načítám data...

Jaguar F-Type 2020: V nejlepší formě

Z Porta do Lisabonu se dá letět nebo jet po přímé dálnici. A nebo to třeba vzít šílenou oklikou, najet dvakrát tolik a vyzkoušet všechny verze nového F-Typu.

zobrazit celou galeriiAutíčkář na cestách, Představujeme: Jaguar F-Type 2020: V nejlepší formě

Těžko říct, co si o novém F-Typu myslí hloučky Portugalců postávající různě na návsích a okolo zemědělské nebo stavební techniky. Z neurčitého výrazu jejich tváří nešlo při průjezdech moc vyčíst, každý F-Type projíždějící okolo ale vzbudil jejich pozornost. A to jich na 700 km dlouhé trase z Porta do Lisabonu, vedené oklikou až kolem španělských hranic, proháněla skupinka novinářů z předlitavské poloviny bývalého mocnářství hned devět. Můžu vám ale sdělit, co si myslím já.

F-Type má za sebou už sedmiletou kariéru, ale jak známo, dobré věci jen tak nezestárnou, ani se neokoukají. Občas je ale potřeba něco málo vylepšit, aby udržely krok s dobou, a to je i případ sportovního Jaguaru pro sezónu 2020. Rozšířila se výbava a inženýři se podívali na podvozek i software automatické převodovky. Hlavní jsou ale tři novinky: konfigurovatelný digitální přístrojový štít, obměněná nabídka motorů a v pořadí druhý facelift, který důkladně změnil vnější vzhled Jaguaru.

Nový design přídě nemusí sedět každému, já sám na něj nemám ještě jasný názor – kromě postřehu, že naživo vypadá lépe než na fotkách. Vytratil se nezaměnitelný kočičí „kukuč“, s větší maskou chladiče, malými zamračenými světly a opticky nižší přídí je to formálně změna k lepšímu. Další motivací designérů byla zřejmě snaha sladit vzhled s ostatními modely. Jenže výsledek není příliš originální, F-Type teď zepředu vypadá tak trochu jako drzejší obdoba Mustangu nebo naopak oblejší parafráze na Audi R8.

Ale design ať si hodnotí ti, kdo se musí dívat zvenku. Účel expedice, kde bylo za úkol během jednoho odpoledne a jednoho dopoledne zdolat půl Portugalska, je totiž jiný: poznat, jak F-Type v novém kabátu jezdí. Kdyby záleželo jen na mě, začal bych hezky od nejslabší verze a pokračoval k té nejsilnější. A taky bych nejezdil v mlze a vyhýbal se dálnicím s rychlostním limitem 120 km/h. Osud tomu ale chtěl, že mě posadili rovnou do vrcholné verze, část trasy vedla po dálnicích a v horách se střídalo malebné jihoevropské jasno s mlhou hustou jak mlíko.

P575 a.k.a. F-Type R 

Ještě jsem se nesrovnal s tím, že únor v Portugalsku navzdory mým utkvělým představám, znamená pochybných 10 stupňů nad nulou, a už sedím v tom nejsilnějším autě. Je jím kupé ozdobené působivým lakem Sorrento Yellow za 144 tisíc korun. Ona sice normální metalíza vyjde na celkem obyčejných 30 tisíc, výraznější odstíny jako ten žlutý ale patří do palety takzvaných ultrametalických laků divize SVO.

Vzhled žlutého ďáblíka ještě vylepšuje tzv. Black Pack za 14 tisíc, naopak dvoubarevná 20palcová kola jsou poněkud překvapivě pro F-Type R standard. Už na první záložce konfigurátoru se dá rozšoupnout rozhodně víc: speciální laky můžou být za nějakých 90 tisíc navíc v matném provedení a onen Black Pack má zvráceného bratříčka s přívlastkem „Design“ – jeho podstata spočívá v tom, že za 31 tisíc místo 14 jsou některé z elementů Black Packu lakovány v barvě karoserie. Proč to celé rozebírám? Abych ilustroval, že i cena 3,3 milionu korun za vrcholnou verzi je v tomto případě z kategorie „již od“. Touha F-Type nějak vylepšit rychle přidá další statisíce k tomu.

Navíc prvních téměř sto kilometrů testovací trasy vede po dálnici s limitem 120 km/h. To je dobrá příležitost dumat nejen nad detaily z ceníku, ale nad kdečím obecně. Včetně toho, proč Portugalci mají prázdné šestiproudové dálnice a my zacpané čtyřproudové. Kochací jízda navíc ukazuje, že těch 11 litrů kombinované spotřeby je vpravdě realistický údaj. Stačí jet s F-Typem, jako by to nebyl F-Type, a průměrná spotřeba se brzy ustálí kolem této hodnoty.

Změna nastává až po delší době, kvůli řídkému provozu mně to trvá pěkných pár desítek minut, než si všimnu, že stodvacítku v Portugalsku dodržuju na dálnicích jen já a pár přetížených dodávek. Místní to běžně sypou 150 a zpomalují jen na skutečných rychlostních omezeních. Ani to ale pro F-Type není žádné zběsilé tempo, rychlost má elektronicky omezenou na rovné tři stovky a při polovině této hodnoty díky předlouhé osmičce netočí ani dva tisíce otáček.

Po asi dvaceti kilometrech v mlze, kdy zjišťuju, že minimální viditelnost není pro Portugalce důvodem zvolnit ani zapnout světla, přichází dlouho očekávaný pokyn navigace: sjeďte na následujícími výjezdu. Konečně čas aktivovat sportovní režim a na každé rovince zatlačit pedal to the metal, jak říkají Angličané.

Silnice N222 je prý na zdejší poměry pojmem. Vyznačuje se tím, že se zvedá od řeky Douro do hor u hranic se Španělskem. U toho se malebně klikatí mezi vinicemi, kde se pěstují hrozny na legendární portské víno. Cesta vede i kolem provozovny jedné z nejznámějších značek Sandeman.

Vozovka šíře asi pět metrů je plná utažených zatáček, které oddělují rovinky leckdy kratší než 50 metrů. Taková cesta důkladně prověří obratnost kupé s půdorysem 2 x 4,5 metru i schopnosti pohonného ústrojí. Obojí funguje na jedničku.

Že bude F-Type R rychlý, o tom není pochyb. Oficiálně zvládne stovku za 3,7 sekundy a ve skutečnosti je to možná ještě rychleji. On se ale taky hezky skládá do zatáček, nenechá se ničím rozhodit a inteligentní pohon všech kol rozděluje sílu motoru tak, že téměř popírá fyzikální zákony. Efektivita přenosu výkonu a naplnění představ řidiče o směru a rychlosti jízdy je fascinující a návyková.

Tak jak po hodině skončilo dálniční lelkování, o další hodinu a půl později končí i dovádění se žlutým nesmyslem. Byla to jízda velmi rychlá, na samotném limitu toho, co jsem ochoten riskovat. Zážitek to byl silný a vím, že z toho auta by se dalo dostat ještě víc. Tak si představuju správný supersport – auto, ze kterého se nedá hned dostat všechno, přitom je ale poslušné a svým chováním nevzbuzuje u nezkušených hrůzu.

P450 aneb zabili nám šestiválec

Střídání posádek probíhá na návsi ospalé vesničky nedaleko městečka s parádním názvem Parada. Hranice se Španělskem jsou blízko, je to periferie Portugalska. Sem cizinec jen tak nezabloudí a záměrně se asi nikdy nevydá. Skupinka devíti sportovních aut proto vzbuzuje velkou pozornost. Před kavárnou stojí pravděpodobně celá mužská populace vesnice. Nic nenaznačí, ale každodenní průjezdy F-Typů přes náves jsou evidentně významnou událostí. Ještě budou Velikonoce a Vánoce a jinak se nejspíš v této vsi už nic zajímavého letos neodehraje.

Pro mě je to místo, kde se konečně seznamuju s tou největší novinkou nového F-Typu, a to novým středem nabídky. Třílitrový šestiválec už Jaguar nabízet nebude. Fantastický motor s návykovým zvukem, dychtivostí po otáčkách a doplněný perfektním vyvážením podvozku patří k mým nejoblíbenějším autům vůbec. Po právu jsem ho kdysi vychválil v prvním testu roadsteru a nadchl mě i v kupé, které bylo námětem mého vůbec posledního článku vydaného na Auto.cz, psaného popravdě trochu horkou jehlou.

Teď se ale šestiválec přesouvá do rubriky bazarový snílek, protože proti dnešním trendům ho nahrazuje slabší verze pětilitru z F-Typu R. Má 450 koní místo 380 u šestiválce a točivý moment s přechodem na větší motor poskočil z 460 na 580 Nm. Prostřední verze Jaguaru tím jednoznačně zrychlila, a to navzdory delšímu, a taky extrémně dlouhému stálému převodu – stejně jako P575 i P450 jede na při dvou tisících otáčkách na osmičku zhruba 160.

Problém konstruktérů byl, že původní šestiválec V6 už nesplňuje nové emisní předpisy EU (i proto se mimo Evropu bude nabízet i nadále). Motor nemá filtr pevných částic a koncern JLR do jeho vývoje už nechce investovat. Postupně totiž nasazuje řadový šestiválec Ingenium. Ten ale do F-Typu nezamíří, sice by se pod jeho kapotu prý vešel, ale homologační proces by vzhledem k prodejům a stáří modelu byl neúměrně složitý.

A tak tady máme kuriózní upsizing, doplněný nárůstem kombinované spotřeby. Menší problém pro řidiče je, že vzniklo o dost jiné auto, než byl šestiválcový F-Type S. Nejen rychlejší, jak již zaznělo, ale také těžší. To Jaguar kompenzuje aktivním zadním diferenciálem (šestiválec měl mechanický samosvor), který se doplňuje s aktivním přibrzďováním všech kol při průjezdu zatáčkou. Pár desítek kilo navíc ale postřehne každý, kdo měl tu čest s předchozí verzí.

Osmiválec zkrátka není lehkonohé okreskové náčiní, je to silný stroj, který se jen tak mimochodem taky mimořádně zábavně popere s vlásenkami. Elektronika umí balancovat na návykové hranici přetáčivosti. Tento stroj jde řidiči na ruku, ale umí vystrčit růžky. Zábava za volantem P450 spočívá v rychlosti a pečlivě nadávkované ostrosti.

To je současně značný rozdíl proti F-Type R P575, který je pochopitelně ještě rychlejší. Díky pohonu všech kol je ale taky efektivnější, a tak okouzluje hlavně tím, jak nepochopitelně rychle a samozřejmě všechno zvládá. S minimem náklonů a vždy totálně pod kontrolou, zdánlivě za hranicí fyzikálních zákonů. Zkrátka P450 je šelma a F-Type R je rovnou bestie.

Ten třetí vzadu, čtyřválec P300

A pak je tu ještě volba (relativního) rozumu. F-Type se totiž třetím rokem dělá i s pořádně nafoukaným dvoulitrem, který dává rovných 300 koní a 400 Nm. Díky úspoře hmotnosti a zkrácení převodů se rychlostí téměř vyrovná původní nejslabší verzi šestiválcového F-Typu. Na stovce je za 5,7 sekundy, a to je rozhodně rychle.

Emoce brojí proti takovému autu. Vždyť Jaguar (nebo sporťák nebo zadokolka) by neměl být čtyřválcový. A ten zvuk… ať se motor snaží sebevíc, nezní tak působivě, jeho zvuk je zkrátka proti osmiválci naředěný na polovinu. Zrovna tak charakteristika motoru není nejoslnivější, výkon negraduje až do omezovače a motor, který má měrný výkon přes 110 kW/l, se musí opravdu snažit, aby ze sebe vydal všechno.

Jenže na tohle všechno se dá snadno zapomenout už po pár zatáčkách silnice N238, která patří k nejzamotanějším v Portugalsku a vede ke geografickému středu této země. Odlehčení přídě je znát, jiné ale nutně musí být i nastavení celého šasi. Čtyřválcové kupé se zlehka a s nadšením překlápí ze zatáčky do zatáčky a jízda s ním působí rychleji, než jaká je realita.

Rychlostní průměr na oné N238 dosahuje sedmdesátky a na krátkých rovinkách se málokdy podaří přesáhnout 130. Přesto to není nuda a za volantem to působí jako pořádná akce. Jediným decentním problémem je, že v ostrém tempu „žere“ čtyřválec stejně jako ty osmiválcové verze, mezi 25 a 30 litry na sto.

Dojezd do Lisabonu po dálnicích ale ukázal, že to platí jen při extrémním zacházení. Když se jede zvolna, dvoulitr se uskromní, bere míň než deset, ba dokonce jsme prolomili devítku a dostali se pod oficiální kombinovanou spotřebu. Takže jako nepříliš náročné a dostatečně rychlé sportovní auto na každý den je ten čtyřválec, na který by se chtělo koukat skrz prsty, vlastně docela dobrou volbou. A to nejen proto, že stojí polovic co vrcholný model. Silnější verze nabízejí zajímavější, ale ne nutně lepší svezení, vyšší rychlost, ale také méně univerzální zaměření.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Knightrider
10. února 2020, 13:42
2

Pořád je to pěkný auto, ale ten původní čumák se mi líbil víc.

reagovat
Sedrik
10. února 2020, 15:47
0

Souhlas - první pohled na to byl "to je nový Audi TT?"

Knightrider
10. února 2020, 15:51
0

Jo, přesně. Já si říkal úplně to samý. Zepředu Audina.

beastar
10. února 2020, 16:24
0

Aspoň je vidět jaký Audi dělá design. Když Jaguar evokuje v lidech Audi. Neříkám že dobrý, ale něco na tom bude. Možná ty konzervativní tvary dávají nakonec smysl co?

Knightrider
10. února 2020, 16:39
0

Beastar: Já bych právě neřekl. Podle mně to hezký není.

beastar
10. února 2020, 17:28
0

Pořád je to pěkný auto si psal;) Ale ok chápu že se bavíme jen o předku.

Knightrider
10. února 2020, 19:26
1

Z profilu i zezadu pěkný, ale ten předek se mi vůbec nelíbí. Ale přijde mi, že je to teď novej trend napříč značkama, ty úzký světla vpředu. Na některý auta se to ale nehodí a navíc to vypadá u všech stejně jednotvárně. Ale je jasný, že to je otázka vkusu.

beastar
10. února 2020, 19:30
0

Máš pravdu ve mě to evokuje Hyundai Kona trochu.

Fa
Fandatik
10. února 2020, 22:03
-1

Mě třeba přijde ten design (předek) takový obyčejný. A říkám si proč? Vždyť je to sportovní Jaguar. A nějak jsem si na parkovišti uvědomil, že dneska automobilky dávají agresivní supersportovní masky i na nejnudnějsí kompakty a obyčejný crossovery. Taková navoněná bída ve stylu AMG znáčku na malým dieselu, možná ještě horší. Pak mi to devalvuje i design většiny sportovních aut. Tenhle Jag nevyjímaje.

Sedrik
10. února 2020, 23:23
0

Tak Audiny nejsou v žádném případě ošklivá auta, jen mě mrzí, že F-type je teď podobný Audi. Předchozí design světel byl víc specifický.

Celkově to je ale pořád hezký auto - o tom žádná.
Jel jsem v tom V8 (pre-FL) a jede to pěkně, ale normálně jsem se v tom ve městě styděl - dělá to takovej kravál (i se zavřeným výfukem), že se za mnou všichni otáčeli a z jejich výrazů jsem bohužel nečetl "whow, to je ale drsňák", ale spíš "whow, ten si něco kompenzuje"...

Caddy
12. února 2020, 12:26
0

ja v tom predku zase vidim Mustanga...ale tak nebylo by to u AM poprve :-D

Caddy
12. února 2020, 12:27
0

...i kdyz tohle je vlastne Jaguar, tak nic :) Ale pripomina ho to tak jako tak :)

Kuře
10. února 2020, 15:52
-1

Ty dvoubarevný kola vypadaj super, to mě překvapuje že jsou bez příplatku...
A úplně mě dostává ten červený interiér... asi potřebuju auto s červeným interiérem...

Ale prostě si nemůžu pomoct, ta ztráta šestiválce mě asi nepřestane mrzet. A o to víc mi sere, že je to zase ta debilní EU... Jestli oni to ti Britové nakonec nevyhráli s tím odchodem...

reagovat
beastar
10. února 2020, 16:25
0

Teď sem viděl krásný Opel Meriva v červené kůži. Mám ti udělat rezervaci. Je to v naftě. Černá metla. V Modřanech uděláš parádu;))

Kuře
10. února 2020, 17:02
0

Bíste díky, já vždycky věděl, že na tebe je spoleh, Meriva, takový mokrý sen... hned mi to tam piš!
:)))

beastar
10. února 2020, 17:57
0

Si piš. To Cdti tahá za ruce jak blázen. To je zážitek ti povím. Ale je to fplny na hlinach v ropě. A v červený kůži a dekor plastové hliník. Wot e ósm kár mejt.

Kuře
10. února 2020, 18:03
0

Počkej hele, tahá to fakt hodně? Zas jako abych to zvládnul víš, nejvíc sem kdy řídil bylo nějakejch asi 360 koní, abych se v tom dělu nezrakvil...:)))

beastar
10. února 2020, 18:11
0

Jako nějaký zkušenosti s autama v červený kůži taky mám. Většinou řídím slabý věci kolem tří set koní. A jako potřebuješ zkušenosti. Řadit v tom za 3 v nějakých 94 kmh to chce koule velký jako kufr Zafiry. Rve to pazoury a když nemáš v nohou Laudacit tak spalis spojku hned... Je to kára... Bouchne hned do očí v té metle

Kuře
10. února 2020, 18:34
0

Hele tak to já to radši nechám někomu vyježděnějšímu, ještě chvilku budu sbírat zkušenosti s autama v něčem se začátečnickejma černejma židlema, a až to dostanu pořádně pod kůži, tak povýšim na tenhle TOP level...
Až se vrátím do Čech tak mám domluvenýho Mustanga ka zapůjčení, to je snad něco přes čtyři stovky koníků, na tom se snad dobře rozjezdím a pak bych mohl zvládnout i tu brutální Merivu, ne?:)

beastar
10. února 2020, 19:06
0

Jako jo i ne. Ona Meriva jak má to přesný řízení s vulema, tak je to takový komunikativní. A nahoře asi ve 4000 rpm to fakt tahá za ruce i za uši. No co ti budu vykládat. Turbo voe. Záleží co ten Mustang má za interiér no. Jesli je to aspoň v kožichu černým tak ok. Ale furt Meriva je maličko jiná liga. 1.7 obsah ale krouťák nesmysl. Hlavně víš jak zkušenosti sbírat v manuálu kvůli té spojce..

Vavris Vavrisovic
12. února 2020, 09:37
0

Ztráta šestiválce by za normálních okolností byla smutná, ale když je nahrazen podladěným osmiválcem, tak mi to teda tolik příkoří nečiní...

H_F
14. února 2020, 17:44
0

Kure
Vadi ti ztrata toho sestivalce, co byl ale vlastne jakoze v8 se zaslepenejma dvouma valcema?
Za me zadna skoda
Naopak mozna se pod kapotu nastehuje cista radova sestka

Kuře
14. února 2020, 19:03
0

Hele ono mi to zase až tak moc žíli netrhá, to aby si tu někdo nemyslel že nad tím šestiválcem pláču po nocích...
Jen mi to přišlo škoda, když se většina recenzí co jsem viděl schodovala, že ta šestka je oproti V8 lehčí, vyváženější a jízdně vyrovnanější... Docela dobře to popsal Honza Koubek někde v Raichu nebo kde to tehdá s tím byl.
Jinak samozřejmě buďme rádi za každý víceválec v dnešní době samozřejmě...

Matěj Podhorský
14. února 2020, 19:11
0

Problém je, že ten šestiválec nebyl až tak zásadně lehčí. Ta V6 je fakt bastl, oproti V8 snad ano ten blok není nějak moc zkrácený...

Kuře
14. února 2020, 19:24
0

Ok, tak jo, kapituluji, nemá smysl lamentovat tady nad strátou šestiválce, je super že pořád máme k dispozici V8čku, buďme za ní rádi:)
Ale tak, víš co... stejně si to asi nekoupim:D

Matěj Podhorský
14. února 2020, 19:37
0

Já taky ne, a vlastně mi to nějak nevadí. Stačí mi, že jsem řídil kabrio čtyřválec, a V6 a V8 SVR prohnal na Redbull ringu.

Kuře
14. února 2020, 19:40
0

A nepřestaneš to tu všem házet pod nos:)))

Ne, dělám si jen srandu, tohle je třeba jedna z věcí, kterou komukoli kdo tu šanci dostal, setsakra závidím...

beastar
14. února 2020, 19:43
0

No jo Máťo ale furt ti neříká pane;D Ba ne ten Redbull ring to ti fakt docela závidím i já. A měl sem cabrio v6 a sejmul sem s ním maníka z motorky na kruháči...Teda on se zastavil o mě dost ošklivě. A pak Jaguar udělal papá.

Kuře
14. února 2020, 19:45
0

Jestli odešel po svých tak si ho sejmul málo, to chtělo ještě couvnout...:)

beastar
14. února 2020, 21:23
1

Odjel rychlou a chtěl svalovat zavinění na mě. Po rozhovoru s právníkem co sem poslal... Nějak pochopil že takto ne. Ještě tam byl trabl s tou motorkou. Neměl tuším spztku. Si myslel voe že si bude dělat prdel ze strejdy Beastara... No ale jaguar to Teda vodsral no. A tak skončil můj sen o british kábrio.

krab
10. února 2020, 16:54
-1

Bazarovej snílek už na ty šestiválce s kompresorem dívá. A ačkoli je to spíš špatná zpráva pro prestiž Jaguaru, pro nás co si ho nemůžeme dovolit koupit nové je dobrá zpráva, že se dají sehnat za velmi dobré peníze, až překvapivě dobré... Mezi 38-45 tis. euro je k mání hodně aut na výběr, to mi přijde vynikající přímo.

Nikdy jsem neměl tu čest vyzkoušet, taky bych někdy rád...

PS: a ten facelift, no nevím, kočka mžourá očima, je to takový zvláštní. Ale pořád je to krásný auto, to je evidentní z těch fotek a na živo to jistě bude pecka. Spíš cena té prostřední verze, jestli není až moc... má to být přes 2.4 miliony a to už jsme v teritoriu nového Camyana 4.0 GTS, takže Jaguar to bude mít těžké...

reagovat
sheogh
10. února 2020, 17:34
1

Za me dokonale... :-) Vypada to totiz dokonce i dost pohodlne. A kocici kukuc mu teda vubec nechybi, jen primhouril :-)

reagovat
beastar
10. února 2020, 18:08
0

A tak jak píšou nahoře o Audi... To je jasný že se ti to líbí. To jsme my, co kupujem ten obyčejnej koncern německej. Vis jak my tomu nerozumíme;)) Šak voe co je podobný Audi je špatně...

sheogh
11. února 2020, 10:55
0

Jo taaaaak :-) Uz tomu rozumim :-)

Ale stejne je to vtipny, po hromade korejske konfekce se tu konecne objevi poradny auto, a i tak se spusti hate, jak to vypada jako Audi :-D (coz uplne jako hate neberu, protoze v Audi proste design umi)... Ja v tom vidim jedno z mala "normalnich" novych aut (rozumej bez baterek, bez downsizingu...) Dokonce to ma ovladani cudlikama, ne blbym dotykacem... Mit 3 mega na auto, tak bych zrejme sel pro eFko :-) A to u XF osmivalce skoncily, a nabizi ho max s V6 SC... No more XFR, jak se zda

beastar
11. února 2020, 13:25
0

Tak nějak. Zabíjí to ta cena. Prostě Jaguar má trochu syndrom Alfa Romeo. Dost zajímavý auta, osobitý design a zároveň jistou dávku slušné egonomie a rozumných řešení. Osobně jsem ten krám řídil pravda cabrio a jen v6...ale supr. Kdybych tím nezoral na kruhaci toho motorkáře. Tak to mám asi dodnes.

Btw. Ceny ojetin s v6 jsou podle mě pěkný. Teď maji kluci na Proseku pěknou červenou cabro awd.

esmo
11. února 2020, 09:30
2

Nevím, nevím...já v tom předku ale prostě žádný audi nevidím...naštěstí :D

reagovat
beastar
11. února 2020, 10:25
0

Není tam BMW? X1?;D

esmo
11. února 2020, 10:27
0

Spíš tak hyundai mi to trochu připomíná :)

beastar
11. února 2020, 13:18
0

Tak teď kde je to štěstí:)) Mě taky trochu Kona...jak má ty světla úzký nahoře

esmo
11. února 2020, 13:35
0

Spodní lišta, gril a ty průduchy na boku mi přípomínají i30n...a když teď koukám na tu Konu, tak i ty světla :)
Ale je to hezký šmrncovní auto. Horší by bylo, kdyby to byla jen další designová kopie nějakého němce

beastar
11. února 2020, 13:51
0

Jako celek je to úplně v pořádku. Tam jde o to že ty dílčí detaily se prostě dneska prolínají od Němce k Britovy přes japka a zpět. To máš jak telefony. Na dálku i Xiaomi vypadá jak IPhone a naopak.

Včera sem jel za Lambo Urusem v černý. A taky prostě poznáš že to je VW. Krásny z profilu vysochaný, ale
..

esmo
11. února 2020, 13:58
0

To máš pravdu, prolínají...proto ocením každý pokus automobilky o originalitu a nezapadnout do té všední šedi. Alfa, nebo třeba ta nová Toyota Supra (exteriér, uvnitř je to bmw)...

beastar
11. února 2020, 14:19
0

Auta který vypadají odlišně pořád jsou. Naštěstí. Ono vlastně občas i Lexus překvapí, Toyota CHR je taky jiná. Supra je na živo podle mě hezký auto. Jaguar taky vypadají trochu jinak. Maserati. Nicméně v záplavě modelů se podobnostem nevyhneme.
-
Komentář upraven 11. 2. 2020, 14:19:37

Martin Martin
11. února 2020, 21:44
0

Tak nějak jsme zrovna dnes dopoledne vzpomínali Mazdu CX-7 a mi najednou došlo, že měla parametry (248hp,350Nm,1600kg) málem jako moderní sporťáky, třeba právě tento Jaguar - 1654kg, 296hp, 400 Nm. Hlavně tedy ta váha SUV vs sporťák je divná.

reagovat
J.K.
14. února 2020, 17:30
1

Jaguar není Lotus. F-type váží 1,6t, protože myšlením jde stále o Gran Turismo (jen zkrácené). Je to kus luxusního vozu dlouhého skoro jako Octavia s velkým motorem pro pohodlné cestování.

Kde jsi vzal, že CX-7 váží 1600? Dle mého je to přes 1,750t, což velikosti a motorizaci odpovídá.

Martin Martin
14. února 2020, 23:18
0

ve Wikipedia. Jinak myslím, že to je úděl aut, která mají v nabídce obří motor. Auto je masivní, aby uvezlo nějaký 6l, a když si člověk koupi nejmenší motor, tak pořád kupuje těžké masivní auto. Lehčí jen o rozdíl váhy motoru.

J.K.
25. února 2020, 18:09
1

Přikládám například srovnání F-Type a Miaty. To jsou už na první pohled úplně jiná auta, čemuž jen prostě odpovídá i rozdíl hmotnosti. Zatímco F-Type je v porovnání s dnešními vozy důstojný stroj, tak Miata v provozu působí jako auto na klíček. O motoru to primárně není.

https://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_CX-7

BubaaCZek
12. února 2020, 01:30
1

Dnes jsem to potkal zaparkovane nazivo a je to pecka. Kolo v kazdem rohu a bless those kdo si v tom mohou zajezdit okresku!

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

BMW Řada 5 E39 528i  1999
BMW Řada 5 E39 528i

1999 rok výroby
198 koní výkon
2 793 ccm objem

Cadillac SLS  1997
Cadillac SLS

1997 rok výroby
300 koní výkon
4 500 ccm objem

Lincoln Continental limouzine Bradford Coachworks 1978
Lincoln Continental limouzine Bradford Coachworks

1978 rok výroby
250 koní výkon
7 500 ccm objem

Dodge Charger Policejní verze 5.7 hemi 2012
Dodge Charger Policejní verze 5.7 hemi

2012 rok výroby
400 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Excursion 7.3 V8 TD POWER STROKE 4x4 8mí 2000
Ford Excursion 7.3 V8 TD POWER STROKE 4x4 8mí

2000 rok výroby
279 koní výkon
7 300 ccm objem