Jen si to vezměte. Potáhnete se se svým drahocenným autem stovky kilometrů na Nürburgring, abyste na místě zjistili, že trať vypadá naživo o dost hrozivěji než na počítači a že je plná přemotivovaných Porsche, pro která se svými 250 koňmi působíte jako dopravní kužel. No a potom se někde roztočíte, trefíte svodidla a zjistíte, že jedno pole lisovaného plechu stojí v podání místní údržby 500 eur bez daně. Nebylo by lepší spolknout trochu hrdosti, posadit se místo za volant na sedadlo spolujezdce a užít si Nürburgring ve výsledku víc?
Ještě lákavěji zní tato myšlenka ve chvíli, kdy se dozvíte, čím vás místní ochočení závodní jezdci můžou povozit. Nejnovějším přírůstkem do portfolia takzvaných ‚ringtaxi‘ je totiž Jaguar F-Type v nejmocnější verzi SVR. To je ta, která má 575 koní, z nuly na sto zrychluje za 3,5 sekundy a má maximálku 322 km/h.
V rámci jízdy pojmenované trefně a jednoduše Jaguar Co-Pilot Nordschleife budete navlečeni do závodní kombinézy, osazeni helmou a systémem HANS proti ulomení hlavy a posazeni do skořepiny Recaro vedle špičkového pilota. Ten vás následně bude celou půlhodinu vozit po 20 kilometrů dlouhé Severní smyčce a věřte, že tentokrát budou nadržená Porsche uhýbat vám. Na konci si samozřejmě odnesete i videozáznam, abyste na něj mohli v rodné vsi balit protějšky. Krom toho, když dá váš pilot ránu do svodidel, nemusíte je platit.
Celá tahle sranda je k dispozici o víkendech odteď až do konce října, tedy po šestnáct týdnů. Cena 295 euro (8 tisíc korun) se může zdát vysoká, ale považte, že pod vaším zadkem dostává zabrat Jaguar za necelé čtyři míče, nemluvě o tom, že zkušený ‚ringtaxikář‘ taky nefunguje zadarmo. A koneckonců, pořád je tahle jízda o hodně levnější než jedno jediné pole tolik propíraných svodidel…











