přednost něčemu dospělejšímu a více “gétéčkovému”?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

RCNP
23. ledna 2018, 22:23
0

Furt čekám na návrat Spideru, kterého vyšoupla fiata. Tudíž kdyby udělali Spider s dospělou technikou a půjčili si něco z toho krásnýho konceptu z roku 2010, tak by to bylo velice fajn. Trošku aktualizovat na současnej korporátní design, ale ponechat tu jednoduchost, která se zase vrací do módy. A pokud má současnej čtyřlístek manuál, tak by mohla mít i ona 6C. Ač chápu, že 4C neměla vývojovou rezervu na dvě převodovky, tak mi to stejně pořád přijde na hlavu. Žádnej interiér, superlehkej monokok, žádnej posilovač, kufr ani přihrádka - vše se udělalo aby se nevezl ani gram navíc. A pak tam daj těžkej dvojspojkovej automat. Opakuji, rozumím proč, ale stejně se mi to nelíbí :D Buďme ale rádi za každý zajímavý auto ať už se řadí čímkoliv. Co takhle oživit Lancii?

reagovat
Pólin
24. ledna 2018, 07:37
0

Lancia už je asi v propadlišti dějin, dokud si k ní duševní vlastnictví nekoupí nějaká nová čínská fabrika :D Ale té značky je mi strašlivě líto...mohli alespoň jako svoji labutí píseň vyrobit onu novou Fulvii, kterou snad někdy kolem roku 2000 představili. Jinak podle mě by alfa klidně snesla sportovní modely i dva. Nástupce 4C i GT zadokolku s motorem ve předu. Jen se mi zdá, že, alespoň v česku mají hrozně slabou reklamu. Žádné odkazy na vele slavnou historii, málo ta auta taky spojují s italským "la dolce vita". To jsou věci na které, si myslím, lidi slyší...

BobAsh
24. ledna 2018, 15:36
0

RCNP: Já absenci manuálu ve 4C pochopil, když jsem s ní jezdil. Dokud by to nemělo posilovač řízení a/nebo úplně jinou geometrii předku, tak v tom autě fakt kurva nechceš manuál. Představa, že bych musel jednou rukou pustit volant, abych řadil, mě děsí - protože ta věc se občas rozhodne, že bude sledovat tvar silnice a ne to co chceš, a jednou rukou jí ve směru neudržíš.

RCNP
24. ledna 2018, 16:10
0

Jo to dává smysl a i jsem to slyšel z vícero zdrojů, že to je velkej teror. Myslim ze dokonce nekdo z vas z autíčkáře vezl jednoho myho znamyho a od ty doby to porad zminuje :D Na druhou stranu, když teror, tak se vším všudy :D Takhle mi to přijde hrozně zvláštně zaměřený auto. Ani konkurent lotusu, ani boxsteru a trh s masochistama asi neni tak lukrativní.

beastar
24. ledna 2018, 16:26
0

Pólin: No ono vlastně je škoda každého výrobce co odejde. Nicméně těma číňanama bych nepohrdal oni už to dneska umí ty nákupy fabrik. Podívej se jak funguje Volvo. Jasně oni si technologii a tak vyvezli k sobě domů to nám ale může být buřt. Značka funguje auta jsou a konkurenceschopná. Takže jestli oni by tu Lancii vlastně nespasili. U nás je to jedno my pro tyhle výrobce nejsme a nikdy nebude zajímavý. Po pravdě kdyby Alfa neměla domácí Itálii (jako trh) tak je taky dávno pod kytkama.

Pólin
24. ledna 2018, 19:35
0

Ale tak myslim, ze takoveho Olcitu, nebo Yuga zase takova skoda neni:D jo, je fakt, ze Volvo se jim moc povedlo;) ale zase maji i takove znacky, jako trebas Borgward, coz taky byla kdysi davno skvela znacka plna technickych inovaci. Dneska to logo lepi na nejaka archaicka SUV:/ s tou italii mas pravdu- clovek uplne cumi, kolik nejruznejsich Alf tam jezdi. U nas je to skoro exotika, u nich to jezdi jak oktavky...

Bavoraczech
25. ledna 2018, 14:07
0

Kdyby VW koupil místo Škodovky Olcita... je dost možný, že by se dnes mluvilo o tom, že Škodovky vlastně až taková škoda nebyla :D. Znám jednu majitelku, co s ním jezdí snad už přes 30 let a neměla vážnější závadu :D.

Očekávám, že by 6C mohlo být podobným derivátem Giulie, jako je GT derivátem původní 156. Tedy ještě lépe odladěný základ ze 156 s oněco dravějším designem. Kdyby došlo i ke snížení hmotnosti, dostali bychom hodně zajímavou dynamiku. Rozchod kol by měl být o něco rozšířený. Myslím, že roli by měl hrát i luxusně zpracovaný interiér. Říká se, že u Stelvia je lepší než u Giulie. 6C by jej mohla dovést k dokonalosti... Pak by to byl důstojný konkurent Porsche a Jaguaru.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem