načítám data...

IAA Frankfurt 2019: Spalovací motory jsou na vedlejší koleji

Autosalon ve Frankfurtu jasně ukázal, kam se ubírá automobilový svět. Zřejmě vás to nepotěší...

zobrazit celou galeriiPředstavujeme: IAA Frankfurt 2019: Spalovací motory jsou na vedlejší koleji

Pokud jste si toho nevšimli, třeba jste se právě probudili z hibernace, tento týden začal mezinárodní autosalon ve Frankfurtu. A jak správně asi tušíte, hlavním tématem letošní výstavy je elektřina. Wow! Inu, co naděláme. Pokud se tam chystáte, pak přeji šťastnou cestu a hezký výlet. Pokud se vám tam nechce, nebo vám to nevyjde časově, připravili jsme pro vás přehled toho nejzajímavějšího, co se tam ukázalo světu. Takže jdeme na to. 

Land Rover Defender 

Bezpochyby největší tahák letošního Frankfurtu je zbrusu nový Land Rover Defender. Tahle terénní legenda, která se v podstatě jen s mírnými modifikacemi vyráběla dlouhých 67 let, konečně dostává svého nástupce. Čekali jsme na něj 3 roky, ale to čekání stálo za to. Novinka navazuje přesně tam, kde končil starý Def. To znamená nekompromisní schopnosti v terénu, ale zároveň k tomu přidává i každodenní použitelnost a komfortní interiér. Už to není jen jednoúčelový pracovní stroj, což asi není na škodu. Na výběr bude ze dvou verzí, krátké třídvéřové s označením 90 a dlouhé pětidvéřové (110). Základem vozu je nová platforma D7x, tvořená hliníkovým monokokem, která je prý až třikrát tužší než klasické rámové podvozky. Světlá výška Defenderu činí 29,1 cm a brodivost dosahuje 90 cm. O pohon se budou starat tři motory. Dvoulitrový turbodiesel o výkonech 200 a 240 koní a přeplňovaný zážehový dvoulitr o výkonu 300 koní. Vrchol pak tvoří řadový šestiválec Ingenium s rovnými 400 koní. V příštím roce pak nabídku motorizací doplní i plug-in hybrid. Land Rover odtajnil také ceny, takže už víme, že nový Defender bude začínat na částce 1,5 milionu korun. No řekněte sami, nevypadá skvěle? Já nejsem kdovíjak velký obdivovatel offroadů, ale do nového Defendera jsem se zamiloval na první pohled. 

Volkswagen ID.3 

Asi nejdiskutovanějším vozem celého autosalonu je nový elektromobil od VW se zvláštním označením ID.3. Podle Volkswagenu by mělo tohle auto způsobit automobilovou revoluci, podobně jako se to před 70 lety povedlo Brouku. No, uvidíme, jakou díru do světa udělá. A co, že je na něm vlastně tak převratného? Má to být první skutečně dostupný elektromobil pro široké masy. Základní cena bude startovat na 30 tisících Eur (zhruba 780 tisíc Kč). Úvahy o tom, jak pro koho je to dostupné nechám na vás, jen připomenu, že za tuto cenu budete mít ekvivalentní Golf s písmeny GTI na zádi. Co za své peníze dostanete? Kompaktní hatchback s výkony 110 a 150 kW. Kapacita baterií bude ve třech verzích 45, 58 a 77 kWh, a i s tou nejmenší baterií má ID.3 ujet až 330 km. Laickými výpočty mi vychází, že k tomuto dojezdu, by ID.3 muselo být až skoro neuvěřitelně efektivní a mělo by být schopné se pohybovat po silnicích se spotřebou někde pod 12,5 kWh/100 km. Jestli je to reálné, či ne se jistě již brzy dozvíme. Nabíjení z nuly do plna by mělo zabrat necelou hodinu při použití 100 kW dobíječky. Zní to sice zajímavě, ale jak koukám, tak koukám, revoluci úplně nevidím. Ale kdoví, třeba mám jen potíže se zrakem. Automobilové fanoušky by aspoň mohl potěšit pohon zadních kol. 

Honda e 

Vizi elektrické budoucnosti představila také japonská Honda. Model e je typické městské vozítko, které neohromuje největším dojezdem, či dechberoucím výkonem. Podle Hondy totiž u takto koncipovaného auta nemá smysl použití velkého a těžkého akumulátoru, což je logické. Honda e slibuje dojezd 200 km, a to na ježdění po městě asi stačí. Éčko má být obratné a svižné autíčko, které bude dělat radost v městských aglomeracích. Stejně jako u ID.3 potěší pohon zadních kol. Největším trumfem Hondy tak zůstává její rošťácký vzhled a velice zajímavý interiér. Důležitým argumentem bude zajisté cena, v Německu by měla startovat na hranici 33 tisíc Eur, přičemž do prodeje by Honda e měla přijít do dvou let. 

Škoda Citigo iV 

A třetice všeho špatného dobrého elektromobil. Tentokrát od domácí automobilky. Škoda se rozhodla, že Citigo se spalovacím motorem ji bude kazit flotilové emise. Výroba klasického prcka s běžným motorem prý bude nerentabilní, a proto jej osadila elektromotorem o výkonu 61 kW s bateriemi o kapacitě 36,8 kWh. To dává normovaný dojezd 260 km. Citigo iV však není úplně horká novinka. Novou informací je cena. Ta bude začínat na částce 429 900 Kč což je o necelý čtvrt milion víc, než stálo benzínové Citigo. Au. Citigo se stalo hlavním autem všech svozových a rozvozových služeb v Praze a jeho oblíbenost byla dána především nízkou cenou a provozními náklady. Cena za kilometr teď bude sice o něco málo nižší, dvakrát taková pořizovací cena tuto výhodu dost rychle maže. Uvidíme, jaký úspěch sklidí elektrická verze. 

Hyundai i10 

Koncern PSA tvrdí, že nejmenší kategorie mini nemá budoucnost. Prý by bylo příliš drahé splnit emisní limity a nevyplatilo by se to, takže Citroen C1 a Peugeot 108 nedostanou přímého nástupce. Škodovka tvrdí totéž, a proto své Citigo elektrifikovala. Hyundai se nevymlouvá, že něco nejde a koná. Ve Frankfurtu představil generaci svého nejmenšího modelu. A světe div se, novou i10 stále pohání spalovací motory. A pak že to nejde. Novou i10 budou pohánět tři motory. Základní atmosférický tříválec o výkonu 63 koní, větší čtyřválec s 84 koníky a vrcholný přeplňovaný tříválec N Line s rovnou stovkou koní. Vypadá to, že tu máme adepta na zábavné mini auto, kterých už mnoho není. Za tohle autíčko patří Hyundai palec nahoru, protože nehledá výmluvy, proč to nejde, ale hledá cesty, jak překážky vyřešit. A to je chvályhodný přístup. 

BMW 4 Concept 

Mnichovská automobilka BMW překvapila fanoušky vizí nové řady 4. Sebevědomé kupé v krásné červené barvě by oslovilo snad každého. Dynamicky střižená záď láka k bližšímu prozkoumání. Svalnatý boční profil doslova vábí k nasednutí. A pak se dostanete k přídi… která vám patrně vyrazí dech. Což nevadí, protože BMW zahodilo tradiční ledvinky a místo nich použilo plíce, takže si je kdyžtak můžete půjčit přímo z auta. Ne, teď vážně. Upřímně netuším, kam tím BMW míří a tajně doufám, že je to jen nějaké designové cvičení. Bohužel zprávy všemožných insiderů říkají, že tuto masku velmi pravděpodobně uvidíme i v reálu. Kdo by to byl před 20 lety řekl, že se jednou ještě bude na Chrise Banglea vzpomínat jako na někoho, kdo tvořil krásná BMW. 

Audi RS6 Avant a RS7 Sportback

Abychom naši pouť po zákoutích frankfurtského autosalonu zakončili aspoň trochu pozitivně, představíme si nové Audi RS6 Avant. Brutální kombík ingolstadtské automobilky je takový malý ostrov petrolheadova dobra v moři elektrických spotřebičů na kolech. 600 koní a 800 Nm z plnotučného osmiválce v rodinném kombíku je nádherná ukázka zbytečnosti, kterou máme tak rádi na automobilech pro radost. Z nuly na sto za 3,6s a maximální rychlost 305 km/h? Děkuji pěkně, to bych si nechal líbit. A pokud nepotřebujete obrovský kufr, pak by vás mohl oslovit elegantní liftback RS7 Sportback, který používá shodnou techniku pohonu. Tady je svět ještě v pořádku. 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Knightrider
12. září 2019, 18:23
6

Já nebudu polemizovat nad tím, jestli jsou električáky budoucnost nebo ne. Co je ale pro normálního člověka důležitý, to je pořizovací cena. A z tohohle pohledu bude elektrický auto pro obyčejný lidi ještě dlouho nezajímavý a ekonomicky nerentabilní.

reagovat
Za
Zazaa
12. září 2019, 19:40
1

Jenze v Bruseli nekdo vymyslel, ze tu elektriku do aut proste vnutej a hotovo :-(

Co
Core
12. září 2019, 20:58
-1

No tak to se jeste uvidi co bude rentabilni a co ne,auta na benzin pujdou jednoznacne cenove nahoru a cely system je nastaven tak aby el.auta a benz.auta stala stejne,pokud chteji automobilky v budoucnu zachovat auto ciste na benzin tak budou platit pokuty a to se treba uz pristi rok promitne do cen..nebudou to male castky.Dekuji za clanek,bavil me a neco jsem se dozvedel,dejme pomalu sbohem benzinu nebo nafte...je konec.

krab
12. září 2019, 21:05
1

Defender se mi moc líbí...

K tomu tématu nadpisu, podívejte se na tenhle dokument od DW. Deutsche Welle tady představuje mistrnou ukázku manipulace a propagandy směru, který v naší hyperkorektní společnosti dostává hodně prostoru, i když je okruh podporovatelů malý. Já jsem to dokoukal včera až do konce a docela mě svitlo v hlavě proč se některé věci dějí v politice tak jak se dějí. Bohužel se "ekologie" stala nedotknutelným zaklínadlem, něco jako v Číně "Podpora vlády jedné strany" a nikdo si bohužel netroufá vystoupit z komfortní zóny a říct na bázi selského rozumu a reálných faktů jak se věci mají. Je to smůla, protože v následujících letech budeme přeorientovávat celý rozsáhlý Automotive business na změnu k elektromobilům a na oko věřit, že tohle je budoucnost. Nejspíš to skončí velkým ekonomickým průserem...

ro
rock
12. září 2019, 21:22
0

Vydržel jsem 100 sekund. Je to tak brutální výplach až do konce?

krab
12. září 2019, 21:27
0

Jo, a jsou tam i rozhovory s různými lidmi z top managementu automobilek, norská aktivistka, norský řidiči elektromobilů a další lahůdky. Já to doporučuju dokoukat, protože je to brutální výplach, ale poučný aby člověk pochopil co se fakt děje, nebo co se politicky (přes média) tlačí značnou silou.

PS: sorry, možná jsem to neměl vytahovat, není to už tak veselý téma jako řešit jestli si někdy v budoucnu koupit Ferrari 348 TB nebo Lambo Diablo :-D ( ale je asi důležitý i tyhle věci sledovat, aby člověk věděl)

Knightrider
12. září 2019, 21:54
1

Mimochodem, to tvý F348 jsem dneska potkal. Už několik měsíců ho občas vídám v Říčanech.
Jasně, že nejde o ekologii, ale o prachy, ale tomu my, obyčejní lidi neporučíme. Však oni tu "ekologii" prosadí, i kdyby nás to mělo stát život. :-)

je
jerry
13. září 2019, 14:16
0

Zazaa: Konec Bruselu zabrání rozšíření elektromobilů. A že neskončí? Tisícileté či na věčné časy říše už tu byly, a kde jsou? Jsem optimista:-)

Martin Martin
15. září 2019, 20:11
0

Elektroismus je součástí globálního zdanění a takto to asi bude nezávislé na stavu projektu EU...

beastar
16. září 2019, 01:49
1

A jelikož obyčejný lidi jsou hlavní hnací silou toho, že se auta pořád prodávají masově, tak nějaké masové rozšíření elektroaut výhledově dalších 10 let nehrozí. Až teda ve větších z těch dnešních nových budou levný ojetiny pak možná. Je to krásně vidět na Tesle S. Do nedávna mega nedostupnej sen. Potom co už jsou na prodej první holandský taxíky už to taková bomba není. Takže až tahle paráda za 800 pujde za 5 let na Libeňák do bazaru a bude stát třeba 150 000 tak teprve hrozí masově náběh EV aut.

Je to jako u hybridů ... Prius třeba. První kdo vyhyne na ukor elekričáků bude diesel, potom přijde na řadu teprve benzín a některý alternativy... nakonec benzino a dieselo hybridy... To už budou čistě politický rozhodnutí. A pak snad už přijde ta 3. svetová a začneme od 0. Nebo vůbec.

ro
rock
12. září 2019, 20:03
3

Ha, takže tím končí hype jménem ID.3. "Od 30 000 E" znamená, že na showroomu bude tak od 850 tis a to už není nijak zásadně levnější než třeba Leaf. Kterej je u nás teda nejprodávanější (alespoň myslím), nicméně za prvních 8 měsíců letošního roku drží krásný podíl na našem trhu 0.05%, což odpovídá dělenému 181-183. místu.

btw slibovali, že to bude za cenu dieselovýho Golfu. Jenže ten začíná na

reagovat
ro
rock
12. září 2019, 20:05
1

(zmizel mi konec věty)

...na 550 tis...

bitner
12. září 2019, 22:24
1

Me tyhle veci zacinaji pusobit fyzickou bolest. Chapu, ze zakaznikum se musi lhat, sislat na ne, ukazovat ledni medvedy apod. Ale takhle nehorazne sracky....to jako kvuli tomu mam jeste nekam za svoje jezdit?

reagovat
Sa
Sato
12. září 2019, 23:35
0

Ked sa cena elektromobilov zacne podobat cenam benzinovycn aut odobnej kategorije tak ako druhe auto pre ludi na predmestia mi to pride celkom idealne. Do prace to mam 13,5km, aj z nejakym otravnym behanim po meste to mam tak do 30 - 40km max. Dobijal by som len raz za par dni, ta zadokolka od hondy by mohla byt fajn. Otazka je cena. Na vikendy samozrejme poriadne auto :-)

reagovat
Jimi
13. září 2019, 07:27
0

Včera večer probírali na ČT24 elektromobilitu, spíš mi připadalo, že stát má víc problém se silnicemi a infrastrukturou než s nějakým okrajovým řešením elektrovozítek. Možná vyčkávací taktika (čekání na noty z EU), jak to dopadne u sousedů a celkem v EU. Nejschůdnější cesta se vždy najde, ale s elektro v ČR to tak skoro nebude...

reagovat
ro
rock
13. září 2019, 08:59
1

Teď koukám na ten novej Defender: pětidveřová verze má C sloupek rozšířený a částečně barvený v barvě karosérie. Je to divný, je to zbytečně široký a humolácký, ale jsou v tom upevněný zadní pásy a koneckonců, dá se na to asi zvyknout "humpolácká" a "Defender" se navzájem netluče, tak proč ne...
Ovšem na třídvířko - v zájmu zachování designového jazyka (asi teda, jinej důvod mne nenapadá) potřebovali někam dát ten kus lakované plochy taky, ale kam, když je tady o jeden sloupek míň? Inu, přišroubovali to DOPROSTŘED ZADNÍHO BOČNÍHO OKNA (díky čemuž si cestující na zadních sedadlech budou připadat jak na zaplachtované korbě, protože přišli o 80% své prosklené plochy).

No dobře, abych jenom nehejtoval, zdá se, že by to -možná- mohlo sloužit jako montážní nebo opěrnej bod pro expediční příslušenství, ale to se stejně montuje z polovičky mimo tenhle prvek... a montážní body by určitě šly vyřešit elegantněji.

Za mne je to neuvěřitelná příšernost.

reagovat
Csaba
13. září 2019, 13:01
0

Tak, jistě to půjde nalakovat na černo nebo zabalit do fólie :)
Ale nesmysl non plus ultra to je, to rozhodně.

PeterLuk
14. září 2019, 21:14
0

Je to škaredé, pretože zvnútra tom ta je v prípade trojdverovej verzie len prišroubované, ajkeď pod tým nie je žiaden stĺpik, a len to obmedzuje výhľad. ALE nebude to povinná výbava, bude tam možnosť ho nemať, takže bude len na tebe, či to chceš, alebo nie. Inak sa mi to ale na päťdverovej verzií páči, páave to, že ide iba o farebnú tabuľu a nie o celofarebný stĺpik vyzerá podľa mňa zaujímavo.

Sedrik
13. září 2019, 09:00
0

Ani slovo o Taycanu? Já ze zpráv pochopil, že to byla hlavní hvězda výstavy...

reagovat
Jimi
13. září 2019, 09:14
0

Turbo... chlazení baterek. :)

Sedrik
13. září 2019, 09:21
1

Ten název je blbej, to souhlasímm. Zas na druhou stranu ID.3 je taky blbej název, netuším, co to má znamenat. A dávat před všechno e, nebo i je taky debilní....

Za sebe ale musím říct, že se mi Taycan dost líbí. Vezl jsem se minulý týden poprvé v EV (nejsilnější Tesla S, ale jen po městě) a na ježdění do práce - proč ne :)

Blbý pro EV je, že si to prostě nedovedu představit jako jediný auto. Dovolená v Alpách zní prostě jinak....



Daniel Borský
13. září 2019, 10:17
0

Taycan jsem vynechal ze dvou důvodů. Za prvé měl premiéru už před Frankfurtem a za druhé si myslím, že by si zasloužil někdy v budoucnu samostatný článek. Takže pokud je zájem, zkusime dát dohromady vše, co zatím víme a sepsat článek

Sedrik
13. září 2019, 10:58
0

Z mé strany by byl zájem asi spíš o vaše subjektivní dojmy - viděl jsem mraky videí a vče, co jde o Taycanu zjistit se už ke mě nejspíše doneslo z YT britskejch novinářů. Vím, že měl premieru před tím, ale četl jsem, že díky němu byla na stánku Porsche nová 911 úplně upozaděná. Tak to musel být slušnej humbug.

Spíš, jak to na vás působilo, co si myslíte a tak :p Ale jenom kvuli mě to dělat nemusíte :D

Knightrider
13. září 2019, 14:47
2

Tak já se taky přidám. Kvůli mně to taky dělat nemusíte. Jsem ze starý školy. :-D

Pochtli
13. září 2019, 10:39
2

Gréta prožívá klimatickou tíseň, u mě se asi začíná rozvíjet tíseň elektromobilní..

reagovat
beastar
13. září 2019, 10:58
3

Pozor! Konec světa a celé planety se blíží. Je jedno čím jezdíš. Gréta ti poradí. Ono až té debilní zdegenerované dcerce potomkovy těch nejprimitivnějších nájezdnických prasat bude 30.... Pochopí snad, že nejde ze dne na den žrát trávu a chodit všude pěšky. To by totiž opravdu svět zkončil.

beastar
13. září 2019, 10:54
2

Nejvíc smutný je že... No prostě RS6 jako ostrůvek petrolheada. To auto mám rád právě proto, že už leta fluše všem ekobuznám a racio mamrdům do xichtu. Je to nesmysl na kolech. Jenže je v menšině a skoro poslední.

Elektro veteš za 800 klacků. Jediný z těch vypsaných mi dává smysl Citigo. Nicméně taky si to u mě rozlily. Nikdy bych neřek, že napíšu že se vlastně těším na Hjonde i10 v tom Enkovym paketu. Ta by mohla fungovat jako auto. Ono celá akce je o ničem. Pro salony už není moc doba a jak vidno i automobilky to vědí. Ta masážní sračka, co sem postnul Krab:))

Tyhle věci se děli vždy. Ovlivnit masy je velmi snadné. Jen dnes to jde ještě rychleji díky technologiim. Já se těším jak za 25 let budeme poslouchat jak jsou elektromobily špatné, zlé a škodlivé. Snad se toho doziju.

Cesta jsou alternativni paliva. Ale když už sme jednou tu elektriku začali dělat, tak to musíme dotáhnout. I kdyby ns dotace nebylo.

reagovat
sheogh
13. září 2019, 11:08
0

Defender vypada fakt dobre, i kdyz me ten predeslej pravouhlej a utilitarni design vubec nevadil. Zbytek je k placi. Lzivej marketing ohledne parametru i ekologie. Nejvetsi svinarna je to, ze ty elektro krapy stoji vyrazne vic, nez spalovaky, pritom je to logicky nesmysl - elektromobil je mnohem jednodussi na vyrobu, testovani, nastavovani.. proste bullshit...

S dojezdem klasika - AZ xxx km - je tam to sluvko AZ - tzn jo, v labu to na valcich "ujede" udavanou hodnotu... A prodavat ruzny verze podle dojezdu je megazhovadilost - jako kdyby jste s mihli koupit Fabiu s 20, 30 a 40 litrovou nadrzi... OMFG

Jo a kam se podel vodik? Tzn asi jedinej zpusob napajeni, kterej dava trosku smysl...

reagovat
Pochtli
13. září 2019, 11:27
0

Dražší proto, že baterka, zaplacení vývoje a daň za hloupost (čti eko-trend).
Segmentace podle dojezdu - však dnes máš segmentaci podle výkonu/objemu motoru. Navíc i cenově bude rozdíl mezi baterkou s dojezdem 200 km a baterkou s 400 km..

sheogh
13. září 2019, 12:09
0

Kolik ta baterka ve vyrobe stoji? 30-70k CZK? To prece neni duvod, aby nakupni taska stala 800k, kdyz spalovaci varianta stoji 300k... Auto s mensi baterkou bude mit mensi vykon = mensi odber = stejnej dojezd, jako auto s velkou baterkou a velkym vykonem... i takto by to davalo smysl...

Pochtli
13. září 2019, 13:11
0

Kolik stojí baterka/celé auto v reálu a kolik je na nich marže výrobce a prodejců, toť otázka. Zase si říkám, že by byly automobilky samy proti sobě, kdyby mohla být reálná koncová cena auta o 100-200t nižší.
Taky hádám, že s horší baterií bude k dispozici i horší výkon, ale pochybuju, že dojezd bude stejný, když je to jeden z nejzásadnějších parametrů, byť vycucaný z prstu laboratorních myší.

Če
Černá Vivce
13. září 2019, 12:08
0

No já nevím, to BMW. Ty ledvinky mi připomínají co byly na starých BMW (E10, E9...) Kdy byla na výšku a ne na šířku.

reagovat
Ja
Jacob13
13. září 2019, 12:35
5

Já tam asi pár rozdílů vidím :)

Co
Core
13. září 2019, 13:07
4

No poslat fotku s porovnanim od tebe vubec nebylo hezke,mam starsi bmw rad a to co vyrabi ted je smrt kterou bych nekoupil ani kdybych na to mel a videt to na jedne fotce se starym bmw tak to je jak pohled do prdele spocenyho chlupatyho chlapa....tentokrat nemuzu podekovat :)

Pochtli
13. září 2019, 13:15
0

Asi se vracejí ještě hlouběji do historie, jen s tou šířkou to trochu přepískli :oD

Ča
Ča Snač Aj
13. září 2019, 20:09
1

Já si nemůžu pomoct. Prostě v tom vidím prase z Angry Birds.

fortress
13. září 2019, 12:28
2

Souhlasim s komentářem Filipa Turka - Frankfurt je levičácká eko ostuda Německa a celé Evropy.

reagovat
Fa
Fandatik
13. září 2019, 22:13
0

Tak hlavně jestli Autíčkář navštívil hlavní hvězdu letošního autosalonu, stánek Nissanu.

https://www.autotimesnews.com/nissan-trolls-frankfurt-motor-show/

reagovat
Ha
Habakukk
14. září 2019, 09:05
0

Defender no vlastně je to pokračovatel řady Discovery 4. Oni nám ho ukázali vlastně před pěti léty ve studii DC100 kde byl načrtnut designový jazyk. Jediné co vidím jako dragedii je cena která je brutálně vysoká.

reagovat
ratan groch
14. září 2019, 11:57
1

POPROSIM VYSVETLIT NASLEDOVNE:
1. AD DEFENDER: NACO POTREBUJE AUTO, KTORE MA "nekompromisní schopnosti v terénu" 400 konovy radovy 6 valec? Moje najodvaznejsie terenne pokusy su take, ze prejdem za ciaru krajnice na dostatocne sirokej ceste, tu je vsak dost "lesomilov", vysvetli mi to niekto?

2. AD HONDA: VYRASTAL SOM V OBODOBI, KED BOL ESTE ROSTAK J.P.BELMONDO. NAOZAJ JE "Největším trumfem Hondy tak zůstává její rošťácký vzhled" Ja si nemyslim, ze by som to auto povazoval za "rostacke" ani v roku 1988. Dal by si to niekto z vas ako plagat na stenu ako symbol "rostactva"?

3. NEVIEM O TOM, ZE BY SA SLOVENSKA ELEKTRIFIKACNA SIET SYTEMOVO PRIPRAVOVALA NA "BOOOM" ELEKTROAUT. JE TO V CESKU INAK? POZNAM JEDNEHO ELEKTROTAXIKARA A TEN UZ TERAZ PLACE, ZE DOBIJANIE JE OTRAVA KVOLI CAKANIU A CELKOVEMU KOMFORTU OBSLUZNYCH STANIC. CO SA STANE, AK O ROK PRIBUDNE 10.000 DALSICH ELEKTROAUT NAPRIKLAD V PRAHE?

reagovat
sumy
14. září 2019, 12:07
1

Ad 1) Taky netuším na co takový výkon. A na nekompromisní tereni vlastnosti nevěřím ani omylem. I tech 92kW bohatě stačí aby to lítalo a víc jak 70cm v ty louži nebylo. Nevěřím, že by po takové akci def odjel po svých, ale to asi ani ten původní. :-)
A se zbytkem souhlas.

Martin Martin
15. září 2019, 20:08
1

Takže kam to automobilky s elektroismem dotáhly? Petrolhead tam ani nevleze a před vchodem jim stejně protestují ekofašisti ????????????

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Avenger SXT,VVT 2009
Dodge Avenger SXT,VVT

2009 rok výroby
160 koní výkon
2 000 ccm objem

Freightliner FL60 Roadmaster 8.3 Cummins Diesel  2005
Freightliner FL60 Roadmaster 8.3 Cummins Diesel

2005 rok výroby
330 koní výkon
8 300 ccm objem

Fiat Coupé 16V 1999
Fiat Coupé 16V

1999 rok výroby
130 koní výkon
1 747 ccm objem

Lincoln Town Car  1986
Lincoln Town Car

1986 rok výroby
152 koní výkon
5 000 ccm objem

Chevrolet Impala  1978
Chevrolet Impala

1978 rok výroby
137 koní výkon
5 000 ccm objem