načítám data...

Hyundai Ionig PHEV: Nadšený hybrid

Značka Hyundai se vrhá na pole alternativních pohonů ve velkém a základem toho všeho je model Hyundai Ioniq. Vyzkoušeli jsme verzi Plug-in hybrid.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Ioniq není v našem testu nováčkem. Už jsme vyzkoušeli hybridníčistě elektrickou variantu. Do sbírky nám už tedy chyběl jen plug-in hybrid. A tady ho máme! Jak tedy již naznačeno – Hyundai vyrábí Ioniq ve třech provedeních a plug-in hybrid by měl být tím nejuniverzálnějším. Lze jej dobíjet ze sítě, jistý omezený dojezd zvládne i v čistě elektrickém režimu a přitom je to stále auto, které lze dotankovat krátkou zastávkou u benzinové pumpy. To zní jako ideál!

Hyundai Ioniq nijak netají, co je jeho cílem. Už jeho základní tvar jasně říká, s jakou konkurencí se chce potýkat. Přísně aerodynamické tvary včetně splývavé zádi s horizontálně rozděleným oknem – tady má někdo políčeno na Toyotu Prius. Zatímco Prius však má náskok a z celkem obyčejného auta se přes trochu divné postupně vyvinul ve snad tu nejpodivnější věc, jakou si lze na automobilovém trhu pořídit (a to nemyslím úplně jako lichotku), Ioniq se dosud drží na úrovni toho trochu divného auta. A musím přiznat – docela mu to sluší. Narozdíl od čistě elektrické verze s podivně ucpanou maskou chladiče, Ioniq PHEV vypadá jako celkem normální auto.

Testovaný vůz dorazil v bílé barvě. Pravidelní čtenáři už asi vědí, že to není můj oblíbený odstín. Ioniqu však bílá barva sluší, vytváří příjemný kontrast s modrými detaily a poměrně jednoduchý tvar karoserie bílá barva neokrádá o žádné dramatické linky – ty tu zkrátka nejsou. Snad jen na bílo nalakovaná kola bych si odpustil, zas netřeba to až tolik přehánět.

Modré detaily se propisují i do interiéru a plní tu tutéž funkci – oživují jinak poměrně konvenční kabinu. Je to zajímavá věc, různé ozdobné proužky tolik pomáhají ve snaze udělat z obyčejného interiéru interiér zajímavý – a pro exteriér to platí jakbysmet. Až se člověk ptá, proč se tyto prvky neobjevují ve více modelech? Jinak je kabina ale pěkná a kvalitní. Materiály i slícování a takové ty věci, za které by Ioniq jistě získal mnoho bodů do pečlivě nalinkované tabulky, kdyby ovšem Autíčkář takovou tabulku měl. Ale my si na takové věci nepotrpíme, nás mnohem více zajímá, jak interiér na člověka působí. A na mě působí jako interiér zcela běžného auta. Žádná přehnaná snaha odlišit se, dát najevo, že toto je hybrid, ne jen tak nějaké auto. A to je fajn. Jedinou výtku jsem měl k volantu – je dobře nastavitelný a padne příjemně do ruky, ale je obšitý takovou tou šedou igelitovou kůží, jakou najdeme ve všech amerických autech postižených devadesátými roky. Zajímavé je, že se jinak tento materiál v kabině vůbec nevyskytuje, volant je tu svým odstínem i texturou zcela osamocen.

Po stisku startovacího tlačítka se nestane vůbec nic. Tohle se mi stále ještě neomrzelo – rozsvítí se kontrolky, začne hrát rádio, ale žádný motor slyšet není. Za zvuků ticha se Ioniq odlepí z parkovacího místa a vydává se na cestu. A aby bylo auto venku slyšet a nepozorní chodci mu nekřížili dráhu, je tu systém VESS, který dodá vašim elektrickým projížďkám zvuk sci-fi kosmického plavidla. Je to legrační, ale zároveň i praktické. Po nastartování je vůz vždy v elektrickém režimu. Škoda, že si auto zvolený režim nepamatuje. Ten elektrický – jak už název napovídá – udržuje auto pokud možno v provozu čistě na elektřinu. Tento provoz je chválihodný v obytných částech měst, při výjezdu z parkoviště bych jej asi též volil, ale pokud si nechcete vypotřebovat elektrické kilometry, nesmíte zapomenout auto přepnout do režimu hybridního, ve kterém mizí energie z baterií mnohem pomaleji.

Na elektřinu dokáže Ioniq PHEV ujet něco okolo 55 kilometrů, což je dobrá hodnota. Benzínový motor zasahuje v elektrickém režimu opravdu jen výjimečně, s normálními rozjezdy i přiměřeně dynamickou akcelerací si poradí elektřina sama. Elektrický režim je tu však především jako bonus do ryze městského provozu, přepínám tedy Ioniq do režimu hybridního. V první chvíli se nestane nic, motor naskočí až při rozjezdu z další křižovatky. Sladění s elektromotorem je perfektní, na displeji sleduji dramatické přelévání energie z místa na místo, přitom ale při řízení žádné drama nepociťuji – auto se krásně hladce rozjíždí, všechno funguje jak má.

Co je ale překvapivé – zaznamenávám, jak Ioniq řadí. Teď to nemyslím nějak špatně, řazení je hladké a plynulé, ale především – je tu! Abyste mě pochopili – většina hybridů využívá nějakou variátorovou převodovku. Nevýhodou této koncepce je nepřirozený zvukový projev takových aut. Vůz sice akceleruje, motory spolupracují, všechno je dobré, ale nepřirozená zvuková kulisa kazí požitek. Motor hučí či vyje ve stabilních otáčkách a jediné, co se s tím dá dělat, ja auto dobře odhlučnit. Ioniq je jiný. Ioniq odřazuje i podřazuje, chtělo by se říci jako slušně vychovaný automobil. Dokonce jsou tu i pádla řazení!

Přestože tlačítko jízdních režimu umí přepínat jen mezi režimem hybridním a elektrickým, ve skutečnosti jsou tu režimy tři. Ten třetí se probouzí přesunutím voliče převodovky do polohy ‘S’. Ano, máme tu sportovní mód! Přístrojový štít se změnil, objevil se otáčkoměr, auto podřadilo a řízení mírně ztuhlo. Tohle mě baví. Ona si ta věc chce vážně hrát! Pokud teď čekáte pasáž o jízdním nadšení, o citu v řízení a gumy pálícím přívalu síly, vraťte se nohama na zem. Ioniq není žádný závodník a aby se do jeho karoserie vešla zásoba baterií, aniž by tím utrpěl prostor pro posádku či zavazadla, musela se zadní náprava prostorově hodně uskromnit. Vlastně je tu to nejjednodušší, co lze vymyslet. Přesto – nebo možná paradoxně právě proto – dokáže být Ioniq do jisté míry hravý. Záď se tu a tam zapomene a vlaje kam ji fyzika pošle.

To jsou však extrémní situace vyvolané šílencem za volantem, Ioniq je především určen těm, kdo nehledají až tolik zábavy ze samotného řízení. Těm nabídne prostor a překvapivě štědrou výbavu. Ano, je pravdou, že se výrobci často snaží ospravedlnit vysokou cenu plug-in hybridů a přidávají k autům spoustu výbavy, testovaný Ioniq však položkami výbavy skutečně hýřil. Sedačky jsou nejen vyhřívané, ale i ventilované, mám tu radarový tempomat, systém aktivního udržování ve středu jízdního pruhu, chytrá světla – zkrátka na co si vzpomenete, vše tu je. Alespoň částečně je tak kompenzována cena atakující 900.000,- korun, která je zkrátka na poli plug-in hybridů realitou.

Verdikt

Hyundai Ioniq je základním kamenem v nabídce alternativních pohonů korejského výrobce. Verze plug-in je potom tím nejlepším, co v dnešní době, kdy veřejné dobíjecí stanice nejsou velkou jistotou, můžete z řady Ioniq vybrat. Proč si ze všech hybridů vybrat právě Ioniq? V jeho prospěch by mohla hrát výbava, ale to je jen detail. Čím mě Ioniq opravdu příjemně překvapil, je chování ‘jako auta’. Jistě, brzdy komplikovaně kombinující rekuperaci s konvenčními kotouči jsou trochu jalové a podvozek je spíše jednoduchý, ale jako celek se Ioniq ovládá i chová jako normální auto. Zvuk motoru graduje, při odřazení se změní – konečně hybrid bez ustáleného lomozu, jak osvěžující! Přitom hybridní systém funguje bezchybně, auto bez potíží dosahuje spotřeby 4,5 litru, sportovním režimem umí překvapivě rychle dobíjet baterie, je-li potřeba, a ani na dálnici se z něj nestane nenasytný jedlík (což se některým hybridům stává). Jedinou nevýhodou tak zůstává cena, tady si musíme počkat na nějaké dostupnější baterie, zatím takové bohužel nemáme. A myslím tím skutečně bohužel, jinak by mi totiž takový plug-in hybrid v garáži určitě nevadil. Jen ta bíle lakovaná kola si prosím nechte…

Technické údaje:

Motor: zážehový čtyřválec 1 580 ccm / synchronní motor s permanentním magnetem
Výkon soustavy: 141 koní v 5 700 ot./min
Točivý moment motoru: 147 Nm při 4 000 ot./min
Točivý moment elektromotoru: 170 Nm 
Převodovka: šestistupňová automatická DCT
Maximální rychlost: 178 km/h
0-100 km/h: 10,6 s 
Průměrná spotřeba (udávaná): 1,1 l/100 km
Průměrná spotřeba (v testu): 4,6 l/100 km
Cena (Ioniq PHEV Future): 889.990,- korun

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ro
rock
03. srpna 2018, 08:39
2

ad Průměrná spotřeba (v testu): 4,6 l/100 km:
Neudáváte, jestli a jakou měrou se na ní podílelo nabíjení. Pokud jste nenabíjeli a auto jste vraceli se stejně plnými akumulátory, jako jste ho přebírali, mohli (měli) jste to zmínit. A pokud jste nabíjeli, víte přece, kolik kWh jste do toho nasoukali a rozpočítat to na odjeté kilometry není o nic těžší než udělat totéž s litry paliva.
Bez toho upřesnění je hodnota průměrné spotřeby úplně prázdné číslo...

reagovat
Honza Hamster Křeček
03. srpna 2018, 09:08
1

Auto během testu najede sedm set až tisíc kilometrů, těch 50 na elektřinu nehraje zásadní roli. Auto jsem nabíjel jednou velmi krátce, jen abych si to zkusil, jinak se dobíjelo čistě jen jízdou. Ta spotřeba vychází z hybridního režimu, kdyby na ní měl zásadní podíl elektrický provoz, napsali bysme to tam. Přepočítávat bysme jistě svedli, ale my těm číslům v Autíčkáři obecně moc nedáme, jdeme na testování aut trochu z jiného úhlu, protože nám to připadá důležitější. Zkrátka reálně se s tím autem dá normálně fungovat se spotřebou okolo 4,5 l/100km. Jinak bysme samozřejmě mohli celý článek věnovat spotřebě, cenám dobíjení, různým režimům provozu a jejich kombinacím a jsem si docela jist, že i takový článek někde vyjde. Jen to asi nebude na Autíčkáři.

P.S. Abych teda odpověděl na tvou otázku - auto jsem dostal plně nabité, vracel jsem ho s baterií asi na 50%.

ro
rock
03. srpna 2018, 10:19
1

Ta část "Auto jsem nabíjel jednou velmi krátce, jen abych si to zkusil, jinak se dobíjelo čistě jen jízdou." by úplně stačila a opravdu si myslím, že by tak moc nebolelo (dokonce i autíčkáře) ji zmínit rovnou, ale OK, díky za odpověď.

Valfar
03. srpna 2018, 10:44
3

Já bych k tomu ještě dodal, že redaktorem popisovaný způsob používání auta neodpovídá tomu, k čemu jsou plug-in hybridy určené - pokud člověk vůbec nebo skoro vůbec nenabíjí ze zásuvky, nemá absolutně cenu si tento typ hybridu pořizovat a postačí hybrid klasický (pokud to tedy už musí mermomocí být hybrid, třeba já mám o smysluplnosti klasických hybridů v českých podmínkách až na výjimky jako Yaris Hybrid velké pochyby). Plug-in "je o tom", že běžné denní pojezdy člověk absolvuje čistě na elektřinu a večer auto šoupne do zásuvky. Spoustě lidí k tomu i těch 50 km úplně stačí, jen já jich mám kolem sebe celou řadu a sám jsem takový případ. Spalovací motor je tam pak pro případy (typicky víkendy, výlety a dovolené), kdy je potřeba prostě ujet velkou vzdálenost.

Mmch rozumím, jak to Hamster myslí, když říká, že tabulky a čísla v Autíčkáři nevedou, patrně proto, že petrolheadi dají jenom na feeling apod. Ale když už se tady testy aut jako Ionig objevují (a já jsem tomu rád, kdejaký nadšenec do aut může chtít kombinovat auto pro radost s ekonomickou, pohodlnou, spolehlivou a někdo dokonce i s ekologickou drožkou), určitě by stálo za to ty spotřeby (ať už v litrech nebo kWh) a ostatní sucharské parametry detailněji rozpitvat. Protože to je smysl existence těchto aut. Klidně to může být i na úkor úvah nad hravostí zadní nápravy, na tu u takového vehiklu skutečně sere bílý tesák. :)

Honza Hamster Křeček
03. srpna 2018, 11:14
0

Ioniq Plug-in se dá používat i tak, jak jsem ho používal já (ačkoli uznávám, že garáž se zásuvkou je ideální řešení, bohužel tím nedisponuji), auto se samo umí neskutečně rychle dobít jen odpadní energií a do centra města přijíždí už nabité a může jen bzučet na elektřinu. Co se popisu aut a čísel týče, snažíme se ta podstatná čísla uvádět, nicméně nechceme se tím zabývat zbytečně do hloubky, protože a) je toho všude plný internet a b) ono to není jen o nějakém petrolheadství, hodnoty výkonu, spotřeby či litrů v kufru jsou sice krásná věc, ale nakonec si stejně každý koupí to, co se jemu osobně líbí a co mu sedne - a je úplně jedno, že to má o 15 litrů menší kufr.

Jimi
03. srpna 2018, 12:39
0

To rozpitvávání spotřeb a kufrů je takový jeden z českých sportů. Paradoxně to nejvíc řeší lidi, co jezdí pár desítek km. Spotřeba rozdílu 1kWh nebo půl litru benzínu skutečně rozhoduje, kterou značku hybridu vybrat za skoro mega? Spíš by mě zajímalo, kde a co se muselo ošidit na káře, aby tam nebyla dotovaná cena. A ta zadní náprava je jeden z prvků, která může rozhodovat, zda to není uskákaná herka s baterkami za hodně peněz...

Valfar
03. srpna 2018, 14:05
1

@Jimi: Nejde ani tak o to ušetřit 5 káčé za kWh, ale ona ta spotřeba může mít docela podstatný vliv na to, jaký je dojezd. A na rozebírání prostoru v kufru nevidím u rodinného auta nic pohoršujícího, je normální, že člověk do takového auta chce dávat kočáry, kola, verjack na chalupu, kufry na dovolenou a ano, někdy dojde i na bájné skříně z Ikey a lednice. :)

@Hamster: To s rychlým nabíjením je dobrý postřeh, pokud jde o to, v jakém režimu bylo auto provozováno, chápu, že to vychází primárně z toho, jakým zázemím ten který redaktor disponuje a vlastnictví baráku s garáží u nás zdaleka není tak rozšířený model jako leckde jinde, ale pak je otázka, jestli to auto vůbec lze otestovat v jeho přirozeném prostředí. Za mě platí, že pokud není plug-in hybrid pravidelně dobíjen ze zásuvky, ztrácí tahle varianta smysl. A některá čísla a tabulky stojí za to vyzkoušet v praxi, třeba nakolik je reálný deklarovaný dojezd nebo jestli jsou litry kufru nahnané nějakou přihrádkou pod rezervou a v praxi tam člověk nedá ani 2 přepravky, protože je to vlastně malé a ještě se debilně svažuje střecha.

ratan groch
03. srpna 2018, 15:15
0

Valfar, otazka je podla mna, ci si tu ty spravne.
Na tomto webe proste litre kufra, pokial nie su nejake extremne, nie su predmetom zaujmu. Vsetci sme samozrejme nejakym sposobom ekonomicky orientovani, ale pokial clanok nie je vyslovene na takuto temu, tak trosku sa tu na to prdi. Naopak tak trosku sa v tom aj navzajom utvrdzujeme, ze hladime na auta z pohladu autickara a nie z pohladu uctovnika.
A ci stal teda ten test za to, ked Hamster doma nema zasuvku? Tak tomu ver, ze ano. Je sto nasobne vacsia sanca, ze sa v tom aute budes mat moznost zviest nez ze si ho tu niekto z nas kupi. A vtedy nas bude fakt viac zaujimat prepnutie si rezimu na sport, nechutny pocit z cudnej koze na volante a podobne sprostosti. Priznam sa, ze asi najviac by ma na tom aute bavila sutaz za kolko kilometrov dokazem nabit elektricke clanky rekuperaciou.

P.S.
Nie je nic horsie, ako ked si chce odo mna pozicat kamarat 6valec na vikendovy vylet s frajerkou a opyta sa ma kolko to zerie.

Honza Hamster Křeček
03. srpna 2018, 16:11
0

Valfar: Ještě k té spotřebě - já v testu uvádím 4,5 l což je pochopitelně spotřeba v hybridním režimu, v elektrickém režimu auto benzín nežere, pokud pojedu půlku trasy na elektřinu, pojedu za polovinu benzínu, to je podle mě každému jasné a netřeba takové věci ani vypisovat. Na nabití ujede Ioniq 55 kilometrů, to se v testu uvádí též, myslím, že tím jsou podstatné informace o spotřebě vyčerpány.

Honza Hamster Křeček
03. srpna 2018, 16:15
0

Ratan Groch: Cestou ze Zličína na Chodov jsem jízdou ve sportovním módu baterii z minima, pod které mě to už nepustí, dobil na jednu čárku pod maximem (hlásilo to 48km dojezd EV).

ratan groch
03. srpna 2018, 17:12
1

Pozeram, ze to je 22-29 kilometrov. Za ten cas si nabil baterku na 48 kilometrov. A perpetum mobile je na svete,
Teda, ak nebudeme brat do uvahy aj take podruznosti ako je spotreba benzinu.
Takze pre mna uz je o zabavu pri najblizsej moznosti zviest sa plug in hybridom postarane. Musim ta porazit a nabit to rychlejsie. Sakra, tiez si nemusel nasadit latku az tak vysoko...

MB
MBMB
03. srpna 2018, 19:31
0

Kupovat si plug-in hybrid a nedobíjet ho ze zásuvky, je samozřejmě nesmysl. Na druhou stranu podle mě není nutné to dělat v testu, protože na zhodnocení auta to není až tolik potřeba.
Pokud je však uvedena spotřeba během testu, tak by ten test zároveň měl obsahovat informaci (stačí jedna věta), za jakých podmínek byla dosažena, čili ta prvotní výtka je podle mě na místě. Jak má čtenář vědět, jestli se nedobíjelo vůbec, nebo jednou, nebo dvakrát, aby posoudil, jak nízká/vysoká ta spotřeba je?

Jinak jak už tu bylo naznačeno, během jízdy o délce 25 km se auto těžko odpadní energií dobije na dojezd 48 km. V takovém případě baterku pochopitelně aktivně dobíjí spalovací motor.

ratan groch
04. srpna 2018, 00:24
0

MBMB: zijem mimo sveta hybrid, plug in, elektro pohonu. Preto sa vopred ospravedlnujem za mozno hlupu otazku.
Ak sa za 25 km baterka dobije na takmer plnu hodnotu a zaroven primarne dobija spalovaci motor baterku, tak aky vyznam ma rekuperacia?
Vzhladom na uvedene nie je preto mozne (pre kratkost vzidalenosti) dobit auto len rekuperaciou. Vzhladom na mnou predpokladanu zlozitost a cenovu narocnost rekuperacneho zariadenia, aky vyznam ho ma instalovat do auta, ked sa v pripade potreby dobitia baterie v priebehu 25km dobije cez spalovaci motor?

potesi aj dobry link na zorientovanie sa v problematike, nechce sa mi to samostudiom dohladavat.

Valfar
04. srpna 2018, 09:18
0

@Hamster: O spotřebě by se toho dalo napsat celkem dost, těch 55 km se mi zdá spíš jako hodnota opsaná z brožurky hundaj. Mohlo by např. zaznít, jaké mají baterky kapacitu (jak deklarovanou, tak efektivní), jak se na dojezdu projevuje styl jízdy, jak puštění některých spotřebičů jako klima na plný výkon. A kdo by si v těchto dnech nechtěl vyzkoušet, jak klesne dojezd při topení na max a vyhřívání sedaček na plný céres? :) To už by bylo trochu sado maso, ale popis toho, jak se v reálu vyvíjí dojezd a jaké je soužití s autem při denním nabíjení (jak dlouho trvá? kolik si vezme? - účinnost nabíjení určitě není 100 %) by stály za to.

@ratan groch: Nemyslím, že bych tady byl špatně, auta (a motorky) mám odjakživa nadmíru rád a pohled do mé garáže by myslím potvrdil, že celkem úspěšně převádím teorii do praxe. Stojí tam mj. i šestiválcové BMW, o kterém jsi předpokládám mluvil i ty, akorát kamarádům ho na víkend rozhodně nepůjčuju. :) Ani já u něj neřeším spotřebu - na druhou stranu jsem si vědom toho, že existují i auta výhradně a pouze praktická, kde jsou otázky po spotřebě nebo prostornosti plně na místě. Samozřejmě, že u tohoto hundaje je to spíš akademická debata, protože za 900 papouchů by mohl jezdit jen na můj dobrý pocit a stejně by to nedávalo žádný smysl. Ale když už je podroben testování, nechť se to udělá pořádně.

MB
MBMB
04. srpna 2018, 09:56
0

Prvně je třeba říct, že pro rekuperaci není potřeba žádné složité rekuperační zařízení navíc, protože se jako generátor zpravidla využívá samotný elektromotor. Pokud do něj pošlu proud, tak roztáčí kola. A naopak, pokud při jízdě nechám kola, aby otáčela elektromotorem, tak se generuje proud a současně tím auto zpomaluje, protože to klade určitý odpor. Rekuperace je tedy velice prospěšná, protože do baterie přidává energii zadarmo navíc, která by se v konvenčním autě jen promrhala ve formě tepla v brzdách. Proto existují i "neplug-in" hybridy, jejichž smysl je právě v tom, že umí rekuperovat a pak tu energii využít pro pohon auta. Hybrid, který by nešel připojit do zásuvky a ani by neuměl rekuperovat, by byl absolutně k ničemu, protože by neměl jak ušetřit palivo.

Co se toho Ioniqu týče, v manuálu jsem našel, že má 11 různých režimů, což jsou různé kombinace toho, jak proudí energie mezi koly, spalovacím motorem, elektromotorem a baterií. Je tam tlačítko na přepínání mezi EV a HEV módem. Na EV se jede čistě na elektromotor, pokud to podmínky dovolují a dochází k postupnému vybíjení baterie, dokud se téměř celá nevybije. Pak vždy naskočí i spalovák. HEV, jak už název napovídá, je režim klasického hybridu, kdy se udržuje aktuální úroveň nabití baterie - jednak pomocí rekuperace a jednak pomocí toho spalovacího motoru. Člověk si tak může při nějaké delší cestě schovat elektřinu do města, kde si zapne EV mód.

Nejsem si jist, proč ve Sport módu dochází ke kompletnímu dobíjení baterie ze spalováku. Logika je asi taková, že si auto, kdykoliv může, dělá energetickou rezervu pro případnou ostrou jízdu, aby spalovací motor nemusel dobíjet baterii (a tím odevzdávat část svého výkonu), když řidič zrovna vyžaduje maximální akceleraci. Jinak mi to moc nedává smysl, protože to je poměrně neefektivní způsob, jak zacházet s tím palivem. Nejlepší by bylo sledovat "power-flow" na displayi během jízdy v různých situacích a pak by v tom asi bylo úplně jasno.

ratan groch
04. srpna 2018, 11:28
0

MBMB: Dakujem za vysvetlenie. 11 nastavitelnych rezimov je peklo. Tolko mam ja na pracke a vzdy periem na rovnakom programe, neochotny si nastudovat ostatne. Neverim, ze 5 percent majitelov sa moze vyznat v diverzite 11 nastaveni a navyse ich aj spravne pouzivat.
Myslim, ze by ma bavilo brzdit rekuperacnym zariadenim, lebo jazdim sposobom, ze brzdu pouzivam len naozaj v nevyhnutnom pripade a spomalujem podradovanim, cim si zaroven neustale udrziavam vyssie otacky.
Robia sa plug iny, len skarede auta pre ekofasistov alebo existuje aj pekne auto, ktore ma toto zariadenie?
Teraz si uvedomujem, ze to zas bude tahsie ako auta so zazihovym motorom a na pohon budu mat kolesa primarne urcene na zatacanie. Takze zrejme radost z jazdy nebude parameter na ktory by sa vyrobca primarne zameral.
Takze znovu mi to vychadza, ze take auto si kupi iba Jarda Škudil, ktory dokaze mat celozivotne radost, ze jazdi za menej a ked s nim prejde 150000km, tak mu to napriek nakupnej cene vyjde lepsie ako Rapid na operativny leasing.
No a na toto je moj zivot prilis kratky, aby som jazdil skaredym autom na ktorom nie je zabava extra defenzivnym sposobom nehladiac na ostatnych ucastnikov premavky, aby som ziskaval peniaze setrenim.
Boze moj, ked som si este raz precital predchadzajucu vetu, tak som si chytil hlavu do dlani. Toto nie...

MB
MBMB
04. srpna 2018, 14:43
0

Možná jsem to špatně vyjádřil, mezi těmi 11 režimy power-flow si přepíná samo auto dle situace: jestli brzdí či zrychluje, kolik má nabito atd. Řidič má na výběr jen ty módy EV/HEV podle toho, jestli chce jet primárně na elektřinu, nebo si ji šetřit na později. Plus tam je navíc ten sportovní režim na voliči převodovky, který je možné zapnout jen v HEV módu a který udělá pár úprav v chování auta.

Jinak dneska už existuje poměrně dost hybridů založených na konvenčních autech, ne jen speciální hybrid modely jako Prius či Ioniq. Kupříkladu BMW 330e, se kterým asi nebude špatné svezení.

Honza Hamster Křeček
04. srpna 2018, 19:57
0

Ve sportovnim modu se nevypina spalovaci motor, proto ma auto prebytky energie a dobiji baterie.

MB
MBMB
04. srpna 2018, 20:19
0

Jasný, to dává smysl, to mě nenapadlo.

Jimi
03. srpna 2018, 09:46
1

dokážu si představit provozovat to jako 2.-3.auto, ale cena mě hned vrátí do reality. Spotřebu bych vážně neřešil, zda to bere 4 nebo 6 je úplně jedno- 50tis. ročně na tom asi nikdo běžně dělat nebude. Ta převodovka potěší, dojezd na baterii slušný, možno to bude zajímavé i jako ojetina, otázka je, jak bude rentabilní to provozovat. Celkově ten náběh elektromobility je zatím jeden velký otazník...

reagovat
beastar
03. srpna 2018, 13:30
3

Čau kámo!
Čus draku...

Tak co už máš to nový auto?
Joo včera sem si to vyzvednul.
A ty voe tak co jaká uka voe...

No támhle v tý řadě takový to nooo...
Jo ty voe ty si koupil ereso jo? Supr voe červený..
Ale škodofku za mega...
Né ty voe to vedle...

Ježiš panenkomarjá bych si toho vedle toho transformátoru ani nevšim.
Ty kámo poslyš milion za háčko jo??
To neni obyčejný háčko. To je tendlenc joník phef.
Jakože hajbryd jo?
Přesně tak. Bomba jezdim za 4.5 reálně a někdy na elektriku po městě teda hlavně...
Hmm aha.
Je to fakt super věř mi. Teď voe to frčí tyhle zelený věci.
Hmm aha.
No a co je supr sem in a strášně ušetřim. Celejch 0.12 halíře na km proti Passatu na Cng.
Hmm aha. A neni ten Passat větší a tak..
No je ale neni to ten hajbryd a cng není teď IN!!
Jo aha hmm...a jako jak to jezdí?
No normálně něco mezi krabicí od bot a drezínou.
Tak to zní lákavě.. Můžu kouknout dovnitř..
Jasný čum všecko modře podsvícený...eko feel voe.
Ty krávo za Ty prachy nic, moc... Platiš spíš to phef.
Tak ty voe co chceš za ty prachy. Hjůndaj nezastaviš.
Aha ok no já čekal, že ty starej petrolhead si koupíš něco ne tak přibuzlýho pro ekofašouny.
Joo kámo časy se měněj i na Autíčkáři psal ten voe jak se to jen.....

Google.... Křeček ne asi. Joo tendle no Hamsta.
Je to prostě prej dobrý a tak.
Joo aha no tak to jo na to dojíždění do práce to na ty tři roky stačí a pak se toho rychle zbavit.
Jo asi tak, než retro zase přijde do módy.
Ale stejně kámo skoro mega...
No jo já vim, ale když u nás na Čvutce sem teďka machr chápeš.
I Kudláková z osmýho chtěla svést a ta má voe osmičky!
Jako kozy neblbni voe.
Ne dioptrie kámo!
-----

Chcete zažít podobně vzrušujicí konverzace! Že ano?
Je tady nové Hyundai Joník Hajbryd.

From 888.888,- včetně Dph....


Hjondé!

reagovat
BigBen
03. srpna 2018, 14:55
0

Tak to jsem se pobavil... :-) Lze aplikovat na jakékoliv auto. Nedávno jsem něco podobného zaslechl, jen značka auta byla jiná.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
03. srpna 2018, 18:42
0

Já tu recenzi nečetl, protože jsem divnej, jak víme, a tyhle auta mně vůbec nezajímají, ale ten tvůj komentář mně vážně ohromně pobavil. Takhle nějak si tu diskuzi kolem těchhle posunovadel představuju. Paráda. :-D
Popravdě zatím nějak neshledávám důvody, proč si koupit elektrickou/hybridní lednici na kolech o velikosti Octávky za dvojnásobek, když to bude žrát stejně jako ta Octa v tdi. Návratnost nákladů mi vychází tak nějak na nikdy a to mi připadá zbytečně dlouhý. ;-)

P.S. Možná by se mohl Autíčkář alespoň přes to léto vysrat na ten svůj novej směr do světa komerce a tuctovosti a zase zkusit psát o něčem zajímavým. Když je teda ta okurková sezóna. ;-)

MartinCoupe
03. srpna 2018, 19:12
0

Za mě je hybrid gut. Zvuk jako V8 to mít sice nebude, ale do města ideál. Zrovna promě by to bylo gut. Denně do prace najedu do tech 50km, vecer bych ze zasuvky nabijel.

beastar
03. srpna 2018, 19:22
0

No jenže je tady problém. 4.5 litru neni nic převratného dneska. A všechny nejen německý maloobjemovy zázraky to dokážou jezdit taky. A těch 50 km na elektriku neni pro každého. A druhý, třetí auto za osm set papoušků si fakt každej nedovolí.

Až to bude stát čtyři kila v entry výbavě tak si to vemu na voperák rád. Do ty doby je to jako suv. Hurá všichni vydělat na momentálnim ekofascist trendu. Nic proti je to byznys, ale fakt na tom neni nic zajimavýho. A jestli je to dotovaný, tak okamžitě dotace zrušit. Nebo plošné dotace na každý nový auto s mini motorem a normovanou spotřebou pod 5.

MartinCoupe
03. srpna 2018, 19:59
0

V Německu a na velkejch trzich asi provoz a koupe tech aut dotovana bude. Parkovaci mista frei, samostatnej pruh na dalnici, nulova silnicni dan a tak... Byl jsem v Japonsku, tam jezdej jenom hybridy, to samy na Šrí Laňce (tam byl zase můj táta)... A že to v jedny vesnici mezi Mnichovem a Varšavou nechtěj, co Chjujdaj nadělá...

Inženýr
03. srpna 2018, 20:20
1

Beastar: Napsals to moc hezky, ale vono je to skoro myljon kára a ty ji prostě nedokážeš pochopit. Co dokážou ty tvoje Maseráty? Jakou tam máš radiomapu? Jakej má processor? Já si myslím že na Hjondé si již brzy zahrajeme třeba "Rýlrejsing" - to je to kde můžeš řídit nespočet aut. A co si na svém Maserati zahraješ ty? Nic. Máš tam na volantu ty vidle že jo, ale nic víc. Chápeš, vono je to bratře vo tom co člověkové chtějí že jo. Dříve si lidé žádali poctivá auta, a dnes chtějí vočesané "Pý-Sí" na kolech. No, alespoň tak nám to všichni kompetentní tvrdí. A nebo nás nemaj za lidi, nevím no. Dyť co je dnes vůbec nejdůležitější? Styl! Prostě to musí být "kůl" a "yn" voe, přes to vlak nejede že jo. Na technetech předse psali jaké to má supr fýčrs a tak. Teď tady máme tu novou generaci gýků a tak, a voni vědí nejlíp co potřebujem né že ne. Ale furt nezapomínej že "nou van is pušing as dýs kárs" a furt máme to právo výběru. A kdyby se jako objevila nějaká nová "eko" pravidla, tak furt si můžem vzít ty svoje cukrouše a se zásobami dílů na příštích 50 let zdrhnout někam do Mongolska. Co vím tak už i na Autíčkáři se objevili první vlaštovky co to tady zabalili. Ale vono taky musíš mít kvalitní auto abys tu cestu zvládnul, a ne nějakou italskou buchtu ne. A dokonce jeden chuj říkal že Hyundaie jsou nejkvalitnější, bo sedm let záruka že jo. A sedm je víc než pět, nebo tři. Logika ne?

beastar
03. srpna 2018, 21:58
0

Martine mě je taková zaostalá prdel jako je Šitý Laňka víš kde:)) A ty víš jak to japkům dotujou? Btw Německo, Kanada a třeba Brazílie plný hybridu fakt nejsou. Asi malý trhy co;D

Navíc já teda žiju zatim tady ne v Japkonsku. To je jako napsat že v Usa má Dodge docela prodeje a tady ve vesnici to nikdo nechce. Uvědom si že nejsme na grémiu importérů, tak se bavíme lokálně. Worldwide bojujou s Tojkama atp... U nás je to dost okrajova věc. V Německu s tim frei parkování nemáš a u nás je to taky dotovaný. O tom že to nechtěj ani v ty Varsave či na Ukrajině ti asi psát nemusim. Světová politika prodejů Korejskyho koncernu mě nezajímá a doufám že nebude nikdy muset zajímat.

MartinCoupe
03. srpna 2018, 22:09
0

Do Maserati bych se nenavazel, to je klasika klasik. Ti dělali auta, jeste kdyz pan Chjondé pajel doma na koleni obvody.

Inženýr
03. srpna 2018, 22:29
1

MartinCoupe: Zřejmě reaguješ na mně. Já to samozřejmě také pojal jako "recesi" - odpověď na původní Beastarův komentář. Proti Maserati jinak opravdu nic nemám. :)

Nicméně, nemohu souhlasit s tím že "oni dělali auta ještě když ti druzí...". Mně osobně je šumafuk co kdo a kdy dělal, pokud s prominutím sere na všechno a dovolím si říct že přímo sabotuje vlastní jméno. Třeba BMW. Ta nová opravdu nejsou jako to tvoje (natož pak stará X5 ve své době vs. nová X5 v dnešní době). A je mi fakt jedno že Japonci třeba "jezdili na koních" v době kdy BMW mělo alespoň toho svého "malucha" (Isetta?). Nejdůležitější je to co se dělá dnes a v době nedávné. Určitě nedám přednost hovnu s hvězdou na kapotě, protože někdy dávno dělali Gullwing nebo "overengineered" W140. Lexus je snad ve všem lepší než Mercedes, a to ta značka vznikla až v době kdy si komouši u nás začali převlékat kabáty. ;)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
04. srpna 2018, 07:43
0

Ja tam vidim jinej problem. Tohle auto je pro normalni ceskou rodinu ciste spotrebni zalezitost. Zadna hracka pro radost. Jenze. Je to mensi nez Octavia, ma to mensi vnitrni prostor, kufr temer polovicni, spotrebu s tdi Octou srovnatelnou, Hyundai je stejnej low end jako Skoda, tudiz prestyz nula, ale stoji to dvakrat tolik, takze ciste jen z ekonomickyho hlediska je to proste nerentabilni. Za 20-30 let to bude mozna jinak, ale kdybych mel dneska kupovat obycejny rodinny auto, tak tohle obejdu obloukem, protoze se mi to proste nevyplati a ty zvyseny naklady na porizeni se mi nevrati.

MartinCoupe
04. srpna 2018, 12:07
1

Můj (asi) problém je v tom, že technickou vyspelost auta neposuzuju podle toho, jestli se vyplati nebo nevyplati nějake české rodině. :-)

beastar
04. srpna 2018, 12:22
-1

Martin: Co je na tom technicky vyspělýho? Takovejch aut je plno. Od Priusu do pičusu. Full elektrický jeby Tesla i hybridní Tojky umí to stejný. Prijedeš bum jé zásuvka cvak. Tankuješ proud:) Jinak je to obyč Hyundai jako další modely. Tzn průměrný auto dnešní doby z madadaka béd cenovkou NEjen pro Český trh. Takový prachy za něco takovýho dá stěží i průměrnej emerikánec, nebo anglán. Oba bohatší jak Čehůn. Problém neni u nás.

Inženýr: Abych jako navázal brotha. Já nepopírám že jako to Ghibli třeba. To je vostuda že to dělaj v naftě voe. To se úplně stydis s tim jako jezdit. Stejnak oni to hrajou jako že na lakšry a podobný. A ani neumí pořádně slícovat a navonět plasty. To má hondaj v malíku samo. A ta výbava taky nic moc. By se měli učit vod skopčáků hau tu dů. Bmw třeba to jsou káry snů neska. Hlavně ty levnější modely. Takže jo hyundai líd d wej kam se hrabe nějaká zaostalá euro produkce. Šak japka a korejci vědí co je pro nás nej.... A von i ten evropan si ten hajbryd koupí jednou! Až mu nic jinýho nezbude:))

MartinCoupe
04. srpna 2018, 13:13
0

Treba jako ten elektrickej pohon :-) Ale nechci te sr...at :-)

MartinCoupe
04. srpna 2018, 17:31
0

A Tesla Model je momentalne pro me NEJ!

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
04. srpna 2018, 17:37
0

Tesla je zajimava, ale kdyz si tak nekdy ctu zkusenosti majitelu s provozem, servisem a cenama dilu, tak vim jiste, ze bych to vazne nechtel.

BigBen
03. srpna 2018, 14:56
0

Napadá mě otázka ze země zahrádkářů. Umí to táhnout přívěs? Jak těžký?

reagovat
Honza Hamster Křeček
03. srpna 2018, 16:20
0

V oficiálních technických datech se píše hmotnost přívěsu 0, takže asi ne. Co dneska všichni s těma číslama máte? :-D

https://www.hyundai.cz/files/download/model/ionic-plug-in/hyundai-ioniq-techn-specifikace-2018.pdf

St
Stefi
23. srpna 2018, 20:47
0

Hezké auto, ono i těch 4,6 je výborná spotřeba, Ale cesty do práce město elektřina a víkend palivo. No ve spojení s tím dyzajnem a zpracování za mne super volba do budoucna.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem