Když se v roce 2008 představila Impreza jako hatchback, vyvolalo to vlnu fanouškovské nevole a hromadu křiků o pohřbení tradic. Pravá Impreza prostě musí být sedan a přes to nejede vlak. Jak se později ukázalo, i tento případ byl jen typickou ukázkou prosté lidské setrvačnosti, protože nyní v roce 2014 se situace obrací. Impreza byla představena jako sedan a některé trhy hlasitě volají po (netradičním a nenáviděném) hatchbacku.
Masuo Takatsu, generální manažer modelu WRX, nyní přišel s prohlášením, že Subaru stále uvažuje o možnosti vyrábět Imprezu jako hatchback a dodal, že absence kompaktnějšího typu karoserie byla způsobena nedostatečnými zdroji v automobilce a nutností řešit záležitosti s větší prioritou. V USA a Austrálii však hatchback tvořil více než polovinu prodejů Imprezy WRX, což nejsou nepodstatná čísla.
Jak vnímáte Imprezu hatchback vy? Je pro vás jen módním výstřelkem předchozí generace? Anebo vám ke sportovní Impreze vlastně pasuje víc, než konzervativní sedan?



Martin Tolar
6. 4. 2014, 17:09Já osobně bych vždy volil sedan, už kvůli kultu rallyové historie ve WRC (všechny tituly vyhrály vozy se stupňovitou zádí) ale myslím, že u WRX se v pohodě vedle sebe uživí obě karosářské verze. Hatch možná pár evropanům otevře oči a nenechá je koupit sterilní Golf R. Ale já bych si stejně koupil první generaci a brečel nad jejím servisem. Protože jedině v té bych si mohl vzpomenout na Colina
jiri23
6. 4. 2014, 19:52A ja zas kdyz bych měl kupovat wrx/sti tak zrovna hatchback. Trh pro takova auta je, praktické sportovni auto. Ackoliv je to temer oxymoron, je to neco co ja chci. Pristim autem chci opustit svet FWD, na 2 auta to nevypada a obcas neco objemneho proste prevazet potrebuji.
Mira
14. 4. 2014, 11:02Upřednostňuju sedan. Je (možná) konzervativní, ale, kromě tradice, vidím 3 dobré důvody pro sedan proti hatchi:
1. je tužší
2. je lehčí
3. má lepší aerodynamiku.
Hatch je prostě kříženec sedana s kombíkem.